×

Wyszukaj w serwisie

×

Zapisz się do Newslettera

Stokrotki

 

 

https://pp6krapkowice.skycms.com.pl/download/attachment/5604/wakacje-stokrotki.png

 

 

Witamy w kolejnym, już ostatnim tygodniu przed wakacjami. Przygotowane propozycje zabaw skupiają się wokół tematu „Wakacje”

Propozycja 1.

Na początek mamy dla Was dawkę ćwiczeń na rozgrzewkę. Biegać, skakać i ćwiczyć możemy wszędzie. Zatem słuchamy i ruszamy się w rytm piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

Propozycja 2.

Czy lubicie wycieczki? Myślimy, że tak. Wybierzemy się tam.

https://pp6krapkowice.skycms.com.pl/download/attachment/5602/na-plazy.png

Już wiecie gdzie jesteśmy? Jesteśmy nad morzem. Może byliście tam kiedyś i podobnie się bawiliście?

https://pp6krapkowice.skycms.com.pl/download/attachment/5603/nad-morzem.png

Wykonajcie karty pracy.

PDFzał. 1.pdf
 

Propozycja 3.

Kolejna wycieczka zabierz nas dokąd? Podpowie nam piosenka.

https://www.youtube.com/watch?v=XRCIk05W7IM&feature=youtu.be

Wiemy już, że jesteśmy w górach. Wiemy też jak należy ubrać się na wędrówkę po górach i co schować do plecaka? Zapraszamy teraz na opowieść ruchową.

PDFWycieczka w góry.pdf

Pora na zadanie. Odszukaj wśród dzieci to, które wybiera się w góry, połącz linią i pokoloruj.

PDFzał. 2.pdf
 

Propozycja 4.

Szczęśliwe wakacje to bezpieczne wakacje!

Zawsze tam, gdzie jesteś pamiętaj o bezpieczeństwie!

Bezpieczeństwo nad morzem: https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

Bezpieczeństwo w górach: https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

O bezpieczeństwie w czasie wakacji mówi również piosenka. Posłuchajmy:

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

Propozycja 5.

Łódki na tackach. Zapraszamy do wykonania pracy plastycznej. Potrzebne będą:

  • Tacka papierowa
  • Farby
  • Kartki białe lub kolorowe
  • Nożyczki i klej.

Poproście rodziców o pomoc.

PDFzał. 3.pdf

 

Powodzenia! Udanych wakacji!

 

15.06 - 19.06.2020

 

„Cóż powiecie na to, że już się zbliża lato?

Daj nam lato blask promieni, morskie fale

Ale zimna nie daj wcale!

Daj maliny i poziomki, kolorowe do napojów słomki.

Złoty piasek pod stopami, las utkany paprotkami”

 

Witajcie ponownie, w tym tygodniu skupimy uwagę na nadchodzącej nowej porze roku „lato”.

Propozycja 1.

Posłuchajcie piosenki „Lato na dywanie”.

https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

Jak myślicie o jakiej porze roku mówi piosenka? Tak, o lecie.

Spróbujcie na ilustracji wskazać lato. Opowiedzcie o tym obrazku.

PDFzał. 1.pdf
 

Propozycja 2.

Letnia pogoda. Rodzicu przeczytaj i pokaż dziecku symbole pogody. Dziecko dokładnie powtarza.

PDFzał. 2.pdf
 

Jaka jest Wasza ulubiona pogoda? A teraz zagadka, co to jest:

Ciemne niebo dudni, świeci …

Co się dzieje tam w górze?

Wiedzą to na pewno dzieci:

Oglądamy groźną… (burzę).

 

Burza to groźne i niebezpieczne zjawisko. Czy wiecie jak zachować się podczas burzy? Oto kilka wskazówek:

Gdy jesteśmy w domu:

  • pozamykać okna
  • wyłączyć: telewizor, komputer, radio
  • nie rozmawiać przez telefon, ponieważ uderzenie pioruna w urządzenie elektryczne lub telekomunikacyjne może spowodować porażenie

Gdy jesteśmy po za domem:

  • schronić się w bezpiecznym miejscu, w budynku, w jaskini, w aucie
  • nie wolno przebywać w wodzie ani na odkrytym terenie, chować się pod drzewami
  • należy unikać metalowych przedmiotów i nie przebywać w ich pobliżu

 

Propozycja 3.

Kolejna zagadka – co to jest tęcza? Zobacz na filmie.

https://www.youtube.com/watch?v=ijhT7mzit-Y

A teraz dokończ kolorować tęczę.

PDFzał. 3.pdf
 

Propozycja 4.

Letnia gimnastyka. 

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ&list=RDFZ3pj_ZkldQ&start_radio=1

Propozycja 5.

Letnie słoneczka – praca plastyczna. Potrzebne będą:

  • kartki w kolorze żółtym (można też pomalować),
  • spinacze do bielizny, patyczki do lodów, makaron (wszystko w kolorze żółtym) lub dowolne inne przedmioty imitujące promienie,
  • oczka ruchome, wycięte lub narysowane przez dziecko.  

PDFzał. 4.pdf
 

 

Udanej zabawy!

 

 

15.06 - 19.06.2020

 

Witamy w kolejnym tygodniu, w którym zapraszamy do naszych propozycji. Tym razem skupimy się wokół tematu: „Zwierzęta duże i małe”.

Propozycja 1.

Czy lubicie zwierzęta? Czy wiecie gdzie je można spotkać? Aby tego się dowiedzieć, zapraszamy Was na wycieczkę do lasu.

https://www.youtube.com/watch?v=WKIjwCT_oMI

A teraz czas na zadanie.

PDFzał. 1.pdf

 

Propozycja 2.

To nie wszystkie zwierzęta, które możemy zobaczyć. Tym razem zróbmy sobie wycieczkę po ogrodzie zoologicznym. Podejrzymy co robią zwierzęta i spróbujemy je naśladować.

https://www.youtube.com/watch?v=xlXEn3l6vYM

Podobała się wycieczka? Ile zwierząt zapamiętałyście? Przypomnimy sobie niektóre z nich układając puzzle.

PDFzał. 2.pdf
 

Propozycja 3.

Czas na piosenkę „Idziemy do ZOO”.

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM&feature=emb_title

Zadanie - wytnijcie zwierzątka ułóżcie je od najmniejszego do największego i odwrotnie.

PDFzał. 3.pdf
 

Propozycja 4.

