- Grupy
- KOTKI
KOTKI
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 5 - 6 LETNICH
NA MIESIĄC CZERWIEC
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
- Pięknie się różnimy
- W drodze do celu
- Morskie opowieści
- Szlakiem wakacyjnych przygód
CELE OGÓLNE:
- uwrażliwianie dzieci na istniejącą na świecie różnorodność, zapoznanie z pojęciem „tolerancja”, doskonalenie umiejętności wyrażania własnych opinii
- kształtowanie umiejętności współpracy i wzajemnego szacunku, zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka, doskonalenie umiejętności wypowiadania się
- kształtowanie umiejętności rachowania i logicznego myślenia, zapoznanie z popularnymi wyliczankami, trening pamięci
- zachęcanie dzieci do poznawania nowych smaków, zapoznanie z owocami egzotycznymi, nauka dostrzegania pozytywnych stron różnorodności
- rozwijanie zdolności manualnych, kształtowanie poczucia rytmu, uwrażliwianie dzieci na potrzeby innych ludzi
- wyszukiwanie sposobów radzenia sobie ze zniecierpliwieniem, zapoznanie z zasadami zachowania w środkach transportu, nauka czekania na swoją kolej
- kształtowanie umiejętności opisywania przedmiotów, utrwalanie nazw popularnych środków transportu, ćwiczenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów, zapoznanie z różnymi typami pociągów, trening pamięci
- wzbogacanie wiedzy o świecie, zapoznanie z ciekawostkami ze świata zwierząt, doskonalenie umiejętności krytycznego myślenia
- kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, utrwalanie znajomości środków transportu, rozwijanie wyobraźni twórczej
- poszerzanie wiedzy na temat radzenia sobie ze złością, rozwijanie umiejętności koncentracji i samodzielnego wyciszenia, rozwijanie odporności emocjonalnej, odróżnianie fikcji od rzeczywistości
- integracja grupy, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej, poszerzanie słownictwa
- przeliczanie elementów w zbiorze, klasyfikowanie zwierząt ze względu na środowisko życia, rozpoznawanie cyfr, określanie kierunków w przestrzeni
- poszerzanie wiedzy na temat konieczności oszczędzania wody, rozwijanie umiejętności współpracy, stawianie hipotez, wyciąganie wniosków, przeprowadzanie eksperymentów
- rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie małej motoryki, ćwiczenie pamięci, rozwijanie umiejętności współpracy
- zapoznanie ze skrótami WOPR i GOPR oraz numerami alarmowymi, utrwalenie numerów alarmowych na policję, straż pożarną oraz pogotowie, wzbogacenie słownictwa, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami
- utrwalenie nazw przedmiotów niezbędnych podczas wakacji, rozwijanie umiejętności czytania, doskonalenie umiejętności wyróżniania głosek w nagłosie, kształtowanie umiejętności współpracy, rozwijanie umiejętności radzenia sobie w przypadku trudności podczas wykonania zadania
- zapoznanie z nazwami polskich pasm górskich oraz ich szczytów, doskonalenie umiejętności kodowania i logicznego myślenia, rozwijanie kreatywności, kształtowanie umiejętności pracy w grupie
- zapoznanie z kulturą i tradycją góralską, utrwalenie nazw kontynentów oraz zwierząt na nich występujących, doskonalenie umiejętności czytania, kształtowanie wrażliwości na otaczającą przyrodę, rozwijanie umiejętności współpracy
- utrwalenie nazw miesięcy, dni, pór roku, w tym także w języku angielskim, doskonalenie umiejętności dokonywania obliczeń pieniężnych i kalendarzowych, kształtowanie poczucia rytmu oraz orientacji w przestrzeni podczas zabaw do muzyki klasycznej, pożegnanie przedszkolaków i wzbudzanie poczucia dumy z ukończenia zerówki
„Odlotowa grupa” – piosenka (sł. i muz. A. Szewczyk)
I.W naszej grupie sześciolatków,
same grzeczne dzieci.
Są artyści, piosenkarze,
a nawet poeci!
Tacy zdolni i zaradni,
wiedzą o tym Panie,
tylko trochę gadatliwi
gdy było śniadanie!
Ref:
Nasza grupa odlotowa
W świat dalej wyruszy
Na przygody jest gotowa,
bo do szkoły czas x2
II.W naszej grupie sześciolatków
Codzienne przygody.
To wycieczki, to warsztaty
Różne epizody!
Nigdy nudy tu nie było,
Potwierdzą to Panie
Tylko czasem, trochę trudne
Zabawek sprzątnie!
