×

Wyszukaj w serwisie

×

Zapisz się do Newslettera

Motylki

 

https://pp6krapkowice.skycms.com.pl/download/attachment/5624/motylki-wakacje.jpeg

 

Witamy w kolejnym, już ostatnim tygodniu przed wakacjami. Wszystkie uśmiechnięte dzieci, a jeśli ktoś jest jeszcze troszkę smutny to też witamy i gwarantujemy, że zaraz uśmiech zagości na waszej buźce. Przygotowane propozycje skupiają się wokół tematu „Wakacje”.

Propozycja 1.

Posłuchajcie wiersza.

Kiedy są wakacje

I nie pada deszcz,

Możesz gdzieś wyjechać,

Jeśli tylko chcesz.

 

Kiedy są wakacje -

Morze, góry, jezioro, las,

Gdzie tylko się znajdziesz,

Miło spędzisz czas.

O jakiej porze roku wyjeżdża się na wakacje? Co można robić kiedy są wakacje?

Podpisz miejsce wakacyjnego wypoczynku.

PDFzał. 1.pdf
 

Propozycja 2.

Teraz wybieramy się na wakacyjną wycieczkę… Dokąd? Dowiesz się, gdy odgadniesz zagadkę.

Są wysokie, skaliste,

pokryte lasami.

Poznać je możemy

wędrując szlakami

https://pp6krapkowice.skycms.com.pl/download/attachment/5623/gory.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tak!  wybieramy się w góry i  musimy wiedzieć jak się ubrać. Pomoże nam w tym film. Zobaczcie.

https://www.youtube.com/watch?v=AWw44eNr7vc&feature=emb_title

Pokoloruj plecak i połącz z przedmiotami, które będą potrzebne w górach:

PDFzał. 2.pdf
 

Propozycja 3.

A teraz wybieramy się na kolejną wycieczkę. Tym razem też pomoże nam zagadka.

Spokojne lub wzburzone,

słona w nim woda,

kąpiel w nim przyjemna

gdy jest piękna pogoda.

 

Tak! Jedziemy nad morze. Może byliście tam kiedyś i podobnie się bawiliście?

https://pp6krapkowice.skycms.com.pl/download/attachment/5625/zabawy-nad-morzem.png

 

Rysuj po śladach.

PDFzał. 3.pdf
 

Propozycja 4.

Bezpieczne wakacje.

Obejrzyjcie obrazki i opowiedzcie jak należy zachowywać się w poszczególnych sytuacjach.

https://pp6krapkowice.skycms.com.pl/download/attachment/5622/bezpieczne-wakacje.png

https://pp6krapkowice.skycms.com.pl/download/attachment/5621/bezpieczne-wakacje-zapamietaj.png

 

Wakacyjne rady – przeczytaj z rodzicem.

PDFzał. 4.pdf
 

Propozycja 5.

Kończymy zerówkę.

Powiedzcie jak spędziliście ten rok w zerówce. Pomogą Wam w tym zdjęcia zamieszczone w zakładce galeria. Rodzicu pokaż dziecku. Opowiedz najprzyjemniejsze dla Ciebie wydarzenie. Kogo będziesz najwięcej wspominać? Za kim będziesz tęsknić?

Narysuj kolegę lub koleżankę z przedszkola.

PDFzał. 5.pdf
 

A może zagramy w grę planszową?

PDFzał. 6.pdf
 

Czas na wysłuchanie i zabawy przy piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4

PDFzał. 7.pdf

 

Dobrej zabawy, życzymy udanych wakacji!

22.06 - 26.06.2020

 

MAŁY OPOLANIN.WĘDROWANIE NA EKRANIE cz.3

Zespół nauczycieli MDK w Opolu, realizujący projekt edukacji regionalnej "Opole, moje miasto. Mały Opolanin" przesyła kolejny, trzeci odcinek filmu MAŁY OPOLANIN - WĘDROWANIE NA EKRANIE znajdziecie go Państwo tutaj:
 
Niebawem kolejne wędrówki z Małym Opolaninem.
W imieniu zespołu

Małgorzata Głowacka-Kubat

 

 

„Cóż powiecie na to, że już się zbliża lato?

Daj nam lato blask promieni, morskie fale

Ale zimna nie daj wcale!

Daj maliny i poziomki, kolorowe do napojów słomki.

Złoty piasek pod stopami, las utkany paprotkami”

 

Witajcie ponownie, w tym tygodniu skupimy uwagę na nadchodzącej nowej porze roku „lato”.

 

Propozycja 1.

Na początek zapraszamy do wysłuchania piosenki „Lato na dywanie”.

https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

O czym opowiada piosenka? Czy pamiętacie po jakiej porze roku następuje lato? Przeczytajcie z pomocą rodzica wierszyk i powiedzcie za co lubicie lato.

PDFzał. 1.pdf
 

Propozycja 2.

Letnia pogoda. Przypomnijcie sobie, jaka może być pogoda? Jakie symbole przedstawiają pogodę? Pomoże Wam w tym kalendarz pogody, na którym będziecie zaznaczać pogodę przez cały tydzień.

PDFzał. 2.pdf
 

Propozycja 3.

Posłuchacie zagadki:

Ciemne niebo dudni, świeci…
Co się dzieje tam na górze?
Wiedzą to na pewno dzieci:
Oglądamy groźną… (burzę).

Burza to groźne i niebezpieczne zjawisko. Czy wiecie jak zachować się podczas burzy? Oto kilka wskazówek.

Gdy jesteśmy w domu:

  • pozamykać okna
  • wyłączyć: telewizor, komputer, radio
  • nie rozmawiać przez telefon, ponieważ uderzenie pioruna w urządzenie elektryczne lub telekomunikacyjne może spowodować porażenie

 

Gdy jesteśmy po za domem:

  • schronić się w bezpiecznym miejscu, w budynku, w jaskini, w aucie
  • nie wolno przebywać w wodzie ani na odkrytym terenie, chować się pod drzewami
  • należy unikać metalowych przedmiotów i nie przebywać w ich pobliżu

Może podczas burzy zająć się np. liczeniem. Co Wy na to?

PDFzał. 3.pdf
 

Propozycja 4.

Tęcza. Przypomnijmy sobie jak powstaje.

https://www.youtube.com/watch?v=ijhT7mzit-Y

Może macie ochotę na pokolorowanie własnej tęczy?

PDFzał. 4.pdf
 

A może sami zrobimy tęczę? Zapraszam do zabaw badawczych.

  • „Tęcza w wodzie” – dzieci nalewają wody do miski i wkładają do środka lusterko tak, by opierało się o ściankę. Kierują snop światła latarki na część tafli znajdującej się pod wodą. Na kartce trzymanej za latarką obserwują tęczę.
  • „Jak sprowadzić tęczę?” – dzieci kładą na stole kartkę papieru, w odległości około 10 cm nad papierem trzymają szklankę z wodą. Po chwili na stole powinna pojawić się tęcza. Rodzic pyta dzieci: Jak myślicie skąd się wzięła tęcza? Dzieci próbują wnioskować, po czym Rodzic wyjaśnia, że wiązka światła białego odbija się od lustra. Gdy wychodzi z wody, załamuje się. Tęcza powstaje na skutek załamania i odbicia światła słonecznego w kroplach wody. Widzimy ją w postaci barwnego łuku na tle chmur deszczowych lub po deszczu. Powstaje także we mgle wodnej przy wodospadach i fontannach. Znika, kiedy wszystkie krople wody opadną lub wyparują.

 

Propozycja 5.

Praca plastyczna – letnia lemoniada.

Przygotujcie kolorowy papier, białą farbę, gąbkę, nożyczki i słomkę. To wszystko przyda się do zrobienia letniej lemoniady, oczywiście takiej na papierze!

Dokładne instrukcje i więcej zdjęć, zobaczycie klikając w link:

http://pitterpatterart.com/craft-time-paper-lemonade/

Zachęcamy również do rozwiązania ćwiczeń w kartach 4 s. 39-42.

 

Udanej i twórczej zabawy!

