×

Wyszukaj w serwisie

×

Zapisz się do Newslettera

SÓWKI

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE DLA DZIECI 4 – 5 LETNICH

NA MIESIĄC STYCZEŃ

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

1. Nowy Rok.

2. Świat się zmienia.

3. Babcia i dziadek.

4.  Bale w karnawale.

 

OGÓLNE CELE DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

  • zapoznanie z korzyściami płynącymi z planowania czasu, utrwalenie znajomości pojęcia „rok” oraz graficznego sposobu jego zapisu, budowanie odporności emocjonalnej, kształtowanie umiejętności współpracy w zespole
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania rytmu oraz następstwa dnia i nocy; kształtowanie umiejętności określania charakteru muzyki i reagowania ruchem na zmianę charakteru muzyki, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „n, N”, doskonalenie umiejętności współpracy z innymi dziećmi w zabawie i sytuacjach zadaniowych
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania rytmu i następstwa dni tygodnia, utrwalenie znajomości nazw i kolejności dni tygodnia, zapoznanie ze sposobami odmierzania czasu, ćwiczenie pamięci, doskonalenie umiejętności współpracy w zespole
  • kształtowanie zdolności dostrzegania cykliczności pór roku oraz ich charakterystycznych cech, kształtowanie zdolności dostrzegania w utworach literackich emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego, kształtowanie umiejętności współdziałania w zabawie
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się urządzeniami służącymi do pomiaru czasu, doskonalenie umiejętności dostrzegania regularności oraz następstwa dnia i nocy, tygodni i pór roku, kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie wyobraźni przestrzennej podczas czynności konstrukcyjnych, doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie
  • poszerzenie wiedzy na temat nowoczesnych urządzeń domowych, wprowadzenie pojęć: wynalazki, wynalazca, zapoznanie z wpływem wynalazków na życie ludzi, pobudzanie ciekawości poznawczej, kształtowanie umiejętności panowania nad nieprzyjemnymi emocjami, zapoznanie z szansami i zagrożeniami związanymi z korzystaniem z nowych technologii
  • zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „r, R”, doskonalenie umiejętności współpracy z innymi dziećmi w zabawie i sytuacjach zadaniowych
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, doskonalenie umiejętności liczenia, zapoznanie z graficznym zapisem liczby 8
  • poszerzenie wiedzy o dawnych i nowoczesnych pojazdach i maszynach, zapoznanie ze znaczeniem wynalazków dla rozwoju ludzkości, doskonalenie umiejętności współpracy w zabawie i sytuacjach zadaniowych
  • kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i wskazanie sposobów okazywania życzliwości, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, utrwalenie znajomości pojęć związanych z wzajemnymi stosunkami rodzinnymi i nazw członków rodziny, rozwijanie słownika czynnego
  • zapoznanie z pojęciem „portret”, zapoznanie z tradycyjnymi grami i zabawami, doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania, kształtowanie myślenia strategicznego, zachęcanie do kultywowania tradycji rodzinnych
  • rozbudzanie aktywności i ciekawości poznawczej poprzez uczestniczenie w eksperymentowaniu, poszerzanie wiedzy dzieci, zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w czasie eksperymentowania
  • zapoznanie z tradycją organizowania zabaw karnawałowych, rozwijanie wyobraźni i kreatywności, kształtowanie umiejętności czerpania radości ze wspólnej zabawy
  • zapoznanie ze zwyczajami karnawałowymi w różnych krajach, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „b, B”, rozbudzanie zainteresowań badawczych, wzmacnianie więzi koleżeńskich i dobrych relacji z rówieśnikami
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, doskonalenie umiejętności liczenia, zapoznanie z zapisem graficznym liczby 9
  • zapoznanie ze zwyczajami karnawałowymi, doskonalenie umiejętności projektowania i wykonania pracy plastycznej, doskonalenie sprawności manualnej.

 

„Mija czas”- piosenka (sł. M. Przewoźniak, muz. R. Dziekański)

  1. Dni i noce w berka grają.

       Jasno-ciemno, ciemno-jasno.

       A zegary nam tykają:

       Proszę wstawać, proszę zasnąć.