Ref: Nasza grupa…
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 5 - 6 LETNICH
NA MIESIĄC MAJ
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
- Od rycerza do obywatela
- Na zielonej łące
- W kosmosie
- Dzień rodziny
CELE OGÓLNE:
• zapoznanie z flagami różnych państw, zapoznanie z pojęciem „patriota”, doskonalenie umiejętności kodowania, rozpoznawania i podawania nazw figur geometrycznych, rozwijanie postawy patriotycznej
• wprowadzenie litery f, F, utrwalenie hymnu państwowego, rozwijanie umiejętności pisania i czytania, doskonalenie słuchu fonematycznego, rozwijanie samodzielności w pracy i w zabawie
• zapoznanie z symbolami Unii Europejskiej, rozwijanie umiejętności kodowania, doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie dodawania, odejmowania oraz porównywania liczebności zbiorów, kształtowanie poczucia tożsamości europejskiej
• zapoznanie z legendą o Lechu, Czechu i Rusie, rozwijanie wiedzy przyrodniczej, doskonalenie umiejętności manualnych, kształtowanie poczucia tożsamości narodowej
• utrwalenie wiedzy o Polsce, doskonalenie umiejętności kodowania oraz logicznego myślenia, rozwijanie umiejętności czytania i pisania, rozwijanie postawy patriotycznej
• zapoznanie z przysłowiami dotyczącymi pracy, doskonalenie umiejętności analizy głoskowej, rozwijanie słownictwa i umiejętności budowania wypowiedzi, kształtowanie szacunku do pracy, uwrażliwienie na piękno przyrody
• wprowadzenie litery h, H, nauka słów piosenki, rozwijanie umiejętności pisania i czytania, doskonalenie słuchu fonematycznego, czerpanie radości z własnych sukcesów i umiejętności
• utrwalenie nazw wiosennych kwiatów, doskonalenie umiejętności dokonywania pomiarów, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, kształtowanie samodzielności podczas nauki
• poszerzenie wiedzy na temat pszczół i os, poznanie łąkowych ziół oraz ich zastosowania w lecznictwie, doskonalenie umiejętności kodowania, kształtowanie postawy szacunku do przyrody
• nauka układu choreograficznego do piosenki, utrwalenie nazw dni tygodnia, miesięcy oraz pór roku, rozwijanie ekspresji tanecznej oraz plastycznej, rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie kreatywności podczas prac plastycznych
• rozważania na temat możliwości istnienia życia na innej planecie, rozwijanie poczucia wyjątkowości, podsycanie ciekawości poznawczej i fascynacji kosmosem
• rozwijanie mowy, kształtowanie umiejętności budowania poprawnej gramatycznie i stylistycznie wypowiedzi, rozwijanie zainteresowania kosmosem
• układanie i zapisywanie kodu matematycznego, kształtowanie pojęć logicznych, ocena własnego zachowania na tle grupy
• rozwijanie koncentracji uwagi, kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów, podsycanie zainteresowania światem
• stymulowanie sensoryczne, kształtowanie słuchu muzycznego, przygotowanie do radzenia sobie w nowych sytuacjach
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości, zapoznanie z rolą rodziny w życiu człowieka, doskonalenie umiejętności współpracy
• kształtowanie umiejętności rozmawiania o rodzinie, zapoznanie ze związkami frazeologicznymi związanymi z sercem, doskonalenie umiejętności konstruowania zdań
• porównywanie przedmiotów pod względem długości, ćwiczenie umiejętności szacowania na oko, doskonalenie współpracy pomiędzy dziećmi
• utrwalenie wiadomości na temat najbliższych świąt (dzień rodziny, dzień mamy, dzień taty), poszerzenie wiedzy na temat sposobów spędzania czasu w gronie rodzinnym w różnych miejscach, w tym w określonych środowiskach przyrodniczych, kształtowanie sprawności fizycznej
• uświadamianie dzieciom wartości płynących z więzi rodzinnych, rozwijanie zdolności manualnych, kształtowanie umiejętności rytmicznych
„Ja kocham mamę i tatę nie tylko od święta” - piosenka Sł. M. Tomaszewska
1. Ja kocham mamę, nie tylko od święta.
Ja kocham za to, że o mnie pamięta
a przed wszystkim, że mnie urodziła
gdy byłam głodna , to zawsze karmiła.
Mama mnie wspiera miłością matczyną,
gdy szukam wsparcia w pobliżu jest ona.
Pomaga wtedy, gdy coś nie wychodzi.
I zawsze czuję się dopieszczona.
Ref. Ma ma ma ma ma ma mama mama
Ma ma ma ma ma ma mama mama /x4
2. Ja kocham tatę nie tylko od święta,
a także za to, że o mnie pamięta.
Potrafi zawsze do łez mnie rozśmieszyć,
a także w moim nieszczęściu pocieszyć.
Z tatą idziemy często do kina,
albo na mecze albo na spacer
on mnie wychował i dzięki niemu
w razie kłopotów dam sobie radę.
