×

Wyszukaj w serwisie

×

Zapisz się do Newslettera

Stokrotki

 

W tym tygodniu zachęcamy do zabaw skupionych wokół tematu:

,,Już niedługo Wielkanoc”.

Propozycja 1.

  • Słuchanie opowiadania T. Kruczka: ,,Wielkanoc” połączone z rozmową na temat jego treści.

Celem tej zabawy jest poznanie zwyczajów związanych z Wielkanocą, rozwijanie koncentracji uwagi na treść opowiadania, konstruowanie poprawnej odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu oraz rozwijanie czynnego słownika dziecka.

PDFWielkanoc T. Kruczek.pdf
 

  • Wykonanie karty pracy- załącznik nr 1.

Celem tej zabawy jest rozwijanie zdolności koncentracji i spostrzegawczości.

Proponuję wydrukować puzzle, wyciąć i ułożyć razem z dzieckiem, a następnie pokolorować.

PDFzałącznik nr 1.pdf
 

Propozycja 2.

  • Zabawa matematyczna - ,,Jajka i ich kolorowe domy’’.

Celem tej zabawy jest rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jedną cechę, posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych.

PDFJajka i ich kolorowe domy.pdf
 

Propozycja 3.

  • Zabawy wielkanocne

PDFZabawy wielkanocne.pdf
PDFzałącznik nr 2.pdf
PDFzałącznik nr 3.pdf
 

Propozycja 4.

  • Osłuchanie z melodią i tekstem piosenki: ,,Hopla, hopla”.

Celem tych zajęć jest kształtowanie umiejętności słuchania muzyki oraz doskonalenie ekspresji wokalnej.

PDFPiosenka hopla hopla.pdf
 

  • Zabawy rytmiczne

Celem tej zabawy jest eksperymentowanie z rytmem oraz kształtowanie umiejętności odwzorowywania rytmu.

PDFPowtarzanie rytmów.pdf
 

Propozycja 5.

  • Wykonanie pracy plastycznej - ,,Moja wielkanocna pisanka’’

Celem tej zabawy jest rozwijanie zdolności manualnych, wyobraźni i twórczego myślenia. Zdobywanie umiejętności posługiwania się różnymi technikami plastycznymi.

PDFMoja wielkanocna pisanka.pdf

 

Zachęcamy do wspólnej zabawy.

 

Z okazji Świąt Wielkanocnych życzymy zdrowia,

siły w pokonywaniu trudności oraz

moc uśmiechów najbliższych.

Iwona i Brygida

 

 

30.03 - 03.04.2020
 

Drodzy rodzice, Kochane dzieci!

            Cały świat mówi nam zatrzymaj się, zwolnij, zostań w domu dlatego też przygotowaliśmy dla Was zbiór pomysłów, które pomogą Waszym dzieciom urozmaicić wspólnie spędzony czas bez kontaktu z rówieśnikami. Są to propozycje zabaw na realizację podstawy programowej  w różnej formie aktywności dziecka.

            Zachęcamy do wspólnych zabaw z dziećmi, aby dać upust ich energii i pobudzić ich kreatywność. W tym tygodniu proponujemy zajęcia skupione wokół tematu: Zwierzęta na wsi.

 

Propozycja 1.

Słuchanie i wypowiadanie się na temat wysłuchanego wiersza,,W gospodarstwie”-

T.M. Massalskiej przy użyciu obrazków. (obrazki w załącznikach 1-3)

PDFzał.1.plansza.pdf
PDFzał.2.plansza.pdf
PDFzał.3 plansza.pdf
 

Celem tej zabawy jest rozwijanie umiejętności uważnego słuchania dłuższych tekstów oraz zapoznanie dzieci z nazwami zwierząt mieszkających na wiejskim podwórku.

Zachęcam do przeczytania i omówienia wraz z dziećmi treści wiersza pt.,,W gospodarstwie”- T.M. Massalskiej.
 

,,W gospodarstwie”

Pieje kogut już od świtu;
- Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: - W lewo!
Gdacze: - W prawo!
Kaczka kwacze: - Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: - Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.

Koń opędza się od much.
I rży głośno: - Jestem zuch!
Świnka chrumka: - Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: - Miau!
A pies szczeka: - Hau! Hau! Hau!

 

Przykładowe pytania dotyczące wiersza:

  • Jakie zwierzęta występują w wierszu?
  • Co robią poszczególne zwierzęta?
  • Jakie odgłosy wydają zwierzęta?
     

            Aby utrwalić poznane nazwy zwierząt proponuję pobawić się w zagadki słuchowe ,,Co to za zwierzę”. Celem tej zabawy jest umiejętność rozwiązania zagadki słuchowej poprzez rozpoznanie odgłosów wydawanych przez poszczególne zwierzęta i nazwanie ich.

