×

Wyszukaj w serwisie

×

Zapisz się do Newslettera

Sówki


ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE DLA DZIECI 5– 6 LETNICH

NA MIESIĄC LISTOPAD

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

1. Album rodzinny.

2.Mała i duża ojczyzna.

3. Moje prawa i obowiązki

4.Ja i moje ciało.

5. Przygotowania do zimy.

 

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

– kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z niechcianymi uczuciami, doskonalenie umiejętności wyrażania emocji i rozmawiania o nich

– wprowadzenie litery i, I, przygotowanie do nauki pisania i czytania, doskonalenie sprawności językowej

– wprowadzenie liczby 5 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności przeliczania, doskonalenie koncentracji uwagi

– kształtowanie umiejętności opisu, zapoznanie z terminem „drzewo genealogiczne”, nauka dbałości o szacunek względem innych i kulturę wypowiedzi

– kształtowanie spostrzegawczości, utrwalanie znajomości piosenki tygodnia, doskonalenie wyczucia rytmu 

– kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości do ojczyzny, zapoznanie z najważniejszymi świętami narodowymi, doskonalenie umiejętności współpracy

– wprowadzenie litery d, D, kształtowanie wartości patriotycznych, doskonalenie słuchu fonematycznego

– wprowadzenie liczby 6 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 6, przełamywanie nieśmiałości społecznej

– kształtowanie umiejętności podawania nazw zwierząt gospodarskich i ich młodych, zapoznanie z krajobrazem wiejskim, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia

– kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, przypomnienie hymnu państwowego, doskonalenie pamięci 

– rozwijanie poczucia komfortu i nauka asertywności, kształtowanie wrażliwości na różne bodźce, ćwiczenie umiejętności współdziałania w zespole i odporności emocjonalnej

– wprowadzenie litery u, U, rozwijanie umiejętności obserwacji i analizy, nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi

– utrwalenie nazw części ciała, rozróżnianie prawej i lewej strony, przeliczanie części ciała, kształtowanie szybkiej reakcji na sygnał słowny

– rozwijanie świadomości sensorycznej, poznanie różnorodności zapachów w świecie roślin, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, stymulowanie kreatywności i wyobraźni zmysłowej

– opisywanie różnic w wyglądzie, nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi, rozwijanie umiejętności obserwacji i analizy, kształtowanie umiejętności myślenia twórczego

– poznanie charakterystycznych dla zimy zjawisk w przyrodzie (hibernacja zwierząt), rozwijanie zdolności werbalnego i niewerbalnego wyrażania emocji, wzmacnianie empatii dla zwierząt mieszkających w lesie

– wprowadzenie litery l, L, rozbudzanie zainteresowania przyrodą i zwierzętami, które zamieszkują las, wspieranie umiejętności czytania i pisania

– wprowadzenie liczby 7 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, zapoznanie dzieci z różnymi zwierzętami, które gromadzą zapasy na zimę, wspieranie umiejętności współpracy w grupie

– rozwijanie umiejętności obserwacji i porównywania zwierząt, wspieranie umiejętności koncentracji uwagi na zajęciach, rozwijanie motoryki dużej w trakcie zabaw ruchowych

– kształtowanie motoryki małej, rozwijanie zdolności planowania pracy własnej, rozwijanie świadomości ciała i kreatywności ruchowej podczas obcowania z muzyką klasyczną.

 

 

Piosenka „Niepodległa”

1.Gdy nadchodzi listopad

I świat chłodem wieje,

Jest w kalendarzu taki dzień,

Co serca nam grzeje.

Na każdym domu, w każdej z bram

Powiewa flaga biało-czerwona,

To Polski znak, dany nam.

 

Ref. Biały jak gołąb, co pokój niesie,

Czerwony jak serce, co w piersi drży.

Polska to ja i Polska to Ty.

Biały i czerwony, to moje kolory - ulubione!

 

2. Długa była droga do niej,

Pełna trosk i znoju.

O wolnej Polsce marzył ten,

Kto szedł wtedy do boju.

Dziś pamiętamy tamten czas,

Składamy kwiaty z naszą wdzięcznością,

Bo Polska znów jest pośród nas,

Jest naszą miłością.

 

Ref. Biały jak gołąb, co pokój niesie…

 

3.Więc podnieś małą dłoń do góry,

Gdy hymn nasz płynie ponad chmury.