Ref. Tata tata tata tata ta
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 5 - 6 LETNICH
NA MIESIĄC KWIECIEŃ
TEMATYKA TYGODNIA:
1.Z kurnika do koszyka
2.Jem zdrowo
3.Odpowiedzialni za planetę
4.Książka, moja przyjaciółka
CELE OGÓLNE:
- zapoznanie z terminem „symbol życia”, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków
- utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą, doskonalenie umiejętności analizy głoskowej i umiejętności czytania, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, poznanie procesu wyrobu chleba, doskonalenie umiejętności kodowania
- poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt gospodarskich i ich potomstwa, poznanie angielskich nazw zwierząt wiejskich, rozwijanie umiejętności technicznych i konstrukcyjnych
- poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody, doskonalenie ekspresji tanecznej, rozwijanie poczucia rytmu i pamięci ruchowej, rozwijanie kreatywności i umiejętności manualnych
- poszerzenie informacji na temat rodzynek i badanie ich wszystkimi zmysłami, rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania symboli, kształtowanie świadomości oraz umiejętności wyrażania swoich preferencji żywieniowych
- utrwalenie nazw lokali i instytucji gastronomicznych, doskonalenie umiejętności czytania i pisania, rozwijanie kreatywności i umiejętności pracy w grupie
- zapoznanie ze znakiem dodawania, doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych
- zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia, doskonalenie umiejętności klasyfikowania produktów spożywczych, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- poznanie etapów przygotowywania ciasta, doskonalenie umiejętności manualnych, rozwijanie poczucia dumy z efektów własnej pracy
- poznanie idei Dnia Ziemi, wzbudzanie zainteresowania otaczającym środowiskiem oraz możliwościami dbania o niego, wdrażanie do odczuwania troski o środowisko
- wprowadzenie litery ł, Ł, kształcenie umiejętności koncentracji na zadaniu, nabywanie pewności siebie podczas wypowiedzi na forum grupy
- wprowadzenie znaku minus, stymulowanie do podejmowania nowych strategii myślowych, nabywanie odporności emocjonalnej podczas zajęć stolikowych
- poznanie naturalnych źródeł pozyskiwania energii, wzbudzanie zainteresowania technologią energetyczną, rozwijanie umiejętności zdobywania wiedzy, pobudzanie ciekawości dotyczącej środowiska, w którym żyjemy
- poznanie sztuki artystycznej Trash Art, aktywizowanie kreatywności, inspirowanie sztuką nowoczesną
- odkrywanie własnych emocji wywoływanych czytaniem książek lub słuchaniem ich treści, kształtowanie postawy otwartej na doświadczania, wzmacnianie chęci wyrażania siebie podczas zabaw
- zapoznanie z zawodami związanymi z powstaniem książki, poszerzanie słownika czynnego i biernego, kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania się pełnymi zdaniami
- wprowadzenie znaków mniejszości i większości, określanie liczebności zbiorów, kształcenie orientacji przestrzennej, nabywanie uważności podczas słuchania i wykonywania poleceń
- poznanie procesów zachodzących podczas eksperymentowania i zachęcanie do wyciągania wniosków, pobudzanie do samodzielnego podejmowanie działań, poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami
- poznanie procesów zachodzących podczas eksperymentowania i zachęcanie do wyciągania wniosków, pobudzanie do samodzielnego podejmowania działań, poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami
"JEDNA MAŁA KURKA" st. i muz. A. Szewczyk
I. Jedna mała kurka, Uciekła z podwórka.
Do koszyka hop! Wskoczyła!
I z szarym zajączkiem I białym barankiem, Piękny koncert wymyśliła!Ref: Kic! Kic! Kic! Wielkanocne Święta!
Ko! Ko! Ko! Kurka uśmiechnięta!
Hop! Hop! Hop! Cukrowe baranki
I w koszyczku pisanki!
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 5 - 6 LETNICH
NA MIESIĄC MARZEC
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
1.Marcowa pogoda
2. W wiosennym ogrodzie
3. Cztery żywioły
4. W teatrze i kinie
CELE OGÓLNE:
- poznanie słownictwa związanego z pogodą w j. angielskim, rozwijanie umiejętności posługiwania się pojęciami zjawisk pogodowych, kształtowanie odpowiedzialnej postawy w różnych sytuacjach życiowych
- wprowadzenie litery g, G, rozwijanie słuchu fonemowego, wzbogacanie słownictwa o przysłowie „W marcu jak w garncu”, rozwijanie umiejętności współpracy
- utrwalenie wiedzy na temat nominałów na monetach i banknotach, kształtowanie umiejętności wybierania stroju do odpowiedniej pogody, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia
- rozwijanie wiedzy o ptakach zimujących w Polsce oraz wracających z ciepłych krajów, utrwalanie nazw kontynentów, poszerzanie wiedzy na temat budzenia się zwierząt ze snu zimowego
- utrwalenie nazw i kolejności miesięcy oraz dni tygodnia, rozwijanie ekspresji tanecznej, rozwijanie samodzielności oraz cierpliwości podczas wykonywania prac technicznych
- poszerzanie wiedzy na temat roślin ogródkowych, rozwijanie umiejętności położenia przedmiotów w przestrzeni, kształtowanie umiejętności dostrzegania i celebrowania własnych sukcesów
- wprowadzenie litery c, C, doskonalenie umiejętności pisania i czytania, kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, w tym z porażką
- zapoznanie ze znakiem równości, doskonalenie umiejętności rachowania i mierzenia, kształtowanie gotowości do podejmowania nowych wyzwań
- utrwalenie wiedzy na temat uprawy i pielęgnacji roślin, rozwijanie pamięci, doskonalenie umiejętności odczytywania kodu, kształcenie wrażliwości na piękno przyrody wiosną
- rozwijanie ekspresji tanecznej i plastycznej, budzenie zainteresowania otaczającym światem, kształtowanie umiejętności fair play w grach i zabawach
- zapoznanie z zasadami zachowania się podczas burzy i innych zjawisk przyrodniczych, poznanie pozytywnych i negatywnych skutków działania żywiołów, rozwijanie odpowiedzialnej postawy w sytuacji zagrożenia
- wprowadzenie litery w, W, poszerzanie wiedzy na temat żywiołów oraz ich wpływu na nasze życie, doskonalenie sprawności językowej
- utrwalenie wiedzy na temat skarbów ziemi i ich wykorzystywania, rozwijanie umiejętności posługiwania się wagą oraz porównywania ciężkości przedmiotów, rozwijanie zmysłu dotyku
- nabywanie wiedzy na temat żywiołu ognia, poznanie znaków przeciwpożarowych, doskonalenie umiejętności w zakresie mierzenia oraz posługiwania się linijką
- poznanie właściwości powietrza, rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi i spostrzegawczości
- zapoznanie z pojęciami: „wstyd” i „trema” oraz ze sposobami radzenia sobie z tremą, kształtowanie ekspresji teatralnej i umiejętności wcielania się w rolę, rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji
- wprowadzenie litery z, Z, kształtowanie umiejętności sylabizowania i głoskowania, zapoznanie z różnymi rodzajami zegarów
- przypomnienie nominałów polskich monet i banknotów, rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych i orientacji w przestrzeni, doskonalenie umiejętności operowania pieniędzmi
- poszerzanie wiedzy na temat powstawania filmów przyrodniczych, doskonalenie umiejętności czytania, kształtowanie empatii i wrażliwości wobec zwierząt
- kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi, doskonalenie umiejętności rozpoznawania figur oraz ich właściwości, uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej
"Marzec kucharz"
1. Dziś do talerza wpadł mi promyk słońca,
Okruchy nieba i rosy kropelki.
