×

Wyszukaj w serwisie

×

Zapisz się do Newslettera

KOTKI

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 5 - 6 LETNICH

NA MIESIĄC STYCZEŃ

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

- Projekt „Prezenty”

- Nowy Rok

- Świat się zmienia

- Babcia i dziadek

- Bale w karnawale

 

CELE OGÓLNE:

•             dostrzeganie korzyści płynących z planowania czasu i właściwej organizacji, próby zrozumienia pojęcia upływającego czasu, doskonalenie umiejętności stosowania form grzecznościowych podczas składania życzeń

•             wprowadzenie litery n, N, dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy, określanie charakteru słuchanej muzyki

•             dostrzeganie rytmu i następstwa dni tygodnia, utrwalenie nazw i kolejności dni tygodnia, rozwijanie umiejętności posługiwania się urządzeniami służącymi do pomiaru czasu, ćwiczenie pamięci

•             dostrzeganie cykliczności pór roku, utrwalenie ich charakterystycznych cech, dostrzeganie w utworach literackich emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej

•             rozwijanie umiejętności posługiwania się urządzeniami służącymi do pomiaru czasu, dostrzeganie regularności i następstwa dnia i nocy, tygodni, miesięcy oraz pór roku, rozwijanie wyobraźni przestrzennej podczas czynności konstrukcyjnych

•             kształtowanie rozumienia pojęć: wynalazki, nowoczesne technologie i ich wpływu na życie ludzi, podsycanie ciekawości poznawczej, przypomnienie zasad korzystania z urządzeń elektrycznych, dostrzeganie szans i zagrożeń związanych z korzystaniem z nowoczesnych technologii

•             wprowadzenie litery r, R, poszerzenie wiedzy o nowoczesnych technologiach i ich znaczeniu dla człowieka, nauka współpracy z innymi dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych

•             wprowadzenie liczby 8 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji

•             poszerzenie wiedzy o dawnych oraz nowoczesnych pojazdach i maszynach, rozumienie znaczenia wynalazków dla rozwoju ludzkości, nauka współpracy z innymi dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych

•             wzbogacenie doświadczeń sensorycznych dziecka poprzez poznanie różnych faktur i właściwości papieru, rozwijanie zdolności manualnych poprzez modelowanie przestrzeni i płaszczyzny, rozwijanie inwencji twórczej

•             kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i okazywania serdeczności oraz miłości bliskim, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, utrwalenie pojęć związanych z wzajemnymi stosunkami rodzinnymi i nazw członków rodziny

•             wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, kształtowanie i rozwijanie poczucia rytmu, poznanie tradycyjnych zabaw

•             kultywowanie tradycji rodzinnych, poznanie tradycyjnych gier i zabaw, doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania

•             rozbudzanie ciekawości poznawczej, zaktywizowanie dziecka poprzez stwarzanie sytuacji umożliwiających eksperymentowanie oraz wyciąganie wniosków, poznanie pojęcia „portret”, rozwijanie sprawności fizycznej

•             wdrażanie do okazywania szacunku i miłości babci i dziadkowi, zwrócenie uwagi na potrzeby i pragnienia innych oraz na radość ze sprawiania im przyjemności, wzbogacanie doświadczeń plastycznych, wyrabianie umiejętności skupiania uwagi

•             poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych, doświadczanie przyjemności i radości ze wspólnej zabawy, rozwijanie wyobraźni i kreatywności

•             wprowadzenie litery b, B, rozwijanie słuchu fonematycznego, wzmacnianie więzi koleżeńskich i dobrych relacji z rówieśnikami poprzez atmosferę przyjemnej zabawy

•             wprowadzenie liczby 9 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji

•             wzbogacanie wiedzy na temat innych kultur, tradycji i zwyczajów, rozwijanie zainteresowań kulinarnych, doskonalenie zmysłów poprzez sensoryczne doświadczanie potraw i ich składników, rozwijanie wartości współpracy jako drogi osiągnięcia zamierzonego celu

•             wzbogacenie wiadomości na temat karnawałowych zwyczajów, doskonalenie umiejętności projektowania i wykonania pracy plastycznej, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie ekspresji ruchowej poprzez zabawy taneczne przy muzyce klasycznej

 

"Czas pędzi" sł. Agnieszka Filipkowska, muz. Jędrzej Rochecki

Ref.: Czas pędzi bez przerwy jak pociąg po torze,

Lecz nic go w tym pędzie zatrzymać nie może.