 

08.06 - 12.06.2020

 

MAŁY OPOLANIN - WĘDROWANIE NA EKRANIE cz.2

Ekipa z MDK w Opolu,  realizująca projekt edukacji regionalnej  "Opole, moje miasto. Mały Opolanin" pozdrawia . Przesyłamy kolejny odcinek filmu MAŁY OPOLANIN - WĘDROWANIE NA EKRANIE https://www.youtube.com/watch?v=HIsrFua4Ios&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1bOp22sA46piS1eiChI7lnqR-T1XguK7GDIr1nF7PXEYixiOc_jIm7-lw
Już wkrótce kolejne wirtualne spacery po Opolu.
 
W imieniu zespołu
Małgorzata Głowacka Kubat

 

 

Witamy Was ponownie i zapraszamy do kolejnych propozycji. Tym razem skupimy się wokół tematu: „Zwierzęta duże i małe”.

Propozycja 1.

Proszę o uważne wysłuchanie opowiadania i zapamiętania czym różni się pszczoła od osy, jakie zwierzęta mają podobny kolor skóry, dlaczego konie noszą takie dziwne nazwy?

zał. 1.pdf
zał. 2.pdf

 

Więcej informacji o zwierzętach, które dziko żyją w Polsce na terenach parków narodowych znajdziecie w książce „Księga zabaw” – s. 78-79.

Propozycja 2.

Zapraszamy w - Podróż do Afryki.pdf
 

Zadanie – rysuj po śladzie, pokoloruj rysunek.

zał. 3.pdf
 

Propozycja 3.

Piosenka „Dżungla”

zał. 4.pdf
 

https://www.youtube.com/watch?v=ZpslBSmV7Lg&feature=youtu.be

Zadanie – wykonaj działania

zał. 5.pdf
 

Propozycja 4.

Ciekawe i interesujące są zwierzęta prawda? Jak myślicie, czy zwierzęta są bezpieczne? Czy prawdziwe jest powiedzenie: „Pies przyjacielem człowieka”? Czy można pogłaskać nieznanego psa? Oczywiście, że nie. Co zrobić, gdy spotkamy agresywnego psa? Oto kilka wskazówek.

zał. 6.pdf
 

Propozycja 5.

Praca plastyczna - Lew jest duży i silny. To piękne zwierzę. Może spróbujecie wykonać takiego lwa jak poniżej.

Praca plastyczna.pdf
 

Ciekawe zadania znajdziecie w Kartach 4 s. 34- 38.

Powodzenia!

 

MAŁY OPOLANIN - WĘDROWANIE NA EKRANIE

Dzień dobry, Mali i Duzi Opolanie :)

 

W związku z zaistniałą sytuacją, niestety nadal nie mamy możliwości spotkać się z Wami na naszych wyprawach Małego Opolanina.

Cały czas, jednak pamiętamy o Was. Zachęcamy do spacerowania po mieście i do odkrywania tajemnic Opola razem z Małym Opolaninem na ekranie.

Dzisiaj pierwszy  odcinek filmu MAŁY OPOLANIN - WĘDROWANIE NA EKRANIE.

 

https://www.youtube.com/watch?v=gDYpxchnhRw

 

Już wkrótce  kolejne odcinki z  serii, jaką nakręciliśmy specjalnie dla Was.

Mamy ogromną nadzieję, że już we wrześniu uda nam się spotkać z Wami na żywo. Do zobaczenia.

 

W imieniu zespołu projektu OPOLE, MOJE MIASTO. MAŁY OPOLANIN.

Małgorzata Głowacka-Kubat

ps. 

zadania specjalne z nagrodami:

- dla przedszkolaków:

narysuj (namaluj lub stwórz pracę plastyczną w innej technice) pt. JA I MAŁY OPOLANIN

 

Prace wysyłamy do 10.06.2020 na adres:

3 najciekawsze otrzymują upominki - niespodzianki

 

 

https://pp6krapkowice.skycms.com.pl/download/attachment/5475/motylki-dzien-dziecka.jpeg

 

 

Witajcie w dniu Waszego święta przyjmijcie najlepsze życzenia, moc uśmiechu i radości, szczęścia, zdrowia, pomyślności.

W ubiegłym tygodniu było Święto Mamy a za niedługo będzie Święto Taty. Dlatego w tym tygodniu zajmiemy się rodziną.  Rodzina – z kogo się składa, ilu członków ma Twoja rodzina, jak nazywają się poszczególni członkowie Twojej rodziny oraz poznamy dzieci z całego świata. Dowiemy się co je wszystkie łączy. Poznamy swoje prawa.

W tym tygodniu proponujemy zadania dotyczące naszych rodzin. Wzmocnimy poczucie przynależności do rodziny, rozwiniemy kompetencje językowe, matematyczne oraz okazywania sobie miłości i szacunku.

Propozycja 1.

Na początek zapraszamy na film „Ja i moja rodzina”. Oglądajcie i słuchajcie uważnie, bo w trakcie będą ciekawe zadania do wykonana.

https://www.youtube.com/watch?v=WecjIzN-WME

Propozycja 2.

Co to jest rodzina? Burza mózgów. Rodzic zadaje pytania:

  • Co to znaczy być rodziną?
  • Z ilu osób może składać się rodzina?
  • Co trzeba zrobić żeby być rodziną?
  • Co łączy osoby w rodzinie?

Dziecko swobodnie odpowiada.

Odszukaj i zaznacz litery tworzące wyrazy: mama, tata, siostra, brat, babcia i dziadek – PDFzał 1.pdf
 

Propozycja 3.

A teraz czas na piosenkę – cieszmy się z naszej rodziny, wyrażajmy swoją radość ruchem, gestem i ciałem. Podczas słuchania i śpiewania policzcie ile razy występuje w piosence słowo: mama i tata. 

https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4

To nie koniec liczenia. Po obliczeniu działań, pokolorujcie odpowiednio rysunek.

PDFzał 2.pdf
 

Propozycja 4.

Posłuchajcie wiersza pt.: „Dzieci świata” Wincenty Faber.

PDFWiersz Dzieci świata.pdf
 

Zobaczcie dzieci z różnych stron świata. Pokoloruj drogę do ich domówi i odczytaj ich imiona.

PDFzał 3.pdf
 

W załączniku 4 znajdziesz kolejne zadanie. Poproś rodzica o pomoc w przeczytaniu. 

PDFzał 4.pdf
 

Propozycja 5.

Czas na pracę plastyczną – Otwierany domek z kartki papieru.

Do wykonania tej pracy będzie potrzebna kartka z bloku, farby/kredki/mazaki (do wyboru) oraz nożyczki. Inspiracja do wykonania pracy znajduje się w załączniku nr 5.

PDFzał 5.pdf
 

Zachęcamy do uzupełniania ćwiczeń w kartach pracy 4 str. 24-33.

Życzymy udanej zabawy

 

25.05 – 29.05.2020

 

 

,,Gdyby porównać nasze życie do żaglowca,

to emocje byłyby wiatrami.

Nagła zmiana wiatru wprawia żagle w łopot,

brak wiatru spowalnia ruch i sprowadza martwą ciszę,

zaś jego nadmiar może rzucić statek na skały.

Na naukę umiejętnego żeglowania nigdy nie jest za późno.”

 

Zapraszamy do zabaw, które pomogą zapoznać się ze światem emocji i wrażeń

 

Propozycja 1.

Na początek zapraszamy do obejrzenia bajki o emocjach. W krainie Ubulandii (znanej z nauki liter) - podobnie jak na Ziemi - gości zarówno radość jak i smutek, a odczuwanie różnych emocji i doznań stanowi codzienny element życia. Ponieważ Ubu nie do końca zdążył oswoić się z bogactwem uczuć występującym na Ziemi, Pola postanowiła dokładnie mu wszystko wyjaśnić...

https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs

Następnie zapraszamy do zabawy w układanie zdań, w którym użyjecie nazwy nastroju widocznego u osoby na obrazku - zał.1. np. Dziewczynka w warkoczach jest zdumiona, bo......

Postarajcie się powiedzieć coś o jej nastroju i jego przyczynie.

