×

Wyszukaj w serwisie

×

Zapisz się do Newslettera

Pszczółki

Witamy w nowym tygodniu, z nowymi pomysłami na zabawę i naukę.

Święta Wielkanocne za pasem. Dlatego też propozycje na ten tydzień będą w tej tematyce.
Drodzy Rodzice w myśl zasady „zabawa jest nauką, a nauka zabawą” zapraszamy do spędzenia czasu ze swoimi dziećmi: tworząc, czytając, ruszając się. Wszystko czego do tego potrzeba, to Was i odrobinę inspiracji z naszej strony. Korzystajcie śmiało, bawiąc się dobrze.

 

Pierwsza zadanie gwarantuje solidną rozgrzewkę na cały tydzień. Zapraszam wszystkie dzieci do wspólnej zabawy (link poniżej). Wykonuj ruchy zgodnie z instrukcją podaną w filmie.

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
 

Zabawy rytmiczno – ruchowe kształtują wrażliwość na zmiany dynamiki, tempa, rejestru, nastroju. Wyrabiają poczucie świadomego ruchu oraz rozwijają inwencję twórczą dzieci, dając przy tym możliwość wyrażania emocji poprzez ekspresję mimiczną i ruchową.

 

 

Drugie zadanie w tym tygodniu będzie polegało na ułożeniu wybranej przez Was historyjki obrazkowej (link do pobrania poniżej), która przybliży Wam niektóre z tradycji Świąt Wielkanocnych.

PDFhistoryjka-obrazkowa-53.pdf
PDFhistoryjka-obrazkowa-54.pdf
 

 Układanie i omawianie treści obrazków tworzących historyjkę wymaga doskonalenia różnych operacji umysłowych. Aby w sposób poprawny ułożyć dwa, trzy lub więcej obrazków, dziecko musi dobrze zrozumieć treść każdego z nich, zauważyć różnice między nimi, ale także podobieństwa. Analizując treść poszczególnych obrazków musi wykryć zależności między nimi, a więc zrozumieć przyczynę i skutki przedstawionej na kilku obrazkach sytuacji. Widząc tylko część historyjki - jeden, dwa obrazki - interesuje się jej zakończeniem, a gdy takiego nie znajduje, samo „wymyśla" dalszy ciąg, a tym samym próbuje wyciągać proste wnioski. Kiedy ułoży już całą historyjkę, zastanawia się, o czym ona jest, scala w myśli treść wszystkich obrazków, czasem podaje jej tytuł.

 


Kolejne zadanie dla dzieci:  Zachęcam do przeczytania lub wysłuchania i omówienia wraz z dziećmi treści wiersza pt.„Pisanka” (link poniżej).

Pomocne w tym zadaniu mogą się okazać przykładowe pytania: Co zrobiła pisanka?, Kogo podczas drogi spotkała pisanka?, Kto się martwił o pisankę?, Co się wykluło z pisanki?

 

PDFpisanka-printout.pdf
MP3superkid.pl-wiersze-pisanka.mp3
 

Dzięki temu zadaniu dziecko wzbogaca swój zasób pojęć i słów. Aktywizuje myślenie, uczy wyciągania wniosków i morału, a także ćwiczy swoją pamięć i uwagę.

 

Teraz czas na to co dzieci lubią najbardziej. Przed Wami zabawa ruchowa do piosenki „Zając”.

Stwórz własną improwizację do piosenki. (Link do piosenki poniżej).

 

https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

 

Zadanie to ma na celu pobudzenie kreatywności. Wpływa także na poprawę koordynacji ruchowej. Rozwija wyobraźnię dziecka oraz jego plastykę ciała. Dodatkowo dziecko ma możliwość wyrażania własnych uczuć poprzez ekspresję muzyczno-ruchową.
 

 

Czwarta propozycja, to zabawa paluszkowa doskonaląca umiejętności matematyczne w przeliczaniu i odejmowaniu w zakresie 5, a także zdolności motoryki małej, czyli sprawności dłoni i palców. Dla uatrakcyjnienia zabawy można narysować na palcach dziecka zajączki.