Rok koło zatacza, po szynach dni sunie.

I choć się powtarza, zawrócić nie umie.

 

Jest styczeń, więc rusza rok nowy ze stacji,

przez luty i marzec w kierunku wakacji.

Po drodze Marzanna, Wielkanoc, majówka,

Dzień Mamy, Dzień Taty – już roku połówka.

 

Ref.: Czas pędzi bez przerwy jak pociąg po torze...

 

Po lipcu i sierpniu znów wrzesień, październik.

Zaduszki i pora świąteczny piec piernik.

Kalendarz się kończy, kupimy więc nowy.

Czy świeczki pomieści tort urodzinowy?

 

Ref.: Czas pędzi bez przerwy jak pociąg po torze...

 







ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 5 - 6 LETNICH

NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

- Odczytaj wiadomość

- Czyńmy dobro

- Zimowe zabawy

- Święta za pasem

- Projekt „Zabawki’

 

CELE OGÓLNE:

•             rozwijanie empatii i chęci zrozumienia potrzeb innych osób, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, rozwijanie umiejętności refleksji nad własnym zachowaniem

•             wprowadzenie litery y, Y, doskonalenie słuchu fonematycznego, kształtowanie umiejętności rozróżniania liczby pojedynczej i mnogiej

•             rozwijanie umiejętności porównywania wielkości, kształtowanie umiejętności rozumienia pojęć matematycznych, kształtowanie umiejętności dzielenia się

•             poznanie zjawiska zorzy polarnej, rozwijanie umiejętności opisywania zjawisk przyrodniczych, kształtowanie szacunku do przyrody i natury

•             rozwijanie umiejętności manipulowania narzędziami, rozwijanie umiejętności samodzielnego tworzenia prostych konstrukcji, kształtowanie umiejętności pracy w grupie

•             kształtowanie umiejętności komunikacji niewerbalnej, rozwijanie umiejętności określenia emocji innych po mimice, bezpieczna i zgodna zabawa w grupie przedszkolnej

•             wprowadzenie litery k, K, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, kształtowanie umiejętności rozumienia tekstu czytanego, wspieranie umiejętności pracy w zespole

•             ćwiczenie umiejętności rozpoznawania i liczenia pieniędzy, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w kontekście kupowania znaczków, kształtowanie umiejętności planowania zakupów

•             rozwijanie umiejętności obserwacji i analizy zachowań zwierząt, rozwijanie umiejętności rozumienia komunikacji wśród zwierząt, wzbudzenie ciekawości przyrodniczej

•             rozpoznawanie i podawanie nazw kolorów, rozwijanie percepcji wzrokowej, kształtowanie umiejętności pracy z różnymi materiałami

•             rozpoznawanie elementów tradycji świątecznej, rozwijanie umiejętności społecznych, budowanie empatii

•             kształtowanie umiejętności rozumienia treści życzeń i ich składania, czerpanie radości ze słuchania i śpiewania piosenek świątecznych oraz kolęd, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych

•             kształtowanie umiejętności liczenia, rozwijanie zdolności logicznego myślenia, utrwalanie reguł nakrywania do stołu

•             rozpoznawanie gatunków drzew iglastych, badanie różnic między drzewami iglastymi a liściastymi, rozwijanie szacunku do przyrody

•             rozpoznawanie rodzajów ozdób, eksperymentowanie z kształtami i kolorami, rozwijanie wyobraźni i kreatywności

•             kształtowanie odporności emocjonalnej – radzenia sobie z porażką podczas zabaw sportowych, dostrzeganie mocnych stron swoich i innych, budowanie wiary w siebie

•             uświadamianie dzieciom znaczenia codziennej aktywności fizycznej i właściwego odżywiania dla zachowania zdrowia, przestrzeganie zasad fair play w grach sportowych, utrwalenie poznanych liter

•             rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, doskonalenie umiejętności liczenia

•             dostrzeganie piękna zimowego krajobrazu, tworzenie okazji do poznawania zależności w świecie przyrody, zachęcanie do eksperymentowania, odkrywania i wnioskowania, doskonalenie umiejętności współpracy w zespole

•             rozwijanie wrażliwości sensorycznej podczas zabaw z lodem poprzez odkrywanie przemian właściwości substancji, kształtowanie umiejętności formułowania wniosków, odczuwanie radości podczas aktywności plastyczno-technicznych, nauka współpracy w zespole


"Taniec dla Mikołaja"  - piosenka

1. Mikołaju nasz kochany,

Ty przynosisz nam prezenty,

A my dziś dla Ciebie mamy

Przepiękne występy.