 

 

Ref.: Poniedziałek, wtorek, środa…

        Tup-tup! Idą dni.

        Czwartek, piątek i sobota,

        pomachajmy im!

        Hej niedzielo, hej niedzielo, (×2)

        nie uciekaj mi!

 

 

  1. Raz jest biało, raz zielono!

        Było zimno, jest gorąco.

        Wszystko zmienia się, wiadomo:

         mija miesiąc za miesiącem.

 

 

Ref.: Poniedziałek, wtorek, środa…

 






ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE DLA DZIECI 4 – 5 LETNICH

NA MIESIĄC GRUDZIEŃ

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

1. Czyńmy dobro.

2. Zimowe zabawy.

3. Święta za pasem.

4.  Witamy Nowy Rok.

 

OGÓLNE CELE DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

·       kształtowanie umiejętności reagowania na potrzeby innych osób, zapoznanie z pojęciem bezinteresownego pomagania innym, kształtowanie empatii, życzliwości i troski o innych, doskonalenie umiejętności przestrzegania ustalonych w grupie zasad bezpiecznej i zgodnej zabawy

·       zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „y, Y”, doskonalenie słuchu fonematycznego, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie

·       doskonalenie umiejętności porównywania wielkości, rozwijanie umiejętności klasyfikowania obiektów, zapoznanie z pojęciami związanymi z wielkością: duży, mały, większy, mniejszy, czerpanie radości ze wspólnej zabawy

·       kształtowanie umiejętności obserwowania i opisywania przyrody, rozwijanie zainteresowania naturą, zachęcanie do poznawania ciekawostek dotyczących Laponii, kształtowanie postawy szacunku do przyrody, doskonalenie umiejętności współpracy w zespole

·       utrwalenie znajomości piosenki, doskonalenie umiejętności koncentracji i logicznego myślenia podczas wykonywania prostych prac technicznych, rozwijanie zdolności manualnych i kreatywności, kształtowanie satysfakcji z wykonanej pracy

·       kształtowanie odporności emocjonalnej, rozwijanie umiejętności radzenia sobie z porażką podczas zabaw sportowych, kształtowanie umiejętności dostrzegania mocnych stron swoich i innych, budowanie wiary w siebie

·       kształtowanie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw wybranych sportów zimowych oraz sprzętu potrzebnego do ich uprawiania, zapoznanie z zasadami bezpiecznego uprawiania sportów zimowych, zachęcanie do aktywności fizycznej

·       rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, doskonalenie umiejętności liczenia

·       kształtowanie wrażliwości na piękno zimowego krajobrazu, zapoznanie z zależnościami w świecie przyrody, zachęcanie do eksperymentowania i wnioskowania, doskonalenie umiejętności współpracy w zespole, budowanie atmosfery radosnej zabawy

·       rozwijanie wrażliwości sensorycznej podczas zabaw z lodem, zapoznanie z życiem ludzi zamieszkujących w kręgu polarnym, rozwijanie poczucia muzycznego pulsu, orientacji w przestrzeni, uwrażliwienie na formę utworu, budowanie poczucia satysfakcji i radości z samodzielnego poszerzania wiedzy na zadany temat

·       kształtowanie postawy szacunku wobec tradycji świątecznych, kształtowanie świadomości różnorodności kulturowej, ćwiczenie zgodnej i bezpiecznej zabawy w grupie

·       kształtowanie umiejętności składania życzeń, zapoznanie z tradycyjnymi kolędami i pastorałkami, budowanie więzi rodzinnych

·       rozwijanie umiejętności przeliczania potraw i osób przy stole, zapoznanie z prawidłowym sposobem nakrycia stołu, kształtowanie umiejętności zapamiętywania, rozwijanie umiejętności współpracy i dzielenia się z innymi

·       zapoznanie z różnymi rodzajami drzew iglastych, doskonalenie umiejętności obserwacji drzew iglastych, rozwijanie umiejętności klasyfikowania, kształtowanie empatii wobec przyrody

·       zapoznanie z kolędą, ćwiczenie motoryki małej podczas tworzenia ozdób świątecznych, budowanie poczucia wspólnoty, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie

