×

Wyszukaj w serwisie

×

Zapisz się do Newslettera

Motylki

 

 W tym tygodniu zachęcamy do zabaw skupionych wokół tematu:

 

,,Już niedługo Wielkanoc”

 

Propozycja 1.

  • Słuchanie i wypowiadanie się na temat opowiadania A. Galicy :,,Bajeczka wielkanocna”.

Celem tej zabawy jest rozwijanie koncentracji uwagi na treść opowiadania, konstruowanie logicznej odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu oraz rozwijanie czynnego słownika dziecka.

(Podczas słuchania utworu postarajcie się zapamiętać, kogo budziło słońce i w jakiej kolejności. Odpowiedź możecie narysować lub zapisać w dowolny sposób).

PDFBajeczka wielkanocna A. Galica.pdf

  • Wykonanie karty pracy - załącznik nr 1.

Celem tej zabawy jest rozwijanie zdolności koncentracji i spostrzegawczości.

Do wykonania karty pracy potrzebny będzie ołówek.

PDFzał. nr 1.pdf
 

  • Zabawa badawcza: ,,Jak zrobić gumowe jajko?''

PDFZabawa badawcza.pdf
 

Propozycja 2.

  • Zabawy matematyczne:

Celem zabaw jest kształtowanie umiejętności sprawnego liczenia oraz rozpoznawania zapisu cyfr.

Zabawa - "Wielkanocne obliczenia"

PDFWielkanocne obliczenia.pdf


Zabawa - ,,Liczymy jajka ''

Do zabawy potrzebne będą klamerki oraz wydruk z załącznika nr 2.

Dziecko zaznacza klamerką cyfrę, która przedstawia odpowiednią ilość jajek w okienku.

PDFzał. nr 2.pdf
 

Propozycja 3.

  • Osłuchanie z melodią i tekstem piosenki ,,Są takie święta wielkanocne”.

Celem tych zajęć jest kształtowanie umiejętności słuchania muzyki oraz doskonalenie ekspresji wokalnej.

PDFSą takie święta wielkanocne.pdf
 

  • Wykonanie karty pracy - załącznik nr 3.

Celem zabawy ,,Znajdź różnice” jest rozwijanie spostrzegawczości.

PDFzał. nr 3.pdf
 

  • Poczytajmy razem - załącznik nr 4.

Celem tej aktywności jest kształtowanie gotowości do nauki czytania.

PDFzał. nr 4.pdf
 

Propozycja 4.

  • Zabawy wielkanocne

PDFZabawy.pdf
 

Propozycja 5.

  • Wykonanie pracy plastycznej ,,Wielkanocny kogut”

Celem tego zadania jest rozwijanie sprawności manualnej oraz ekspresji twórczej dziecka.

Do wykonania pracy plastycznej potrzebne są: butelka plastikowa, kolorowy papier, sznurki, wstążki lub włóczka, nożyczki, klej.

Zdjęcie podglądowe w linku:

https://pl.pinterest.com/pin/850898923322992258/

 

 

Zachęcamy do wspólnej zabawy.

A na nadchodzące Święta Wielkanocne życzymy

wszystkim zdrowia, nadziei,

niezłomnej wiary i miłości.

 

Barbara i Brygida

  

30.03 - 03.04.2020

 

Drodzy rodzice, Kochane dzieci!

         Zachęcamy Was wszystkich do wspólnych zabaw w domu. Proponowane przez nas zabawy edukacyjne oparte są o  różne formy aktywności dziecka i są propozycją na realizację podstawy programowej. Mamy nadzieję, że poniższe pomysły zabaw i zajęć chociaż w części uatrakcyjnią dzieciom i Państwu ten trudny czas, spędzany w domu.

W tym tygodniu proponujemy zajęcia skupione wokół tematu: Wiosną wszystko rośnie.
 

 

Propozycja 1.

  • Słuchanie i wypowiadanie się na temat wspólnie przeczytanego tekstu. (zał.1) oraz praca z obrazkiem ,,Wiosenne kwiaty”. (zał.2)

    PDFzał.1.pdf
    PDFzał.2.pdf
     

 Celem tej aktywności jest rozwijanie koncentracji uwagi na treść opowiadania,  konstruowanie logicznej odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu oraz rozwijanie czynnego słownika dziecka
o nazwy pierwszych wiosennych kwiatów.
       Po przeczytaniu opowiadania warto porozmawiać z dzieckiem na jego temat, zadając pytania, np. Jaka pora roku występuje w opowiadaniu? Jakie są oznaki wiosny? Jakie kwiaty pojawiają się wiosną? Jakie zwierzęta wymienione w opowiadaniu zwiastują wiosnę?
 