Ciekawe i interesujące są zwierzęta prawda? Jak myślicie, czy zwierzęta są bezpieczne? Czy prawdziwe jest powiedzenie: „Pies przyjacielem człowieka”? Czy można pogłaskać nieznanego psa? Oczywiście, że nie. Co zrobić, gdy spotkamy agresywnego psa?  Oto kilka wskazówek.

PDFzał. 4.pdf
 

Propozycja 5.

Papuga z papierowego talerzyka.

PDFPraca plastyczna.pdf
 

 

Powodzenia!

 

 

01.06 - 05.06.2020

 

 

Drogie dzieci, dziś Wasze święto z tej okazji przyjmijcie najlepsze życzenia, moc uśmiechu i radości

szczęścia, zdrowia, pomyślności.
 

W ubiegłym tygodniu było Święto Mamy a za niedługo będzie Święto Taty. Dlatego w tym tygodniu zajmiemy się rodziną. Rodzina – z kogo się składa, ilu członków ma Twoja rodzina, jak nazywają się poszczególni członkowie Twojej rodziny oraz poznamy dzieci z całego świata. Dowiemy się co je wszystkie łączy.

W tym tygodniu proponujemy zadania dotyczące naszych rodzin. Wzmocnimy poczucie przynależności do rodziny, rozwiniemy kompetencje językowe, matematyczne oraz okazywania sobie miłości i szacunku.

 

Propozycja 1.

Na początek zapraszamy do wysłuchania wiersza „Moja Rodzina”. Słuchajcie go uważnie, bo on pomoże nam wyjaśnić znaczenia słowa rodzina.

https://www.youtube.com/watch?v=kuqV7ksJp6E

Teraz zapraszamy na zabawy słowne. Rodzic wymawia członka rodziny, dziecko je wyraźnie powtarza a potem wspólnie dzielimy wyraz na sylaby. Dodatkowym zadaniem będzie przyporządkować symboliczne ikony czynności do osób, które są za nie odpowiedzialne.

PDFZabawy słowne.pdf
 

Propozycja 2.

A teraz czas na piosenkę – cieszmy się z naszej rodziny, wyrażajmy swoją radość ruchem, gestem, ciałem.

https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4

 

Propozycja 3.

Czas na utrwalenie członków rodziny. Pomoże nam w tym wierszyk. Drodzy rodzice powtórzcie kilka razy swojemu dziecku treść wierszyka. Dziecko z chęcią i łatwością zapamięta.

PDFWierszyk - wyliczanka.pdf

Paluszki rozruszane to teraz kredkę w dłoń i do dzieła.

PDFzał 1.pdf

Propozycja 4.

Jak już wiecie w rodzinie ważna jest mama, tata, babcia, dziadek, siostra, brat i kto jeszcze? Wiecie? Tak, zgadza się właśnie Wy dzieci, które w życiu rodziny wprowadzacie tyle radości. Na całym świecie są dzieci, które mają rodziny, uczą się, bawią ale w różny sposób. Jaki? Dowiecie się z śpiewającego filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Zauważyłyście, że występujące w filmiku dzieci różniły się kolorem skóry, ubiorem i mówiły w innym języku, ale wszystkie pragną żyć, uczyć, bawić się i być kochane.

A teraz kolejne zadanie.

PDFzał 2.pdf

Propozycja 5.

Czas wolny – spróbuj opowiedzieć na podstawie ilustracji jak rodzina spędza czas.

PDFzał 3.pdf

Czy Wy podobnie spędzacie czas z Waszą rodziną?

Na koniec Naszych zabaw przygotujmy z pomocą rodziców atrakcyjną i pyszną niespodziankę. Smacznego 

PDFzał 4.pdf


 

Do zobaczenia wkrótce

 


25.05 - 29.05.2020

 

 

Niezbędnym elementem mądrości życiowej i doświadczania szczęścia jest dostrzeganie emocji i umiejętność panowania nad nimi w różnorodnych sytuacjach społecznych. To one kierują nami, pozwalają odczuwać i przeżywać, gdyż są zakodowane w naszej naturze i towarzyszą nam przez całe życie.

W tym tygodniu proponujemy zadania dotyczące wrażeń i uczuć. Nauczymy się rozumieć swoje emocje, mówić o nich i radzić sobie z nimi. Będziemy również wyrażać swój nastrój poprzez zajęcia plastyczne, taniec, piosenkę i ruch.

 

Propozycja 1.

Na początek zapraszamy do obejrzenia bajki o emocjach. W bajkowej krainie gości zarówno radość jak i smutek, a odczuwanie różnych emocji i doznań stanowi codzienny element życia. Ponieważ główny bohater nie do końca zdążył oswoić się z nimi, Pola postanowiła dokładnie mu wszystko wyjaśnić...

https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs

Następnie zapraszamy do obejrzenia ilustracji – zał. 1. oraz wskazania i nazwania uczuć miłych
i tych nieprzyjemnych.

PDFzał. 1.pdf

Spróbujcie również dokończyć zdania:

Jestem smutny, gdy ….

Jestem wesoły, gdy …..

Mamy dla was jeszcze jedno zadanie do wykonania. Myślę, że sobie poradzicie – PDFzał. 2.pdf

 

Propozycja 2.

Wiemy, że bardzo lubicie ćwiczyć dlatego mamy dla Was kolejną propozycję, tym razem ruchową. Potrzebne będą: sznurek, woreczek z kaszą, piłki, kosz, puste butelki, pojemniki, skakanka, krzesła, kartony, poduszki, koce, łyżka, cebula, latarka.

Zapraszamy do domowych zabaw ruchowych – Baw się razem z Misiem

https://www.youtube.com/watch?v=d9iT7iuIr9s

Po takiej dawce ruchu zachęcamy do wykonania zadania z zał. 3.

PDFzał. 3.pdf
 

Propozycja 3.

Do kolejnej zabawy potrzebny będzie wydruk z zał.4 oraz pionki i kostka. Zaproście rodziców do wspólnej gry planszowej a na pewno dowiecie się wielu ciekawych rzeczy.

PDFzał. 4.pdf

Jeśli macie jeszcze ochotę na kolejną zabawę to pokolorujcie na żółto buźki przedstawiające te emocje, które towarzyszyły Wam dziś w ciągu dnia - PDFzał. 5.pdf

 

Propozycja 4.

A teraz czas na piosenkę – wyrażanie emocji ruchem, gestem, ciałem, reagowanie na zmiany, jakie zachodzą w muzyce. Zabawa muzyczno – ruchowa do piosenki "Zgoda"

https://www.youtube.com/watch?v=OBr6_9iSe5M

 

Propozycja 5.

