×

Wyszukaj w serwisie

×

Zapisz się do Newslettera

Pszczółki

 

Mamy wakacje ...! Zapraszamy do zabaw i ćwiczeń!

Na wakacjach nie możemy zapominać o bezpieczeństwie. Obejrzycie film i zapamiętajcie zasady, które  musimy przestrzegać nad wodą.

https://www.youtube.com/watch?v=0iidgRGFl60

Pokoloruj ubranka chłopca według kodu.

PDF1. Pokoloruj.pdf
 

W następnym zadaniu wytnij obrazki pojazdów i wklej je według kategorii: pływa, lata, jeździ.

PDF2. Co lata...pdf
 

Kolejne zadanie - „Pyszne lody dla ochłody”- połącz lody z ich cieniem.

PDF3. Desery.pdf
 

A teraz poćwicz rączkę i rysuj po śladzie.

PDF4. Rysuj po śladzie.pdf
 

Wakacje nad wodą kojarzą się z rybami. Wykonajcie „Kolorowe ryby”. Potrzebne będą:

  • patyczki po lodach,
  • kolorowy papier,
  • kartka, kredki, pisaki,  klej, nożyczki. Sposób wykonania znajdziecie w załączniku.

PDF5. Kolorowe ryby.pdf
 

 

                            Życzymy miłej zabawy!

 

 

Witam wszystkie Pszczółki

Na początek proszę uważnie posłuchajcie i spróbujcie rozwiązać zagadkę.


Kto mi powie, jaki to czas
Gdy przedszkole idzie w las
Mama z Tatą w piłkę grają
I wszyscy się opalają.
W tym magicznym czasie
Grzyby rosną w lesie
Woda ciepła w morzu
W górach też nie gorzej
Lubię taki czas
Mogę długo spać, kto mi powie
Jak ten czas się zowie?
(WAKACJE)

Co jeszcze można robić podczas wakacji? O tym opowie wam Kubuś w krótkim filmie. Zapraszam.

https://www.youtube.com/watch?v=16M84KkyXrU&feature=emb_rel_end

Zanim jednak wyruszycie z Rodzicami na wakacyjne wyprawy postarajcie się wykonać zadania, które dla Was przygotowałam.

Na początek troszkę wycinania, klejenia i kolorowania.  

PDFZadanie 1.pdf
                                                                                                    

Kolorowe klapki na plażę już masz. Co jeszcze spakujesz do torby udając się na plażę?   

PDFZadanie 2.pdf
 

Podczas zabaw w piasku chłopiec zgubił swoją łopatkę, pomóż ją odnaleźć. 

PDFZadanie 3.pdf
 

Teraz troszkę liczenia, wiem że sobie poradzicie.

PDFZadanie 4.pdf
 

Zapraszam was do wykonania „Wakacyjnego obrazka”.                  

PDFZadanie 5.pdf

Na zakończenie zapraszam Was do posłuchania i zabawy przy piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

 

 

Miłej zabawy.

 

 

15.06 - 19.06.2020

 

W tym tygodniu wyruszamy na spotkanie z nową porą roku w wierszu, piosence i zadaniach.

     

https://pp6krapkowice.skycms.com.pl/download/attachment/5565/lato-pszczolki.jpeg

 

Rozwiąż zagadkę, a rodzice przeczytają Tobie wiersz, porozmawiajcie na temat jego treści.                                                           

PDF1. Zagadka.pdf
 

Popatrz uważnie na obrazki wspólnie z rodzicami odczytaj wyrazy. A potem troszkę wycinania i przyklejania. Wytnij i do każdej pory roku dopasuj odpowiednie obrazki.                                                

PDF2. Dopasuj obrazki.pdf
 

A teraz pobawicie się innymi wyrazami związanymi z latem.

PDF3. Sylaby.pdf

W czasie letnich zabaw korzystacie z różnych zabawek i z nimi związane jest kolejne zadanie.                                                                       

PDF4. Policz przedmioty.pdf
 

Chętnie bawicie się  również na dworze. Zróbcie dzisiaj swoją małą huśtawkę.                                                                                 

PDF5. Huśtawka.pdf
 

Zachęcam Was do posłuchania i zabawy przy piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=aybyEFc4Ais

Na koniec całą Rodzinę zapraszam na wspólny spacer i zabawę „Spacerowe bingo” – podczas spaceru staramy się znaleźć oznaki lata o których była mowa w wierszu B. Szelągowskiej „Tato czy to już lato”?

PDFSpacerowe bingo.pdf
 

Udanej zabawy!

 

15.06 - 19.06.2020

 

W bieżącym tygodniu zapraszam „Pszczółki” na spotkanie ze zwierzętami egzotycznymi, a Rodziców zachęcam do zaprezentowania ciekawostek i rozmów na ich temat. Może staną się one początkiem wspólnego spaceru do ZOO.

Na początek zapraszam do uważnego wysłuchania wiersza..

PDF1. Gdzie był Krzyś.pdf
 

Jakie zwierzęta zobaczył Krzyś w kinie? Pokoloruj właściwe obrazki.

 PDF2. Zwierzęta z wiersza.pdf
 

Wykonałaś/eś zadanie? W nagrodę otrzymujesz bilet do  https://pp6krapkowice.skycms.com.pl/download/attachment/5511/bilet.png

Zapraszam na film.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=40&v=MQpxsyYHV7Q&feature=emb_logo

A teraz czas  na zabawę przy piosence. Czy potrafisz naśladować sposób poruszania się zwierząt egzotycznych?

Spróbuj!

https://www.youtube.com/watch?v=UvA7Fk44JFw&feature=emb_logo

Żółw z piosenki chciał bardzo szybko biegać, poplątały mu się nogi  i potłukł swoją skorupę. Pomóż żółwiowi ją posklejać

PDF3. Skorupa żółwia.pdf

A teraz zapraszam was do wykonania razem z rodzicami własnych zwierząt egzotycznych.
Potrzebne będą: rolki po papierze toaletowym, farby, papier kolorowy, klej , mazaki i bardzo dużo dobrego humoru.

PDF4. Praca plastyczna.pdf
 

 

Życzę fantastycznej zabawy!