PDFzał. 1.pdf

A teraz czas na zadania z kart pracy- Plac zabaw, cz. IV. - 22.

 

Propozycja 2

Kolejna propozycja to wysłuchanie opowiadania R. Piątkowskiej ,,Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie” przeczytanego przez rodzica. Podczas słuchania utworu postarajcie się zapamiętać, jak miał na imię jego bohater i jaka przygoda mu się przytrafiła?

PDFzał. 2.pdf

W zał. 3 znajdziesz zadanie polegające na połączeniu twarzy dziecka z odpowiednimi emotikonami.

PDFzał. 3.pdf

Dla utrwalenia poznanych wiadomości proponujemy wykonanie zadań z kart pracy - Plac zabaw, cz. IV. - 23.

 

Propozycja 3.

W jaki sposób okazywać emocje i jak pokazać szczęście, radość i złość proponujemy w zabawie z piosenką ,,Hyc, Tup, Klap”.

https://www.youtube.com/watch?v=WeRYx4rZRSc

Następna propozycja aktywności pozwoli wyrzucić z siebie negatywne emocje relaksując i wprawiając Cię w dobry nastrój. Dla odstresowania ,,Gniotek” wypełniony mąką lub ryżem.

PDFzał. 4.pdf

 

Propozycja 4.

Czas na zabawy matematyczne.

Dyktando graficzne – PDFzał. 5.pdf

Zadaniem dziecka jest pokolorowanie kratek z lewej części obrazka według podanego schematu. Natomiast prawą część uzupełnić należy poprzez odbicie lustrzane wcześniej uzupełnionych kratek.

Utrwalenie zapisu graficznego cyfr – PDFzał. 6.pdf

Dla chętnych proponujemy jeszcze grę planszową - PDFzał. 7.pdf

Zaproście do zabawy całą rodzinkę.

 

Propozycja 5.

Ostatnią zabawą w tym tygodniu jest zabawa plastyczna. Zachęcamy do wykonania Edukacyjnego Robota Uczuć. Robot ten może posłużyć do zabaw w rozpoznawanie emocji oraz do nauki czytania – PDFzał. 8.pdf

 

 

Życzymy miłej zabawy

 

18.05 - 22.05.2020

W tym tygodniu zapraszamy Was w kolorowy świat dźwięków. Czy można żyć bez muzyki? - można, ale co to za smutne życie.

Muzyka dodaje naszemu życiu wiele barw, rozwija nasze emocje i odkrywa to co w nas ukryte.

A więc sprawdźmy co nam w duszy gra?

Propozycja 1.

Na początku zapraszamy do zabaw rozwijających słuch fonematyczny - Poznajemy instrumenty muzyczne. Nazwijcie instrumenty przedstawione w zał. 1, podzielcie nazwy instrumentów na sylaby, wyodrębnijcie głoski w nazwach instrumentów, a następnie przeczytajcie z pomocą rodziców nazwy poszczególnych instrumentów.

PDFzał. 1.pdf

A teraz otwórz załącznik 2, rozwiązując krzyżówkę poznasz kolejny instrument i dowiesz się jaką poznamy dziś literę.

PDFzał. 2.pdf

Zabawy z literką - Obejrzyjcie film i spróbujcie zapamiętać jak najwięcej słów z głoską h.

https://www.youtube.com/watch?v=1_3R9SYCpEM

Następnie wykonajcie zadania w kartach pracy Plac zabaw, cz. IV.16, 20a, 17. Dla chętnych zadanie w załączniku - PDFzał. 3.pdf

Propozycja 2.

Zapraszamy do zabawy badawczej ,,Grająca woda” - poznamy w niej różne dźwięki - zał. 4. A jak grają trochę starsi koledzy na szklanym instrumencie możemy posłuchać tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=IAukTkohsEU

PDFzał. 4.pdf

A czy u Was w domu gra muzyka? Wysłuchajcie wiersza – zał. 5, a potem zamknijcie oczy i w ciszy wsłuchajcie się w odgłosy jakie słychać w Waszym domu lub za oknem. Czy coś gra?

PDFzał. 5.pdf

I na koniec dzisiejszych zajęć wykonajcie zadania w kartach pracy Plac zabaw, cz. IV.18, 19 b.

Propozycja 3.

Zapraszamy do zabaw z piosenką ,,Skaczące nutki”.

https://www.youtube.com/watch?v=pP5LwJA1Gu0

Posłuchajcie jej i odpowiedzcie jaki nastrój ma ta piosenka, i co to takiego nuty? - PDFzał. 6.pdf

Dla wytrwałych proponujemy jeszcze kilka zadań – zał. 7 i 8

PDFzał. 7.pdf

PDFzał. 8.pdf
 

Propozycja 4.

Czas na zabawę matematyczną podczas której udoskonalimy umiejętność liczenia oraz ćwiczenie słuchu i koncentracji uwagi – PDFzał. 9.pdf

Po zabawie zachęcamy do uzupełnienia kart pracy Plac zabaw, cz. IV. 19 a, 20 b.

Propozycja 5.

Jeśli chcecie zrobić swój własny instrument muzyczny, oto propozycja aktywności plastycznej - PDFzał. 10.pdf
 Na pewno świetnie sobie poradzicie.

 

 

Życzymy miłej zabawy.

 

 

11.05 - 15.05.2020

Witamy kochani Rodzice i kochane dzieci!

Zapraszamy do zapoznania się z kilkoma propozycjami zabaw, które być może umilą i urozmaicą ten czas spędzony w domu. W tym tygodniu Tajemnice książek.

Propozycja 1

Na początku proponujemy zabawy z literą j.

Obejrzyjcie film i spróbujcie zapamiętać jak najwięcej słów z głoską j.

https://www.youtube.com/watch?v=yMIY7XESVpU

 

Następnie wykonajcie zadania (zał. 1, 2, 3.) oraz zadania w kartach pracy Plac zabaw, cz. IV. 10a, 14, 20.

PDFzał. 1.pdf
PDFzał. 2.pdf
PDFzał. 3.pdf
 

Propozycja 2

Na dzisiejszych zajęciach dowiemy się jak powstaje papier.

Kochane Motylki weźcie do ręki książeczkę, jak myślicie z czego ona jest zrobiona?

Wiem, że odpowiecie Rodzicom. Tak, z papieru. Więc posłuchajcie z czego powstaje papier? PDFzał. 4.pdf

 

Propozycja 3

Już wiemy jak powstaje papier więc zapraszamy do zapoznania się z etapami powstawania książki. Obejrzyjcie proszę film ,,Jak powstaje książka?''

https://www.youtube.com/watch?v=Oo0bSS0bNIs

 

Następnie drogie dzieci przynieście swoją ulubioną książeczkę i opowiedzcie jak najwięcej o tej książeczce: jaki jest tytuł, o czym opowiada, dlaczego ją najbardziej lubisz?

Aby utrwalić zasady korzystania z książek obejrzyjcie proszę prezentację z PPTzał. 5.ppt

Wykonajcie także zadania z kart pracy Plac zabaw, cz. IV. 6 a, 6 b, 9a oraz zadanie z PDFzał. 6.pdf

 

Propozycja 4

Czas na zabawy matematyczne - PDFzał. 7.pdf

Do wykonania także karty pracy Plac zabaw, cz. IV. 7 a, 7 b, 8 a, 9 b, 10 b.

Dla chętnych zadania z zał. 8, 9, 10, 11.

PDFzał. 8.pdf
PDFzał. 9.pdf
PDFzał. 10.pdf
PDFzał. 11.pdf
 

Propozycja 5

Wiemy, że bardzo lubicie słuchać różnych opowiadań z książek dlatego wykonajcie proszę swoją mini książeczkę, a jak wrócicie już do przedszkola to nam wszystkim ją zaprezentujecie.

W zał. 12 znajdziecie przykładowy projekt, a w zał. 13 szablon.