 

Ref. Jedną nóżką ruszam zgrabnie,

Drugą też zatańczę ładnie,

Bioderkami kręcę w koło,

Śmieję się wesoło.

 

2. A Mikołaj wszystko widzi,

Nawet kiedy dzieci śpią,

Wie jak jedzą, myją ząbki

No i grzeczne są.

 

Ref. Jedną nóżką ruszam zgrabnie

Drugą też zatańczę ładnie

Bioderkami kręcę wkoło

Śmieję się wesoło

 







ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 5 - 6 LETNICH
NA MIESIĄC LISTOPAD

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
- Album rodzinny

- Mała i duża ojczyzna

-  Ja i moje ciało

- Przygotowania do zimy

 

CELE OGÓLNE:

• kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z niechcianymi uczuciami, doskonalenie umiejętności wyrażania emocji i rozmawiania o nich

• wprowadzenie litery i, I, przygotowanie do nauki pisania i czytania, doskonalenie sprawności językowej

• wprowadzenie liczby 5 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności przeliczania, doskonalenie koncentracji uwagi

• kształtowanie umiejętności opisu, zapoznanie z terminem „drzewo genealogiczne”, nauka dbałości o szacunek względem innych i kulturę wypowiedzi

• kształtowanie spostrzegawczości, utrwalanie znajomości piosenki tygodnia, doskonalenie wyczucia rytmu

• kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości do ojczyzny, zapoznanie z najważniejszymi świętami narodowymi, doskonalenie umiejętności współpracy

• wprowadzenie litery d, D, kształtowanie wartości patriotycznych, doskonalenie słuchu fonematycznego

• wprowadzenie liczby 6 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 6, przełamywanie nieśmiałości społecznej

• kształtowanie umiejętności podawania nazw zwierząt gospodarskich i ich młodych, zapoznanie z krajobrazem wiejskim, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia

• kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, przypomnienie hymnu państwowego, doskonalenie pamięci

• rozwijanie poczucia komfortu i nauka asertywności, kształtowanie wrażliwości na różne bodźce, ćwiczenie umiejętności współdziałania w zespole i odporności emocjonalnej

• wprowadzenie litery u, U, rozwijanie umiejętności obserwacji i analizy, nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi

• utrwalenie nazw części ciała, rozróżnianie prawej i lewej strony, przeliczanie części ciała, kształtowanie szybkiej reakcji na sygnał słowny

• rozwijanie świadomości sensorycznej, poznanie różnorodności zapachów w świecie roślin, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, stymulowanie kreatywności i wyobraźni zmysłowej

• opisywanie różnic w wyglądzie, nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi, rozwijanie umiejętności obserwacji i analizy, kształtowanie umiejętności myślenia twórczego

• poznanie charakterystycznych dla zimy zjawisk w przyrodzie (hibernacja zwierząt), rozwijanie zdolności werbalnego i niewerbalnego wyrażania emocji, wzmacnianie empatii dla zwierząt mieszkających w lesie

• wprowadzenie litery l, L, rozbudzanie zainteresowania przyrodą i zwierzętami, które zamieszkują las, wspieranie umiejętności czytania i pisania

• wprowadzenie liczby 7 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, zapoznanie dzieci z różnymi zwierzętami, które gromadzą zapasy na zimę, wspieranie umiejętności współpracy w grupie

• rozwijanie umiejętności obserwacji i porównywania zwierząt, wspieranie umiejętności koncentracji uwagi na zajęciach, rozwijanie motoryki dużej w trakcie zabaw ruchowych

• kształtowanie motoryki małej, rozwijanie zdolności planowania pracy własnej, rozwijanie świadomości ciała i kreatywności ruchowej podczas obcowania z muzyką klasyczną

 

 

To właśnie Polska” sł. i muz. A. Szewczyk

I. Gdzie tak pięknie słychać ptaki?

Gdzie na łące rosną maki?

Gdzie szum morza nad Bałtykiem?

Uspokaja w nocy i w dzień.

Góry, lasy i jeziora

Piękne sady, żyzne pola

I w całym świecie tylko jedno,

Jedno miejsce takie jest!