W ostatnim dniu tygodnia zapraszamy na zadanie plastyczne. Przy pomocy rodzica zróbcie buźki emocje, którymi wspólnie z rodzicami możecie się bawić wyrażając różne emocje. Przygotujcie kartki papieru, kredki, nożyczki, klej - PDFzał. 6.pdf

 

Życzymy udanej zabawy

 

18.05 - 22.05.2020

Witamy w kolejnym tygodniu i zapraszamy do skorzystania z kolejnych naszych propozycji. Tym razem skupimy się wokół tematu: W krainie muzyki.

Propozycja 1.

Na początek zapraszamy do wysłuchania bajki, Wizyta w szkole muzycznej - "Poznajemy instrumenty’’

https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

Kolejno proponujemy by zapytać dziecko jaki to instrument? - zał. 1– 8.

PDFzał. 1.pdfPDFzał. 2.pdfPDFzał. 3.pdfPDFzał. 4.pdfPDFzał. 5.pdfPDFzał. 6.pdfPDFzał. 7.pdfPDFzał. 8.pdf
 

Propozycja 2.

Wiemy już jak wyglądają instrumenty i do czego służą. Do tworzenia muzyki potrzebne są nuty dlatego proponujemy wysłuchanie piosenki - ,,Skaczące nutki’’.

Skaczące nutki - CHOCHLIKI

https://www.youtube.com/watch?v=_BBku3XKrdY
PDFSkaczące nutki.pdf

 

Propozycja 3.

,,Kolorowe nutki"- zabawa rozwijająca spostrzegawczość. Do tej zabawy trzeba przygotować kartoniki z nutkami bynajmniej po 2 w kolorze czerwonym, zielonym, niebieskim. Nutki trzeba pokolorować i wyciąć w prostokąty.

PDFzał. 9.pdf

Pokazujemy dziecku zapisy nutowe piosenki. Wyjaśniamy, że muzykę zapisuje się za pomocą nut. Następnie proponuje zabawę w kolorowe nutki. Udział bierze cała rodzina, losujemy kartoniki z nutkami w czterech kolorach (czerwonym i zielonym, niebieskim – po kilkaw danym kolorze). Poruszamy się po pokoju w rytmie wystukiwanym na pokrywkach od garnka. Podczas przerwy w grze uczestnicy z nutkami w takich samych kolorach odszukują się i siadają w jednym miejscu. Podczas powtórzeń zabawy, zamieniamy się kartonikami z nutkami tak, aby za każdym razem mieć nutkę w innym kolorze.

Propozycja 4.

„Zabawy na pięciolinii’’ - zabawa dydaktyczna. Rozwijanie umiejętności przeliczania przedmiotów w zakresie dostępnym dziecku
w aspekcie porządkowym. Dziecko umieszcza nakrętki - nuty na pięciolinii pod dyktando rodzica; przelicza linie w aspekcie porządkowym.
Proponujemy w zabawę w komponowanie muzyki, dziecko otrzymuje swoją pięciolinię
i zestaw 5 nutek (nakrętek). Rodzic czyta wiersz, a zadaniem dziecka jest umieszczanie nutek zgodnie z jego treścią. 

PDFWiersz Skaczące nutki.pdf

PDFzał. 10.pdf

PDFzał. 11.pdf
 

Propozycja 5.

Kolejna zabawa to rozwijanie umiejętności matematycznych, przeliczanie i kolorowanie. Dziecko koloruje tyle kółek ile jest instrumentów.

PDFzał. 12.pdf

 

Propozycja 6.

Czas na zadanie plastyczne. Przy pomocy rodzica zróbcie swój pierwszy instrument.

Butelki - grzechotki mają za zadanie rozwijać sensorykę Waszej pociechy, a dokładniej zmysł słuchu. Samo ich wykonanie jest proste, szybkie i niskonakładowe.

POTRZEBNE MATERIAŁY:
  • małe, plastikowe butelki z zakrętką (najlepiej nieprzezroczyste)

  • wsad do butelek np.: sól, cukier, kasza, ryż, orzechy, kamyczki i wszystko inne, co będzie wydawać dźwięk


 

Do zobaczenia wkrótce

 

 

 

11.05 - 15.05.2020

 

Witamy w kolejnym tygodniu i zapraszamy do skorzystania z kolejnych naszych propozycji. Tym razem skupimy się wokół tematu: Tajemnice książki.

Propozycja 1.

Na początek zapraszamy do wysłuchania wiersza I. Salach ,,Moje książki” a następnie proponujemy odpowiedzieć na pytania - PDFzał. 1.pdf

Wiemy już dlaczego dobrze jest mieć książeczki w domu i czytać je codziennie, więc teraz poznamy parę zasad korzystania z nich – PDFzał. 2.pdf

Na koniec dzisiejszego dnia zapraszamy do wykonania karty pracy: Połącz w pary – PDFzał. 3.pdf

 

Propozycja 2.

A teraz czas na piosenki – oczywiście o bajeczkach, książeczkach. Zachęcamy do śpiewania.

https://www.youtube.com/watch?v=L2PQj85PYDY

https://www.youtube.com/watch?v=aGfrMwIbPTY

Kolejna zabawa pozwoli na rozwijanie percepcji wzrokowej - PDFzał. 4.pdf

 

Propozycja 3.

Wszystkie dzieci lubią książki. Dzisiaj dowiemy się jak książki powstają i jaką drogę do nas przemierzają - PDFzał. 5.pdf

W zał. 6 znajdziesz zabawę matematyczną - PDFzał. 6.pdf

 

Propozycja 4.

Do kolejnej zabawy rozwijającej aktywność badawczą potrzebne będą Wasze książeczki. Przygotujcie kilka książek i połóżcie je na dywanie lub kocyku. Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania podane w PDFzał. 7.pdf

 

Propozycja 5.