PDFzał. 12.pdf
PDFzał. 13.pdf
 

Na pożegnanie ostatnich zajęć w tym tygodniu piosenka "Książki, kto książki czyta" (piosenka na bazie muzycznej utworu "Bałkanica" zespołu PIERSI).

https://www.youtube.com/watch?v=HH9yMctug4c

I jeszcze ciekawostka: Dlaczego warto czytać? PDFzał. 14.pdf

 

Do zobaczenia wkrótce


 

 

04.05. - 08.05.2020

 

Drodzy rodzice i kochane dzieci.

W tym tygodniu będziemy rozmawiać w jaki sposób należy dbać o naszą planetę. Poznamy znaczenie słów ekologia i ekologiczny. Utrwalimy informacje o sposobach segregowania śmieci. Dowiemy się także o odnawialnych i nieodnawialnych źródłach energii. Przypomnimy zasady bezpieczeństwa, szczególnie te, które dotyczą używania urządzeń elektrycznych. Nauczymy się rozpoznawać i kreślić po śladzie literę z oraz pisać ją samodzielnie w powiększonej liniaturze. Poznamy znak większości i mniejszości ( > < ). Uczestniczyć będziemy w zabawach ruchowych do piosenki „Ziemia Wyspa zielona”. Wykonamy również swoją ekologiczną zabawkę. Zapraszamy.

 

Propozycja 1.

Na początek zapraszamy do obejrzenia filmu https://www.youtube.com/watch?v=1PThAnyReK4

Po oglądnięciu bajki odpowiedzcie na pytania:

Dlaczego segregujemy śmieci? Co wkładamy do pojemników: żółtego, niebieskiego, zielonego? Co to są elektrośmieci?

Następnie spróbujcie opowiedzieć historyjkę obrazkową (zał.1) i wykonajcie zadania z kart pracy, Plac zabaw, cz. IV. 2 b, 3 a.

PDFzał. 1.pdf
 

Propozycja 2.

Czas na zabawy z literką. Dzisiaj zapraszamy do zabawy z literą z.

Obejrzyjcie film i spróbujcie zapamiętać jak najwięcej słów z głoską z. https://www.youtube.com/watch?v=qTk1d-Rz2-M

Następnie wykonajcie zadania (zał. 2, 3, 4.) oraz zadania w kartach pracy Plac zabaw, cz. IV. 1 a i 1b.

PDFzał. 2.pdf

PDFzał. 3.pdf

PDFzał. 4.pdf
 

Propozycja 3.

Kolejna propozycja to zabawy ruchowe przy muzyce do piosenki „Ziemia Wyspa zielona”, stwórzcie proszę układ choreograficzny według własnej inwencji (Gimnastyka rytmiczna A. i M. Kniessów).

https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA

Poproście rodzica o przeczytanie opowiadania pt.,,Pstryk” (zał.5).Podczas słuchania opowiadania postarajcie się zapamiętać, jak nazywali się jego bohaterowie i kim byli. Spróbujcie też zapamiętać, jakie ważne informacje o bezpieczeństwie chłopiec przekazał Juniorowi.

PDFzał. 5.pdf

W kartach pracy Plac zabaw, cz. IV. 2 a, wykonajcie proszę zadanie dotyczące oszczędzania energii. Z karty pracy 3 b, dowiecie się jakie są źródła energii.

Propozycja 4.

Następną zabawą do której Was zapraszamy jest zabawa matematyczna „Mniej czy więcej”. Poznacie dziś dwa znaki: mniejszości i większości. Przygotujcie proszę opakowania po różnych produktach (nakrętki, butelki, opakowania po jogurtach, itp.) oraz dwa paski papieru (zał.6).

PDFzał. 6.pdf

Aby utrwalić poznane dziś znaki zapraszamy do wykonania zadań w kartach pracy Plac zabaw,
cz. IV. 4 a, 4 b.

 

Propozycja 5.

Podczas tej zabawy dowiecie się co to takiego ekologia i co oznacza słowo ,,szanować”. (zał.7.) Proponujemy wam także wykonanie pracy plastycznej z surowców wtórnych (kartony, butelki plastikowe, rolki po papierze, nakrętki, itp.). Stwórzcie swoją niepowtarzalną zabawkę. W (zał. 8) znajdziecie przykładowe prace.

PDFzał. 8.pdf



 

Życzymy miłej i efektywnej zabawy

 

27.04 - 01.05.2020

W tym tygodniu zapraszamy na zajęcia o Polsce, jako kraju, w którym mieszkamy i który należy do Unii Europejskiej. Poznamy znaczenie słów: ojczyzna, kraj, stolica, Unia Europejska. Utrwalimy znajomość wyglądu polskich symboli narodowych oraz niektórych symboli Unii Europejskiej. Poznamy również literę: f. F.

Propozycja 1.

Cele: rozpoznawanie, identyfikowanie i podawanie nazw określonych symboli narodowych (flaga, godło, hymn narodowy), rozwijanie mowy i myślenia, rozwijanie sprawności grafomotorycznej, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Na początek zapraszamy do obejrzenia filmu: ,,Symbole narodowe”, a następnie prosimy zapytać dziecko: Jak wygląda godło Polski?, Co symbolizują barwy flagi?, Dlaczego trzeba szanować flagę?, Dlaczego Mazurek Dąbrowskiego jest wyjątkową pieśnią? itp.

Link do filmu:

https://youtu.be/FJ83BRqFPBA

Teraz proponujemy wykonanie zadań z załączników 1,2,3. Potrzebny będzie ołówek i czerwona kredka.

PDFzał. nr 1.pdf

PDFzał. nr 2.pdf

PDFzał. nr 3.pdf
 

Propozycja 2.

Cele: kształcenie kompetencji językowych przez analizę i syntezę głosek w słowach, ćwiczenie umiejętności czytania prostych wyrazów, doskonalenie percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, doskonalenie sprawności manualnej oraz prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego.

Wprowadzenie litery f, F jak flaga.

Zapraszamy do zabawy słownej: ,,Jakie to słowa?''. Rodzic czyta różne wyrazy np., flaga, wata, fryzjer, sofa, Florek, worek, farma, alfabet, konfitura, foka. A dziecko gdy usłyszy słowo rozpoczynające się głoską ,,f”, klaszcze w dłonie.

 

Kolejna zabawa polega na podawaniu przez dziecko słowa z głoską ,,f”, która znajduje się na początku wyrazu, w środku i na końcu. A teraz spróbujcie ,,przegłoskować'' proste wyrazy z głoską ,,f'', np. fotel, Filip, foka, farba, telefon, flet, delfin, wafel. Na koniec tej zabawy wykonajcie zadanie podane w zał. nr 4.

PDFzał. nr 4.pdf

W zał. nr 5. ukryło się kolejne zadanie. Popatrzcie na literę ,,f''- małą oraz ,,F” wielką i spróbujcie powiedzieć do czego podobna jest ta litera. Jak myślicie czy jest ona samogłoską, czy spółgłoską? Napiszcie literę palcem na dywanie i w powietrzu pamiętając o kierunku pisania.

Następnie wykonajcie zadanie z zał. nr.5.

PDFzał. nr 5.pdf

Jeśli lubicie labirynty to proponujemy jeszcze zabawę zamieszczoną w zał. nr 6.

PDFzał. nr 6.pdf

Dla utrwalenia literki zachęcamy do wykonania kart pracy: Plac zabaw, cz. IV. 5 a i 5 b.

Propozycja 3.

Cele: utrwalenie nazw miast leżących nad Wisłą, doskonalenie umiejętności tworzenia rymów, ćwiczenie sprawności językowej, ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej, doskonalenie sprawności motoryki małej, ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Do kolejnej zabawy potrzebna będzie mapa, znajdziecie ją w zał. nr 7.Odszukajcie z pomocą rodzica rzekę Wisłę. Wodząc palcem po Wiśle zaznaczonej na ilustracji odszukajcie miejsce, skąd wypływa, odczytajcie nazwy miast, przez które przepływa w drodze do morza. Pomogą Wam w tym przygotowane zagadki. Spróbujcie je odgadnąć (każda odpowiedź rymuje się z treścią wiersza), potem odszukajcie je i wskażcie na mapie.