Niech orzeł biały w sercu gości,

To symbol naszej niepodległości.

 

Ref. Biały jak gołąb, co pokój niesie…







ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE  DLA DZIECI 5 – 6 LETNICH 
NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

1. Zwierzęta jesienią.

2. Pogoda w kratkę.

3. Zdrowie na talerzu.

4. Bajkostwory i potwory.

 


Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

– zdobywanie wiedzy na temat reguł społecznych dotyczących obcowania ze światem roślin i zwierząt, emocjonalne postrzeganie świata przyrodniczego, kształtowanie postawy szacunku do świata przyrody

– wprowadzenie litery a, A, rozwijanie słuchu fonemowego, wdrażanie do pełnego uczestnictwa w zajęciach

– wprowadzenie liczby 1 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształcenie percepcji wzrokowo-ruchowo-słuchowej, wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy

– rozwijanie wiedzy na temat zwyczajów zwierząt leśnych, aktywizowanie ciekawości dziecka, budowanie więzi społecznych na bazie wspólnych doświadczeń

– utrwalanie wiedzy w działaniach muzyczno-plastyczno-ruchowych, wdrażanie do ustnych wypowiedzi na dany temat, wdrażanie do zgodnej współpracy grupowej

kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z poczuciem znudzenia, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji

– wprowadzenie litery m, M, rozwijanie słuchu fonematycznego i umiejętności głoskowania, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy

– wprowadzenie liczby 2 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności kodowania, doskonalenie spostrzegawczości

– kształtowanie umiejętności obserwowania zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z rodzajami pogody, doskonalenie umiejętności występowania na forum grupy

– kształtowanie umiejętności głoskowania, zapoznanie z kolejnymi technikami plastycznymi, doskonalenie umiejętności ilustrowania treści ruchem

kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem smutku, doskonalenie umiejętności rozmawiania o emocjach

– wprowadzenie litery t, T, kształtowanie umiejętności sylabizowania i głoskowania, doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem pisarskim

– wprowadzenie liczby 3 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, ćwiczenie umiejętności rachowania, doskonalenie umiejętności kulturalnego zachowania się w miejscu publicznym – w sklepie

– rozwijanie wiedzy przyrodniczej (jadalne i niejadalne części roślin, szkodniki), wdrażanie do pomiaru ciężaru, rozwijanie sprawności fizycznej

– kształtowanie umiejętności rozróżniania warzyw i owoców, utrwalenie wiedzy na temat jadalnych części roślin, doskonalenie umiejętności współpracy

- kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji innych ludzi, zapoznanie z uczuciem strachu, doskonalenie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami

– wprowadzenie litery e, E, kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi

– wprowadzenie liczby 4 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, podnoszenie kompetencji matematycznych, doskonalenie umiejętności przeliczania

– kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, nauka dostrzegania wspólnych cech między zwierzętami a stworkami z bajek (wskazywanie podobieństw i różnic), rozbudzanie dziecięcej ciekawości

– kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie w trudnych sytuacjach, rozwijanie spostrzegawczości 

 

 

„Kto tu mieszka?” - piosenka (Sł. A. Bernat, muz. B. Kolago)

1.    Kręte ścieżki wiodą nas,
Poprzez tajemniczy las,
Hop, hop – echo, jesteś tu?!
Może śpisz w zielonym mchu?

Ref. Tutaj norka, tutaj gniazdko,
A tam dziupla w drzewie,
Kto tu mieszka? Kto tu mieszka? -
Zaraz wam powiemy!

2.    W norce mieszka rudy lis
W dziupli sowa pisze list,
W gniazdku cicho gwiżdże kos,
Dobrze znamy kosa głos!

Ref. Tutaj norka, tutaj gniazdko,
A tam dziupla w drzewie,
Kto tu mieszka? Kto tu mieszka? -
Zaraz wam powiemy!

3. W lesie każdy ma swój dom,
Wielki jeleń, mała ćma,
Tam, gdzie dwa zające śpią
Pan leśniczy chatkę ma!

Ref. Tutaj norka, tutaj gniazdko,     
A tam dziupla w drzewie,
Kto tu mieszka? Kto tu mieszka? -
Zaraz wam powiemy!