Zupa od razu stała się gorąca,
A mój apetyt na wiosnę-wielki!
Marzec kucharzem dobrym być się stara.
zagląda w przepis, coś sypie, dolewa.
Ja mu tak bardzo zajrzeć chcę do gara,
Bo kiedy zajrzę-pewnie zaśpiewam.
Ref: „w marcu jak w garncu”, w ogromnym garze…
Kto wie co ugotuje marzec?
„w marcu jak w garncu” - z kapustą groch:
Upał, ulewa, grad, śnieg i grzmot!
2. Ten marzec kucharz ma fantazję wielką.
Do rondla wkłada przeróżne specjały,
A potem kręci i kręci chochelką.
By się składniki dobrze zmieszały!
Gdy już potrawa jest gotowa wreszcie,
Gdy pachnie wiosną zdumiony świat cały,
To marzec kucharz, wierzcie lub nie wierzcie
-częstuje wszystkich, dużych i małych.
Ref: „w marcu jak w garncu”, w ogromnym garze…
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 5 - 6 LETNICH
NA MIESIĄC LUTY
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
- Zwierzęta egzotyczne
- Każdy potrzebuje miłości
- Razem możemy więcej!
- W dawnych czasach
CELE OGÓLNE:
- poszerzanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
- wprowadzenie litery p, P, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie umiejętności pracy w grupie
- wprowadzenie liczby 0 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, ćwiczenie umiejętności rachowania, rozwijanie umiejętności respektowania norm i zasad podczas pracy i zabawy
- rozwijanie wiedzy na temat miejsca występowania zwierząt egzotycznych na świecie, doskonalenie umiejętności czytania, rozwijanie umiejętności współpracy
- utrwalenie wiedzy w działaniach muzyczno-plastyczno-ruchowych, poznanie związków frazeologicznych, doskonalenie samodzielności podczas wykonywania pracy
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć i emocji, doskonalenie umiejętności niewerbalnego wyrażania uczuć, nabywanie otwartości i tolerancji wobec wyborów innych niż własne
- wprowadzenie litery s, S, rozwijanie słuchu fonematycznego, koncentracja na zdobywaniu nowych doświadczeń językowych, tworzenie przestrzeni na wyrażanie własnych myśli
- rozwijanie umiejętności układania rytmów, dostrzegania rytmu w zabawach, wychwytywania sekwencji i kontynuowania ich, doskonalenie umiejętności percepcji słuchowej, rozwijanie pewności siebie w podejmowaniu decyzji
- rozwijanie umiejętności dostrzegania miłości w świecie przyrody, wzbogacanie wiedzy o świecie zwierząt, poszerzanie empatycznego stosunku do zwierząt
- rozwijanie zdolności motorycznych, gromadzenie doświadczeń plastycznych związanych z walentynkami, stwarzanie przestrzeni do odkrywania i przeżywania emocji
- kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, kształtowanie szacunku do opinii innych
- wzbogacanie wiadomości na temat zawodów, miejsc pracy i przedmiotów pracy, aktywizowanie dzieci poprzez analizowanie treści i rozwiązywanie zagadek, nabywanie szacunku dla różnych zawodów
- wprowadzenie liczby 10 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności analizowania i interpretowania wzorów matematycznych, wspieranie umiejętności współpracy
- zapoznanie dzieci ze współpracą zwierząt, kształtowanie umiejętności opowiadania o zwierzętach i sposobach, w jaki współpracują, zapoznanie dzieci z zasadami szacunku do zwierząt i ich środowiska
- rozwijanie umiejętności planowania i projektowania prostych konstrukcji, kształtowanie umiejętności myślenia przestrzennego i planowania w trakcie konstruowania, kształtowanie umiejętności współpracy podczas tworzenia konstrukcji
- rozwijanie wiedzy na temat zawodu paleontologa i archeologa, rozbudzanie zainteresowań i poszerzanie wiadomości z zakresu prehistorii, kształtowanie umiejętności spostrzegawczości
- wprowadzenie litery j, J, kształtowanie umiejętności rozumienia tekstu czytanego, doskonalenie umiejętności pracy w grupie
- doskonalenie umiejętności kodowania, przeliczania i klasyfikowania, rozwijanie wiedzy na temat życia jaskiniowców, rozwijanie umiejętności obserwacji i dedukcji
- zapoznanie z pojęciem: „epoka lodowcowa”, rozwijanie umiejętności badawczych, kształtowanie postawy szacunku wobec tego, co dawne
- wdrażanie do właściwych zachowań w muzeum, zachęcanie do eksperymentowania, rozwijanie sprawności manualnych
Moje sny o Afryce (sł. i muz. Aleksandra Chmielewska)
Babcia z dziadkiem mają koty,
sąsiad z góry rybki złote,
ale czy ktokolwiek z was
spotkał małpę, słonia lub lwa?
Bo ja – kiedy zamknę oczy,
do Afryki się przenoszę.
Tam żyrafy prężą szyje,
małpa małpie plecy myje,
słoń wywija długą trąbą,
a ja… w ciszy ich podglądam.