PDFzał. nr 7.pdf
PDFZagadki znad Wisły.pdf

 

A teraz zapraszamy do zabawy z piosenką. Pamiętacie jeszcze piosenkę ,,Jestem Polką i Polakiem”. Zaśpiewajcie ją swoim rodzicom.

Link do piosenki:

https://pl.pinterest.com/pin/717339046873584205/

 

Na koniec dzisiejszych zabaw zachęcamy do wykonania kart pracy: ,,Plac zabaw''- cz. IV. - 11, 12,13.

Propozycja 4.

Cele: utrwalenie informacji o Polsce jako kraju członkowskim Unii Europejskiej, poznanie hymnu i flagi wspólnotowej, rozwijanie mowy i spostrzegawczości, rozwijanie umiejętności matematycznych, kształtowanie umiejętności zapisywania działań, doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, rozwijanie sprawności motoryki małej i chwytu pisarskiego.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, o czym będzie następna zabawa rozwiąż plątaninkę z zał. nr 8.

PDFzał. nr 8.pdf


Aby przejść do kolejnej zabawy, poproś rodzica o przeczytanie bajki zamieszczonej w zał. nr 9. oraz obejrzyj dokładnie ilustracje z zał. nr 10.Posłuchaj także utworu.

PDFzał. nr 9.pdf
PDFzał. nr 10.pdf

Link:

https://www.youtube.com/watch?v=PuCznLq1QlA

Zapraszamy do zgaduj-zgaduli.

Rodzic mówi określone zdania, a dziecko ocenia, czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe. Jeśli prawdziwe – skacze obunóż do przodu, jeśli fałszywe – do tyłu. Wspólnie z rodzicem ocenia, czy jego odpowiedź jest poprawna.

Proponowane zdania:

- Unia Europejska to wspólnota wielu państw europejskich.

- Polska jest członkiem Unii Europejskiej.

- Polska nie jest członkiem Unii Europejskiej.

- Unia Europejska ma własną flagę.

- Flaga unijna jest czerwona, znajduje się na niej 15 gwiazdek.

- Niektóre kraje Unii Europejskiej posługują się wspólnymi pieniędzmi – euro.

- Waluta obowiązująca w Polsce to euro.

- Flaga unijna jest niebieska, znajduje się na niej 12 gwiazdek.

- Waluta obowiązująca w Polsce to polski złoty, czasem mówimy, że płacimy „w złotówkach”,

- Hymn Unii Europejskiej jest taki sam jak hymn Polski i jest to „Mazurek Dąbrowskiego”.

 

Dzisiejsze spotkanie kończymy zabawą w przeliczanie ( zał. nr 11) oraz wykonaniem kart pracy: ,,Plac zabaw''- cz. IV.-15.

PDFzał. nr 11.pdf

 

 

Pozdrawiamy wszystkie dzieci i Rodziców

Życzymy miłej zabawy.

 

20.04 - 24.04.2020

 

Dzień dobry Motylki. W tym tygodniu zapraszamy Was na ,,wycieczkę'' na wieś.   

Poznacie codzienną i bardzo trudną pracę rolnika.

 

Propozycja 1.

Cele proponowanych zabaw:

wypowiadanie się na temat obejrzanej prezentacji, rozwijanie sprawności fizycznej, doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według wybranego kryterium oraz liczenia przedmiotów, rozwijanie umiejętności układania rytmów wieloelementowych, kształcenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, przeliczanie sylab i głosek w słowie, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej.

Na początek zapraszamy do obejrzenia prezentacji (PDFzał. 1.pdf ). Następnie odpowiedzcie na pytania podane na ostatniej stronie prezentacji.

Kolejna zabawa to zabawa ruchowa: ,,Bal w zagrodzie”.

Zabawa polega na naśladowaniu ruchów dowolnego zwierzęcia gospodarczego. Dzieci mogą tańczyć np.: jak kury (w przysiadzie, na dwóch nogach, machając skrzydełkami), jak psy (na czworakach), jak konie (podpierając się na wyprostowanych rękach i nogach) podczas balu na wiejskim podwórku do dowolnej piosenki.

 

A teraz czas na wykonanie kart pracy: część III, Karta pracy 44 a, 44 b.

Dla chętnych zadanie w załączniku nr 2.

PDFzał. 2.pdf
 

Propozycja 2.

Cele proponowanych zabaw:

doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat, ćwiczenia umiejętności logicznego myślenia, ćwiczenia słuchu fonematycznego, pamięci słuchowej, doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej, doskonalenie sprawności grafomotorycznej.

Przygotowałyśmy dla was zdjęcia przedstawiające różne maszyny i narzędzia rolnicze (załącznik nr 3). Spróbujcie podzielić ich nazwy na sylaby, następnie na głoski, oznaczyć pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie. Wspólnie z rodzicami przeczytajcie je.

PDFzał. 3.pdf
 

Do następnej zabawy potrzebne będą literki z Alfabetu. Spróbujcie ułożyć z kartoników z poznanymi literami różne wyrazy (a może spróbujecie ułożyć wyrazy związane z pracą na wsi?).

Kolejna zabawa to wykonanie kart pracy: 45 a , 45 b.

 

Propozycja 3.

Cele proponowanych zabaw:

doskonalenie umiejętności wyrażania ruchem treści utworu, ćwiczenia umiejętności posługiwania się nazwami tygodnia, rozwijanie umiejętności przeliczania, ćwiczenie umiejętności dodawania, ćwiczenie umiejętności pisania po śladzie.

Zaproście rodziców, rodzeństwo do wspólnej zabawy ruchowej przy piosence ,,W poniedziałek rano kosił ojciec siano”. Dzieci wykonują gesty odpowiednie do słów piosenki.

Link do piosenki:

http://uciocimariolki.pl/w-poniedzialek-ra

 

A teraz proponujemy wykonać karty pracy: 46 a, 46 b.

Jeśli macie jeszcze ochotę na wykonanie kolejnego zadania to otwórzcie załącznik nr 4.

PDFzał. 4.pdf
 

Propozycja 4.

Cele proponowanych zabaw:

rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, ćwiczenie umiejętności logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności liczenia przedmiotów, odnajdywania i wymieniania różnic między obrazkami.

Obejrzyj krótki filmu: ,,Jak produkowany jest chleb”, a dowiesz się w jaki sposób on powstaje.

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA

Następnie spróbuj opowiedzieć jak powstaje chleb i wykonaj zadanie- karta pracy 47 a.

Dla chętnych jeszcze jedno zadanie w załączniku nr 5.

PDFzał. 5.pdf
 

Propozycja 5.

Cele proponowanych zabaw:

utrwalenie wiedzy o przemienności pór roku, kształcenie zdolności poznawczych przez tworzenie odtwarzanie rytmów wyrazowo - obrazkowych, doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według wybranego kryterium, doskonalenie umiejętności liczenia przedmiotów, doskonalenie umiejętności odnajdywania i wymieniania różnic między obrazkami, rozwijanie umiejętności tworzenia sekwencji.

 

Zachęcamy do wysłuchania wiersza przeczytanego przez rodzica pt. ,,Od wiosny do wiosny” -
H. Zdzitowieckiej (załącznik nr 6), a następnie odpowiedzcie na pytania: Które pory roku są przedstawione w wierszu? Co oznacza sformułowanie płyną miesiące? Jakie prace wykonuje się
w ogrodzie lub w polu wiosną, latem, jesienią a jakie zimą?

PDFzał. 6.pdf
 

Na koniec proponujemy wykonać zadania w kartach pracy: 47 b oraz 48 a, b.

 

 

Życzymy miłej zabawy

 

 

 

 

14.04 - 17.04.2020

W tym tygodniu proponujemy różne formy aktywności dzieci skupione wokół tematu: Wiosna na wsi.

Propozycja 1.

Słuchanie i wypowiadanie się na temat wysłuchanego wiersza Aleksandry Wojtyły pt.: ,,Wiejskie życie'' z wykorzystaniem ilustracji.

Celem tej aktywności jest zapoznanie z nazwami i wyglądem zwierząt hodowanych na wsi, konstruowanie logicznej odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu oraz doskonalenie umiejętności budowania swobodnych wypowiedzi.