 

Zabawa paluszkowa "ZAJĄCZKI"

Pięć zajączków małych kica na polanie. (dziecko trzyma otwartą dłoń i porusza wszystkimi palcami)

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie? (palcami drugiej dłoni zamyka palec pierwszy,  pozostałe trzyma wyprostowane)

Pięć zajączków małych kica na polanie. (ponownie porusza palcami)

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?  (tym razem zamyka 2 palce)

Pięć zajączków małych kica na polanie, (ponownie porusz palcami)

jak się trzy schowają. Ile tu zostanie? (tym razem zmyka 3 palce)

Pięć zajączków małych kica na polanie. (porusza wszystkimi palcami)

Jak odejdą cztery. Ile tu zostanie?  (zamyka cztery palce)

Pięć zajączków małych kica na polanie. (porusza wszystkimi paluszkami)

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie? (zamyka i przytrzymuje wszystkie palce)

Pięć zajączków małych już do mamy kica. (ponownie porusza wszystkim palcami)

Kocha je ogromnie mama zajęczyca. (zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi)
 

 

Kolejna zabawa oparta jest na dwóch zmysłach: ruchu i dotyku. Zabawa ta, zwana inaczej masażykiem, pomaga  skoncentrować się na sobie, swoim ciele, dzięki czemu dziecko uspokaja się i odpręża. W parze z rodzicem staje się doskonałą okazją do okazania uczuć i bliskości.

Opis zabawy: Dziecko siedzi tyłem do rodzica. Wspólnie wypowiadają tekst, wykonując przy tym odpowiednie ruchy dłońmi i palcami na plecach partnera. Po pierwszym wypowiedzeniu tekstu następuje zamiana ról.

 

Masażyk relaksacyjny (z rodzicem):

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:

Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)

Była też w paseczki (rysujemy paseczki)

I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)

Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)

I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)

Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)
 

 

Ostatnie zadanie w tym tygodniu, to tradycyjnie, jak w każdy piątek w przedszkolu praca plastyczna - kura. (Link poglądowy do pracy w linku poniżej)

JPEGkura praca plastyczna pszczółki.jpeg
 

Do wykonania pracy plastycznej potrzebne będą:

- farby,

- czarno – biała gazeta,

- klej i nożyczki

 

Zapraszamy!

 

30.03.2020 - 03.04.2020

Drodzy rodzice,
   To nasze propozycje na realizację podstawy programowej w tym tygodniu. Pamiętajcie, że to Wy decydujecie kiedy, w jakiej kolejności i formie wykonacie dane zadanie wspólnie z Waszym dzieckiem. Jest nam bardzo miło, że pomimo sytuacji, jaka nastała, możemy we współpracy z Wami wspierać rozwój Państwa dzieci. Prosimy o gromadzenie wszystkich prac w pięknych pudełkach, wykonanych przez dzieci. Dziękujemy, że jesteście.

 

   Pogoda bywa zmienna, a nie ma wątpliwości, że ma wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Czasami nas rozpieszcza, innym razem płata figle. W tym tygodniu przyjrzymy się zjawiskom atmosferycznym, jakich możemy się spodziewać wiosną. Tak więc, zaczynamy :)

 

Pierwsza propozycja w tym tygodniu dla dzieci: Zapraszam do wydrukowania (link poniżej), albo stworzenia własnego kalendarza pogody, który przez cały tydzień będziemy wypełniać, obserwując co dzieje się  w pogodzie za oknem. Zaczynamy już dziś!
 

PDFKALENDARZ-POGODY-PLANASZA-1.pdf
 

Drodzy rodzice, to zadanie uczy dzieci systematycznego działania, które bardzo się przydaje w dalszym etapie edukacji, a później w dorosłym życiu.