·       zapoznanie z korzyściami płynącymi z planowania czasu, utrwalenie znajomości pojęcia „rok” oraz graficznego sposobu jego zapisu, budowanie odporności emocjonalnej, kształtowanie umiejętności współpracy w zespole

·       kształtowanie umiejętności dostrzegania rytmu oraz następstwa dnia i nocy; kształtowanie umiejętności określania charakteru muzyki i reagowania ruchem na zmianę charakteru muzyki, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „n, N”, doskonalenie umiejętności współpracy z innymi dziećmi w zabawie i sytuacjach zadaniowych

·       kształtowanie umiejętności dostrzegania rytmu i następstwa dni tygodnia, utrwalenie znajomości nazw i kolejności dni tygodnia, zapoznanie ze sposobami odmierzania czasu, ćwiczenie pamięci, doskonalenie umiejętności współpracy w zespole

·       kształtowanie zdolności dostrzegania cykliczności pór roku oraz ich charakterystycznych cech, kształtowanie zdolności dostrzegania w utworach literackich emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego, kształtowanie umiejętności współdziałania w zabawie

·       rozwijanie umiejętności posługiwania się urządzeniami służącymi do pomiaru czasu, doskonalenie umiejętności dostrzegania regularności oraz następstwa dnia i nocy, tygodni i pór roku, kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie wyobraźni przestrzennej podczas czynności konstrukcyjnych, doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie

 

Piosenka „Mikołaju” (słowa i muzyka MeloMelo)

1.Mikołaju, Mikołaju Mikołaju.

Kiedy będziesz, kiedy będziesz w naszym kraju?

Co tak długo, co tak długo? My czekamy!

Przywieź dla nas wielki worek z prezentami/ x2.

 

Mikołaj! Mikołaj! może leci samolotem,

Mikołaj! Mikołaj! czasem idzie na piechotę,

Mikołaj Mikołaj dyryguje już saniami,

Mikołaj Mikołaj pędzi by się spotkać z nami…

 

2. Mikołaju, Mikołaju Mikołaju.

Kiedy będziesz, kiedy będziesz w naszym kraju?

Co tak długo, co tak długo? My czekamy!

Przywieź dla nas wielki worek z prezentami/ x2.

 

Mikołaj! Mikołaj! Ma dla sobie strój czerwony,

Mikołaj! Mikołaj!  Chyba nosi kalesony?

Mikołaj! Mikołaj! Brzuch ma duży, okulary…

Mikołaj! Mikołaj! Jest już chyba trochę stary…










ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE DLA DZIECI 4 – 5 LETNICH

NA MIESIĄC LISTOPAD

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

1. Mała i duża ojczyzna.

2. Ja i moje ciało.

3. Odczytaj wiadomość.

4. Przygotowania do zimy.

 