Ref.: Lepiej nie złościć lwa,
taka jest rada ma.
Ryknie, tupnie, bryknie, śmignie.
Hyc! – dopadnie, hops! – doścignie,
a gdy zdobycz swą dostanie,
w mig się zakończy podglądanie.
Któż to taki w wielkiej dżungli
pędzi szybko jak rakieta?
Kocur, ale jakiś wielki!
To nie kocur, ale gepard.
A ta czarna, zwinna bestia,
co łapami tak przebiera,
czy to puma? Antylopa?
Ależ nie – to jest pantera!
W nocy, w moich snach
podróżuję do Afryki.
Obserwuję i podziwiam
świat niezwykłych zwierząt dzikich.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 5 - 6 LETNICH
NA MIESIĄC STYCZEŃ
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
- Projekt „Prezenty”
- Nowy Rok
- Świat się zmienia
- Babcia i dziadek
- Bale w karnawale
CELE OGÓLNE:
• dostrzeganie korzyści płynących z planowania czasu i właściwej organizacji, próby zrozumienia pojęcia upływającego czasu, doskonalenie umiejętności stosowania form grzecznościowych podczas składania życzeń
• wprowadzenie litery n, N, dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy, określanie charakteru słuchanej muzyki
• dostrzeganie rytmu i następstwa dni tygodnia, utrwalenie nazw i kolejności dni tygodnia, rozwijanie umiejętności posługiwania się urządzeniami służącymi do pomiaru czasu, ćwiczenie pamięci
• dostrzeganie cykliczności pór roku, utrwalenie ich charakterystycznych cech, dostrzeganie w utworach literackich emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej
• rozwijanie umiejętności posługiwania się urządzeniami służącymi do pomiaru czasu, dostrzeganie regularności i następstwa dnia i nocy, tygodni, miesięcy oraz pór roku, rozwijanie wyobraźni przestrzennej podczas czynności konstrukcyjnych
• kształtowanie rozumienia pojęć: wynalazki, nowoczesne technologie i ich wpływu na życie ludzi, podsycanie ciekawości poznawczej, przypomnienie zasad korzystania z urządzeń elektrycznych, dostrzeganie szans i zagrożeń związanych z korzystaniem z nowoczesnych technologii
• wprowadzenie litery r, R, poszerzenie wiedzy o nowoczesnych technologiach i ich znaczeniu dla człowieka, nauka współpracy z innymi dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych
• wprowadzenie liczby 8 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji
• poszerzenie wiedzy o dawnych oraz nowoczesnych pojazdach i maszynach, rozumienie znaczenia wynalazków dla rozwoju ludzkości, nauka współpracy z innymi dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych
• wzbogacenie doświadczeń sensorycznych dziecka poprzez poznanie różnych faktur i właściwości papieru, rozwijanie zdolności manualnych poprzez modelowanie przestrzeni i płaszczyzny, rozwijanie inwencji twórczej
• kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i okazywania serdeczności oraz miłości bliskim, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, utrwalenie pojęć związanych z wzajemnymi stosunkami rodzinnymi i nazw członków rodziny
• wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, kształtowanie i rozwijanie poczucia rytmu, poznanie tradycyjnych zabaw
• kultywowanie tradycji rodzinnych, poznanie tradycyjnych gier i zabaw, doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania
• rozbudzanie ciekawości poznawczej, zaktywizowanie dziecka poprzez stwarzanie sytuacji umożliwiających eksperymentowanie oraz wyciąganie wniosków, poznanie pojęcia „portret”, rozwijanie sprawności fizycznej
• wdrażanie do okazywania szacunku i miłości babci i dziadkowi, zwrócenie uwagi na potrzeby i pragnienia innych oraz na radość ze sprawiania im przyjemności, wzbogacanie doświadczeń plastycznych, wyrabianie umiejętności skupiania uwagi
• poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych, doświadczanie przyjemności i radości ze wspólnej zabawy, rozwijanie wyobraźni i kreatywności
• wprowadzenie litery b, B, rozwijanie słuchu fonematycznego, wzmacnianie więzi koleżeńskich i dobrych relacji z rówieśnikami poprzez atmosferę przyjemnej zabawy
• wprowadzenie liczby 9 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji
• wzbogacanie wiedzy na temat innych kultur, tradycji i zwyczajów, rozwijanie zainteresowań kulinarnych, doskonalenie zmysłów poprzez sensoryczne doświadczanie potraw i ich składników, rozwijanie wartości współpracy jako drogi osiągnięcia zamierzonego celu
• wzbogacenie wiadomości na temat karnawałowych zwyczajów, doskonalenie umiejętności projektowania i wykonania pracy plastycznej, doskonalenie sprawności manualnej, rozwijanie ekspresji ruchowej poprzez zabawy taneczne przy muzyce klasycznej
"Czas pędzi" sł. Agnieszka Filipkowska, muz. Jędrzej Rochecki
Ref.: Czas pędzi bez przerwy jak pociąg po torze,
Lecz nic go w tym pędzie zatrzymać nie może.
Rok koło zatacza, po szynach dni sunie.
I choć się powtarza, zawrócić nie umie.
Jest styczeń, więc rusza rok nowy ze stacji,
przez luty i marzec w kierunku wakacji.
Po drodze Marzanna, Wielkanoc, majówka,
Dzień Mamy, Dzień Taty – już roku połówka.
Ref.: Czas pędzi bez przerwy jak pociąg po torze...
Po lipcu i sierpniu znów wrzesień, październik.
Zaduszki i pora świąteczny piec piernik.