 

Ref: To właśnie Polska, to jest mój kraj

W mym serduszku Polska kryje się

I piękna flaga biało-czerwona

I orzeł biały tu godłem jest.

 

II. Gdzie tak pięknie….

 

Ref: To właśnie Polska








ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 5 - 6 LETNICH
NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

- Zwierzęta jesienią.

- Pogoda w kratkę

- Zdrowie na talerzu

- Bajko - stwory i potwory.

 

CELE OGÓLNE:

•             zdobywanie wiedzy na temat reguł społecznych dotyczących obcowania ze światem roślin i zwierząt, emocjonalne postrzeganie świata przyrodniczego, kształtowanie postawy szacunku do świata przyrody

•             wprowadzenie litery a, A, rozwijanie słuchu fonemowego, wdrażanie do pełnego uczestnictwa w zajęciach

•             wprowadzenie liczby 1 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształcenie percepcji wzrokowo-ruchowo-słuchowej, wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy

•             rozwijanie wiedzy na temat zwyczajów zwierząt leśnych, aktywizowanie ciekawości dziecka, budowanie więzi społecznych na bazie wspólnych doświadczeń

•             utrwalanie wiedzy w działaniach muzyczno-plastyczno-ruchowych, wdrażanie do ustnych wypowiedzi na dany temat, wdrażanie do zgodnej współpracy grupowej

•             kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z poczuciem znudzenia, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji

•             wprowadzenie litery m, M, rozwijanie słuchu fonematycznego i umiejętności głoskowania, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy

•             wprowadzenie liczby 2 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności kodowania, doskonalenie spostrzegawczości

•             kształtowanie umiejętności obserwowania zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z rodzajami pogody, doskonalenie umiejętności występowania na forum grupy

•             kształtowanie umiejętności głoskowania, zapoznanie z kolejnymi technikami plastycznymi, doskonalenie umiejętności ilustrowania treści ruchem

•             kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem smutku, doskonalenie umiejętności rozmawiania o emocjach

•             wprowadzenie litery t, T, kształtowanie umiejętności sylabizowania i głoskowania, doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem pisarskim

•             wprowadzenie liczby 3 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, ćwiczenie umiejętności rachowania, doskonalenie umiejętności kulturalnego zachowania się w miejscu publicznym – w sklepie

•             rozwijanie wiedzy przyrodniczej (jadalne i niejadalne części roślin, szkodniki), wdrażanie do pomiaru ciężaru, rozwijanie sprawności fizycznej

•             kształtowanie umiejętności rozróżniania warzyw i owoców, utrwalenie wiedzy na temat jadalnych części roślin, doskonalenie umiejętności współpracy

•             kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji innych ludzi, zapoznanie z uczuciem strachu, doskonalenie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami

•             wprowadzenie litery e, E, kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi

•             wprowadzenie liczby 4 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, podnoszenie kompetencji matematycznych, doskonalenie umiejętności przeliczania

•             kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, nauka dostrzegania wspólnych cech między zwierzętami a stworkami z bajek (wskazywanie podobieństw i różnic), rozbudzanie dziecięcej ciekawości

•             kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie w trudnych sytuacjach, rozwijanie spostrzegawczości

 

„Kto tu mieszka” (sł. Anna Bernat, muz. Barbara Kolago) - piosenka

Kręte ścieżki wiodą nas

Poprzez tajemniczy las.

Hop, hop – echo, jesteś tu?!

Może śpisz w zielonym mchu?

 

Ref.: Tutaj norka, tutaj gniazdko,

A kto w dziupli schował się?

Kto tu mieszka? Kto tu mieszka?

Każdy już na pewno wie.

 

W norce mieszka rudy lis,

W dziupli sowa pisze list,

W gniazdku cicho gwiżdże kos,

Dobrze znamy kosa głos!

 

Ref.: Tutaj norka, tutaj gniazdko…

 

W lesie każdy ma swój dom,

Wielki jeleń, mała ćma,

Tam, gdzie dwa zające śpią,

Pan leśniczy chatkę ma!

 

Ref.: Tutaj norka, tutaj gniazdko…





ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE DLA DZIECI 5 – 6 LETNICH

NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 

TEMATYKA KOMPLESKOWA:

- Witamy po wakacjach!