Po wysłuchaniu przeczytanego wiersza (załącznik nr 1 i 2). Rodzic zaprasza dziecko do rozmowy, zadając mu pytania dotyczące tekstu.

PDFzał.nr 1.pdf
JPEGzał. nr 2.jpeg
 

  • Wykonanie karty pracy (załącznik nr 3), potrzebne będą ołówek i nożyczki.

Zadanie polega na narysowaniu ołówkiem drogi od zwierzątka do obory a następnie wycięcia jej po linii falistej i łamanej.

PDFzał.nr 3.pdf
 

Propozycja 2.

Wprowadzenie litery Ł,ł - zgodnie z ustalonymi na grupie whats App wskazówkami.

Celem tej aktywności jest kształcenie kompetencji językowych przez analizę i syntezę głosek

w słowach, oraz ćwiczenie umiejętności czytania prostych wyrazów, doskonalenie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej oraz prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego.

  • Propozycje kart pracy do wykonania przez dzieci dotyczące wprowadzonej litery ł, Ł. (do zrealizowania w ciągu całego tygodnia).

PDFzał. nr 4.pdf , potrzebne będą kredki i ołówek.

PDFzał.nr 5.pdf , potrzebna będzie plastelina lub kredki. Zadanie polega na wypełnieniu litery plasteliną lub ozdobieniu litery kredkami. Może być wykonane w dowolnym kolorze lub w kolorze spółgłoski tj. niebieskim.

PDFzał.nr 6.pdf , potrzebny będzie ołówek.

PDFzał. nr 7.pdf , do czytania.

 

Propozycja 3.

  • Osłuchanie z melodią i tekstem piosenki: ,,Stary Donald Farmę miał”

Celem aktywności muzycznej jest doskonalenie poczucia rytmu, kształtowanie wyobraźni muzycznej, ćwiczenie pamięci.

PDFStary Donald Farmę miał.pdf
 

  • Zabawa słuchowo-ruchowa: ,,Tyle kroków”

Celem zabawy jest doskonalenie słuchu fonematycznego.

Zabawa polega na wypowiadaniu przez rodzica nazw zwierząt: krowa, kot, kura, indyk, koń, owca,itd., a dziecko dzieli je na głoski i wykonuje tyle kroków do przodu, ile głosek jest w danym słowie.

 

Propozycja 4.

  • Zabawa dydaktyczna: ,,Matematyka w zagrodzie”.

Celem zabawy jest doskonalenie umiejętności przeliczania, ćwiczenie umiejętności dodawania.

PDFMatematyka w zagrodzie.pdf
 

Propozycja 5.

  • Wykonanie pracy plastycznej - ,,Świnka – skarbonka”.

Celem tej zabawy jest rozwijanie zdolności manualnych, wyobraźni i twórczego myślenia.

Potrzebne będą: plastikowa butelka, 5 nakrętek po napojach, kolorowy papier lub kawałek tkaniny, nożyczki, klej, pisaki.

Zdjęcie podglądowe w linku:

https://pl.pinterest.com/pin/719590846682157438/

 

 

Zachęcamy do wspólnej zabawy.

 

 

06.04 - 10.04.2020

 W tym tygodniu zachęcamy do zabaw skupionych wokół tematu: ,,Już niedługo Wielkanoc”.

 

Propozycja 1.

  • Słuchanie i wypowiadanie się na temat opowiadania A. Galicy :,,Bajeczka wielkanocna”.

Celem tej zabawy jest rozwijanie koncentracji uwagi na treść opowiadania, konstruowanie logicznej odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu oraz rozwijanie czynnego słownika dziecka.

(Podczas słuchania utworu postarajcie się zapamiętać, kogo budziło słońce i w jakiej kolejności. Odpowiedź możecie narysować lub zapisać w dowolny sposób).

PDFBajeczka wielkanocna A. Galica.pdf

  • Wykonanie karty pracy - załącznik nr 1.

Celem tej zabawy jest rozwijanie zdolności koncentracji i spostrzegawczości.

Do wykonania karty pracy potrzebny będzie ołówek.

PDFzał. nr 1.pdf
 

  • Zabawa badawcza: ,,Jak zrobić gumowe jajko?''

PDFZabawa badawcza.pdf
 

Propozycja 2.

  • Zabawy matematyczne:

Celem zabaw jest kształtowanie umiejętności sprawnego liczenia oraz rozpoznawania zapisu cyfr.

Zabawa - "Wielkanocne obliczenia"

PDFWielkanocne obliczenia.pdf


Zabawa - ,,Liczymy jajka ''

Do zabawy potrzebne będą klamerki oraz wydruk z załącznika nr 2.

Dziecko zaznacza klamerką cyfrę, która przedstawia odpowiednią ilość jajek w okienku.

PDFzał. nr 2.pdf
 

Propozycja 3.

  • Osłuchanie z melodią i tekstem piosenki ,,Są takie święta wielkanocne”.

Celem tych zajęć jest kształtowanie umiejętności słuchania muzyki oraz doskonalenie ekspresji wokalnej.

PDFSą takie święta wielkanocne.pdf
 

  • Wykonanie karty pracy - załącznik nr 3.

Celem zabawy ,,Znajdź różnice” jest rozwijanie spostrzegawczości.

PDFzał. nr 3.pdf
 

  • Poczytajmy razem - załącznik nr 4.

Celem tej aktywności jest kształtowanie gotowości do nauki czytania.

PDFzał. nr 4.pdf
 

Propozycja 4.

  • Zabawy wielkanocne

PDFZabawy.pdf
 

Propozycja 5.

  • Wykonanie pracy plastycznej ,,Wielkanocny kogut”

Celem tego zadania jest rozwijanie sprawności manualnej oraz ekspresji twórczej dziecka.

Do wykonania pracy plastycznej potrzebne są: butelka plastikowa, kolorowy papier, sznurki, wstążki lub włóczka, nożyczki, klej.

Zdjęcie podglądowe w linku:

https://pl.pinterest.com/pin/850898923322992258/

 

 

Zachęcamy do wspólnej zabawy.

A na nadchodzące Święta Wielkanocne życzymy

wszystkim zdrowia, nadziei,

niezłomnej wiary i miłości.

 

Barbara i Brygida

  

30.03 - 03.04.2020

 

Drodzy rodzice, Kochane dzieci!

         Zachęcamy Was wszystkich do wspólnych zabaw w domu. Proponowane przez nas zabawy edukacyjne oparte są o  różne formy aktywności dziecka i są propozycją na realizację podstawy programowej. Mamy nadzieję, że poniższe pomysły zabaw i zajęć chociaż w części uatrakcyjnią dzieciom i Państwu ten trudny czas, spędzany w domu.

W tym tygodniu proponujemy zajęcia skupione wokół tematu: Wiosną wszystko rośnie.
 

 

Propozycja 1.

  • Słuchanie i wypowiadanie się na temat wspólnie przeczytanego tekstu. (zał.1) oraz praca z obrazkiem ,,Wiosenne kwiaty”. (zał.2)

    PDFzał.1.pdf
    PDFzał.2.pdf
     

 Celem tej aktywności jest rozwijanie koncentracji uwagi na treść opowiadania,  konstruowanie logicznej odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu oraz rozwijanie czynnego słownika dziecka
o nazwy pierwszych wiosennych kwiatów.
       Po przeczytaniu opowiadania warto porozmawiać z dzieckiem na jego temat, zadając pytania, np. Jaka pora roku występuje w opowiadaniu? Jakie są oznaki wiosny? Jakie kwiaty pojawiają się wiosną? Jakie zwierzęta wymienione w opowiadaniu zwiastują wiosnę?
 

Celem tej aktywności jest utrwalenie poznanych liter.

Do wykonania tej karty pracy potrzebne będą kolorowe kredki.

 

Propozycja 2.

  • Zabawa matematyczna połączona z ćwiczeniami oddechowymi: Wiosenne kwiaty

Celem tej aktywności jest doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 10 oraz posługiwania się liczebnikami głównymi.