 

Drugie zadanie dla dzieci: w dniu dzisiejszym zachęcam do przeczytania i omówienia wraz z dziećmi treści wiersza pt. "Wędrują chmury"
 

Wiersz- PDFwedruja-chmury-printout.pdf
 

Pomocne w tym zadaniu mogą się okazać przykładowe pytania: Co w wierszu robiły chmury?, Jakie było słońce?, Jak inaczej w wierszu nazwano chmury?

Dzięki temu zadaniu dziecko ćwiczy swoją koncentrację oraz umiejętność słuchania. Ma możliwość wyrażenia swojego rozumienia świata, budując tym samym bogactwo języka, którym posługuje się na co dzień.

 

Kolejne zadanie w tym tygodniu to praca plastyczno-manualna (zdjęcie poglądowe w linku poniżej ), które może się stać doskonałym narzędziem do rozwijania zdolności manualnych, a także ekspresji twórczej naszych dzieci.

Do wykonania tego zadania potrzebne będą:

- niebieska i biała kartka papieru,

- sznurek lub włóczka,

- słomki do napoju lub inny materiał, przez który można przewlec sznurek,

- klej i nożyczki.


JPEGpraca manualna.jpeg


W dniu czwartym proponuję dwie aktywności. Pierwsza z nich to karta pracy, której wykonanie pomoże dzieciom w rozwijaniu ich zdolności grafomotorycznych. (karta pracy do pobrania w linku poniżej)


JPEGćwiczenie graficzne.jpeg
 

Wskazówki do wykonania zadania:

- użyj ołówka,

- rysuj linie we wskazanym strzałką kierunku,

- nie odrywaj ołówka od kartki,

- trzymaj w odpowiedni sposób narzędzie piszące.
 


Kolejne zadanie w tym tygodniu ma na celu wprowadzenie i przygotowanie dziecka do nauki czytania.

Dziecko dzieli podane wyrazy na sylaby i wskazuje ile sylab w danym wyrazie występuje.

Przykład: bu-rza (dwie sylaby) , chmu-ry (dwie sylaby). Pomocne w dzieleniu na sylaby jest wyklaskiwanie dłońmi każdej z sylab.

(Link do wyrazów i obrazków, które pomogą w tej zabawie znajduje się poniżej)


PDFZJAWISKA-POGODOWE-PLANSZE-2.pdf


Ostatnim zadaniem w tym tygodniu jest zabawa muzyczno - ruchowa, która pozwala na eksperymentowanie z rytmem i ruchem, rozwijając wyobraźnię muzyczną dziecka.

Do tej zabawy potrzebny będzie worek foliowy na śmieci. Poniższe linki zawierają film instruktażowy oraz muzykę potrzebną do zabawy.

1. Film instruktażowy 

https://www.facebook.com/tworcza4/videos/265779234430722/

2. Muzyka

https://youtu.be/eY4so1w1DjY

 

Zapraszamy serdecznie!

 

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Marzec dla grupy Pszczółki.pdf
 

„W marcu” - piosenka

Raz śnieg pada,

a raz deszczyk.

Na jeziorze

lód już trzeszczy.

 

Błękit nieba

lśni w kałuży,

bałwan w słońcu

oczy mruży.

 

- Koniec zimy.

Przerwa.

Dzwonek.

- To nie dzwonek,

to skowronek! X2

 

„Marzec” – wiersz

Miesiąc marzec tak się maże

jak niegrzeczne dzieci.

To kroplami deszczu kapie

to znów słońcem świeci.

 

Wiatr swawolnik, czasem jeszcze

garścią śniegu rzuci,

ale wszyscy dobrze wiedzą,

że zima nie wróci!

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Luty dla grupy Pszczółki.pdf

 

„Świnka” - wiersz

Każda świnka lubi błoto

w błocie kapie się z ochotą

i gdy biegnie na śniadanie

zabrudzone ma „ubranie”.

 

Choć nie wzbudza to zachwytu,

ona nie traci apetytu.

Droga świnko, tak nieładnie,

błoto Ci w korytko wpadnie.