Celem tej aktywności jest utrwalenie poznanych liter.

Do wykonania tej karty pracy potrzebne będą kolorowe kredki.

 

Propozycja 2.

  • Zabawa matematyczna połączona z ćwiczeniami oddechowymi: Wiosenne kwiaty

Celem tej aktywności jest doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 10 oraz posługiwania się liczebnikami głównymi.

Pomoce: słomka, małe kwiatki wycięte z papieru- 10 szt., zielona kartka papieru, miseczka lub filiżanka i łyżeczka.

Przebieg: Dziecko trzyma w ustach słomkę i próbuje zassać kwiatek i przenieś go na łąkę(zieloną kartkę). Dziecko przenosi tyle kwiatków ile usłyszał dźwięków (rodzic powoli uderza łyżeczką
w miseczkę lub szklankę).
 

Celem tej aktywności jest utrwalenie umiejętności dodawania w zakresie 10
oraz utrwalenie symboli = i +.

Do wykonania tej karty pracy potrzebny jest ołówek.

 

Propozycja 3.

  • Zabawy muzyczne( rytmiczno-słuchowe) przy piosence ,,Kiedy wiosna przyjdzie do nas''.

Celem tych zabaw jest poszerzanie doznań słuchowych, eksperymentowanie z rytmem i ruchem oraz rozwijanie wyobraźni muzycznej.

Do  zrealizowania tej aktywności potrzebne będą: 4 szklanki lub słoiki napełnione wodą ( różnej pojemności), łyżeczki.

Przebieg:

  • rytmiczne wyklaskiwanie przez dziecko  nazw wiosennych kwiatów podawanych przez rodziców
  • wypowiadanie przez dziecko nazw kwiatów: cicho- głośno, szybko-wolno, wysoko- nisko
  • zabawa ,,grające szklanki”- improwizacja rytmiczna dziecka
  • dowolna improwizacja ruchowa do piosenki.
     

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=raq4h4Ap9CY

 

Tekst piosenki: "Kiedy wiosna przyjdzie do nas".

1. Kiedy wiosna przyjdzie do nas
roześmiana i zielona.
Razem z wiosną wszystkie dzieci
zaśpiewają tak:

Ref: Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.
Zielona trawa, zielony mech,
zielona żaba rechu, rechu, rech.

2. Rośnie trawa, rosną liście,
rosną szybko dzieci wszystkie.
Przyleciały już bociany
i klekocą tak:

Ref: Zielona trawa...

3. W lesie kwitnie już zawilec,
obudziły się motyle.
A wieczorem nad łąkami
słychać żabi śpiew.

 

Propozycja 4.

Zakładamy wiosenną hodowlę.

Celem tej aktywności jest poznawanie cyklu rozwojowego roślin, sposobów ich rozwoju oraz warunków potrzebnych do życia. Jest to również okazja do obserwacji i wyciągania wniosków.                

            Polecamy najprostszy sposób założenia hodowli w słoiku po dżemie. Jakiekolwiek nasiona (fasola, rzodkiewka, lucerna, brokuł itp.) należy zalać wodą na przynajmniej 6 godzin. Wylewamy wodę ze słoika, nakładamy gazę i mocujemy gumkę. Tak przygotowane przelewamy wodą trzykrotnie w ciągu dnia. Trzeba tyko pamiętać by nie stały na słońcu. W zależności od nasion może trwać od 3 do nawet 7 dni. Ponadto proponujemy także bardzo łatwą hodowlę rzeżuchy (wystarczy wysypać nasionka na mokrą watę) bądź hodowlę kwiatów z cebulek.

Ważne:
Wszystkie wyżej wymienione hodowle stanowią propozycję i inspirację do utworzenia swojej własnej hodowli roślin. Podczas prowadzenia kącika przyrodniczego zwracamy uwagę na to co jest potrzebne aby roślina mogła urosnąć (woda, słońce, ziemia). Zadaniem dziecka jest dbanie
o rośliny.
 Może uda Wam się zrobić fotorelację, którą podzielimy się na forum grupy kiedy już się spotkamy.