- Wokół nas

- Nasze pasje, nasze bziki

- Jesień w naszej okolicy

CELE OGÓLNE:

•           rozwijanie inteligencji emocjonalnej, kształtowanie umiejętności akceptacji emocjonalności własnej i innych, uświadamianie odczuwania różnorodnych emocji przez każdego człowieka

•           rozwijanie twórczych zdolności językowych, kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się, dostrzeganie w sobie potencjału

•           doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich przynależność, nabywanie umiejętności prawidłowego argumentowania swoich wyborów, ćwiczenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej w udzielaniu odpowiedzi

•           przybliżenie świata przyrody jako tygla materiału badawczego, rozwijanie zainteresowania otaczającą przyrodą, inspirowanie do twórczej działalności plastyczno-konstrukcyjnej, wychowanie w duchu poszanowania przyrody

•           zwiększanie kompetencji plastycznych, kształcenie umiejętności posługiwania się przyborami do rysowania, pogłębianie poczucia jedności z grupą przedszkolną

•           ustalanie norm i zasad funkcjonowania grupy, rozwijanie umiejętności współpracy w zespole, tworzenie atmosfery przyjaźni i życzliwości

•           poszerzanie słownika czynnego, konstruowanie poprawnych gramatycznie wypowiedzi, wyrażanie szacunku do osób z najbliższego otoczenia

•           różnicowanie stron i klasyfikowanie, kształtowanie odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku intelektualnego, obdarzanie innych uwagą

•           utrwalanie zasad higieny, doskonalenie samodzielności w zakresie czynności samoobsługowych, wdrażanie do świadomego dbania o swoją czystość

•           poznanie twórcy plastycznego, pobudzanie zdolności kreatorskich, budowanie wiary we własne możliwości

•           identyfikowanie emocji podczas ekscytacji, kształtowanie postawy akceptującej emocje innych osób, stwarzanie naturalnej potrzeby wyrażania uczuć

•           doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej, nabywanie umiejętności językowych, budowanie poczucia odwagi w wypowiadaniu się

•           zapoznanie z rożnymi rodzajami klocków, nabywanie umiejętności tworzenia kolekcji, poszerzanie doświadczeń dzieci

•           wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących w domach, aktywizowanie dzieci poprzez analizowanie treści i rozwiązywanie zagadek, pogłębianie empatycznych zachowań w stosunku do zwierząt

•           rozwijanie zdolności twórczych dziecka w rożnych formach wyrazu, zdobywanie nowych doświadczeń, kształtowanie pewności w podejmowaniu decyzji

•           dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i ubieranie się odpowiednie do pogody, kształcenie umiejętności regulacji emocji, uświadamianie oddziaływania piękna jesiennej przyrody na samopoczucie

•           wprowadzenie litery o, O, określanie głoski o jako samogłoski, wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych, rozwijanie zainteresowania czytaniem

•           przygotowanie do bezpiecznego i samodzielnego poruszania się po drodze, dostrzeganie zagrożeń wynikających z nieumiejętności odczytywania znaków, rozumienie konieczności zapamiętania zasad obowiązujących na drodze

•           poszerzanie doświadczeń sensorycznych związanych z bogactwem jesiennej przyrody, kształcenie świadomości dotyczącej wpływu owoców na zdrowie człowieka, rozumienie znaczenia witamin dla zdrowia człowieka

•           wyrażanie przeżyć i nastrojów związanych z obcowaniem ze sztuką i z naturą, kształcenie wrażliwości na piękno przyrody jesienią, wzbogacanie kultury uczuć

 

„Nasza zerówka” (sł. I muz. Adrianna Furmanik – Celejewska)

Choć wakacji minął czas,

To na buzi uśmiech mam.

Choć pożegnam morze, las,

To za rok powrócę tam.

 

Ref: Nasza zerówka – nie lada gratka

Wielka przygoda dla sześciolatka!

Tu się nauczę jak liczyć, czytać

I swoje imię napisać.

 

Spotkam tu przyjaciół mych

I uściskam panią swą.

Bo wiadomo nie od dziś,

Że zerówka to jest to!

 

Ref: Nasza zerówka…

 

Ja energii mam, że hej,

Dobry humor, siłę lwa.

Bo przygoda czeka mnie

W takim miejscu na sto dwa!

 

Ref: Nasza zerówka…

Podziel się na Facebooku
Polecane

karta dużej rodziny.jpeg
fb fanpage.png
youtube.jpeg
instagram.png