 

 

 

 

01.06 - 05.06.2020       

 

    

Jestem sobie Wiercipiętek, w tym tygodniu zapraszam Was do poznania mojej historyjki. Spróbujcie wykonać zadania, które dla Was przygotowałem.

 

Oto moja przygoda.

PDF1. WIERCIPIĘTEK opowiadanie.pdf

 

Spróbujcie ułożyć obrazki zgodnie z wydarzeniami z opowiadania.

PDF2. Wiercipiętek historyjka.pdf

 

Lubisz rozwiązywać zagadki? - przygotowałem kilka. Spróbuj rozwiązać.

PDF3. Zagadki o zabawkach.pdf

 

Jestem ciekawy czy potrafisz układać zabawki.

PDF4. Sudoku zabawki.pdf

 

Razem z mamą lub tatą wykonaj zabawkę dla siebie.

PDF5. Zabawka.pdf

 

Na koniec posłuchajcie piosenki i porozmawiajcie z rodzicami o czym ona jest.

https://www.youtube.com/watch?v=80lISAvoqT8



 

Udanej zabawy


 


 

25.05 – 29.05.2020


 


 

 

Maj i czerwiec obfitują w rodzinne święta. 15 maja -Dzień Rodziny, potem Dzień Matki, Dzień Dziecka, Dzień Ojca. Zapraszamy do ćwiczeń, które nie tylko uświadomią, jak ważna jest rodzina i relacje wewnątrz niej, ale także przypomną o ważnych świętach i dadzą dodatkowo możliwość poćwiczenia różnych umiejętności.

 

Rodzina – z kogo się składa, ilu członków ma twoja rodzina, kto jest największy, a kto najmniejszy – czyli kilka zagadnień matematycznych.

 

PDFZadanie nr 1 rodzina.pdf
 

 

Posłuchajcie wiersza, a następnie wykonajcie zadanie.

 

PDFZadanie nr 2 Rodzina.pdf
 

 

Czas na coś pysznego. Walentynka dla rodziców w formie pysznego deseru.

 

PDFZadanie nr 3 rodzina.pdf
 

 

Miłość do rodziców wyrażona piosenką.

 

PDFZadanie nr 4 rodzina.pdf
 

 

Czas na pracę plastyczną – laurka dla Rodziców.

 

PDFZadanie nr 5 rodzina.pdf
 

        

18.05.2020- 22.05.2020

Nie można wskazać momentu, który byłby idealny na rozpoczęcie czytania książek dziecku – ta aktywność ma tak wiele walorów, że przygodę z książką najlepiej rozpocząć najwcześniej, jak tylko się da. Czytanie dziecku to nie tylko ciąg literek opowiadających jakąś historię. To również cała masa towarzyszących tej czynności emocji i wrażeń kształtujących osobowość młodego człowieka. Jest to czynność, która z pewnością będzie bezcenną inwestycją w przyszłość naszych pociech. Dlatego też w tym tygodniu będziemy zgłębiać tajemnice książek.

 

Na początku zapoznajcie się z wierszem pt. „Książeczki” i spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczącego jego treści.
 

PDFZadanie nr 1 książki.pdf
 

 

Z wcześniejszego zadania dowiedzieliście się czego nie lubią książki. Czas na usystematyzowanie wiedzy. Obejrzyj krótki film, a następnie wykonaj zadanie.
 

PDFZadanie nr 2 książki.pdf
 

 

Świat książek jest bardzo fascynujący. Na pewno macie swoją ulubioną bajkę. Przyglądnijcie się ilustracji, a następnie wykonajcie zadanie. Życzę udanej zabawy.
 

PDFZadanie nr 3 książki.pdf
 

 

Dawno, dawno temu… - snujemy bajkę (ćwiczenie twórcze).
 

PDFZadanie nr 4 książki.pdf
 

 

Na koniec zachęcam do zapoznania się z piosenką „Bajeczki”.

 

PDFZadanie nr 5 książki.pdf
 

 

 

11.05.2020- 15.05.2020

 Słuch jest ważnym zmysłem człowieka i rozwija się bardzo wcześnie. Za pomocą słuchu odbieramy muzykę, która pobudza wszystkie obszary rozwoju dziecka. Jest ona łącznikiem między ciałem, a umysłem i pozwala im harmonijnie współpracować. Zarówno dorośli, jak i dzieci dzięki muzyce ćwiczą i wzmacniają swoją pamięć. Kontakt dzieci z muzyką od najwcześniejszych chwil życia pozwala im rozwijać naukę dźwięków i znaczenia słów. Dodatkowo muzyce często towarzyszy taniec jak również próba gry na prostych instrumentach, które często możemy stworzyć sami. Dlatego też w tym tygodniu zapraszamy was w świat muzyki i dźwięków.

 

 

Na początku zapraszamy na krótką rozgrzewkę przy muzyce, ale również solidną dawkę wiedzy na tema dźwięków.

 

PDFZadanie nr 1 w świecie muzyki.pdf
 

 

W poprzednim zadaniu dowiedzieliście się, jak brzmią dźwięki wysokie, a jak niskie. Pora na sprawdzenie waszej wiedzy.

 

PDFzadanie nr 2 w świecie muzyki.pdf
 

 

Zadanie nr 3:

 

„Królewskie uszy” -  jest to opowiadanie o tym, jak pewien król, któremu w dzieciństwie słoń nadepnął na ucho, słuchał kociej muzyki i co z tego wynikło oraz o tym, że muzyka łagodzi obyczaje. Drogi Rodzicu przeczytaj dziecku opowiadanie lub odtwórz wersję mp3 (linki do opowiadania znajdują się poniżej).

 Wyjaśnij co najmniej jedno z powiedzeń, które znajdziesz w opisie opowiadania powyżej, a także w samym utworze i zadaj dziecku pytania dotyczące jego treści. Pomocne w tym zadaniu mogą się okazać następujące pytania: Kim był król?, Jakie zwierzę śpiewało w pałacu dla króla?, Co zrobiły osy?, Jakie zwierzę zajęło miejsce kota?, Co stało się z kotem kiedy przestał śpiewać dla króla?.