Rodzic prezentuje dziecku odgłosy różnych zwierząt, a zadaniem dziecka jest odgadnąć jakie zwierzę wydaje taki dźwięk.
 

Link do przykładowych zagadek słuchowych:

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE&feature=youtu.be

 

Propozycja 2.

Opowieść ruchowa:,, Zwierzęta na wsi''.

Celem tej zabawy jest rozwijanie umiejętności ruchowych poprzez naśladowanie poruszania się zwierząt.

Dzieci naśladują ruchy oraz odgłosy zwierząt. W czasie opowieści rodzic robi pauzy, by dzieci mogły same rozpoznawać, jakie odgłosami mówią zwierzątka.
 

Opowieść:

Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo - marsz, naśladowanie głosów ptactwa domowego:
•kury-ko,ko,ko
•indyki-gul,gul,gul
•kogut-kukuryku
-Zatrzymują się, machają skrzydłami - wykonywanie ruchów rękami.
- Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno- wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.
-Kogut wskoczył na płot- wykonywanie podskoków obunóż.
-Gospodarz sypie ziarno- skłony w przód.
- Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko- przemieszczają się na czworakach.
- Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając- przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.
- Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok- przechodzą
z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.
- Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory- chód na czworakach.
Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające - stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.

 

Po zakończeniu ćwiczeń ruchowych proponuję obejrzeć film: ,,Co słychać na wsi?”.

Link do obejrzenia filmu:

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

 

Propozycja 3.

Zabawa matematyczna -,,Małe czy duże ?’’-klasyfikowanie zwierzątek ze względu na wielkość.

Celem tej zabawy jest rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na podaną cechę.

Do przeprowadzenia tej zabawy potrzebne są: torba foliowa duża i mała lub miski-mała i duża oraz pluszaki- zwierzątka duże i małe.
 

Przebieg zabawy:

Dziecko otrzymuje zwierzątka- pluszaki- duże i małe, które układa na podłodze. Na słowa rymowanki chodzi po obwodzie  koła, na hasło „małe” zwierzątko: wkłada zwierzątko do środka worka małego, a na hasło„duże” zwierzątko:  wkłada zwierzątko do środka worka dużego.
 

Rymowanka:

Idzie drogą mały Olek (imię dziecka).
Ma na plecach pusty worek,
a w ten worek przez otworek
wskoczy mały/duży stworek.

 

Po udanej zabawie zapraszamy do obejrzenia bajki.

Link do obejrzenia filmu Bajka dla dzieci o zwierzętach w gospodarstwie :

http://https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA-

 

Propozycja 4.

  • Zabawy rytmiczno-ruchowe  w oparciu o piosenkę ,,Gdacze kura ko ko ko”

Celem tych zabaw jest eksperymentowanie z rytmem i ruchem oraz rozwijanie wyobraźni muzycznej.
 

1.Osłuchanie z melodią i tekstem piosenki. Krótkie omówienie piosenki.

Przykładowe pytania do piosenki: Jakie zwierzę występuje w piosence? Co robiła kura? Jak się zachowywała kura? Jakie odgłosy wydawała kura?
 

link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY
 

Tekst piosenki: ,,Gdacze kura ko ko ko”

Pewna kura na podwórzu ciągle gdacze,
Ciągle gdacze,
A gdy gdacze to wysoko w górę skacze,

W górę skacze,
Bardzo głośno i bez przerwy hałasuje,
Hałasuje,
I się niczym, ani nikim nie przejmuje,
Nie przejmuje.

Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!

Na podwórzu kura dzioba nie zamyka,
Nie zamyka,
Chociaż przy niej każdy uszy swe zatyka,
Swe zatyka,
Tym hałasem wszystkich wkoło denerwuje,
Denerwuje,
Więc na karę kura za to zasługuje,
Zasługuje.

 

2.Zabawa ruchowa: ,,Kurki w kurniku''


            Zabawa polega na reakcji dziecka na sygnał. Dziecko -kurka spaceruje. Kiedy rodzic tupnie jeden raz nogą, kurka spaceruje i naśladuje jedzenie ziarenek. Dwa tupnięcia nogą są sygnałem do wejścia do kurnika- położenia się na dywanie.
 

3.Dowolna improwizacja ruchowa do poznanej piosenki. Wspólne zabawy przy muzyce z rodzicem, próba włączania się do śpiewu.
 

Celem tej aktywności są ćwiczenia motoryki małej, nauka prawidłowego trzymania kredki.
 