Czas na zadanie plastyczne. Przy pomocy rodzica zróbcie swoją zakładkę do książki. Przygotujcie kolorowe kartki papieru, kredki, nożyczki, klej - PDFzał. 8.pdf

 

 

Do zobaczenia wkrótce

 

04.05. - 08.05.2020

 

Drodzy Rodzice, kochane dzieci

Ziemia to nasza planeta, na której żyjemy. W tym tygodniu dowiemy się w jaki sposób i dlaczego powinniśmy dbać o naszą planetę. Nauczymy się dzielić odpady na papierowe i plastikowe, porozmawiamy o tym, czym są śmieci oraz o konieczności ich segregacji. Wysłuchacie także historii o kropelce wody i o dzieciach, które zanieczyściły rzekę. Sprawdzimy, czym różni się czysta woda od brudnej oraz co stanie się z warzywem (rośliną) w czystej, a co w zanieczyszczonej wodzie. Poznamy też nową piosenkę ,,ZoZi - Świat w naszych rękach'' i zrobimy kolejną pracę plastyczną ,,Ziemia w naszych dłoniach''. Zapraszamy.

Propozycja 1.

Na początek zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu pt.,,Ekologiczny dom”.

https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

Po projekcji filmu spróbujcie powiedzieć w jaki sposób możemy dbać o naszą ziemię. Wykonajcie także zadanie - PDFzał. 1.pdf

Propozycja 2.

A teraz zapraszamy rodziców do przeczytania dzieciom wiersza. Potem prosimy dzieci by odpowiedziały na kilka pytań. - PDFzał. 2.pdf

Propozycja 3.

Kolejna propozycja to zabawa badawcza z wykorzystaniem wody. - PDFzał. 3.pdf

Propozycja 4.

Zabawy przy piosence: ,,ZoZi - Świat w naszych rękach''. https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

PDFZabawa ruchowa.pdf

Propozycja 5.

Zabawa plastyczna – ,,Ziemia w naszych dłoniach’’.

https://pl.pinterest.com/pin/510103095270639784/

PDFZiemia w naszych dłoniach.pdf

Życzymy udanej zabawy

 

 

27.04 - 01.05.2020

Budzenie miłości dzieci do małej i wielkiej Ojczyzny jest jednym z celów wychowania patriotycznego w przedszkolu, dlatego zapraszamy w wielki świat swojej Ojczyzny. W tym tygodniu poznamy symbole narodowe, dowiemy się jak wygląda godło Polski, co symbolizują biel i czerwień, dlaczego Mazurek Dąbrowskiego jest wyjątkową pieśnią. Dzieci poznają również pojęcie: Ojczyzna i dowiedzą się, że Polak jest osobą, która mówi po polsku, a jego krajem jest Polska.

Cele: kształtowanie tożsamości narodowej: mówimy po polsku, jesteśmy Polakami, nasz kraj to Polska, poznanie symboli narodowych: flaga, godło, hymn, ćwiczenia motoryki małej, ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej, rozwijanie zainteresowań muzycznych i umiejętności wokalnych, kształtowanie poczucia rytmu, rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej.

Propozycja 1.

Na początek zapraszamy do obejrzenia filmu: ,,Symbole narodowe”, a następnie proponujemy zapytać dziecko: Jak wygląda godło Polski?, Co symbolizują barwy flagi?, Dlaczego trzeba szanować flagę?, Dlaczego Mazurek Dąbrowskiego jest wyjątkową pieśnią? itp.

link do filmu:

https://youtu.be/FJ83BRqFPBA

 

Propozycja 2.

W kolejnej naszej zabawie zapoznamy się z określeniem mapy. Zadanie polega na złożeniu w całość pociętych na trzy części konturów mapy Polski (o wycięcie poproś rodzica).

PDFzał. nr 1.pdf

Do zabawy pt. ,,Biało-czerwoni” potrzebna będzie piłka. Rodzic rzuca piłką do dziecka i wymienia różne kolory. Dziecko łapie oburącz i odrzuca ją do rodzica. Gdy rodzic wymienia kolor biały lub czerwony - dziecku nie wolno złapać piłki.

 

Propozycja 3.

Zachęcamy do zapoznania się z piosenką: ,,Kto ty jesteś?”

link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=NREwvjzaRc8

Tekst piosenki:

- Kto ty jesteś? – Polak mały.

- Jaki znak twój? - Orzeł biały.

- Gdzie ty mieszkasz? - Między swemi.

- W jakim kraju? W polskiej ziemi.

- Czym ta ziemia? - Mą ojczyzną.

- Czym zdobyta? - Krwią i blizną.

- Czy ją kochasz? - Kocham szczerze.

- A w co wierzysz? - W Polskę wierzę.

Ref.:

Polska, Polska, Polska, Polska

Polska to jest ojczyzna moja.

Polska, Polska, Polska, Polska To ojczyzna ma. (bis)

A teraz czas na zabawę ruchową. Do zabawy potrzebna będzie kartka biała i czerwona oraz muzyka. Podczas muzyki dziecko porusza się rytmicznie trzymając w rękach kartki w kolorze białym i czerwonym. Na przerwę w muzyce dziecko samodzielnie układa flagę w powietrzu lub na ziemi.

 

Propozycja 4.

Na zakończenie tygodnia zapraszamy do wykonania pracy plastycznej - ,,Flaga z rączek’’.

PDFFlaga z rączek.pdf
 

 

 

 

Pozdrawiamy wszystkie dzieci i rodziców.

Życzymy miłej zabawy.

 

 

20.04 - 24.04.2020

 

Przedstawiamy kolejne propozycje zabaw i ćwiczeń w ramach nauczania zdalnego.

W ciągu najbliższych kilku dni skupimy się na temacie „Praca rolnika”.

 

Cele:

poznanie pracy rolnika – czynności, jakie wykonuje i potrzebnych mu narzędzi, kształtowanie umiejętności skupieni uwagi i budowanie wypowiedzi, rozwijanie zdolności koncentracji i spostrzegawczości, rozwijanie logicznego myślenia, usprawnianie narządów mowy- język, żuchwa, wargi, rozwijanie poczucia rytmu u dziecka oraz uwrażliwianie na muzykę, rozwijanie pamięci i wyobraźni muzycznej, budzenie pozytywnych motywacji do muzyki i tańca, rozwijanie sprawności manualnej i percepcyjnej, doskonalenie umiejętności posługiwania się różnymi narzędziami i materiałami plastycznymi.

 

Propozycja 1.

Na początku zapraszamy do obejrzenia filmu: Wiosna w polu, a następnie proponujemy porozmawiać z dzieckiem - o tym, jak wygląda praca rolnika.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=I6EGdIPn8Lg

A teraz proponujemy trochę się poruszać. Zabawa ruchowa: „Orzemy pole”.