Link do animacji jak z ziarna powstaje roślina:

https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA

 

Propozycja 5.

  • Wykonanie pracy plastycznej- (zdjęcie podglądowe w linku)
     

https://pl.pinterest.com/pin/817966351045727141/
 

Celem tego zadania jest rozwijanie zdolności plastycznych, sprawności manualnej oraz ekspresji twórczej dziecka.

Do wykonania pracy plastycznej potrzebne są: rolka po papierze toaletowym, kolorowy papier, ołówek, nożyczki, klej.

 

Dziękujemy wszystkim za udział w naszych zabawach. To cudowne, że w tym czasie pełnym wyzwań pozostajemy RAZEM.

Drodzy rodzice, jeśli chcecie podzielić się z nami zdjęciami z pracy waszych pociech, przyślijcie je na numer telefonu naszego przedszkola.

 

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Marzec dla dzieci 5,6- letnich.pdf
 

"Marzec Czarodziej"- piosenka

Chodzi Marzec Czarodziej
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus-pokus
już pączki na patyku
już trawka na śnieżniku.
Och, ten Marzec Czarodziej!

Chodzi Marzec Czarodziej
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus-pokus
Słońce rzuca swe błyskotki,
że aż mruczą bazie kotki
Och, ten Marzec Czarodziej!

Chodzi Marzec Czarodziej
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus-pokus
Przez kałuże skaczą kaczki,
żółte kaczki-przedszkolaczki
Och, ten Marzec Czarodziej!
 

"Przybycie wiosny"- wiersz

Spojrzał w okno mały Paweł,
a w ogrodzie wiosna:
świeżą trawę, przebiśniegi
w koszu nam przyniosła.

Obudziła pąki kwiatów
w parku i w ogrodzie.
Zapomnijcie moi mili
o śniegu i chłodzie.

Pożyczyła od słoneczka
garść ciepłych promieni,
gdy ogrzeje nimi ziemię,
świat się zazieleni.

 

PDFZmierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Luty dla dzieci 5,6- letnich.pdf


"Bajeczki, książeczki" - piosenka

1. Kolorowe strony i ładna okładka
    przyjaciółmi dzieci pragną być.
    Chcą, by o nie dbano, a to rzecz niełatwa.
    Pomag1ają dzieciom uczyć się.


Ref. Bajeczki, książeczki kolorowe są
    na półkach, regałach, czytane być chcą.
    Tu książkę, księżniczka, czarownica zła,
    a Pinokio mały długi nos znów ma.(2x)


2. Kiedy jest mi smutno zawsze rozweselą,
    o różnych przygodach mówią nam.
    Poznać byśmy chcieli całą bibliotekę.
    O moje książeczki zawsze dbam.

 

"Wynalazki"- wiersz
Wynalazki znajdziesz wszędzie. 
Bez nich nikt się nie obędzie.
Na suficie, w korytarzu
W samochodzie i w garażu.
W kuchni, w torbie i w plecaku.
Znajdziesz nawet na wieszaku.

Wynalazki krążą wszędzie.
W każdym domu i w urzędzie. 
W satelicie, na orbicie. 
Odkryć pełno w naszym życiu.
Starczy w koło się rozejrzeć, 
By odszukać, odkryć więcej.


PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Styczeń dla dzieci 5,6- letnich.pdf

 

,,Cza-cza dla babci i dziadka”- piosenka

Dla dziadka czacze tańczymy na lodzie.

Dla dziadka tańczyć możemy i co dzień.

Dla dziadka czaczę na soplach gra wiatr.

A my życzymy i śpiewamy tak.
 

Ref. Kochany dziadku żyj sto lat.

Ciesz się wnukami i kochaj świat.

Kochany dziadku żyj sto lat.

Śpiewaj z nami głośno cza cza cza.


Bo babcia z dziadkiem to nasze są skarby.

Malują uśmiech bez pędzla i farby.

I dla nich czaczę na soplach gra wiatr.

A my życzymy i śpiewamy tak.
 

Ref. Kochana babciu żyj sto lat

Ciesz się wnukami i kochaj świat

Kochany dziadku żyj sto lat

Śpiewaj z nami głośno cza cza cza.
 