Do wykonania tej karty pracy potrzebne będą kolorowe kredki. Zadanie polega na pokolorowaniu obrazka zgodnie z legendą. Następnie przeliczamy  zwierzęta, które się ukryły. (Prośba dla rodzica-  zwróć proszę  uwagę na prawidłowy chwyt kredki).
 

Propozycja 5.

  • Wykonanie pracy plastycznej

Celem tej zabawy  jest rozwijanie aktywności twórczej podczas rozwiązywania zagadek, oraz twórczej inicjatywy dziecka, wrażliwości,  pomysłowości, a przede wszystkim wiary we własne siły  i rozwijanie sprawności manualnej i percepcyjnej.
 

Zagadka  o krowie:

  • Duża i łaciata, na zielonej łące.
    Mlekiem nam dziękuje, za trawę i słońce.
  • Zimą najdziesz je w oborze,
    Latem na swobodzie.
    Od nich mamy mleko dobre,
    – czasem któraś bodzie

           Choć się zielonej trawy naje, to białe mleko daje.
 

Po rozwiązaniu zagadek proponuję wykonanie pracy plastycznej- Krowa.

JPEGpraca plastyczna.jpeg
JPEGpraca platyczna.jpeg
 

Do wykonania pracy potrzebne będą: biały i czarny papier, nożyczki( dla rodzica), kredki, klej.
 

Proponuje wyciąć:

 1- koło średnie ( głowa)

1- koło duże (brzuszek)

2-koła małe (uszka)

4- koła malutkie (kopyta)

Łaty –krowy dowolna ilość

Dziecko nazywa poszczególne części ciała krowy, dorysowuje oczka, nos, język, ogon, nogi , kopyta. Nakleja  lub dorysowuje czarne łaty w dowolnym miejscu i dokleja kopyta do nóg. Porządkujemy miejsce pracy razem z dzieckiem po skończonej zabawie.

 

Dziękujemy wszystkim za udział w naszych zabawach. To cudowne, że w tym czasie pełnym wyzwań pozostajemy RAZEM.

Drodzy rodzice, jeśli chcecie podzielić się z nami zdjęciami z pracy waszych pociech, przyślijcie je na numer telefonu naszego przedszkola.

 

 

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydyaktyczne na miesiąc Marzec dla grupy Stokrotki.pdf

 

"Idzie wiosna"- wiersz

Puk, puk, puk... w okienko!
- Wyjdźcie dzieci prędko.
Idzie już wiosenka
i słoneczko świeci.
Idzie piękna pani
z jasnymi włosami.
W zielonej sukience,
wyszytej kwiatami.

Idzie, uderza witką
wierzbową z baziami.
Pokrywa się wszystko
młodymi listkami.

Słono złote świeci,
idzie piękna pani.
Puk, puk... chodźcie dzieci
na wiosny spotkanie.

 

"Uśmiechnięta wiosna"- piosenka

1. Wiosna uśmiecha się zielenią
Bukiety w słońcu nam przynosi
Na łąk dywanach kwiaty się mienią
Do tańca całą ziemię prosi.

Ref. Uśmiechnięta wiosna,
Kwiaty nam rozdaje,
Ciepłem budzi ziemię
Deszczem myje kraje
Uśmiechnięta wiosna
Ciepłym wiatrem wieje
Rozgrzewa niebo i raduje ziemię

2. Wiosna uśmiecha się kwiatami,
Bukiety z sadów nam przynosi,
I drzew korony zdobi pąkami
Bo zima odejść przecież musi.

Ref. Uśmiechnięta wiosna...

3. Wiosna słonecznie się uśmiecha
Barwne maluje krajobrazy
Każdemu słowik arię wyśpiewa
By każdy uśmiech miał na twarzy.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Luty dla grupy Stokrotki.pdf

 

"Pan Karnawał"- wiersz
Szedł raz sobie Pan Karnawał
zimowym wieczorem,
Spotkał żabkę, krasnoludka 
razem z muchomorem.
Potem księżniczkę 
i księcia z bajki,
oraz dwa koty co palą fajki.
 

"Karnawałowy bal"- piosenka
sł. A.Galica, muz.T. Pabisiak

Kto przebierze się za misia? Kto za królewicza?
A kto z dzielnym Indianinem będzie tańczył dzisiaj? 
Biegnie zając za piratem, pajac robi miny.
A królewny rozrzucają wstążek serpentyny.

Ref. Karnawałowa zabawa, karnawałowy bal. 
Kto nie bawi się z nami, temu będzie żal.(2x) 

Sypie, sypie się konfetti, fruną baloniki. 
Słychać śmiechy, słychać brawa i dźwięki muzyki.

To karnawał jest w przedszkolu, wszyscy się bawimy.
Raz na lewo, raz na prawo, w tańcu zakręcimy.