Do zabawy potrzebna jest szarfa, szalik lub hula-hop. Rodzic jest rolnikiem i prowadzi traktor - na pasie ma szarfę, szalik lub hula-hop. Dziecko jest pługiem – stoi za rolnikiem i trzyma obiema rękami szarfę, szalik lub hula-hop. Rolnik - rodzic maszeruje po sali, zaś dziecko idzie wolniej i stawia opór. Po chwili rodzic i dziecko zamieniają się miejscami i rolami.

Kolejne zadanie to wykonanie karty pracy - PDFzał. nr 1.pdf

Zabawa polega na znalezieniu 5 szczegółów na obrazku, które przeczą logice.

Na koniec dzisiejszych zajęć mały quiz „Prawda czy fałsz?”.

Dorosły czyta zadania, jeżeli jest ono prawdziwe dziecko klaszcze. Jeżeli jest ono fałszywe wstaje i tupie.

- Na wsi można zobaczyć krowy i świnie.

- Zboże zbieramy z pola zimą.

- Krowy jedzą lody i ciasto.

- Traktor to maszyna do robienia frytek.

- Gruszki rosną na grządce.

- Rolnik to osoba, która pracuje w polu.

 

Propozycja 2.

Na początek zapraszamy do zabawy logopedycznej „Gimnastyka buzi i języka”:

– „Mruczenie” – ćwiczenie rozluźniające. Dzieci na wydechu mruczą.

– „Traktor w warsztacie” – ćwiczenia rozluźniające. Dzieci masują sobie twarz, wydając dźwięki: opukiwanie nad górną wargą (www…), pod dolną wargą (zzz…), opukiwanie klatki piersiowej (żżż…).

- „Wesołe krowy” – ćwiczenia oddechowe i warg. Dzieci nabierają powietrze i starają się jak najdłużej wypowiadać sylabę ,,mu'' na wydechu. Mogą przy tym poruszać wargami w prawą i lewą stronę.

-„Traktory” – ćwiczenia języka. Dzieci czubkiem języka dotykają górnego podniebienia, wprawiając je w drgania – naśladują odgłos wydawany przez traktor.-

- „Przy wodopoju – krowy piją wodę” – ćwiczenia języka. Dzieci wysuwają język na przemian szeroki i wąski; płaski lub zaostrzony, a następnie unoszą lekko brzegi języka do zębów.

A teraz zaproście rodziców, rodzeństwo do wspólnej zabawy ruchowej przy piosence: ,,Rób dokładnie to co ja’’.

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=JS1VXZn-cgk

,,Rób dokładnie to co ja’’

Rób dokładnie to, co ja:
Skacz do góry – hopsasa,
Dookoła obróć się,
Klaśnij głośno w dłonie swe.
Tupnij nogą – tup, tup, tup,
Śmieszną minę do mnie zrób
swą buzię pokaż mi.
Teraz wchodzisz Ty!

Propozycja 3.

Zachęcamy do rozwiązania zagadki. Po rozwiązanej zagadce można pokazać dzieciom obrazek przedstawiający traktor- PDFzał. nr 2.pdf i zaproponować omówienie obrazka.

Zagadka:

Pojazd na wsi używany, jest ciągnikiem także zwany. Bo przyczepę ciągnąć może, a poza tym pole orze. (traktor)

Kolejne zadanie to wykonanie karty pracy- załącznik nr 3. W załączniku przedstawione są zdjęcia innych pojazdów odszukajcie traktor, spróbujcie nazwać pozostałe i wskazać te, które: jeżdżą po drodze, latają i pływają.

Propozycja 4.

Dzieci z grupy Stokrotek bardzo lubią śpiewać i tańczyć proponujemy więc zabawę przy piosence: ,,Rolnik pole orze’’.

link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=T9PSIDfM_BE

PDFzał. nr 4.pdf

Propozycja 5.

Na koniec zapraszamy do wykonania pracy plastycznej - ,,Traktor’’.

PDFTraktor.pdf

 

 

Życzymy miłej zabawy.

 

 

 

 

14.04 - 17.04.2020

 

  W tym tygodniu zapraszamy wszystkie dzieci do kolejnej ,,porcji” zabaw.

Tym razem będą to ZABAWY WIOSENNE.

 

Propozycja 1.

  • Rozwiązywanie zagadek o tematyce wiosennej.

Celem tej zabawy jest rozwijanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek, rozpoznawanie i podawanie nazw przejawów wiosny.

Dzieci rozwiązują zagadki, a następnie wybierają ich rozwiązania spośród elementów na obrazku. (załącznik nr 1.) Następnie można dokonać analizy sylabowej nazw elementów z obrazka np. bo-cian, kro-kus.

PDFZagadki.pdf

PDFzał 1.pdf
 

  • Masażyk relaksacyjny:

Przeprowadzamy go wg poniższego schematu:
Słońce świeci - delikatne głaskanie po plecach dziecka

Kroczą słonie- delikatne uderzanie otwartymi dłońmi po plecach dziecka
Pędzą konie po betonie- delikatne uderzanie pięściami po plecach dziecka
Płynie sobie kręta rzeczka - naśladowanie biegu rzeki po plecach dziecka
Przeszły panie na szpileczkach - dotykanie czubkami palców po plecach dziecka
Z gryzącymi pieseczkami- delikatne szczypanie po plecach dziecka.

Następnie zamiana ról.

 

Propozycja 2.

  • Zabawa z przyrodą.

Celem tej zabawy jest poznawanie cyklu rozwojowego roślin, sposobów ich rozwoju oraz warunków potrzebnych do życia. Jest to również okazja do obserwacji i wyciągania wniosków.

Proponuje posadzenie cebulki kwiatowej. Potrzebne nam będą doniczka lub mała skrzynka uzupełniona ziemią. Do niej wkładamy cebulkę dowolnego wiosennego kwiatu lub cebulkę na szczypiorek. Dziecko pielęgnuje hodowlę samodzielnie podlewając i umieszczając doniczkę w słonecznym miejscu. Życzę miłych wrażeń podczas obserwacji wzrostu.

JPEGdepositphotos_100600538-stock-illustration-tulip-growth-stage.jpeg
 

  • Zabawa ruchowa „Gra w zielone”.

PDFGra w zielone.pdf

 

Propozycja 3.

  • Zabawa matematyczna -,,Wzorki’’.

Celem tej zabawy jest skupianie uwagi na rytmach, wychwytywanie powtarzających się sekwencji
i kontynuowanie ich, rozwijanie spostrzegawczości, wyobraźni, oraz porównywania, znajdowania różnic i wspólnych cech.

PDFWzorki.pdf
 

Propozycja 4.