 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE DLA DZIECI 5-6 LETNICH
NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

1. Witamy po wakacjach!

2. Wokół nas.

3. Nasze pasje, nasze bziki.

4. Jesień w naszej okolicy.

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

– rozwijanie inteligencji emocjonalnej, kształtowanie umiejętności akceptacji emocjonalności własnej i innych, uświadamianie odczuwania różnorodnych emocji przez każdego człowieka

– rozwijanie twórczych zdolności językowych, kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się, dostrzeganie w sobie potencjału

– doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich przynależność, nabywanie umiejętności prawidłowego argumentowania swoich wyborów, ćwiczenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoja kolej w udzielaniu odpowiedzi

– przybliżenie świata przyrody jako tygla materiału badawczego, rozwijanie zainteresowania otaczająca przyroda, inspirowanie do twórczej działalności plastyczno-konstrukcyjnej, wychowanie w duchu poszanowania przyrody

– zwiększanie kompetencji plastycznych, kształcenie umiejętności posługiwania się przyborami do rysowania, pogłębianie poczucia jedności z grupa przedszkolna 

-– ustalanie norm i zasad funkcjonowania grupy, rozwijanie umiejętności współpracy w zespole, tworzenie atmosfery przyjaźni i życzliwości

– poszerzanie słownika czynnego, konstruowanie poprawnych gramatycznie wypowiedzi, wyrażanie szacunku do osób z najbliższego otoczenia

– różnicowanie stron i klasyfikowanie, kształtowanie odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku intelektualnego, obdarzanie innych uwaga

– utrwalanie zasad higieny, doskonalenie samodzielności w zakresie czynności samoobsługowych, wdrażanie do świadomego dbania o swoja czystość

– poznanie twórcy plastycznego, pobudzanie zdolności kreatorskich, budowanie wiary we własne możliwości 

– identyfikowanie emocji podczas ekscytacji, kształtowanie postawy akceptującej emocje innych osób, stwarzanie naturalnej potrzeby wyrażania uczuć

– doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej, nabywanie umiejętności językowych, budowanie poczucia odwagi w wypowiadaniu się

– zapoznanie z rożnymi rodzajami klocków, nabywanie umiejętności tworzenia kolekcji, poszerzanie doświadczeń dzieci

– wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących w domach, aktywizowanie dzieci poprzez analizowanie treści i rozwiązywanie zagadek, pogłębianie empatycznych zachowań w stosunku do zwierząt

– rozwijanie zdolności twórczych dziecka w rożnych formach wyrazu, zdobywanie nowych doświadczeń, kształtowanie pewności w podejmowaniu decyzji 

– dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i odpowiednie ubieranie się do pogody, kształcenie umiejętności regulacji emocji, uświadamianie oddziaływania piękna jesiennej przyrody na samopoczucie

– wprowadzenie litery o, O, określanie głoski o jako samogłoski, wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych, rozwijanie zainteresowania czytaniem

– przygotowanie do bezpiecznego i samodzielnego poruszania się po drodze, dostrzeganie zagrożeń wynikających z nieumiejętności odczytywania znaków, rozumienie konieczności zapamiętania zasad obowiązujących na drodze

– poszerzanie doświadczeń sensorycznych związanych z bogactwem jesiennej przyrody, kształcenie świadomości dotyczącej wpływu owoców na zdrowie człowieka, rozumienie znaczenia witamin dla zdrowia człowieka

– wyrażanie przeżyć i nastrojów związanych z obcowaniem ze sztuką i naturą, kształcenie wrażliwości na piękno przyrody jesienią, wzbogacanie kultury uczuć 


"Nasza Zerówka"- piosenka

1. Choć wakacji minął czas,

to na buzi uśmiech mam.

Choć pożegnam morze, las,

to za rok powrócę tam.


Ref. Nasza zerówka– nie lada gratka,

        wielka przygoda dla sześciolatka

        Tu się nauczę, jak liczyć, czytać

        i swoje imię napisać.
 

2. Spotkam tu przyjaciół mych

     i uściskam panią swą,

     bo wiadomo nie od dziś,

     że zerówka to jest to!

Ref. Nasza zerówka...

        
3. Ja energii mam, że hej,

    dobry humor, siłę lwa.

    Bo przygoda czeka mnie,

    w takim miejscu na sto dwa!
 
Ref. Nasza zerówka...

 

Podziel się na Facebooku
Polecane

karta dużej rodziny.jpeg
fb fanpage.png
youtube.jpeg
instagram.png