Kalendarz się kończy, kupimy więc nowy.
Czy świeczki pomieści tort urodzinowy?
Ref.: Czas pędzi bez przerwy jak pociąg po torze...
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 5 - 6 LETNICH
NA MIESIĄC GRUDZIEŃ
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
- Odczytaj wiadomość
- Czyńmy dobro
- Zimowe zabawy
- Święta za pasem
- Projekt „Zabawki’
CELE OGÓLNE:
• rozwijanie empatii i chęci zrozumienia potrzeb innych osób, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, rozwijanie umiejętności refleksji nad własnym zachowaniem
• wprowadzenie litery y, Y, doskonalenie słuchu fonematycznego, kształtowanie umiejętności rozróżniania liczby pojedynczej i mnogiej
• rozwijanie umiejętności porównywania wielkości, kształtowanie umiejętności rozumienia pojęć matematycznych, kształtowanie umiejętności dzielenia się
• poznanie zjawiska zorzy polarnej, rozwijanie umiejętności opisywania zjawisk przyrodniczych, kształtowanie szacunku do przyrody i natury
• rozwijanie umiejętności manipulowania narzędziami, rozwijanie umiejętności samodzielnego tworzenia prostych konstrukcji, kształtowanie umiejętności pracy w grupie
• kształtowanie umiejętności komunikacji niewerbalnej, rozwijanie umiejętności określenia emocji innych po mimice, bezpieczna i zgodna zabawa w grupie przedszkolnej
• wprowadzenie litery k, K, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych, kształtowanie umiejętności rozumienia tekstu czytanego, wspieranie umiejętności pracy w zespole
• ćwiczenie umiejętności rozpoznawania i liczenia pieniędzy, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w kontekście kupowania znaczków, kształtowanie umiejętności planowania zakupów
• rozwijanie umiejętności obserwacji i analizy zachowań zwierząt, rozwijanie umiejętności rozumienia komunikacji wśród zwierząt, wzbudzenie ciekawości przyrodniczej
• rozpoznawanie i podawanie nazw kolorów, rozwijanie percepcji wzrokowej, kształtowanie umiejętności pracy z różnymi materiałami
• rozpoznawanie elementów tradycji świątecznej, rozwijanie umiejętności społecznych, budowanie empatii
• kształtowanie umiejętności rozumienia treści życzeń i ich składania, czerpanie radości ze słuchania i śpiewania piosenek świątecznych oraz kolęd, rozwijanie umiejętności grafomotorycznych
• kształtowanie umiejętności liczenia, rozwijanie zdolności logicznego myślenia, utrwalanie reguł nakrywania do stołu
• rozpoznawanie gatunków drzew iglastych, badanie różnic między drzewami iglastymi a liściastymi, rozwijanie szacunku do przyrody
• rozpoznawanie rodzajów ozdób, eksperymentowanie z kształtami i kolorami, rozwijanie wyobraźni i kreatywności
• kształtowanie odporności emocjonalnej – radzenia sobie z porażką podczas zabaw sportowych, dostrzeganie mocnych stron swoich i innych, budowanie wiary w siebie
• uświadamianie dzieciom znaczenia codziennej aktywności fizycznej i właściwego odżywiania dla zachowania zdrowia, przestrzeganie zasad fair play w grach sportowych, utrwalenie poznanych liter
• rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, doskonalenie umiejętności liczenia
• dostrzeganie piękna zimowego krajobrazu, tworzenie okazji do poznawania zależności w świecie przyrody, zachęcanie do eksperymentowania, odkrywania i wnioskowania, doskonalenie umiejętności współpracy w zespole
• rozwijanie wrażliwości sensorycznej podczas zabaw z lodem poprzez odkrywanie przemian właściwości substancji, kształtowanie umiejętności formułowania wniosków, odczuwanie radości podczas aktywności plastyczno-technicznych, nauka współpracy w zespole
"Taniec dla Mikołaja" - piosenka
1. Mikołaju nasz kochany,
Ty przynosisz nam prezenty,
A my dziś dla Ciebie mamy
Przepiękne występy.
Ref. Jedną nóżką ruszam zgrabnie,
Drugą też zatańczę ładnie,
Bioderkami kręcę w koło,
Śmieję się wesoło.
2. A Mikołaj wszystko widzi,
Nawet kiedy dzieci śpią,
Wie jak jedzą, myją ząbki
No i grzeczne są.