OGÓLNE CELE DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

  • kształtowanie uczucia miłości i szacunku do ojczyzny, zapoznanie z pojęciem „obywatel”, wdrażanie dzieci do odpowiedzialności za najbliższe otoczenie
  • rozwijanie słuchu fonematycznego, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „d, D”, doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie
  • zapoznanie z graficznym zapisem cyfry 6, kształtowanie umiejętności przeliczania i porównywania liczby elementów, integrowanie grupy
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania zwierząt po głosie i umaszczeniu, zapoznanie ze zwierzętami gospodarskimi i ich młodymi, doskonalenie umiejętności krytycznego myślenia podczas eksperymentowania, rozwijanie empatii do zwierząt
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania hymnu narodowego, zapoznanie z zasadami zachowania podczas słuchania „Mazurka Dąbrowskiego”, kształtowanie postawy obywatelskiej
  • rozwijanie umiejętności obserwacji i rozumienia relacji międzyludzkich, kształtowanie umiejętności reagowania na zachowania innych ludzi, ćwiczenie asertywności, doskonalenie umiejętności przestrzegania ustalonych w grupie zasad zgodnej i bezpiecznej zabawy
  • zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „u, U”, doskonalenie słuchu fonematycznego, utrwalenie znajomości nazw części ciała, kształtowanie umiejętności dbania o własne dobro
  • doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie kompetencji matematycznych w toku zabawy, doskonalenie umiejętności przeliczania poznanych wcześniej liczb, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • ćwiczenie zmysłów poprzez zachęcanie do wnikliwego oglądania, słuchania, dotykania, wąchania i smakowania, rozwijanie umiejętności opisywania i wyrażania doznań zmysłowych, rozwijanie wyobraźni i kreatywności, doskonalenie umiejętności współpracy
  • utrwalenie znajomości piosenki, doskonalenie umiejętności dostrzegania i opisywania różnic w wyglądzie ludzi, wspieranie rozwoju motorycznego i doskonalenie umiejętności manipulacyjnych, stymulowanie koordynacji ruchowej i równowagi, rozwijanie umiejętności okazywania szacunku innym osobom
  • wprowadzenie w zagadnienia dotyczące snu i odpoczynku, rozwijanie umiejętności rozumienia prostych opowiadań, kształtowanie umiejętności obserwacji otaczającego świata, rozwijanie umiejętności społecznych, rozwijanie empatii i zdolności do współodczuwania emocji
  • zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „l, L”, wzbogacanie słownictwa, wspieranie rozwoju zdolności językowych i grafomotorycznych, wprowadzenie do zasad pracy w grupie
  • wprowadzenie liczby 7 w aspekcie kardynalnym i porządkowym, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, kształtowanie umiejętności przeliczania, rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, wprowadzenie do zasad bezpiecznego zachowania w trakcie zabawy
  • rozwijanie wiedzy przyrodniczej, kształtowanie umiejętności obserwacji przyrody, doskonalenie umiejętności okazywania empatii wobec świata przyrody
  • rozwijanie poczucia muzycznego pulsu i orientacji w przestrzeni, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie, uwrażliwienie na formę utworu muzycznego, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, umacnianie pozytywnych relacji z rówieśnikami
  • rozwijanie umiejętności komunikowania się z innymi niewerbalnie, kształtowanie umiejętności odczytywania i wyrażania emocji, budowanie postawy akceptacji, rozwijanie umiejętności współpracy
  • zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą „y, Y”, doskonalenie słuchu fonematycznego, zapoznanie ze sposobami komunikacji na odległość, wprowadzenie do poznania zasad obowiązujących podczas wysyłania wiadomości
  • wprowadzenie podstawowych pojęć matematycznych związanych z kupowaniem znaczków (liczba, cena, monety, banknoty), rozwijanie umiejętności liczenia, kształtowanie umiejętności kodowania, kształtowanie umiejętności społecznych w sytuacjach oficjalnych
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i rozumienia sposobów komunikowania się zwierząt z ludźmi, rozwijanie słownictwa związanego z komunikacją zwierząt, ćwiczenie słuchu, kształtowanie zdolności dostrzegania emocji u zwierząt, uświadamianie konieczności respektowania praw zwierząt
  • rozwijanie zdolności plastycznych, kształtowanie poczucia estetyki, rozwijanie zdolności manualnych, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie

 

 

 

 

„Serca biało-czerwone mamy”- piosenka
Sł. i muz. A. Szewczyk
I. Serca biało-czerwone mamy
Polskę bardzo kochamy.
Na mapie, nasz kraj odnajdziemy,
Stolicę- Warszawę pokażemy.

Ref: Wznieśmy wysoko w górę nasze ręce,
Flagi pokażmy i nasze Polskie serce.
Biało-czerwone kolory dziś widzimy,
Bo Święto Polski obchodzimy.

II. Serca biało-czerwone mamy
Polskę bardzo kochamy.
Symbole Polski wymienić potrafimy
Hymn, godło, flagę dziś uczcimy.

Ref. Wznieśmy wysoko w górę nasze ręce...