  • Osłuchanie z melodią i tekstem piosenki: ,, Wiosna wiosna zawitała!”.

Celem tych zajęć jest nauka piosenki przez osłuchanie, rozwijanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego.

PDFWiosna wiosna zawitała!.pdf

 

  • Zabawa muzyczno-ruchowa- ,, Zatańcz ze mną’’.

PDFZatańcz ze mną.pdf

 

Propozycja 5.

  • Wykonanie pracy plastycznej - ,,Wiosenny tulipan’’.

Celem tej zabawy jest rozwijanie uzdolnień artystycznych, sprawności manualnych oraz wyzwalanie kreatywnej postawy dziecka.

PDFPraca plastyczna.pdf
 

Życzymy miłej i udanej zabawy, proszę o zrobienie zdjęć i przesyłanie na telefon przedszkolny, dziękujemy. 

 

  

 

06.04 - 10.04.2020

 

W tym tygodniu zachęcamy do zabaw skupionych wokół tematu:

,,Już niedługo Wielkanoc”.

Propozycja 1.

  • Słuchanie opowiadania T. Kruczka: ,,Wielkanoc” połączone z rozmową na temat jego treści.

Celem tej zabawy jest poznanie zwyczajów związanych z Wielkanocą, rozwijanie koncentracji uwagi na treść opowiadania, konstruowanie poprawnej odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu oraz rozwijanie czynnego słownika dziecka.

PDFWielkanoc T. Kruczek.pdf
 

  • Wykonanie karty pracy- załącznik nr 1.

Celem tej zabawy jest rozwijanie zdolności koncentracji i spostrzegawczości.

Proponuję wydrukować puzzle, wyciąć i ułożyć razem z dzieckiem, a następnie pokolorować.

PDFzałącznik nr 1.pdf
 

Propozycja 2.

  • Zabawa matematyczna - ,,Jajka i ich kolorowe domy’’.

Celem tej zabawy jest rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jedną cechę, posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych.

PDFJajka i ich kolorowe domy.pdf
 

Propozycja 3.

  • Zabawy wielkanocne

PDFZabawy wielkanocne.pdf
PDFzałącznik nr 2.pdf
PDFzałącznik nr 3.pdf
 

Propozycja 4.

  • Osłuchanie z melodią i tekstem piosenki: ,,Hopla, hopla”.

Celem tych zajęć jest kształtowanie umiejętności słuchania muzyki oraz doskonalenie ekspresji wokalnej.

PDFPiosenka hopla hopla.pdf
 

  • Zabawy rytmiczne

Celem tej zabawy jest eksperymentowanie z rytmem oraz kształtowanie umiejętności odwzorowywania rytmu.

PDFPowtarzanie rytmów.pdf
 

Propozycja 5.

  • Wykonanie pracy plastycznej - ,,Moja wielkanocna pisanka’’

Celem tej zabawy jest rozwijanie zdolności manualnych, wyobraźni i twórczego myślenia. Zdobywanie umiejętności posługiwania się różnymi technikami plastycznymi.

PDFMoja wielkanocna pisanka.pdf

 

Zachęcamy do wspólnej zabawy.

 

Z okazji Świąt Wielkanocnych życzymy zdrowia,

siły w pokonywaniu trudności oraz

moc uśmiechów najbliższych.

Iwona i Brygida

 

 

30.03 - 03.04.2020
 

Drodzy rodzice, Kochane dzieci!

            Cały świat mówi nam zatrzymaj się, zwolnij, zostań w domu dlatego też przygotowaliśmy dla Was zbiór pomysłów, które pomogą Waszym dzieciom urozmaicić wspólnie spędzony czas bez kontaktu z rówieśnikami. Są to propozycje zabaw na realizację podstawy programowej  w różnej formie aktywności dziecka.

            Zachęcamy do wspólnych zabaw z dziećmi, aby dać upust ich energii i pobudzić ich kreatywność. W tym tygodniu proponujemy zajęcia skupione wokół tematu: Zwierzęta na wsi.

 

Propozycja 1.

Słuchanie i wypowiadanie się na temat wysłuchanego wiersza,,W gospodarstwie”-

T.M. Massalskiej przy użyciu obrazków. (obrazki w załącznikach 1-3)

PDFzał.1.plansza.pdf
PDFzał.2.plansza.pdf
PDFzał.3 plansza.pdf
 

Celem tej zabawy jest rozwijanie umiejętności uważnego słuchania dłuższych tekstów oraz zapoznanie dzieci z nazwami zwierząt mieszkających na wiejskim podwórku.

Zachęcam do przeczytania i omówienia wraz z dziećmi treści wiersza pt.,,W gospodarstwie”- T.M. Massalskiej.
 

,,W gospodarstwie”

Pieje kogut już od świtu;
- Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: - W lewo!
Gdacze: - W prawo!
Kaczka kwacze: - Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: - Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.

Koń opędza się od much.
I rży głośno: - Jestem zuch!
Świnka chrumka: - Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: - Miau!
A pies szczeka: - Hau! Hau! Hau!

 

Przykładowe pytania dotyczące wiersza:

  • Jakie zwierzęta występują w wierszu?
  • Co robią poszczególne zwierzęta?
  • Jakie odgłosy wydają zwierzęta?
     

            Aby utrwalić poznane nazwy zwierząt proponuję pobawić się w zagadki słuchowe ,,Co to za zwierzę”. Celem tej zabawy jest umiejętność rozwiązania zagadki słuchowej poprzez rozpoznanie odgłosów wydawanych przez poszczególne zwierzęta i nazwanie ich.

Rodzic prezentuje dziecku odgłosy różnych zwierząt, a zadaniem dziecka jest odgadnąć jakie zwierzę wydaje taki dźwięk.
 

Link do przykładowych zagadek słuchowych:

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE&feature=youtu.be

 

Propozycja 2.

Opowieść ruchowa:,, Zwierzęta na wsi''.

Celem tej zabawy jest rozwijanie umiejętności ruchowych poprzez naśladowanie poruszania się zwierząt.

Dzieci naśladują ruchy oraz odgłosy zwierząt. W czasie opowieści rodzic robi pauzy, by dzieci mogły same rozpoznawać, jakie odgłosami mówią zwierzątka.
 