Pomoce: słomka, małe kwiatki wycięte z papieru- 10 szt., zielona kartka papieru, miseczka lub filiżanka i łyżeczka.

Przebieg: Dziecko trzyma w ustach słomkę i próbuje zassać kwiatek i przenieś go na łąkę(zieloną kartkę). Dziecko przenosi tyle kwiatków ile usłyszał dźwięków (rodzic powoli uderza łyżeczką
w miseczkę lub szklankę).
 

Celem tej aktywności jest utrwalenie umiejętności dodawania w zakresie 10
oraz utrwalenie symboli = i +.

Do wykonania tej karty pracy potrzebny jest ołówek.

 

Propozycja 3.

  • Zabawy muzyczne( rytmiczno-słuchowe) przy piosence ,,Kiedy wiosna przyjdzie do nas''.

Celem tych zabaw jest poszerzanie doznań słuchowych, eksperymentowanie z rytmem i ruchem oraz rozwijanie wyobraźni muzycznej.

Do  zrealizowania tej aktywności potrzebne będą: 4 szklanki lub słoiki napełnione wodą ( różnej pojemności), łyżeczki.

Przebieg:

  • rytmiczne wyklaskiwanie przez dziecko  nazw wiosennych kwiatów podawanych przez rodziców
  • wypowiadanie przez dziecko nazw kwiatów: cicho- głośno, szybko-wolno, wysoko- nisko
  • zabawa ,,grające szklanki”- improwizacja rytmiczna dziecka
  • dowolna improwizacja ruchowa do piosenki.
     

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=raq4h4Ap9CY

 

Tekst piosenki: "Kiedy wiosna przyjdzie do nas".

1. Kiedy wiosna przyjdzie do nas
roześmiana i zielona.
Razem z wiosną wszystkie dzieci
zaśpiewają tak:

Ref: Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.

2. Rośnie trawa, rosną liście,
rosną szybko dzieci wszystkie.
Przyleciały już bociany
i klekocą tak:

Ref: Zielona trawa...

3. W lesie kwitnie już zawilec,
obudziły się motyle.
A wieczorem nad łąkami
słychać żabi śpiew.

 

Propozycja 4.

Zakładamy wiosenną hodowlę.

Celem tej aktywności jest poznawanie cyklu rozwojowego roślin, sposobów ich rozwoju oraz warunków potrzebnych do życia. Jest to również okazja do obserwacji i wyciągania wniosków.                

            Polecamy najprostszy sposób założenia hodowli w słoiku po dżemie. Jakiekolwiek nasiona (fasola, rzodkiewka, lucerna, brokuł itp.) należy zalać wodą na przynajmniej 6 godzin. Wylewamy wodę ze słoika, nakładamy gazę i mocujemy gumkę. Tak przygotowane przelewamy wodą trzykrotnie w ciągu dnia. Trzeba tyko pamiętać by nie stały na słońcu. W zależności od nasion może trwać od 3 do nawet 7 dni. Ponadto proponujemy także bardzo łatwą hodowlę rzeżuchy (wystarczy wysypać nasionka na mokrą watę) bądź hodowlę kwiatów z cebulek.

Ważne:
Wszystkie wyżej wymienione hodowle stanowią propozycję i inspirację do utworzenia swojej własnej hodowli roślin. Podczas prowadzenia kącika przyrodniczego zwracamy uwagę na to co jest potrzebne aby roślina mogła urosnąć (woda, słońce, ziemia). Zadaniem dziecka jest dbanie
o rośliny.
 Może uda Wam się zrobić fotorelację, którą podzielimy się na forum grupy kiedy już się spotkamy.

Link do animacji jak z ziarna powstaje roślina:

https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA

 

Propozycja 5.

  • Wykonanie pracy plastycznej- (zdjęcie podglądowe w linku)
     

https://pl.pinterest.com/pin/817966351045727141/
 

Celem tego zadania jest rozwijanie zdolności plastycznych, sprawności manualnej oraz ekspresji twórczej dziecka.

Do wykonania pracy plastycznej potrzebne są: rolka po papierze toaletowym, kolorowy papier, ołówek, nożyczki, klej.

 

Dziękujemy wszystkim za udział w naszych zabawach. To cudowne, że w tym czasie pełnym wyzwań pozostajemy RAZEM.

Drodzy rodzice, jeśli chcecie podzielić się z nami zdjęciami z pracy waszych pociech, przyślijcie je na numer telefonu naszego przedszkola.

 

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Marzec dla dzieci 5,6- letnich.pdf
 

"Marzec Czarodziej"- piosenka

Chodzi Marzec Czarodziej
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus-pokus
już pączki na patyku
już trawka na śnieżniku.
Och, ten Marzec Czarodziej!

Chodzi Marzec Czarodziej
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus-pokus
Słońce rzuca swe błyskotki,
że aż mruczą bazie kotki
Och, ten Marzec Czarodziej!

Chodzi Marzec Czarodziej
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus-pokus
Przez kałuże skaczą kaczki,
żółte kaczki-przedszkolaczki
Och, ten Marzec Czarodziej!
 

"Przybycie wiosny"- wiersz

Spojrzał w okno mały Paweł,
a w ogrodzie wiosna:
świeżą trawę, przebiśniegi
w koszu nam przyniosła.

Obudziła pąki kwiatów
w parku i w ogrodzie.
Zapomnijcie moi mili
o śniegu i chłodzie.

Pożyczyła od słoneczka
garść ciepłych promieni,
gdy ogrzeje nimi ziemię,
świat się zazieleni.

 

PDFZmierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Luty dla dzieci 5,6- letnich.pdf


"Bajeczki, książeczki" - piosenka

1. Kolorowe strony i ładna okładka
    przyjaciółmi dzieci pragną być.
    Chcą, by o nie dbano, a to rzecz niełatwa.
    Pomag1ają dzieciom uczyć się.


Ref. Bajeczki, książeczki kolorowe są
    na półkach, regałach, czytane być chcą.
    Tu książkę, księżniczka, czarownica zła,
    a Pinokio mały długi nos znów ma.(2x)


2. Kiedy jest mi smutno zawsze rozweselą,
    o różnych przygodach mówią nam.
    Poznać byśmy chcieli całą bibliotekę.
    O moje książeczki zawsze dbam.

 

"Wynalazki"- wiersz
Wynalazki znajdziesz wszędzie. 
Bez nich nikt się nie obędzie.
Na suficie, w korytarzu
W samochodzie i w garażu.
W kuchni, w torbie i w plecaku.
Znajdziesz nawet na wieszaku.

Wynalazki krążą wszędzie.
W każdym domu i w urzędzie. 
W satelicie, na orbicie. 
Odkryć pełno w naszym życiu.
Starczy w koło się rozejrzeć, 
By odszukać, odkryć więcej.


PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Styczeń dla dzieci 5,6- letnich.pdf

 

,,Cza-cza dla babci i dziadka”- piosenka

Dla dziadka czacze tańczymy na lodzie.

Dla dziadka tańczyć możemy i co dzień.

Dla dziadka czaczę na soplach gra wiatr.

A my życzymy i śpiewamy tak.
 

Ref. Kochany dziadku żyj sto lat.

Ciesz się wnukami i kochaj świat.

Kochany dziadku żyj sto lat.

Śpiewaj z nami głośno cza cza cza.


Bo babcia z dziadkiem to nasze są skarby.

Malują uśmiech bez pędzla i farby.

I dla nich czaczę na soplach gra wiatr.

A my życzymy i śpiewamy tak.
 

Ref. Kochana babciu żyj sto lat

Ciesz się wnukami i kochaj świat

Kochany dziadku żyj sto lat

Śpiewaj z nami głośno cza cza cza.
 

Bo babcia z dziadkiem to nasze są skarby.

Malują uśmiech bez pędzla i farby.

I dla nich czaczę na soplach gra wiatr.

A my życzymy i śpiewamy tak.
 

Ref. Kochana babciu żyj sto lat

Ciesz się wnukami i kochaj świat

Kochany dziadku żyj sto lat

Śpiewaj z nami głośno cza cza cza.