Ref. Jedną nóżką ruszam zgrabnie
Drugą też zatańczę ładnie
Bioderkami kręcę wkoło
Śmieję się wesoło
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 5 - 6 LETNICH
NA MIESIĄC LISTOPAD
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
- Album rodzinny
- Mała i duża ojczyzna
- Ja i moje ciało
- Przygotowania do zimy
CELE OGÓLNE:
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z niechcianymi uczuciami, doskonalenie umiejętności wyrażania emocji i rozmawiania o nich
• wprowadzenie litery i, I, przygotowanie do nauki pisania i czytania, doskonalenie sprawności językowej
• wprowadzenie liczby 5 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności przeliczania, doskonalenie koncentracji uwagi
• kształtowanie umiejętności opisu, zapoznanie z terminem „drzewo genealogiczne”, nauka dbałości o szacunek względem innych i kulturę wypowiedzi
• kształtowanie spostrzegawczości, utrwalanie znajomości piosenki tygodnia, doskonalenie wyczucia rytmu
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości do ojczyzny, zapoznanie z najważniejszymi świętami narodowymi, doskonalenie umiejętności współpracy
• wprowadzenie litery d, D, kształtowanie wartości patriotycznych, doskonalenie słuchu fonematycznego
• wprowadzenie liczby 6 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 6, przełamywanie nieśmiałości społecznej
• kształtowanie umiejętności podawania nazw zwierząt gospodarskich i ich młodych, zapoznanie z krajobrazem wiejskim, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia
• kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, przypomnienie hymnu państwowego, doskonalenie pamięci
• rozwijanie poczucia komfortu i nauka asertywności, kształtowanie wrażliwości na różne bodźce, ćwiczenie umiejętności współdziałania w zespole i odporności emocjonalnej
• wprowadzenie litery u, U, rozwijanie umiejętności obserwacji i analizy, nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi
• utrwalenie nazw części ciała, rozróżnianie prawej i lewej strony, przeliczanie części ciała, kształtowanie szybkiej reakcji na sygnał słowny
• rozwijanie świadomości sensorycznej, poznanie różnorodności zapachów w świecie roślin, doskonalenie umiejętności klasyfikowania, stymulowanie kreatywności i wyobraźni zmysłowej
• opisywanie różnic w wyglądzie, nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami i dorosłymi, rozwijanie umiejętności obserwacji i analizy, kształtowanie umiejętności myślenia twórczego
• poznanie charakterystycznych dla zimy zjawisk w przyrodzie (hibernacja zwierząt), rozwijanie zdolności werbalnego i niewerbalnego wyrażania emocji, wzmacnianie empatii dla zwierząt mieszkających w lesie
• wprowadzenie litery l, L, rozbudzanie zainteresowania przyrodą i zwierzętami, które zamieszkują las, wspieranie umiejętności czytania i pisania
• wprowadzenie liczby 7 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, zapoznanie dzieci z różnymi zwierzętami, które gromadzą zapasy na zimę, wspieranie umiejętności współpracy w grupie
• rozwijanie umiejętności obserwacji i porównywania zwierząt, wspieranie umiejętności koncentracji uwagi na zajęciach, rozwijanie motoryki dużej w trakcie zabaw ruchowych
• kształtowanie motoryki małej, rozwijanie zdolności planowania pracy własnej, rozwijanie świadomości ciała i kreatywności ruchowej podczas obcowania z muzyką klasyczną
„To właśnie Polska” sł. i muz. A. Szewczyk
I. Gdzie tak pięknie słychać ptaki?
Gdzie na łące rosną maki?
Gdzie szum morza nad Bałtykiem?
Uspokaja w nocy i w dzień.
Góry, lasy i jeziora
Piękne sady, żyzne pola
I w całym świecie tylko jedno,
Jedno miejsce takie jest!
Ref: To właśnie Polska, to jest mój kraj
W mym serduszku Polska kryje się
I piękna flaga biało-czerwona
I orzeł biały tu godłem jest.
II. Gdzie tak pięknie….
Ref: To właśnie Polska
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE DLA DZIECI 5 - 6 LETNICH
NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
- Zwierzęta jesienią.
- Pogoda w kratkę
- Zdrowie na talerzu
- Bajko - stwory i potwory.
CELE OGÓLNE:
• zdobywanie wiedzy na temat reguł społecznych dotyczących obcowania ze światem roślin i zwierząt, emocjonalne postrzeganie świata przyrodniczego, kształtowanie postawy szacunku do świata przyrody
• wprowadzenie litery a, A, rozwijanie słuchu fonemowego, wdrażanie do pełnego uczestnictwa w zajęciach
• wprowadzenie liczby 1 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształcenie percepcji wzrokowo-ruchowo-słuchowej, wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy
• rozwijanie wiedzy na temat zwyczajów zwierząt leśnych, aktywizowanie ciekawości dziecka, budowanie więzi społecznych na bazie wspólnych doświadczeń
• utrwalanie wiedzy w działaniach muzyczno-plastyczno-ruchowych, wdrażanie do ustnych wypowiedzi na dany temat, wdrażanie do zgodnej współpracy grupowej
• kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z poczuciem znudzenia, doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji
• wprowadzenie litery m, M, rozwijanie słuchu fonematycznego i umiejętności głoskowania, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
• wprowadzenie liczby 2 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności kodowania, doskonalenie spostrzegawczości
• kształtowanie umiejętności obserwowania zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z rodzajami pogody, doskonalenie umiejętności występowania na forum grupy
• kształtowanie umiejętności głoskowania, zapoznanie z kolejnymi technikami plastycznymi, doskonalenie umiejętności ilustrowania treści ruchem
• kształtowanie umiejętności wyrażania emocji, zapoznanie z uczuciem smutku, doskonalenie umiejętności rozmawiania o emocjach
• wprowadzenie litery t, T, kształtowanie umiejętności sylabizowania i głoskowania, doskonalenie umiejętności posługiwania się narzędziem pisarskim
• wprowadzenie liczby 3 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, ćwiczenie umiejętności rachowania, doskonalenie umiejętności kulturalnego zachowania się w miejscu publicznym – w sklepie
• rozwijanie wiedzy przyrodniczej (jadalne i niejadalne części roślin, szkodniki), wdrażanie do pomiaru ciężaru, rozwijanie sprawności fizycznej
• kształtowanie umiejętności rozróżniania warzyw i owoców, utrwalenie wiedzy na temat jadalnych części roślin, doskonalenie umiejętności współpracy
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji innych ludzi, zapoznanie z uczuciem strachu, doskonalenie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami
• wprowadzenie litery e, E, kształtowanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi
• wprowadzenie liczby 4 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, podnoszenie kompetencji matematycznych, doskonalenie umiejętności przeliczania
• kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, nauka dostrzegania wspólnych cech między zwierzętami a stworkami z bajek (wskazywanie podobieństw i różnic), rozbudzanie dziecięcej ciekawości
• kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie w trudnych sytuacjach, rozwijanie spostrzegawczości
„Kto tu mieszka” (sł. Anna Bernat, muz. Barbara Kolago) - piosenka
Kręte ścieżki wiodą nas
Poprzez tajemniczy las.