A to skończy się z pewnością

brzuszka twego niestrawnością.

 

Nim przystąpisz do jedzenia,

o tym już wspomniano nieraz,

czyste ręce miej, ubranie,

wtedy nic Ci się nie stanie.

 

„U nas na podwórku” - piosenka

Kotek miauczy miau miau miau,

Piesek szczeka hau hau hau,

Kogut pieje, kurka gdacze,

Gęga gąska, kaczka kwacza,

-daj nam szybko jeść.

 

Kotek miauczy miau miau miau,

Piesek szczeka hau hau hau,

krówka muczy, świnka kwiczy,

konik rży a osioł ryczy

- zaraz dam wam jeść.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Styczeń dla grupy Pszczółek.pdf

 

„Bałwankowa Piosenka” - piosenka

1. Kiedy Pani Zima sypnie śniegiem z rana,

Wtedy wszystkie dzieci chcą lepić bałwana,

Klepią go po brzuchu, witaj śnieżny zuchu

Może zatańczymy w tym zimowym puszku.

 

2. Tańczy Kasia z Wojtkiem, Krzyś z kotem Sadełko,

Małgosia z sankami a bałwan z miotełką,

Stop! Krzyczy miotełka, bo się zaraz zgrzejesz,

I jeszcze nam tutaj kochany stopniejesz.


"Pytania do babci i dziadka"- piosenka

1. Babciu powiedz jaka byłaś w swoich szkolnych latach

Czy wolałaś w szkole siedzieć czy na dworze ganiać

Czego bałaś się naprawdę, z czego się cieszyłaś

Czy lubiłaś śpiewać, tańczyć, czy cichutka byłaś

Czy dostałaś kiedyś lalkę, albo może misie

Czy wolałaś czekoladę, landrynki czy ptysie

Gdzie jeździłaś na wakacje, z kim się przyjaźniłaś

I czy można cofnąć czas by zobaczyć jaka byłaś

 

Ref. Super by było tak wyczarować,

By z małą babcią pospacerować

I z dziadkiem naszym, małym chłopakiem

Na koniec świata iść górskim szlakiem

 

2. Dziadku przyznaj się czy dzieckiem raczej grzecznym byłeś

Procą, łukiem czy pukawką w lesie się bawiłeś

Czy zrywałeś kiedyś jabłka w sadzie od sąsiada

Czy biegałeś po kałużach, kiedy deszcz napadał

 

Czy ciągnąłeś za warkocze swoje koleżanki

Czy to prawda, że z tornistra robiło się sanki

A czy w Indian i kowbojów bawić się lubiłeś

I czy można cofnąć czas, by zobaczyć jaki byłeś?

 

Ref. Super by było tak wyczarować

By z małą babcią pospacerować

I z dziadkiem naszym, małym chłopakiem

Na koniec świata iść górskim szlakiem

 

Babciu, kocham Cię

Dziadku, kocham Cię

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Grudzień.pdf

 

"Gdy Święta są"- piosenka

Gdy święta są,

Dzwoneczki brzmią

Choinki jasny blask

Do siebie woła nas

Stań bliżej tu, stań bliżej tu

 

1.Samotny człowiek jest

smutny czasami,

Bo ludziom jest dobrze

gdy nie są sami (bis)

 

2. Kraj cały jest biały

Wszyscy marzniemy

Przyjdź do nas to razem

Się ogrzejemy  (bis)

 

3.Gdy dzwony dzwonią to

To dźwięk niosą pola

Dwanaście potraw nas

na wieczerzę woła (bis)

 

„Maszynista zuch” – zabawa ruchowa do piosenki

Mknie po torach pociąg: „u,u,u!”

Pasażerów wiezie chyba stu.

Każdy z nich dojedzie, tam gdzie chce.

Nagle maszynista woła: „nie!”

Coś tam stuka w górze: „stuk, stuk, stuk”

coś tam puka w dole: „puk, puk, puk”

Maszynista to jest wielki zuch -

znowu cały pociąg wprawił w ruch!