Bo babcia z dziadkiem to nasze są skarby.

Malują uśmiech bez pędzla i farby.

I dla nich czaczę na soplach gra wiatr.

A my życzymy i śpiewamy tak.
 

Ref. Kochana babciu żyj sto lat

Ciesz się wnukami i kochaj świat

Kochany dziadku żyj sto lat

Śpiewaj z nami głośno cza cza cza.

 

,,Kiedy babcia była mała”- piosenka

Kiedy babcia była mała to sukienkę i fartuszek krótki miała.
Małe nóżki chude rączki i lubiła jeść cukierki oraz pączki.

Ref. I co , i co , że babcia nam urosła ,
że lat ma trochę więcej niż ja i brat i siostra.
I co , i co , to ważne że mam babcię ,
że bardzo kocham ją i śpiewać lubię z nią.

A gdy dziadek był malutki , to nie nosił adidasów tylko butki.
Nie miał wąsów ani brody , no i nie chciał jeść marchewki tylko lody!

Ref. I co , i co , że dziadek urósł trochę ,
że lat ma trochę więcej niż dwa plus trzy plus osiem.
I co , i co , to ważne że mam dziadka ,
że bardzo kocham go i lat mu życzę sto!

Dawno temu babcia z dziadkiem w piaskownicy się kłócili o łopatkę.
Dziś na spacer idą sobie , a gdy wrócą ja im kawę dobrą zrobię.

Ref. I co , i co , że trochę nam urośli ,
że nie są dzieciakami , że ważni z nich dorośli.
I co , i co , to ważne że są z nami ,
niech żyją długi czas i zawsze lubią nas.

 

,,Dziś mojej babci życzenia złożę”- wiersz

Dziś mojej babci życzenia złożę,

w wiązankę kwiatów serduszko włożę

i wiem, że bardzo będzie się cieszyć,

kiedy zobaczy, że do niej śpieszę.

Moja babunia najlepsza w świecie,

wszystkim wam powiem, bo wy nie wiecie.

Ja babcię kocham, ściskam za szyję,

niech będzie zdrowa i sto lat żyje!

A Tobie, mój kochany dziadku,

życzę szczęścia i dostatku.

Uśmiechaj się zawsze

bo kocham Cię szczerze,

w domu, w kinie i na spacerze.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Grudzień dla dzieci 5-6 letnich.pdf

 

„Puk, puk puk”- piosenka

1.Puk, puk, puk do drzwi stuka ktoś.
Klik, klik, klik, radośnie dzwoni gość.
Otwieram drzwi, to jesteś ty.
Czekałem tyle dni,
więc usiądź tu i ogrzej się.
A ja zaśpiewam Ci.

Ref: Mój kochany Mikołaju
cały rok czekałem.
Byłem bardzo, bardzo grzeczny,
bardzo się starałem.

2.Ha, ha, ha uśmiech miło brzmi
Hi, hi, hi radośnie dzisiaj mi.
Otwierasz wór prezentów sznur,
przyniosłeś wiele mi.
Ja cieszę się tak miło jest
Zaśpiewam znowu Ci.

Ref: Mój kochany Mikołaju...

 

"Prezenty"- wiersz

Grudzień śniegiem z nieba prószy,
bałwankowi marzną uszy,
Jeszcze dzień i przyjdą święta!
Wystroimy drzewko w bombki,
śmieszne ludki z cienkiej słomki
i pachnące miodem ciastka.
A gdy błyśnie pierwsza gwiazdka,
podaruję moim bliskim
– mamie, tacie, babci… wszystkim! –
cały stos spełnionych marzeń.
Tacie dam piaszczystą plażę,
a na falach łódź żaglową
– szybką, zwinną, kolorową.
Mama lubi grzybobranie,
podaruję więc mej mamie
najpiękniejszy las jesienny
– złoty, ciepły, trochę senny –
a w tym lesie szyszki, wrzosy
i podgrzybków pełen koszyk.
Babci dam w prezencie wiosnę
– dni pogodne i radosne,
a w ogródku fiołki wielkie
i kwitnącą mirabelkę.
Skąd to wezmę? Wyczaruję.
Lub po prostu namaluję.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Listopad dla dzieci 5,6- letnich.pdf

 

"My Polacy"- piosenka

Wszyscy jesteśmy Polakami !