 


PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Styczeń dla grupy Stokrotek.pdf

 

„Jestem złotą rybką”- piosenka

1. Jestem złotą rybką dla babci i dziadka.
Spełniam ich życzenia, bo to sprawa łatwa.

Ref. Na, na, na, na
na, na, na, na, na,
spełniam ich życzenia
bo to sprawa łatwa.

2. Dam im gwiazdkę z nieba na małym obrazku.
Zrobię czary mary by nabrała blasku.

Ref. Na, na, na, na
na, na, na, na, na,
zrobię czary mary
by nabrała blasku.

3. Potem ich zabiorę na spacer do lasu.
Bo na nudę ze mną nigdy nie ma czasu.

Ref. Na, na, na, na
na, na, na, na, na,
bo na nudę ze mną
nigdy nie ma czasu.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Grudzień dla grupy Stokrotki.pdf
 

"Stoi, stoi tu choinka" - piosenka

1. Stoi, stoi tu choinka,

Świeczki palą się,

Świeczki pala się.
 

Ref. A w serduszku taka radość,

Aż się śpiewać chce,

A w serduszku taka radość,

Aż się śpiewać chce.

2. Miłe drzewko, oj miłe,

Niech się świeci nam,

Niech się świeci nam.

 

"Choineczka"- wiersz

W oknie błyszczy choineczka.

Jadą dzieci na saneczkach.

Gdzieś po cichu, gra kolęda.

To jest znak, że idą święta.

 

"Mikołaj’’- piosenka

1.Kto zagląda w okno, kto latarką świeci.

Kto patrzy przez szybkę, szuka grzecznych dzieci.
 

Ref.  To Mikołaj, to Mikołaj, to Mikołaj święty. 

To Mikołaj, to Mikołaj niesie nam prezenty.
 

2. Kto swymi saniami aż z bieguna leci. 

Kto puka do domu szuka grzecznych dzieci.
 

Ref. To Mikołaj...
 

3. Kto tu do nas jedzie w zimowej zamieci.

Rozgląda się w koło szuka grzecznych dzieci.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Listopad dla grupy Stokrotki.pdf

 

,,Kap, kap’’- piosenka

sł i muz. A. Kopacz, P. Belak

1.Kap! Kap! Z nieba leci woda

Kap! Kap! Weź parasol, weź.

Kap! Kap! Jesienna pogoda. Ciesz się, ciesz!
 

Ref. Pierwsza kropelka, druga kropelka, trzecia kropelka.

Chyba idzie deszcz!
 

2.Kap! Kap! Na nogach kalosze.

Kap! Kap! W wodzie cały świat.

Kap! Kap! Do kałuży wskoczę: Chlap! Chlap! Chlap!
 

3.Kap! Kap! Choć jesienią szaro.

Kap! Kap! Nie nudzimy się.

Kap! Kap! Dziś w jesienne dźwięki wsłucham się.

 

,,Dzień pasowania”- wiersz

Idzie sobie przedszkolaczek

Śpiewa, tańczy oraz skacze

Dziś też powód ma do śmiania,

Bo to dzień jest pasowania.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Październik dla grupy Stokrotek.pdf

 

,,Grzeczne dziecko”- wiersz

Dzieci grzeczne  są w przedszkolu,

bez hałasu rozmawiają.

Mówią proszę i dziękuję,

kiedy sobie coś podają.

Pani jest zadowolona,

bo to bardzo jest przyjemnie,

kiedy dzieci grzecznie mówią

i kochają się wzajemnie.
 

„Śpiewanka przedszkolaka”- piosenka

1. Do przedszkola co dzień rano

Idę z tatą albo z mamą

W szatni daję im całusa

I do sali szybko ruszam.
 

Ref: Przedszkolaczek to jest zuch, zuch nie byle jaki.

 Do przedszkola raz i dwa idą przedszkolaki.
 

2. Pani śpiewa nam piosenki

A my na dzwoneczkach gramy

Malujemy malowanki

Wieżę z klocków układamy.
 

3.  Do ogródka wychodzimy

W chowanego się bawimy

A na obiad wszystko zjemy

Bo urosnąć duzi chcemy.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Wrzesień dla grupy Stokrotek.pdf


„Jestem duży”- wiersz
D. Gellner

Jestem duży!
Byłem mały!
Wróżki mnie zaczarowały!
Jakie wróżki?
Dobre wróżki!
i urosły moje nóżki,
i urosły moje ręce,
włosów też mam chyba więcej.
Patrzcie, jak urosłem cały,
chociaż byłem taka mały!

 

 

 

 

 

 

 

Podziel się na Facebooku
Polecane

karta dużej rodziny.jpeg
fb fanpage.png
youtube.jpeg
instagram.png