 

„Balonik” – zabawa ruchowa do piosenki

Balonik w górę, balonik w przód

Balonik sięga prosto do stóp.

Balonik się kręci, skacze wesoło

Teraz z nami zatańczy wkoło.

La, la, la, la, la, la,la

 

„Hej chusteczko” – zabawa ruchowa do piosenki

Ref. Hej chusteczko, hej, chusteczko słuchaj mnie

Jeśli zechcesz dziś nauczę tańczyć cię.

 Wirujemy w koło, bardzo nam wesoło, wirujemy raz i dwa

Wirujemy wkoło, bardzo nam wesoło, wirujemy ty i ja.

Ref. Hej…

 Poskaczemy sobie, tańczą nóżki obie, poskaczemy raz i dwa

Poskaczemy sobie, tańczą nóżki  obie, poskaczemy ty i ja.

Ref. Hej…

Cwałujemy bokiem, szybko raźnym krokiem, cwałujemy raz i dwa

Cwałujemy bokiem, szybko raźnym krokiem, cwałujemy ty i ja.

Ref. Hej…

Podrzucamy w górę, w tę niebieską chmurę, podrzucamy raz i dwa

Podrzucamy w górę, w tę niebieską chmurę, podrzucamy ty i ja.

Ref. Hej…

Malujemy koła, muzyka wesoła, malujemy raz i dwa

Malujemy koła, muzyka wesoła, malujemy ty i ja

Ref. Hej…

Z ogonkiem biegamy, chusteczką machamy, pobiegamy raz i dwa

Z ogonkiem biegamy, chusteczką machamy, pobiegamy ty i ja.

 

„Wigilia” – wiersz

Miły nastrój już panuje

wigilijnych potraw sporo.

Mama w kuchni wciąż gotuje,

zapach się roznosi wkoło.

Biały obrus już na stole,

są nakrycia, piękne świece.

Usiądziecie i opłatkiem

wspólnie dzielić się będziecie.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Listopad.pdf
 

„Mój kraj” – piosenka

Tutaj dom mój i rodzina ukochana,

park, przedszkole, okolica dobrze znana.

A tuż obok rosną kwiaty, stare drzewa

i chór ptaków gdzieś w konarach pięknie śpiewa.
 

Ref. To jest mój kraj, to moja Polska,

ja jestem Polką, ty – Polakiem.

To nasze miejsce, tu jest nasz dom,

gdzie Wisła płynie swoim szlakiem.
 

Tu odkrywam, tutaj uczę się z ochotą,

 jak kochać ojczyznę i jak być patriotą.

Wszędzie słychać polski język – nasz ojczysty

i rozbrzmiewa hymn tak piękny, uroczysty.
 

Ref. To jest mój kraj, to moja Polska…


Tu, gdzie Bałtyk i gdzie Tatry – nasze góry,

których szczyty sterczą aż po same chmury.

Każde miasto, każda wioska, nawet mała,

to jest właśnie ukochana Polska cała.

 

,,Moje akwarium" - piosenka

Mam akwarium jak ocean.

Rybek w nim gromada.

Są guziki i neonki,

Mam też glonojada.


W berka bawią się neonki,

Migocą wśród liści.

Mały gupik w chowanego

Zabawę wymyślił.


Lecz glonojad nie próżnuje

i akwarium sprząta.

A ślimaczki, dwa leniuszki,

Kryją się po katach.


Bardzo lubi się przyglądać,

Jak pływają rybki.

Robią do mnie śmieszne minki

I stukają w szybki.

 

„Trzeba przetrwać” – wiersz

Wieść rozeszła się po lesie,

że nadchodzi chłodna jesień.

- Oj – zatrzęsła się osika –

z zimna można dostać bzika!


Wierzba cicho zapłakała:

- Och.. bez liści będę cała!

- Buuu...- zabuczał buk z rozpaczą –

znowu deszcze kapać zaczną...