 

PDFkrolewskie-uszy-printout.pdf
 

MP3superkid.pl-bajki-krolewskie-uszy.mp3

 

Bardzo ważną rolę w muzyce odgrywają nuty. Jest ich kilka. Nie będziemy się jednak uczyć ich nazw. W tym zadaniu główną rolę odegra umiejętność spostrzegania wzrokowego, a także przeliczania.

 

PDFzadanie nr 4 w świecie muzyki (2).pdf
 

 

Przyszedł czas na hałasowanie :) Zapraszam do stworzenia prostego instrumentu – grzechotki, która będzie niezbędna do wykonania następnego zadania.

 

PDFZadanie nr 5 w świecie muzyki (2).pdf
 

 

Dla nauki matematyki, ale także dla sprawnego funkcjonowania w codziennym życiu ważna jest także umiejętność dostrzegania regularności i korzystania z nich. Przed Wami ćwiczenie w wychwytywaniu powtarzających się sekwencji i kontynuowaniu ich.

 

PDFZadanie nr 6 w świecie muzyki.pdf
 

 

Dla chętnych mamy grę double zawierającą instrumenty. Życzymy udanej zabawy.

 

PDFdouble-instrumenty.pdf
 

 

04.05.2020- 08.05.2020         

Całkiem niedawno na całym świecie obchodzony był Dzień Ziemi. Nasza planeta jest pełna tajemniczych i zachwycających zjawisk. Ziemia to nasz dom, chociaż często o tym zapominamy. Dostarcza nam wszystkiego, czego potrzebujemy do życia. Pamięć o niej i uświadamianie jej znaczenia najmłodszym są szczególnie istotne dzisiaj, kiedy nasza planeta staje w obliczu tak wielu poważnych zagrożeń. Dlatego też w tym tygodniu chciałybyśmy poszerzyć świadomość dzieci na ten temat. Wprowadzając bowiem niewielkie zmiany w naszym życiu jesteśmy w stanie dołożyć małą cegiełkę od siebie, w dbaniu o naszą piękną planetę Ziemię.

 

 

Na początku zapraszam Cie w podróż,podczas której dowiesz się czym jest planeta Ziemia, czego nie lubi i w jaki sposób możesz jej pomóc, aby była zadbana.
 

 

PDFzadanie nr 1.pdf
 

 

Zapraszam do przeczytania wiersza oraz wykonania zadania, do którego pomocna będzie wiedza zawarta w utworze pt. „Segregacja – edukacja”.

 

 

PDFzadanie nr 2.pdf

 


Ziemia, to rośliny, zwierzęta i ludzie. Każde stworzenie do życia potrzebuje wody. Tym razem dowiesz się skąd się bierze deszcz, tak ważny, aby wszystko mogło żyć. Wysłuchaj piosenki i spróbuj odpowiedzieć na pytanie: Skąd się bierze deszcz? Miło będzie jeśli nauczysz się melodii i słów piosenki, a następnie spróbujesz wykonać eksperyment Deszcz w słoiku.

 

https://www.youtube.com/watch?v=rvTLwn27mE4

 

PDFzadanie nr 3.pdf
 

 

Kolejne zadanie ma na celu doskonalenie percepcji wzrokowej.
 

 

PDFzadanie nr 4.pdf
 

 

Zapraszam na eko zabawę. Z dostępnych w domu materiałów stwórz ekologiczny strój lub dodatek do stroju. Możesz w tym celu wykorzystać butelki, rolki po papierze, nakrętki po napojach, pudełka, gazety itp. Przykłady takiego stroju znajdziesz poniżej. Na zdjęcia czekamy na grupie whatsapp. Życzę udanej zabawy.
 

 

PDFzadanie nr 5.pdf
 

 

A  oto dyplom dla każdego przyjaciela Ziemi – naszej planety
 

 

PDFdyplom przyjaciela ziemi.pdf
 

 

27.04.2020-30.04.2020

Drodzy Rodzice!

Zapraszamy na kolejną propozycję odnoszącą się do realizacji Podstawy Programowej wychowania przedszkolnego, realizowanego w ramach nauczania zdalnego. W tym tygodniu propozycje działań będą się skupiały wokół tematu „Polska – mój kraj, moja ojczyzna”.
 

 

Na początku prosimy o przeczytanie wiersza, a następnie sprawdzenie jego zrozumienia na podstawie podanych pytań.

 

PDFZadanie nr 1.pdf
 

 

Czas na zadanie, w którym dowiecie się, jak wygląda mapa Polski. Na pewno świetnie poradzicie sobie z odnalezieniem odpowiedniego konturu Polski. Powodzenia.

 

PDFZadanie nr 2.pdf
 

 

Zapraszamy Was na film o symbolach narodowych. Każdy kraj je ma. Polska również. Spróbuj nazwać symbole narodowe Polski. Po obejrzeniu filmu, zapraszam do wykonania kolejnych propozycji.
 

https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA

 

PDFZadanie nr 3.pdf
 

 

Polska, to kraj bogaty w legendy. Jedną z nich jest legenda o „Smoku Wawelskim”. Wysłuchaj legendy w formie śpiewanej i odpowiedz na pytania: Gdzie mieszkał smok?, Dlaczego ludzie się go bali?, W jaki sposób mieszkańcy miasta pozbyli się smoka?, Z jakiej rzeki smok pił wodę?
 

https://www.youtube.com/watch?v=UEDujCiSLYo

 

Zapraszam do zabawy  „Bystre oczko”, która ma na celu kształtowanie percepcji wzrokowej. Życzę udanej zabawy.

 

PDFZadanie nr 4.pdf
 

 

Zapraszam do nauki piosenki patriotycznej. (Link poniżej)

Zadanie nr 5

 

MP3Polska to jest mój kraj.mp3
 

 

 

20.04.2020- 24.04.2020

W tym tygodniu proponujemy różne formy aktywności, skupiające się wokół tematu

Wiosna na wiejskim podwórku.

 

 

Zadanie pierwsze:

Zachęcam do przeczytania  i omówienia wraz z dziećmi treści wiersza pt.„Wiejskie życie” (link poniżej).

Pomocne w tym zadaniu mogą się okazać przykładowe pytania: Co robił pies w wierszu?, Dlaczego Zosia płakała?, Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?