 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE DLA DZIECI 4 - 5 LETNICH

NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

1. Zwierzęta jesienią.

2. Pogoda w kratkę.

3. Zdrowie na talerzu.

4. Bajko-stwory i potwory.

5. Album rodzinny.

 

OGÓLNE CELE DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

•    propagowanie wiedzy przyrodniczej, zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w kontakcie ze zwierzętami leśnymi, kształtowanie postawy szacunku wobec świata zwierząt

•    wzbogacanie wiedzy o świecie przyrody, kształtowanie umiejętności wyrażania swoich myśli pełnymi zdaniami

•    doskonalenie spostrzegawczości i kształtowanie umiejętności liczenia, rozwijanie umiejętności odczuwania radości z gromadzenia nowych doświadczeń matematycznych

•    poszerzanie wiedzy ogólnej na temat zwierząt, kształtowanie umiejętności określania kierunków względem siebie, rozwijanie wrażliwości na piękno świata zwierząt

•    rozwijanie wyobraźni, kształtowanie umiejętności dostrzegania bogactwa różnorodności w świecie przyrody, kształtowanie umiejętności czerpania radości z uczestnictwa we wspólnych zabawach

•    kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach, zapoznanie ze sposobami radzenia sobie z nudą, doskonalenie umiejętności samodzielnego szukania rozwiązań trudnych sytuacji

•    kształtowanie słuchu fonemowego, doskonalenie umiejętności współpracy

•    kształtowanie umiejętności tworzenia par i dwuelementowych zbiorów, uświadomienie korzyści płynących z grania w różnego rodzaju gry

•    kształtowanie umiejętności przeprowadzania obserwacji przyrodniczych, zapoznanie z różnymi rodzajami zjawisk atmosferycznych, rozbudzanie ciekawości poznawczej, przełamywanie nieśmiałości społecznej

•    kształtowanie wyczucia estetyki, utrwalanie znajomości piosenki oraz rodzajów pogody, doskonalenie pamięci i koncentracji

•    zapoznanie z uczuciem smutku i strachu, zachęcanie do poszukiwania sposobów na radzenie sobie z trudnymi emocjami

•    kształtowanie umiejętności głoskowania, doskonalenie umiejętności dbania o własne zdrowie

•    kształtowanie umiejętności przeliczania, zapoznanie z monetami, doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych

•    kształtowanie umiejętności wyróżniania podziemnych i nadziemnych części roślin, utrwalanie znajomości nazw jadalnych części roślin, doskonalenie umiejętności współpracy

•    kształtowanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem

•    kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 4, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej

•    kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości, wzbogacanie wiedzy o zwierzętach

•    ćwiczenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie poczucia rytmu, aktywizacja całego ciała, stosowanie ruchów o swobodnym przepływie i skrętnych kierunkach, zapoznanie z wpływem muzyki na nastrój człowieka, rozwijanie dziecięcej kreatywności

•    kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty, rozwijanie umiejętności rozpoznawania uczuć innych osób, kształtowanie umiejętności określania, w jakiej atmosferze dzieci czują się najlepiej

•    kształtowanie umiejętności dokonywania prostych obliczeń, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej

•    kształtowanie umiejętności określania stopnia pokrewieństwa między poszczególnymi członkami rodziny, zapoznanie z pojęciem „drzewo genealogiczne”, doskonalenie umiejętności wskazywania następstwa czasu i przeciwieństw, kształtowanie świadomości bycia częścią rodziny

•    ćwiczenie umiejętności konstrukcyjnych, plastyczno-technicznych, doskonalenie spostrzegawczości

 

"Tańcowała Jesień"- piosenka

1. Tańcowała jesień

W lesie zamaszyście.

Żółte, rude i brązowe

Z drzew zrywała liście.

 

Ref. Tańcowała jesień,

Kolorowa jesień./x4

 

2. Postrącała w parku

Żołędzie, kasztany,

Rozrzuciła na trawniku

Liśćmi przysypanym.

 

Ref. Tańcowała jesień,

Kolorowa jesień./x4

 

3. Tańcowała jesień

W sadzie, razem z deszczem.

Jabłek, gruszek nazrywała,

Lecz jej mało jeszcze.

 

Ref. Tańcowała jesień,

Kolorowa jesień./x4

 

4. Z wiatrem się kłóciła,

Darła białe chmury,

Aż się słońce obudziło

I spojrzało z góry.