Na to lipa – A to lipa...

I zaczęła głośno chlipać.

 

Tylko dąb, który stał z boku,

Zachował kamienny spokój.

On wyprężył się i rzekł

Do płaczących wokół drzew:

 

- Jesień przecież wiecznie nie trwa.

Zbierzmy siły, żeby przetrać!

Nawet zimę przeżyjemy,

gdy się mocno w garść weźmiemy.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Październik dla grupy Pszczółek.pdf


„Cicho sza” – muzyczna wyciszanka

Bawimy się w ciszę cicho, cicho, sza.

Nikt nas nie usłyszy cicho, cicho, sza.

Cichutko mówimy cicho, cicho, sza.

Na palcach chodzimy cicho, cicho, sza.


Leca liście z drzewa cicho, cicho, sza.

Wiatr w nich cicho śpiewa cicho, cicho, sza.

Tańczy z kasztanami cicho, cicho, sza.

Zagra razem z nami cicho, cicho, sza.


Najpierw na bębenkach cicho, cicho, sza.

Potem na talerzach cicho, cicho, sza.

Teraz na trójkątach cicho, cicho, sza.

No i na grzechotkach cicho, cicho, sza.


Szumią cicho drzewa cicho, cicho, sza.

Krasnal w lesie śpiewa cicho, cicho, sza.

Świerszczyk cicho tyka cicho, cicho, sza.

Pięknie gra muzyka cicho, cicho, sza.

 

„Tańcowała jesień” - piosenka

1. Tańcowała jesień

w lesie zamaszyście.

Żółte, rude i brązowe

z drzew zrywała liście.
 

Ref. Tańcowała jesień,

kolorowa jesień.
 

2. Postrącała w parku

żołędzie, kasztany,

rozrzuciła na trawniku

liśćmi przysypanym.


Ref: Tańcowała jesień,

kolorowa jesień.


3. W sadzie, razem z deszczem,

jabłek, gruszek nazrywała,

lecz jej mało jeszcze.


Ref: Tańcowała jesień,

kolorowa jesień.


4. Z wiatrem się kłóciła,

darła białe chmury,

aż się słońce obudziło

i wyjrzało z góry.


Ref: Tańcowała jesień,

kolorowa jesień.


„Deszczowa orkiestra” – piosenka

Kto nie lubi deszczu

kto się boi burzy,

komu w niepogodę czas się dłuży

niechaj zagra z nami w deszczowej orkiestrze,

bo my gramy razem z deszczem.
 

Ref: Bum, bum, bum, bum, bum! – burza gra.

Szu, szu, szu, szu, szu! – szumi wiatr.

Kap, kap, kap, kap, kap! – kapie deszcz

i my razem z deszczem gramy sobie też.

Bum, bum, bum, bum, bum! – burza gra.

Szu, szu, szu, szu, szu! – szumi wiatr.

Kap, kap, kap, kap, kap! – kapie deszcz.

Baw się razem z nami, jeśli tylko chcesz.


Nasza roześmiana, deszczowa orkiestra

ciągle gra i grać nie może przestać.

Więc nie zwlekaj długo i zagraj dziś z nami

Do zabawy zapraszamy.


Ref: Bum, bum, bum, bum, bum! – burza gra…

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Wrzesień dla grupy Pszczółek.pdf
 

„Mądry przedszkolak” – wiersz

Mądry przedszkolak przykładem świeci

Zawsze jest grzeczny dla innych dzieci.
 

Nie krzyczy na nie, nawet gdy zły jest

I ich nie szturcha ani nie bije.
 

Chce coś od innych- grzecznie poprosi

I się z szacunkiem do nich odnosi.
 

Jak z tego widać, nie trzeba wiele

By wszystkich dzieci być przyjacielem.

 

 

 

Podziel się na Facebooku
Polecane

karta dużej rodziny.jpeg
fb fanpage.png
youtube.jpeg
instagram.png