Opowieść:

Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo - marsz, naśladowanie głosów ptactwa domowego:
•kury-ko,ko,ko
•indyki-gul,gul,gul
•kogut-kukuryku
-Zatrzymują się, machają skrzydłami - wykonywanie ruchów rękami.
- Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno- wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.
-Kogut wskoczył na płot- wykonywanie podskoków obunóż.
-Gospodarz sypie ziarno- skłony w przód.
- Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko- przemieszczają się na czworakach.
- Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając- przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.
- Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok- przechodzą
z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.
- Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory- chód na czworakach.
Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające - stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.

 

Po zakończeniu ćwiczeń ruchowych proponuję obejrzeć film: ,,Co słychać na wsi?”.

Link do obejrzenia filmu:

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

 

Propozycja 3.

Zabawa matematyczna -,,Małe czy duże ?’’-klasyfikowanie zwierzątek ze względu na wielkość.

Celem tej zabawy jest rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na podaną cechę.

Do przeprowadzenia tej zabawy potrzebne są: torba foliowa duża i mała lub miski-mała i duża oraz pluszaki- zwierzątka duże i małe.
 

Przebieg zabawy:

Dziecko otrzymuje zwierzątka- pluszaki- duże i małe, które układa na podłodze. Na słowa rymowanki chodzi po obwodzie  koła, na hasło „małe” zwierzątko: wkłada zwierzątko do środka worka małego, a na hasło„duże” zwierzątko:  wkłada zwierzątko do środka worka dużego.
 

Rymowanka:

Idzie drogą mały Olek (imię dziecka).
Ma na plecach pusty worek,
a w ten worek przez otworek
wskoczy mały/duży stworek.

 

Po udanej zabawie zapraszamy do obejrzenia bajki.

Link do obejrzenia filmu Bajka dla dzieci o zwierzętach w gospodarstwie :

http://https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA-

 

Propozycja 4.

  • Zabawy rytmiczno-ruchowe  w oparciu o piosenkę ,,Gdacze kura ko ko ko”

Celem tych zabaw jest eksperymentowanie z rytmem i ruchem oraz rozwijanie wyobraźni muzycznej.
 

1.Osłuchanie z melodią i tekstem piosenki. Krótkie omówienie piosenki.

Przykładowe pytania do piosenki: Jakie zwierzę występuje w piosence? Co robiła kura? Jak się zachowywała kura? Jakie odgłosy wydawała kura?
 

link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY
 

Tekst piosenki: ,,Gdacze kura ko ko ko”

Pewna kura na podwórzu ciągle gdacze,
Ciągle gdacze,
A gdy gdacze to wysoko w górę skacze,

W górę skacze,
Bardzo głośno i bez przerwy hałasuje,
Hałasuje,
I się niczym, ani nikim nie przejmuje,
Nie przejmuje.

Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!

Na podwórzu kura dzioba nie zamyka,
Nie zamyka,
Chociaż przy niej każdy uszy swe zatyka,
Swe zatyka,
Tym hałasem wszystkich wkoło denerwuje,
Denerwuje,
Więc na karę kura za to zasługuje,
Zasługuje.

 

2.Zabawa ruchowa: ,,Kurki w kurniku''


            Zabawa polega na reakcji dziecka na sygnał. Dziecko -kurka spaceruje. Kiedy rodzic tupnie jeden raz nogą, kurka spaceruje i naśladuje jedzenie ziarenek. Dwa tupnięcia nogą są sygnałem do wejścia do kurnika- położenia się na dywanie.
 

3.Dowolna improwizacja ruchowa do poznanej piosenki. Wspólne zabawy przy muzyce z rodzicem, próba włączania się do śpiewu.
 

Celem tej aktywności są ćwiczenia motoryki małej, nauka prawidłowego trzymania kredki.
 

Do wykonania tej karty pracy potrzebne będą kolorowe kredki. Zadanie polega na pokolorowaniu obrazka zgodnie z legendą. Następnie przeliczamy  zwierzęta, które się ukryły. (Prośba dla rodzica-  zwróć proszę  uwagę na prawidłowy chwyt kredki).
 

Propozycja 5.

  • Wykonanie pracy plastycznej

Celem tej zabawy  jest rozwijanie aktywności twórczej podczas rozwiązywania zagadek, oraz twórczej inicjatywy dziecka, wrażliwości,  pomysłowości, a przede wszystkim wiary we własne siły  i rozwijanie sprawności manualnej i percepcyjnej.
 

Zagadka  o krowie:

  • Duża i łaciata, na zielonej łące.
    Mlekiem nam dziękuje, za trawę i słońce.
  • Zimą najdziesz je w oborze,
    Latem na swobodzie.
    Od nich mamy mleko dobre,
    – czasem któraś bodzie

           Choć się zielonej trawy naje, to białe mleko daje.
 

Po rozwiązaniu zagadek proponuję wykonanie pracy plastycznej- Krowa.

JPEGpraca plastyczna.jpeg
JPEGpraca platyczna.jpeg
 

Do wykonania pracy potrzebne będą: biały i czarny papier, nożyczki( dla rodzica), kredki, klej.
 

Proponuje wyciąć:

 1- koło średnie ( głowa)

1- koło duże (brzuszek)

2-koła małe (uszka)

4- koła malutkie (kopyta)

Łaty –krowy dowolna ilość

Dziecko nazywa poszczególne części ciała krowy, dorysowuje oczka, nos, język, ogon, nogi , kopyta. Nakleja  lub dorysowuje czarne łaty w dowolnym miejscu i dokleja kopyta do nóg. Porządkujemy miejsce pracy razem z dzieckiem po skończonej zabawie.

 

Dziękujemy wszystkim za udział w naszych zabawach. To cudowne, że w tym czasie pełnym wyzwań pozostajemy RAZEM.

Drodzy rodzice, jeśli chcecie podzielić się z nami zdjęciami z pracy waszych pociech, przyślijcie je na numer telefonu naszego przedszkola.

 

 

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydyaktyczne na miesiąc Marzec dla grupy Stokrotki.pdf

 

"Idzie wiosna"- wiersz

Puk, puk, puk... w okienko!
- Wyjdźcie dzieci prędko.
Idzie już wiosenka
i słoneczko świeci.
Idzie piękna pani
z jasnymi włosami.
W zielonej sukience,
wyszytej kwiatami.

Idzie, uderza witką
wierzbową z baziami.
Pokrywa się wszystko
młodymi listkami.

Słono złote świeci,
idzie piękna pani.
Puk, puk... chodźcie dzieci
na wiosny spotkanie.

 

"Uśmiechnięta wiosna"- piosenka

1. Wiosna uśmiecha się zielenią
Bukiety w słońcu nam przynosi
Na łąk dywanach kwiaty się mienią
Do tańca całą ziemię prosi.