Mały i duży siostra i brat.

Razem będziemy się trzymali

Jak nasza Polska, nasz piękny kraj

 

Ref.: Ziemia i Morze Polska Nas Wita

Nasza najdroższa Rzeczpospolita/ bis  

 

Choć lubię latać samolotem

Chcę zwiedzić cały i piękny świat

To kiedyś wrócę tu  z powrotem

Polska, Ojczyzna to jest mój kraj

 

Ref.: Ziemia i Morze Polska Nas Wita

Nasza najdroższa Rzeczpospolita/ bis

 

"Symbole Narodowe”- wiersz

My, Polacy nasze symbole bardzo dobrze znamy,

i teraz po kolei je wszystkie wymieniamy.

Hymn państwowy, godło Polski i ojczysta flaga.
 

Kiedy obchodzimy narodowe święta,

powiewa na wietrze flaga rozwinięta.

Każde polskie dziecko doskonale ją zna,

i wie, że  flaga Polski dwa kolory ma.

Na dole kolor czerwony, a na górze biały.
 

Wie też każdy Polak – i duży, i mały,

że naszym godłem jest orzeł biały.

Skrzydła szeroko ma rozłożone,

na tle czerwonym, w złotej koronie.

Możemy zobaczyć ten symbol wszędzie –

w przedszkolu, szkole i każdym urzędzie. 
 

Hymn narodowy to pieśń pełna powagi,

jej słowa od zawsze dodają Polakom odwagi.

Bo „Mazurek Dąbrowskiego” żołnierze śpiewali,

gdy walczyli o nasz kraj i wolność zdobywali.

Kiedy hymn państwowy śpiewamy,

to swoją postawą szacunek wyrażamy.
 

Te symbole narodowe są pełne powagi,

każdemu Polakowi dodają wiary i odwagi.

Wszyscy od dzieciństwa już je dobrze znamy,

i całym sercem nasz kraj –  Polskę kochamy!

Bo każdy przecież to przyzna-

piękna jest nasza Ojczyzna!

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Październik.pdf
 

,,Jesienne drzewa’’-  wiersz

Jesienne drzewa pięknie się ubrały,

czerwone czapki powyciągały.

Żółte szaliki i buty brązowe,

a rękawiczki na pewno też nowe.

Może brązowe, może czerwone,

a może jeszcze zielone.

Wiatr hula w liściach, szarpie i dmucha,

będzie z tych liści dla jeża poducha.

Będzie kołderka na długą zimę,

jeż w ciepłych liściach ma wesołą minę.
 

,,Jesienna cza cza cza”- piosenka

Kolorowa jesień już chodzi po lesie
Kasztankową grę dzisiaj zagra wiatr
Wietrzyk gwiżdże cza cze w jesiennym bukiecie
A dzieci śpiewają cza – cza – cza

Ref.: Tańczymy cza cza cza
Cza cze wietrzyk gra
Liście tańczą cza czę
więc tańczę i ja. ...

Już jesienna pora, już skaczą żołędzie
Jarzębina sznur dziś czerwony ma
Jesienny czas, moc kolorów jest wszędzie
Jesienią śpiewamy cza cza cza
 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne dla dzieci 5,6- letnich na miesiąc Wrzesień.pdf


"Plac zabaw"- piosenka
sł. M. Ostojewska, muz. I.Bogucka

1. Już w oczach radość, bo słońce świeci
    na spacer pora iść.
    Na placu zabaw jest dużo dzieci,
    bawić się chodźmy dziś!

Ref. Plac zabaw, plac zabaw,
    tu z kolegami poznasz zabaw sto.
    Plac zabaw, plac zabaw,
    w słoneczne dni odwiedzasz go!

2. Są tu drabinki i karuzela,
    każdy się kręcić chce!
    A w piaskownicy z mokrego piasku
    babki zrobimy dwie.

3. Miło jest huśtać się na huśtawce,
    wszyscy lubimy to, że hej.
    Możemy puszczać barwne latawce,
    wietrzyku, dla nich wiej!

4. Ciekawi świata zawsze jesteśmy,
    uczyć się każdy chce.
    Bawić się świetnie na placu zabaw
    możemy całe dnie!

Podziel się na Facebooku
Polecane

karta dużej rodziny.jpeg
fb fanpage.png
youtube.jpeg
instagram.png