 

PDFwiersz życie na wsi.pdf

 

Dzięki temu zadaniu dziecko wzbogaca swój zasób pojęć i słów. Aktywizuje myślenie, uczy wyciągania wniosków, a także ćwiczy swoją pamięć i uwagę.

 

Zadanie drugie:

Porównaj ze sobą dwa obrazki i wskaż czym się różni życie na wsi od życia w mieście (linki z obrazkami poniżej). Możesz grupować elementy, tworząc porównania, używając określeń: inny – taki sam.

 

JPEGFB_IMG_1585864680117.jpeg
JPEGFB_IMG_1585864682701.jpeg


Aktywność ta rozwija proces spostrzegania, dostrzegania różnic i podobieństw w wyglądzie konkretnych przedmiotów i na obrazkach.

 

Zadanie trzecie:

Obejrzyj bajkę o zwierzętach na wsi, a następnie spróbuj ułożyć puzzle. (linki do wykonania zadania znajdują się poniżej) Powodzenia.

 

https://www.youtube.com/watch?v=hyPhZrWjbGA

 

JPEGpuzzle.jpeg
 

Zadanie to ma na celu przybliżenie dzieciom zwyczajów zwierząt mieszkających na wsi. Ponadto układnie puzzli aktywizuje obie półkule mózgowe, ponieważ czynność ta wymaga zarówno działań logicznych, jak i sporej wyobraźni.

 

Zadanie czwarte:

Dziś zapraszam do zabawy muzyczno ruchowej, którą znajdziecie w linku poniżej

 

Ruchy wykonywane są do słów piosenki:

 

Noga goni nogę
Biegają koniki
Stukają kopytka
W rytm muzyki
Jedna noga tupie: tup, tup, tup
Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk
Konik skacze sobie: hop, hop, hop
Koniku w drogę! Wioooooooooooo!

 

MP304 - Koniki.mp3

 

Zabawy rytmiczno – ruchowe kształtują wrażliwość na zmiany dynamiki, tempa, rejestru, nastroju. Wyrabiają poczucie świadomego ruchu oraz rozwijają inwencję twórczą dzieci, dając przy tym możliwość wyrażania emocji poprzez ekspresję ruchową.

 

Kolejne zadanie – eksperyment – „Czy jajko umie skakać?”

Postępuj zgodnie z instrukcją na ilustracji, którą znajdziesz poniżej.

 

JPEGeksperyment.jpeg

 

Działanie dziecka poprzez eksperymentowanie rozwija umiejętność myślenia przyczynowo – skutkowego, a także pozwala na samodzielne zadawanie pytań i odkrywanie przez nie odpowiedzi.

 

Zadanie piąte:
Zapraszamy do wykonania pracy plastycznej. W tym tygodniu proponujemy, żebyście wykonali zwierzątko z kartonu. W załączniku poniżej przedstawiamy kilka propozycji, z których możecie skorzystać.

 

JPEG1.jpeg
JPEG2.jpeg
JPEG3.jpeg
JPEG4.jpeg

 

Potrzebne Wam do tego będą:

- pudełka kartonowe,

- farby,

- klej, nożyczki,

- kolorowy papier.

 

Poprzez udział w zabawach plastycznych dziecko rozwija umiejętności posługiwania się wzbogaconymi technikami plastycznymi oraz umiejętnie operuje narzędziami i materiałem.


 

Jeśli masz ochotę sprawdzić swoje umiejętności,zapraszamy do ostatniego zadania:

Zapoznaj się z prezentacją na temat życia na wsi. Spróbuj wykonać zawarte w niej zadania (link do prezentacji poniżej). Powodzenia.

 

https://ekreda.pl/embed/6620571432386560

 

 

13.04.2020- 17.04.2020

Wiosna to najpiękniejsza i jednocześnie najpracowitsza pora roku dla ogrodników. Dzięki tej pracy ogród rozkwita paletą różnych barw. Pszczoły i bąki przyfruwają znad łąki, oczarowane zapachem jaki unosi się w ogrodzie. W tym tygodniu zapraszamy do wspólnej przygody w ogrodzie.

 

           Zadanie pierwsze:  Zachęcam do przeczytania  i omówienia wraz z dziećmi treści wiersza pt. „Ogród” (link poniżej). Będzie miło jeśli nauczycie się go na pamięć i po powrocie do przedszkola wspólnie go  wyrecytujemy.

Pomocne w tym zadaniu mogą się okazać przykładowe pytania: Jak nazywamy osobę, która pracuje w ogrodzie?, Jaką pracę wykonuje ogrodnik?, Czym ogrodnik podlewa rośliny?
 

JPEGWiersz.jpeg
 

Zadanie to pozwala dzieciom na rozwijanie ekspresji słownej. Dziecko aktywizuje proces myślenia, a poprzez naukę wiersza ćwiczy swoją pamięć. Poprzez ilustrowanie utworu za pomocą ruchu dziecko uczy się szybciej wypowiadanej przez dorosłego treści.

 

Mała ogrodniczka potrzebuje Waszej pomocy. Ma zamiar rozpocząć pracę w swoim ogrodzie, ale wszystko jej się pomieszało. Nie wie jakich narzędzi będzie potrzebowała. Musicie pomóc jej w wyborze tego, co niezbędne do pracy w ogrodzie (link poniżej).


PDFogrodniczka ćwiczenie.pdf
 

Dzięki tej czynności dziecko ma możliwość porównywania i segregowania przedmiotów określając przy tym ich zastosowanie.

 

Zadanie drugie: Proszę o zapoznanie się z krótkim filmem na temat: „Jak rosną rośliny” (link poniżej). Film ten przybliży dzieciom,jak wzrasta roślina i czego potrzebuje do wzrostu. Dziecko poprzez obserwację danego zjawiska nabywa wiedzę na temat otaczającej go przyrody.

 

https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA

 

Po takiej dawce wiedzy na pewno świetnie poradzicie sobie z kolejnym zadaniem. Ułóżcie obrazki według właściwej kolejności. Dorysujcie, to czego brakuje na obrazkach, a roślince jest niezbędne do życia. Powodzenia.