Hop, hop – echo, jesteś tu?!
Może śpisz w zielonym mchu?
Ref.: Tutaj norka, tutaj gniazdko,
A kto w dziupli schował się?
Kto tu mieszka? Kto tu mieszka?
Każdy już na pewno wie.
W norce mieszka rudy lis,
W dziupli sowa pisze list,
W gniazdku cicho gwiżdże kos,
Dobrze znamy kosa głos!
Ref.: Tutaj norka, tutaj gniazdko…
W lesie każdy ma swój dom,
Wielki jeleń, mała ćma,
Tam, gdzie dwa zające śpią,
Pan leśniczy chatkę ma!
Ref.: Tutaj norka, tutaj gniazdko…
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE DLA DZIECI 5 – 6 LETNICH
NA MIESIĄC WRZESIEŃ
TEMATYKA KOMPLESKOWA:
- Witamy po wakacjach!
- Wokół nas
- Nasze pasje, nasze bziki
- Jesień w naszej okolicy
CELE OGÓLNE:
• rozwijanie inteligencji emocjonalnej, kształtowanie umiejętności akceptacji emocjonalności własnej i innych, uświadamianie odczuwania różnorodnych emocji przez każdego człowieka
• rozwijanie twórczych zdolności językowych, kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się, dostrzeganie w sobie potencjału
• doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich przynależność, nabywanie umiejętności prawidłowego argumentowania swoich wyborów, ćwiczenie cierpliwości podczas oczekiwania na swoją kolej w udzielaniu odpowiedzi
• przybliżenie świata przyrody jako tygla materiału badawczego, rozwijanie zainteresowania otaczającą przyrodą, inspirowanie do twórczej działalności plastyczno-konstrukcyjnej, wychowanie w duchu poszanowania przyrody
• zwiększanie kompetencji plastycznych, kształcenie umiejętności posługiwania się przyborami do rysowania, pogłębianie poczucia jedności z grupą przedszkolną
• ustalanie norm i zasad funkcjonowania grupy, rozwijanie umiejętności współpracy w zespole, tworzenie atmosfery przyjaźni i życzliwości
• poszerzanie słownika czynnego, konstruowanie poprawnych gramatycznie wypowiedzi, wyrażanie szacunku do osób z najbliższego otoczenia
• różnicowanie stron i klasyfikowanie, kształtowanie odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku intelektualnego, obdarzanie innych uwagą
• utrwalanie zasad higieny, doskonalenie samodzielności w zakresie czynności samoobsługowych, wdrażanie do świadomego dbania o swoją czystość
• poznanie twórcy plastycznego, pobudzanie zdolności kreatorskich, budowanie wiary we własne możliwości
• identyfikowanie emocji podczas ekscytacji, kształtowanie postawy akceptującej emocje innych osób, stwarzanie naturalnej potrzeby wyrażania uczuć
• doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej, nabywanie umiejętności językowych, budowanie poczucia odwagi w wypowiadaniu się
• zapoznanie z rożnymi rodzajami klocków, nabywanie umiejętności tworzenia kolekcji, poszerzanie doświadczeń dzieci
• wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt żyjących w domach, aktywizowanie dzieci poprzez analizowanie treści i rozwiązywanie zagadek, pogłębianie empatycznych zachowań w stosunku do zwierząt
• rozwijanie zdolności twórczych dziecka w rożnych formach wyrazu, zdobywanie nowych doświadczeń, kształtowanie pewności w podejmowaniu decyzji
• dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i ubieranie się odpowiednie do pogody, kształcenie umiejętności regulacji emocji, uświadamianie oddziaływania piękna jesiennej przyrody na samopoczucie
• wprowadzenie litery o, O, określanie głoski o jako samogłoski, wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych, rozwijanie zainteresowania czytaniem
• przygotowanie do bezpiecznego i samodzielnego poruszania się po drodze, dostrzeganie zagrożeń wynikających z nieumiejętności odczytywania znaków, rozumienie konieczności zapamiętania zasad obowiązujących na drodze
• poszerzanie doświadczeń sensorycznych związanych z bogactwem jesiennej przyrody, kształcenie świadomości dotyczącej wpływu owoców na zdrowie człowieka, rozumienie znaczenia witamin dla zdrowia człowieka
• wyrażanie przeżyć i nastrojów związanych z obcowaniem ze sztuką i z naturą, kształcenie wrażliwości na piękno przyrody jesienią, wzbogacanie kultury uczuć
„Nasza zerówka” (sł. I muz. Adrianna Furmanik – Celejewska)
Choć wakacji minął czas,
To na buzi uśmiech mam.
Choć pożegnam morze, las,
To za rok powrócę tam.
Ref: Nasza zerówka – nie lada gratka
Wielka przygoda dla sześciolatka!
Tu się nauczę jak liczyć, czytać
I swoje imię napisać.
Spotkam tu przyjaciół mych
I uściskam panią swą.
Bo wiadomo nie od dziś,
Że zerówka to jest to!
Ref: Nasza zerówka…
Ja energii mam, że hej,
Dobry humor, siłę lwa.
Bo przygoda czeka mnie
W takim miejscu na sto dwa!
Ref: Nasza zerówka…