Ref. Uśmiechnięta wiosna,
Kwiaty nam rozdaje,
Ciepłem budzi ziemię
Deszczem myje kraje
Uśmiechnięta wiosna
Ciepłym wiatrem wieje
Rozgrzewa niebo i raduje ziemię

2. Wiosna uśmiecha się kwiatami,
Bukiety z sadów nam przynosi,
I drzew korony zdobi pąkami
Bo zima odejść przecież musi.

Ref. Uśmiechnięta wiosna...

3. Wiosna słonecznie się uśmiecha
Barwne maluje krajobrazy
Każdemu słowik arię wyśpiewa
By każdy uśmiech miał na twarzy.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Luty dla grupy Stokrotki.pdf

 

"Pan Karnawał"- wiersz
Szedł raz sobie Pan Karnawał
zimowym wieczorem,
Spotkał żabkę, krasnoludka 
razem z muchomorem.
Potem księżniczkę 
i księcia z bajki,
oraz dwa koty co palą fajki.
 

"Karnawałowy bal"- piosenka
sł. A.Galica, muz.T. Pabisiak

Kto przebierze się za misia? Kto za królewicza?
A kto z dzielnym Indianinem będzie tańczył dzisiaj? 
Biegnie zając za piratem, pajac robi miny.
A królewny rozrzucają wstążek serpentyny.

Ref. Karnawałowa zabawa, karnawałowy bal. 
Kto nie bawi się z nami, temu będzie żal.(2x) 

Sypie, sypie się konfetti, fruną baloniki. 
Słychać śmiechy, słychać brawa i dźwięki muzyki.

To karnawał jest w przedszkolu, wszyscy się bawimy.
Raz na lewo, raz na prawo, w tańcu zakręcimy.

 


PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Styczeń dla grupy Stokrotek.pdf

 

„Jestem złotą rybką”- piosenka

1. Jestem złotą rybką dla babci i dziadka.
Spełniam ich życzenia, bo to sprawa łatwa.

Ref. Na, na, na, na
na, na, na, na, na,
spełniam ich życzenia
bo to sprawa łatwa.

2. Dam im gwiazdkę z nieba na małym obrazku.
Zrobię czary mary by nabrała blasku.

Ref. Na, na, na, na
na, na, na, na, na,
zrobię czary mary
by nabrała blasku.

3. Potem ich zabiorę na spacer do lasu.
Bo na nudę ze mną nigdy nie ma czasu.

Ref. Na, na, na, na
na, na, na, na, na,
bo na nudę ze mną
nigdy nie ma czasu.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Grudzień dla grupy Stokrotki.pdf
 

"Stoi, stoi tu choinka" - piosenka

1. Stoi, stoi tu choinka,

Świeczki palą się,

Świeczki pala się.
 

Ref. A w serduszku taka radość,

Aż się śpiewać chce,

A w serduszku taka radość,

Aż się śpiewać chce.

2. Miłe drzewko, oj miłe,

Niech się świeci nam,

Niech się świeci nam.

 

"Choineczka"- wiersz

W oknie błyszczy choineczka.

Jadą dzieci na saneczkach.

Gdzieś po cichu, gra kolęda.

To jest znak, że idą święta.

 

"Mikołaj’’- piosenka

1.Kto zagląda w okno, kto latarką świeci.

Kto patrzy przez szybkę, szuka grzecznych dzieci.
 

Ref.  To Mikołaj, to Mikołaj, to Mikołaj święty. 

To Mikołaj, to Mikołaj niesie nam prezenty.
 

2. Kto swymi saniami aż z bieguna leci. 

Kto puka do domu szuka grzecznych dzieci.
 

Ref. To Mikołaj...
 

3. Kto tu do nas jedzie w zimowej zamieci.

Rozgląda się w koło szuka grzecznych dzieci.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Listopad dla grupy Stokrotki.pdf

 

,,Kap, kap’’- piosenka

sł i muz. A. Kopacz, P. Belak

1.Kap! Kap! Z nieba leci woda

Kap! Kap! Weź parasol, weź.

Kap! Kap! Jesienna pogoda. Ciesz się, ciesz!
 

Ref. Pierwsza kropelka, druga kropelka, trzecia kropelka.

Chyba idzie deszcz!
 

2.Kap! Kap! Na nogach kalosze.

Kap! Kap! W wodzie cały świat.

Kap! Kap! Do kałuży wskoczę: Chlap! Chlap! Chlap!
 

3.Kap! Kap! Choć jesienią szaro.

Kap! Kap! Nie nudzimy się.

Kap! Kap! Dziś w jesienne dźwięki wsłucham się.

 

,,Dzień pasowania”- wiersz

Idzie sobie przedszkolaczek

Śpiewa, tańczy oraz skacze

Dziś też powód ma do śmiania,

Bo to dzień jest pasowania.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Październik dla grupy Stokrotek.pdf

 

,,Grzeczne dziecko”- wiersz

Dzieci grzeczne  są w przedszkolu,

bez hałasu rozmawiają.

Mówią proszę i dziękuję,

kiedy sobie coś podają.

Pani jest zadowolona,

bo to bardzo jest przyjemnie,

kiedy dzieci grzecznie mówią

i kochają się wzajemnie.
 

„Śpiewanka przedszkolaka”- piosenka

1. Do przedszkola co dzień rano

Idę z tatą albo z mamą

W szatni daję im całusa

I do sali szybko ruszam.
 

Ref: Przedszkolaczek to jest zuch, zuch nie byle jaki.

 Do przedszkola raz i dwa idą przedszkolaki.
 

2. Pani śpiewa nam piosenki

A my na dzwoneczkach gramy

Malujemy malowanki

Wieżę z klocków układamy.
 

3.  Do ogródka wychodzimy

W chowanego się bawimy

A na obiad wszystko zjemy

Bo urosnąć duzi chcemy.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Wrzesień dla grupy Stokrotek.pdf


„Jestem duży”- wiersz
D. Gellner

Jestem duży!
Byłem mały!
Wróżki mnie zaczarowały!
Jakie wróżki?
Dobre wróżki!
i urosły moje nóżki,
i urosły moje ręce,
włosów też mam chyba więcej.
Patrzcie, jak urosłem cały,
chociaż byłem taka mały!

 

 

 

 

 

 

 

Podziel się na Facebooku
Polecane

karta dużej rodziny.jpeg
fb fanpage.png
youtube.jpeg
instagram.png