 

PDFrozwój rośliny ćwiczenie.pdf
 

Ten rodzaj zadania rozwija u dziecka logiczne myślenie, tak ważne w rozwoju innych umiejętności.

 

Zadanie trzecie: Już wiecie jak rośnie roślina i co należy jej zapewnić, żeby mogła wyrosnąć duża i zdrowa. Zapraszam zatem do zabawy w ogrodników i założenia własnego mini ogródka w domu.

 

Potrzebna Wam będzie:

- marchew i pietruszka,

- obieraczka,

- dwa plastikowe pojemniki

 

Instrukcja wykonania zadania umieszczona jest w linku poniżej. Życzę udanej zabawy.


JPEGogródek w domu.jpeg
 

 

Zadanie czwarte: Zachęcam do zapoznania się z piosenką „Wiosna w ogródku”. Stwórz własną improwizację do piosenki. (link poniżej)

https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag&list=RDgpZElYqu1Ag&start_radio=1

 

Zadanie to ma na celu pobudzenie kreatywności. Wpływa na poprawę koordynacji ruchowej. Dodatkowo dziecko ma możliwość wyrażania własnych uczuć poprzez ekspresję muzyczno-ruchową.

 

 

06.04.2020-10.04.2020

Witamy w nowym tygodniu, z nowymi pomysłami na zabawę i naukę.

Święta Wielkanocne za pasem. Dlatego też propozycje na ten tydzień będą w tej tematyce.
Drodzy Rodzice w myśl zasady „zabawa jest nauką, a nauka zabawą” zapraszamy do spędzenia czasu ze swoimi dziećmi: tworząc, czytając, ruszając się. Wszystko czego do tego potrzeba, to Was i odrobinę inspiracji z naszej strony. Korzystajcie śmiało, bawiąc się dobrze.

 

Pierwsza zadanie gwarantuje solidną rozgrzewkę na cały tydzień. Zapraszam wszystkie dzieci do wspólnej zabawy (link poniżej). Wykonuj ruchy zgodnie z instrukcją podaną w filmie.

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
 

Zabawy rytmiczno – ruchowe kształtują wrażliwość na zmiany dynamiki, tempa, rejestru, nastroju. Wyrabiają poczucie świadomego ruchu oraz rozwijają inwencję twórczą dzieci, dając przy tym możliwość wyrażania emocji poprzez ekspresję mimiczną i ruchową.

 

 

Drugie zadanie w tym tygodniu będzie polegało na ułożeniu wybranej przez Was historyjki obrazkowej (link do pobrania poniżej), która przybliży Wam niektóre z tradycji Świąt Wielkanocnych.

PDFhistoryjka-obrazkowa-53.pdf
PDFhistoryjka-obrazkowa-54.pdf
 

 Układanie i omawianie treści obrazków tworzących historyjkę wymaga doskonalenia różnych operacji umysłowych. Aby w sposób poprawny ułożyć dwa, trzy lub więcej obrazków, dziecko musi dobrze zrozumieć treść każdego z nich, zauważyć różnice między nimi, ale także podobieństwa. Analizując treść poszczególnych obrazków musi wykryć zależności między nimi, a więc zrozumieć przyczynę i skutki przedstawionej na kilku obrazkach sytuacji. Widząc tylko część historyjki - jeden, dwa obrazki - interesuje się jej zakończeniem, a gdy takiego nie znajduje, samo „wymyśla" dalszy ciąg, a tym samym próbuje wyciągać proste wnioski. Kiedy ułoży już całą historyjkę, zastanawia się, o czym ona jest, scala w myśli treść wszystkich obrazków, czasem podaje jej tytuł.

 


Kolejne zadanie dla dzieci:  Zachęcam do przeczytania lub wysłuchania i omówienia wraz z dziećmi treści wiersza pt.„Pisanka” (link poniżej).

Pomocne w tym zadaniu mogą się okazać przykładowe pytania: Co zrobiła pisanka?, Kogo podczas drogi spotkała pisanka?, Kto się martwił o pisankę?, Co się wykluło z pisanki?

 

PDFpisanka-printout.pdf
MP3superkid.pl-wiersze-pisanka.mp3
 

Dzięki temu zadaniu dziecko wzbogaca swój zasób pojęć i słów. Aktywizuje myślenie, uczy wyciągania wniosków i morału, a także ćwiczy swoją pamięć i uwagę.

 

Teraz czas na to co dzieci lubią najbardziej. Przed Wami zabawa ruchowa do piosenki „Zając”.

Stwórz własną improwizację do piosenki. (Link do piosenki poniżej).

 

https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

 

Zadanie to ma na celu pobudzenie kreatywności. Wpływa także na poprawę koordynacji ruchowej. Rozwija wyobraźnię dziecka oraz jego plastykę ciała. Dodatkowo dziecko ma możliwość wyrażania własnych uczuć poprzez ekspresję muzyczno-ruchową.
 

 

Czwarta propozycja, to zabawa paluszkowa doskonaląca umiejętności matematyczne w przeliczaniu i odejmowaniu w zakresie 5, a także zdolności motoryki małej, czyli sprawności dłoni i palców. Dla uatrakcyjnienia zabawy można narysować na palcach dziecka zajączki.

 

Zabawa paluszkowa "ZAJĄCZKI"

Pięć zajączków małych kica na polanie. (dziecko trzyma otwartą dłoń i porusza wszystkimi palcami)

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie? (palcami drugiej dłoni zamyka palec pierwszy,  pozostałe trzyma wyprostowane)

Pięć zajączków małych kica na polanie. (ponownie porusza palcami)

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?  (tym razem zamyka 2 palce)

Pięć zajączków małych kica na polanie, (ponownie porusz palcami)

jak się trzy schowają. Ile tu zostanie? (tym razem zmyka 3 palce)

Pięć zajączków małych kica na polanie. (porusza wszystkimi palcami)

Jak odejdą cztery. Ile tu zostanie?  (zamyka cztery palce)

Pięć zajączków małych kica na polanie. (porusza wszystkimi paluszkami)

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie? (zamyka i przytrzymuje wszystkie palce)

Pięć zajączków małych już do mamy kica. (ponownie porusza wszystkim palcami)

Kocha je ogromnie mama zajęczyca. (zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi)
 

 

Kolejna zabawa oparta jest na dwóch zmysłach: ruchu i dotyku. Zabawa ta, zwana inaczej masażykiem, pomaga  skoncentrować się na sobie, swoim ciele, dzięki czemu dziecko uspokaja się i odpręża. W parze z rodzicem staje się doskonałą okazją do okazania uczuć i bliskości.