 

,,Kiedy babcia była mała”- piosenka

Kiedy babcia była mała to sukienkę i fartuszek krótki miała.
Małe nóżki chude rączki i lubiła jeść cukierki oraz pączki.

Ref. I co , i co , że babcia nam urosła ,
że lat ma trochę więcej niż ja i brat i siostra.
I co , i co , to ważne że mam babcię ,
że bardzo kocham ją i śpiewać lubię z nią.

A gdy dziadek był malutki , to nie nosił adidasów tylko butki.
Nie miał wąsów ani brody , no i nie chciał jeść marchewki tylko lody!

Ref. I co , i co , że dziadek urósł trochę ,
że lat ma trochę więcej niż dwa plus trzy plus osiem.
I co , i co , to ważne że mam dziadka ,
że bardzo kocham go i lat mu życzę sto!

Dawno temu babcia z dziadkiem w piaskownicy się kłócili o łopatkę.
Dziś na spacer idą sobie , a gdy wrócą ja im kawę dobrą zrobię.

Ref. I co , i co , że trochę nam urośli ,
że nie są dzieciakami , że ważni z nich dorośli.
I co , i co , to ważne że są z nami ,
niech żyją długi czas i zawsze lubią nas.

 

,,Dziś mojej babci życzenia złożę”- wiersz

Dziś mojej babci życzenia złożę,

w wiązankę kwiatów serduszko włożę

i wiem, że bardzo będzie się cieszyć,

kiedy zobaczy, że do niej śpieszę.

Moja babunia najlepsza w świecie,

wszystkim wam powiem, bo wy nie wiecie.

Ja babcię kocham, ściskam za szyję,

niech będzie zdrowa i sto lat żyje!

A Tobie, mój kochany dziadku,

życzę szczęścia i dostatku.

Uśmiechaj się zawsze

bo kocham Cię szczerze,

w domu, w kinie i na spacerze.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Grudzień dla dzieci 5-6 letnich.pdf

 

„Puk, puk puk”- piosenka

1.Puk, puk, puk do drzwi stuka ktoś.
Klik, klik, klik, radośnie dzwoni gość.
Otwieram drzwi, to jesteś ty.
Czekałem tyle dni,
więc usiądź tu i ogrzej się.
A ja zaśpiewam Ci.

Ref: Mój kochany Mikołaju
cały rok czekałem.
Byłem bardzo, bardzo grzeczny,
bardzo się starałem.

2.Ha, ha, ha uśmiech miło brzmi
Hi, hi, hi radośnie dzisiaj mi.
Otwierasz wór prezentów sznur,
przyniosłeś wiele mi.
Ja cieszę się tak miło jest
Zaśpiewam znowu Ci.

Ref: Mój kochany Mikołaju...

 

"Prezenty"- wiersz

Grudzień śniegiem z nieba prószy,
bałwankowi marzną uszy,
Jeszcze dzień i przyjdą święta!
Wystroimy drzewko w bombki,
śmieszne ludki z cienkiej słomki
i pachnące miodem ciastka.
A gdy błyśnie pierwsza gwiazdka,
podaruję moim bliskim
– mamie, tacie, babci… wszystkim! –
cały stos spełnionych marzeń.
Tacie dam piaszczystą plażę,
a na falach łódź żaglową
– szybką, zwinną, kolorową.
Mama lubi grzybobranie,
podaruję więc mej mamie
najpiękniejszy las jesienny
– złoty, ciepły, trochę senny –
a w tym lesie szyszki, wrzosy
i podgrzybków pełen koszyk.
Babci dam w prezencie wiosnę
– dni pogodne i radosne,
a w ogródku fiołki wielkie
i kwitnącą mirabelkę.
Skąd to wezmę? Wyczaruję.
Lub po prostu namaluję.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Listopad dla dzieci 5,6- letnich.pdf

 

"My Polacy"- piosenka

Wszyscy jesteśmy Polakami !

Mały i duży siostra i brat.

Razem będziemy się trzymali

Jak nasza Polska, nasz piękny kraj

 

Ref.: Ziemia i Morze Polska Nas Wita

Nasza najdroższa Rzeczpospolita/ bis  

 

Choć lubię latać samolotem

Chcę zwiedzić cały i piękny świat

To kiedyś wrócę tu  z powrotem

Polska, Ojczyzna to jest mój kraj

 

Ref.: Ziemia i Morze Polska Nas Wita

Nasza najdroższa Rzeczpospolita/ bis

 

"Symbole Narodowe”- wiersz

My, Polacy nasze symbole bardzo dobrze znamy,

i teraz po kolei je wszystkie wymieniamy.

Hymn państwowy, godło Polski i ojczysta flaga.
 

Kiedy obchodzimy narodowe święta,

powiewa na wietrze flaga rozwinięta.

Każde polskie dziecko doskonale ją zna,

i wie, że  flaga Polski dwa kolory ma.

Na dole kolor czerwony, a na górze biały.
 

Wie też każdy Polak – i duży, i mały,

że naszym godłem jest orzeł biały.

Skrzydła szeroko ma rozłożone,

na tle czerwonym, w złotej koronie.

Możemy zobaczyć ten symbol wszędzie –

w przedszkolu, szkole i każdym urzędzie. 
 

Hymn narodowy to pieśń pełna powagi,

jej słowa od zawsze dodają Polakom odwagi.

Bo „Mazurek Dąbrowskiego” żołnierze śpiewali,

gdy walczyli o nasz kraj i wolność zdobywali.

Kiedy hymn państwowy śpiewamy,

to swoją postawą szacunek wyrażamy.
 

Te symbole narodowe są pełne powagi,

każdemu Polakowi dodają wiary i odwagi.

Wszyscy od dzieciństwa już je dobrze znamy,

i całym sercem nasz kraj –  Polskę kochamy!

Bo każdy przecież to przyzna-

piękna jest nasza Ojczyzna!

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Październik.pdf
 

,,Jesienne drzewa’’-  wiersz

Jesienne drzewa pięknie się ubrały,

czerwone czapki powyciągały.

Żółte szaliki i buty brązowe,

a rękawiczki na pewno też nowe.

Może brązowe, może czerwone,

a może jeszcze zielone.

Wiatr hula w liściach, szarpie i dmucha,

będzie z tych liści dla jeża poducha.

Będzie kołderka na długą zimę,

jeż w ciepłych liściach ma wesołą minę.
 

,,Jesienna cza cza cza”- piosenka

Kolorowa jesień już chodzi po lesie
Kasztankową grę dzisiaj zagra wiatr
Wietrzyk gwiżdże cza cze w jesiennym bukiecie
A dzieci śpiewają cza – cza – cza

Ref.: Tańczymy cza cza cza
Cza cze wietrzyk gra
Liście tańczą cza czę
więc tańczę i ja. ...

Już jesienna pora, już skaczą żołędzie
Jarzębina sznur dziś czerwony ma
Jesienny czas, moc kolorów jest wszędzie
Jesienią śpiewamy cza cza cza
 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne dla dzieci 5,6- letnich na miesiąc Wrzesień.pdf


"Plac zabaw"- piosenka
sł. M. Ostojewska, muz. I.Bogucka

1. Już w oczach radość, bo słońce świeci
    na spacer pora iść.
    Na placu zabaw jest dużo dzieci,
    bawić się chodźmy dziś!

Ref. Plac zabaw, plac zabaw,
    tu z kolegami poznasz zabaw sto.
    Plac zabaw, plac zabaw,
    w słoneczne dni odwiedzasz go!

2. Są tu drabinki i karuzela,
    każdy się kręcić chce!
    A w piaskownicy z mokrego piasku
    babki zrobimy dwie.

3. Miło jest huśtać się na huśtawce,
    wszyscy lubimy to, że hej.
    Możemy puszczać barwne latawce,
    wietrzyku, dla nich wiej!

4. Ciekawi świata zawsze jesteśmy,
    uczyć się każdy chce.
    Bawić się świetnie na placu zabaw
    możemy całe dnie!

Podziel się na Facebooku
Polecane

karta dużej rodziny.jpeg
fb fanpage.png
youtube.jpeg
instagram.png