 

Ref. Tańcowała jesień,

Kolorowa jesień./x4






ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE DLA DZIECI 4 – 5 LETNICH

NA MIESIĄC WRZESIEŃ

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

1. Witamy po wakacjach!

2. Wokół nas.

3. Nasze pasje, nasze bziki.

4. Jesień w naszej okolicy.

 

OGÓLNE CELE DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE:

  • doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć i emocji, rozwijanie wrażliwości emocjonalnej, kształtowanie pozytywnych postaw i zachowań społecznych;
  • utrwalenie znajomości imion koleżanek i kolegów, rozwijanie umiejętności określania podobieństw między ludźmi i pozytywnego wypowiadania się na ich temat, kształtowanie postaw akceptacji i tolerancji oraz poszanowania innych, wdrażanie do kulturalnego zwracania się do siebie;
  • kształtowanie umiejętności określania przynależności do zbiorów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, kształtowanie postawy szacunku do własności swojej i innych;
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej, budowanie wiedzy o świecie przyrody, rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie;
  • tworzenie znaków graficznych, doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, uświadomienie znaczenia znaków umownych w grupie;
  • ustalenie zasad grupowych, wzmacnianie poczucia odpowiedzialności za swoje działania, rozwijanie umiejętności dokonywania samooceny;
  • wzbogacenie słownictwa o określenia dotyczące zawodów;
  • rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotu i używania przyimków: za, przed, obok, na, nad, kształtowanie umiejętności przewidywania następstw i logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie i czekania na swoją kolej;
  • zapoznanie dzieci z siłą oddziaływania naelektryzowanych przedmiotów, rozbudzanie ciekawości poznawczej, utrwalenie znajomości wyposażenia łazienki, wdrażanie do dbania o czystość;
  • rozwijanie kreatywności, doskonalenie motoryki małej, kształtowanie empatii i wrażliwości
  • wprowadzenie pojęć: pasja, zainteresowanie i hobby, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnych zainteresowań;
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami na temat ulubionego zajęcia, wzbogacanie słownika czynnego;
  • rozpoznawanie i określanie wielkości zabawek z użyciem słów: mała, duża, większa niż..., mniejsza niż..., rozwijanie umiejętności komunikacji, obdarzania uwagą osób dorosłych i rówieśników, kształtowanie poczucia pewności siebie w podejmowaniu decyzji;
  • poszerzenie wiedzy na temat opieki nad pupilem, kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt;
  • rozwijanie zdolności twórczych dziecka, kształtowanie umiejętności manipulacyjnych, wyzwalanie dziecięcej radości podczas zabaw związanych z rywalizacją;
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie i pobudzanie do wyrażania emocji związanych z tymi zmianami;
  • utrwalenie znajomości zasad poruszania się w przestrzeni publicznej, doskonalenie umiejętności odczytywania znaków, rozwijanie umiejętności określania stron lewej i prawej, wyrabianie nawyku uważnej obserwacji otoczenia podczas spaceru;
  • utrwalanie znajomości nazw owoców rosnących w polskich sadach i ogrodach;
  • aktywizowanie twórczego myślenia, kształtowanie wrażliwości dziecka w kontakcie ze sztuką, doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie poczucia rytmu, kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał.

     

    „Wrzesień- przedszkolaka” (sł.Urszula Piotrowska, muz.Magdalena Melnicka-Sypko) - piosenka

    1. Do przedszkola idzie Wrzesień,

    żeby zostać przedszkolakiem,

    a za Wrześniem biegną dzieci:

    czekaj na nas, nie bądź taki!

    Maszeruje razem z dziećmi,

    ręka w rękę, noga w nogę,

    wszystkim wkoło opowiada:

    przedszkolakiem zostać mogę!

     

    Ref. Do przedszkola, do przedszkola,

    do zabawek i książeczek,

    do piosenek i wierszyków,

    tu przyjaciół też znajdziecie.

    Do przedszkola, do przedszkola,

    do zabawek i książeczek,

    do piosenek, do wierszyków,

    tu przyjaciół też znajdziecie.

     

    2. Pani wita ich przed salą

    i z uśmiechem drzwi otwiera.

    W samą porę, miły Wrześniu,

    już zostaniesz z nami teraz.

    Ma swój znaczek, szafkę w szatni

    i humorek doskonały,

    zna trzy słowa czarodziejskie,

    z każdej cieszy się pochwały.

     

    Ref. Do przedszkola, do przedszkola...

Podziel się na Facebooku
Polecane

karta dużej rodziny.jpeg
fb fanpage.png
youtube.jpeg
instagram.png