Opis zabawy: Dziecko siedzi tyłem do rodzica. Wspólnie wypowiadają tekst, wykonując przy tym odpowiednie ruchy dłońmi i palcami na plecach partnera. Po pierwszym wypowiedzeniu tekstu następuje zamiana ról.

 

Masażyk relaksacyjny (z rodzicem):

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:

Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)

Była też w paseczki (rysujemy paseczki)

I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)

Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)

I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)

Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)
 

 

Ostatnie zadanie w tym tygodniu, to tradycyjnie, jak w każdy piątek w przedszkolu praca plastyczna - kura. (Link poglądowy do pracy w linku poniżej)

JPEGkura praca plastyczna pszczółki.jpeg
 

Do wykonania pracy plastycznej potrzebne będą:

- farby,

- czarno – biała gazeta,

- klej i nożyczki

 

Zapraszamy!

 

30.03.2020 - 03.04.2020

Drodzy rodzice,
   To nasze propozycje na realizację podstawy programowej w tym tygodniu. Pamiętajcie, że to Wy decydujecie kiedy, w jakiej kolejności i formie wykonacie dane zadanie wspólnie z Waszym dzieckiem. Jest nam bardzo miło, że pomimo sytuacji, jaka nastała, możemy we współpracy z Wami wspierać rozwój Państwa dzieci. Prosimy o gromadzenie wszystkich prac w pięknych pudełkach, wykonanych przez dzieci. Dziękujemy, że jesteście.

 

   Pogoda bywa zmienna, a nie ma wątpliwości, że ma wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Czasami nas rozpieszcza, innym razem płata figle. W tym tygodniu przyjrzymy się zjawiskom atmosferycznym, jakich możemy się spodziewać wiosną. Tak więc, zaczynamy :)

 

Pierwsza propozycja w tym tygodniu dla dzieci: Zapraszam do wydrukowania (link poniżej), albo stworzenia własnego kalendarza pogody, który przez cały tydzień będziemy wypełniać, obserwując co dzieje się  w pogodzie za oknem. Zaczynamy już dziś!
 

PDFKALENDARZ-POGODY-PLANASZA-1.pdf
 

Drodzy rodzice, to zadanie uczy dzieci systematycznego działania, które bardzo się przydaje w dalszym etapie edukacji, a później w dorosłym życiu.

 

Drugie zadanie dla dzieci: w dniu dzisiejszym zachęcam do przeczytania i omówienia wraz z dziećmi treści wiersza pt. "Wędrują chmury"
 

Wiersz- PDFwedruja-chmury-printout.pdf
 

Pomocne w tym zadaniu mogą się okazać przykładowe pytania: Co w wierszu robiły chmury?, Jakie było słońce?, Jak inaczej w wierszu nazwano chmury?

Dzięki temu zadaniu dziecko ćwiczy swoją koncentrację oraz umiejętność słuchania. Ma możliwość wyrażenia swojego rozumienia świata, budując tym samym bogactwo języka, którym posługuje się na co dzień.

 

Kolejne zadanie w tym tygodniu to praca plastyczno-manualna (zdjęcie poglądowe w linku poniżej ), które może się stać doskonałym narzędziem do rozwijania zdolności manualnych, a także ekspresji twórczej naszych dzieci.

Do wykonania tego zadania potrzebne będą:

- niebieska i biała kartka papieru,

- sznurek lub włóczka,

- słomki do napoju lub inny materiał, przez który można przewlec sznurek,

- klej i nożyczki.


JPEGpraca manualna.jpeg


W dniu czwartym proponuję dwie aktywności. Pierwsza z nich to karta pracy, której wykonanie pomoże dzieciom w rozwijaniu ich zdolności grafomotorycznych. (karta pracy do pobrania w linku poniżej)


JPEGćwiczenie graficzne.jpeg
 

Wskazówki do wykonania zadania:

- użyj ołówka,

- rysuj linie we wskazanym strzałką kierunku,

- nie odrywaj ołówka od kartki,

- trzymaj w odpowiedni sposób narzędzie piszące.
 


Kolejne zadanie w tym tygodniu ma na celu wprowadzenie i przygotowanie dziecka do nauki czytania.

Dziecko dzieli podane wyrazy na sylaby i wskazuje ile sylab w danym wyrazie występuje.

Przykład: bu-rza (dwie sylaby) , chmu-ry (dwie sylaby). Pomocne w dzieleniu na sylaby jest wyklaskiwanie dłońmi każdej z sylab.

(Link do wyrazów i obrazków, które pomogą w tej zabawie znajduje się poniżej)


PDFZJAWISKA-POGODOWE-PLANSZE-2.pdf


Ostatnim zadaniem w tym tygodniu jest zabawa muzyczno - ruchowa, która pozwala na eksperymentowanie z rytmem i ruchem, rozwijając wyobraźnię muzyczną dziecka.

Do tej zabawy potrzebny będzie worek foliowy na śmieci. Poniższe linki zawierają film instruktażowy oraz muzykę potrzebną do zabawy.

1. Film instruktażowy 

https://www.facebook.com/tworcza4/videos/265779234430722/

2. Muzyka

https://youtu.be/eY4so1w1DjY

 

Zapraszamy serdecznie!

 

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Marzec dla grupy Pszczółki.pdf
 

„W marcu” - piosenka

Raz śnieg pada,

a raz deszczyk.

Na jeziorze

lód już trzeszczy.

 

Błękit nieba

lśni w kałuży,

bałwan w słońcu

oczy mruży.

 

- Koniec zimy.

Przerwa.

Dzwonek.

- To nie dzwonek,

to skowronek! X2

 

„Marzec” – wiersz

Miesiąc marzec tak się maże

jak niegrzeczne dzieci.

To kroplami deszczu kapie

to znów słońcem świeci.

 

Wiatr swawolnik, czasem jeszcze

garścią śniegu rzuci,

ale wszyscy dobrze wiedzą,

że zima nie wróci!

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Luty dla grupy Pszczółki.pdf

 

„Świnka” - wiersz

Każda świnka lubi błoto

w błocie kapie się z ochotą

i gdy biegnie na śniadanie

zabrudzone ma „ubranie”.

 

Choć nie wzbudza to zachwytu,

ona nie traci apetytu.

Droga świnko, tak nieładnie,

błoto Ci w korytko wpadnie.

A to skończy się z pewnością

brzuszka twego niestrawnością.

 

Nim przystąpisz do jedzenia,

o tym już wspomniano nieraz,

czyste ręce miej, ubranie,

wtedy nic Ci się nie stanie.

 

„U nas na podwórku” - piosenka

Kotek miauczy miau miau miau,

Piesek szczeka hau hau hau,

Kogut pieje, kurka gdacze,

Gęga gąska, kaczka kwacza,

-daj nam szybko jeść.

 

Kotek miauczy miau miau miau,

Piesek szczeka hau hau hau,

krówka muczy, świnka kwiczy,

konik rży a osioł ryczy

- zaraz dam wam jeść.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Styczeń dla grupy Pszczółek.pdf

 

„Bałwankowa Piosenka” - piosenka

1. Kiedy Pani Zima sypnie śniegiem z rana,

Wtedy wszystkie dzieci chcą lepić bałwana,

Klepią go po brzuchu, witaj śnieżny zuchu

Może zatańczymy w tym zimowym puszku.

 

2. Tańczy Kasia z Wojtkiem, Krzyś z kotem Sadełko,

Małgosia z sankami a bałwan z miotełką,

Stop! Krzyczy miotełka, bo się zaraz zgrzejesz,

I jeszcze nam tutaj kochany stopniejesz.


"Pytania do babci i dziadka"- piosenka

1. Babciu powiedz jaka byłaś w swoich szkolnych latach

Czy wolałaś w szkole siedzieć czy na dworze ganiać

Czego bałaś się naprawdę, z czego się cieszyłaś

Czy lubiłaś śpiewać, tańczyć, czy cichutka byłaś

Czy dostałaś kiedyś lalkę, albo może misie

Czy wolałaś czekoladę, landrynki czy ptysie

Gdzie jeździłaś na wakacje, z kim się przyjaźniłaś

I czy można cofnąć czas by zobaczyć jaka byłaś

 

Ref. Super by było tak wyczarować,

By z małą babcią pospacerować

I z dziadkiem naszym, małym chłopakiem

Na koniec świata iść górskim szlakiem

 

2. Dziadku przyznaj się czy dzieckiem raczej grzecznym byłeś

Procą, łukiem czy pukawką w lesie się bawiłeś

Czy zrywałeś kiedyś jabłka w sadzie od sąsiada

Czy biegałeś po kałużach, kiedy deszcz napadał

 

Czy ciągnąłeś za warkocze swoje koleżanki

Czy to prawda, że z tornistra robiło się sanki

A czy w Indian i kowbojów bawić się lubiłeś

I czy można cofnąć czas, by zobaczyć jaki byłeś?

 

Ref. Super by było tak wyczarować

By z małą babcią pospacerować

I z dziadkiem naszym, małym chłopakiem

Na koniec świata iść górskim szlakiem

 

Babciu, kocham Cię

Dziadku, kocham Cię

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Grudzień.pdf

 

"Gdy Święta są"- piosenka

Gdy święta są,

Dzwoneczki brzmią

Choinki jasny blask

Do siebie woła nas

Stań bliżej tu, stań bliżej tu

 

1.Samotny człowiek jest

smutny czasami,

Bo ludziom jest dobrze

gdy nie są sami (bis)

 

2. Kraj cały jest biały

Wszyscy marzniemy

Przyjdź do nas to razem

Się ogrzejemy  (bis)

 

3.Gdy dzwony dzwonią to

To dźwięk niosą pola

Dwanaście potraw nas

na wieczerzę woła (bis)

 

„Maszynista zuch” – zabawa ruchowa do piosenki

Mknie po torach pociąg: „u,u,u!”

Pasażerów wiezie chyba stu.

Każdy z nich dojedzie, tam gdzie chce.

Nagle maszynista woła: „nie!”

Coś tam stuka w górze: „stuk, stuk, stuk”

coś tam puka w dole: „puk, puk, puk”

Maszynista to jest wielki zuch -

znowu cały pociąg wprawił w ruch!

 

„Balonik” – zabawa ruchowa do piosenki

Balonik w górę, balonik w przód

Balonik sięga prosto do stóp.

Balonik się kręci, skacze wesoło

Teraz z nami zatańczy wkoło.

La, la, la, la, la, la,la

 

„Hej chusteczko” – zabawa ruchowa do piosenki

Ref. Hej chusteczko, hej, chusteczko słuchaj mnie

Jeśli zechcesz dziś nauczę tańczyć cię.

 Wirujemy w koło, bardzo nam wesoło, wirujemy raz i dwa

Wirujemy wkoło, bardzo nam wesoło, wirujemy ty i ja.

Ref. Hej…

 Poskaczemy sobie, tańczą nóżki obie, poskaczemy raz i dwa

Poskaczemy sobie, tańczą nóżki  obie, poskaczemy ty i ja.

Ref. Hej…

Cwałujemy bokiem, szybko raźnym krokiem, cwałujemy raz i dwa

Cwałujemy bokiem, szybko raźnym krokiem, cwałujemy ty i ja.

Ref. Hej…

Podrzucamy w górę, w tę niebieską chmurę, podrzucamy raz i dwa

Podrzucamy w górę, w tę niebieską chmurę, podrzucamy ty i ja.

Ref. Hej…

Malujemy koła, muzyka wesoła, malujemy raz i dwa

Malujemy koła, muzyka wesoła, malujemy ty i ja

Ref. Hej…

Z ogonkiem biegamy, chusteczką machamy, pobiegamy raz i dwa

Z ogonkiem biegamy, chusteczką machamy, pobiegamy ty i ja.

 

„Wigilia” – wiersz

Miły nastrój już panuje

wigilijnych potraw sporo.

Mama w kuchni wciąż gotuje,

zapach się roznosi wkoło.

Biały obrus już na stole,

są nakrycia, piękne świece.

Usiądziecie i opłatkiem

wspólnie dzielić się będziecie.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Listopad.pdf
 

„Mój kraj” – piosenka

Tutaj dom mój i rodzina ukochana,

park, przedszkole, okolica dobrze znana.

A tuż obok rosną kwiaty, stare drzewa

i chór ptaków gdzieś w konarach pięknie śpiewa.
 

Ref. To jest mój kraj, to moja Polska,

ja jestem Polką, ty – Polakiem.

To nasze miejsce, tu jest nasz dom,

gdzie Wisła płynie swoim szlakiem.
 

Tu odkrywam, tutaj uczę się z ochotą,

 jak kochać ojczyznę i jak być patriotą.

Wszędzie słychać polski język – nasz ojczysty

i rozbrzmiewa hymn tak piękny, uroczysty.
 

Ref. To jest mój kraj, to moja Polska…


Tu, gdzie Bałtyk i gdzie Tatry – nasze góry,

których szczyty sterczą aż po same chmury.

Każde miasto, każda wioska, nawet mała,

to jest właśnie ukochana Polska cała.

 

,,Moje akwarium" - piosenka

Mam akwarium jak ocean.

Rybek w nim gromada.

Są guziki i neonki,

Mam też glonojada.


W berka bawią się neonki,

Migocą wśród liści.

Mały gupik w chowanego

Zabawę wymyślił.


Lecz glonojad nie próżnuje

i akwarium sprząta.

A ślimaczki, dwa leniuszki,

Kryją się po katach.


Bardzo lubi się przyglądać,

Jak pływają rybki.

Robią do mnie śmieszne minki

I stukają w szybki.

 

„Trzeba przetrwać” – wiersz

Wieść rozeszła się po lesie,

że nadchodzi chłodna jesień.

- Oj – zatrzęsła się osika –

z zimna można dostać bzika!


Wierzba cicho zapłakała:

- Och.. bez liści będę cała!

- Buuu...- zabuczał buk z rozpaczą –

znowu deszcze kapać zaczną...


Na to lipa – A to lipa...

I zaczęła głośno chlipać.

 

Tylko dąb, który stał z boku,

Zachował kamienny spokój.

On wyprężył się i rzekł

Do płaczących wokół drzew:

 

- Jesień przecież wiecznie nie trwa.

Zbierzmy siły, żeby przetrać!

Nawet zimę przeżyjemy,

gdy się mocno w garść weźmiemy.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Październik dla grupy Pszczółek.pdf


„Cicho sza” – muzyczna wyciszanka

Bawimy się w ciszę cicho, cicho, sza.

Nikt nas nie usłyszy cicho, cicho, sza.

Cichutko mówimy cicho, cicho, sza.

Na palcach chodzimy cicho, cicho, sza.


Leca liście z drzewa cicho, cicho, sza.

Wiatr w nich cicho śpiewa cicho, cicho, sza.

Tańczy z kasztanami cicho, cicho, sza.

Zagra razem z nami cicho, cicho, sza.


Najpierw na bębenkach cicho, cicho, sza.

Potem na talerzach cicho, cicho, sza.

Teraz na trójkątach cicho, cicho, sza.

No i na grzechotkach cicho, cicho, sza.


Szumią cicho drzewa cicho, cicho, sza.

Krasnal w lesie śpiewa cicho, cicho, sza.

Świerszczyk cicho tyka cicho, cicho, sza.

Pięknie gra muzyka cicho, cicho, sza.

 

„Tańcowała jesień” - piosenka

1. Tańcowała jesień

w lesie zamaszyście.

Żółte, rude i brązowe

z drzew zrywała liście.
 

Ref. Tańcowała jesień,

kolorowa jesień.
 

2. Postrącała w parku

żołędzie, kasztany,

rozrzuciła na trawniku

liśćmi przysypanym.


Ref: Tańcowała jesień,

kolorowa jesień.


3. W sadzie, razem z deszczem,

jabłek, gruszek nazrywała,

lecz jej mało jeszcze.


Ref: Tańcowała jesień,

kolorowa jesień.


4. Z wiatrem się kłóciła,

darła białe chmury,

aż się słońce obudziło

i wyjrzało z góry.


Ref: Tańcowała jesień,

kolorowa jesień.


„Deszczowa orkiestra” – piosenka

Kto nie lubi deszczu

kto się boi burzy,

komu w niepogodę czas się dłuży

niechaj zagra z nami w deszczowej orkiestrze,

bo my gramy razem z deszczem.
 

Ref: Bum, bum, bum, bum, bum! – burza gra.

Szu, szu, szu, szu, szu! – szumi wiatr.

Kap, kap, kap, kap, kap! – kapie deszcz

i my razem z deszczem gramy sobie też.

Bum, bum, bum, bum, bum! – burza gra.

Szu, szu, szu, szu, szu! – szumi wiatr.

Kap, kap, kap, kap, kap! – kapie deszcz.

Baw się razem z nami, jeśli tylko chcesz.


Nasza roześmiana, deszczowa orkiestra

ciągle gra i grać nie może przestać.

Więc nie zwlekaj długo i zagraj dziś z nami

Do zabawy zapraszamy.


Ref: Bum, bum, bum, bum, bum! – burza gra…

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Wrzesień dla grupy Pszczółek.pdf
 

„Mądry przedszkolak” – wiersz

Mądry przedszkolak przykładem świeci

Zawsze jest grzeczny dla innych dzieci.
 

Nie krzyczy na nie, nawet gdy zły jest

I ich nie szturcha ani nie bije.
 

Chce coś od innych- grzecznie poprosi

I się z szacunkiem do nich odnosi.
 

Jak z tego widać, nie trzeba wiele

By wszystkich dzieci być przyjacielem.

 

 

 

Podziel się na Facebooku
Polecane

karta dużej rodziny.jpeg
fb fanpage.png
youtube.jpeg
instagram.png