×

Wyszukaj w serwisie

×

Zapisz się do Newslettera

Skrzaty

Mamy wakacje ....! Zapraszamy do zabaw i ćwiczeń! W tym tygodniu –„Wakacje nad wodą”.

Na wakacjach nie możemy zapominać o bezpieczeństwie. Obejrzycie film i zapamiętajcie zasady, które musimy przestrzegać nad wodą.

https://www.youtube.com/watch?v=0iidgRGFl60

Porozmawiaj z rodzicami na temat bezpieczeństwa, pomoże Ci w tym także obrazek.

PDF1.Rady wakacyjne.pdf
 

Teraz rozwiążcie krzyżówkę i odczytajcie hasło.

PDF2. Krzyżówka.pdf
 

„Na plaży” - pokoloruj obrazek, przetnij po liniach, pomieszaj i spróbuj go ponownie ułożyć. 

PDF3. Na plaży.pdf
 

A teraz rusz głową - policz i wpisz wyniki (pomóż sobie paluszkami lub patyczkami).

PDF4. Policz.pdf
 

Kolejna propozycja to wykreślanka. Pokoloruj co trzecie okienko z litrami (pierwsze kolorujemy, dwa kolejne zostawiamy itd.) i odczytaj powstałe hasło.

PDF5. Wykreślanka.pdf
 

Teraz zadanie typu „wytęż wzrok” i znajdź 10 szczegółów różniących dwa obrazki.

PDF6. Znajdź szczegóły.pdf
 

 Na koniec proponujemy wykonanie statku. Potrzebne będą:

  • kolorowe kartki
  • kredki, pisaki, klej, nożyczki                            

 

Jak go wykonać zobacz na filmie:

https://pl.pinterest.com/pin/213850682296806194/

 

Miłej zabawy!

 

Dzień dobry Skrzaty przed nami WAKACJE

 

Na początek posłuchajcie wiersza porozmawiajcie z rodzicami na jego temat.

PDF1. Wiersz Na wakacje ruszać czas.pdf

Teraz zapraszam Was na krótki film.

https://pl.pinterest.com/pin/323062973263747330/

Odczytaj zdania, przyjrzyj się obrazkom i odpowiedz, gdzie pojadą dzieci na wakacje.

PDF2. Gdzie pojadą dzieci.pdf

Policz wyprostowane palce na dłoni prawej i lewej. Wpisz w okienka odpowiednie cyfry.

Policz ile razem jest palców .

PDF3. Policz.pdf

A teraz poćwiczcie rączki i rysujcie po śladzie.

PDF4. Rysuj po śladzie.pdf
PDF5. Muszelki po śladzie.pdf

Dzisiaj do wykonania proponujemy „Nocny obrazek”.

Potrzebne będą:

  • woreczek z suwakiem lub koszulka foliowa
  • czarna kartka, wycięty szablon latarki
  • kredki, pisaki markery 

A jak zrobić tą pracę? - zerknijcie w załącznik 6.

PDF6. Nocny obrazek.pdf

Na zakończenie proponujemy, abyście przeczytali poniższy tekst , a sami zdziwicie się, ile nauczyliście się w tym roku szkolnym.

PDF7. Co umiemy.pdf

Zapraszamy Was jeszcze do  pośpiewania. Jest to piosenka na pożegnanie przedszkola,

„Hej, przedszkole do widzenia”

https://www.youtube.com/watch?v=oZhs4Yc7oL0

 

https://pp6krapkowice.skycms.com.pl/download/attachment/5634/zyczenia-skrzaty.jpeg

 

15.06 - 19.06.2020

 

MAŁY OPOLANIN.WĘDROWANIE NA EKRANIE cz.3

Zespół nauczycieli MDK w Opolu, realizujący projekt edukacji regionalnej "Opole, moje miasto. Mały Opolanin" przesyła kolejny, trzeci odcinek filmu MAŁY OPOLANIN - WĘDROWANIE NA EKRANIE znajdziecie go Państwo tutaj:
 
Niebawem kolejne wędrówki z Małym Opolaninem.
W imieniu zespołu

Małgorzata Głowacka-Kubat

 

 

Po czym poznać, że nadeszło lato? Po słodkości owoców, po wyglądzie pól i łąk, po śpiewie ptaków, a może po zapachu skoszonej trawy? Dowiecie się tego wszystkiego słuchając pięknego wiersza i wykonując proponowane zadania.

Co ukryło się w literkach?  o  t  a  l

- czy już odgadliście? - lato!

Wkrótce powitamy lato, posłuchajcie wiersza „Tato, czy to już lato”, odpowiedzcie na pytania i wykonajcie pierwsze zadanie.

PDF1. Wiersz i zadanie.pdf
 

Odwiedźmy krainę muzyki – mamy dla Was piosenkę „Tato, już lato”. Słowa piosenki znajdziecie w załączniku.

PDF2. Tato, już lato.pdf
 

https://www.youtube.com/watch?v=6fh_Ioz9Gn8 

Zapraszamy Was teraz na łąkę, posłuchajcie, kogo można spotkać na niej latem.

PDF3. Łąka.pdf
 

Po spacerze spróbujcie ułożyć zagadki o zwierzętach i roślinach spotkanych na łące.
Pomoże Wam w tym film „Mieszkańcy łąki”.
https://www.youtube.com/watch?v=8krnRKa9jWI

Teraz pomóżcie małej pszczółce odnaleźć właściwą drogę i dolecieć do kwiatka po nektar.

PDF4. Którędy do kwiatka.pdf
 

„Letnie rachunki” - wykonajcie obliczenia.

PDF5. Wykonaj obliczenia.pdf
 

Uzupełnijcie puste okienka, dorysujcie przedmioty zgodnie z podanym rytmem. Pokolorujcie obrazki.

PDF6. Uzupełnij zgodnie z rytmem.pdf
 

Lato to pora słodkich owoców. Cały rok czekamy na pyszne truskawki. Kolejne zadanie do wykonania to praca plastyczna „Wesoła truskawka” opis znajdziecie w załączniku.

PDF7. Truskawka.pdf
 

W następnym zadaniu powycinaj motyle, a następnie przyklej je w tabelce zgodnie ze wskazanym kierunkiem.

PDF8. Kierunki.pdf
 

Zachęcamy do uzupełniania zadań w Kartach 4 str. 39-42

ŻYCZYMY UDANEJ ZABAWY!!!

 
 
 
08.06 - 12.06.2020
 
 
MAŁY OPOLANIN - WĘDROWANIE NA EKRANIE cz.2
 
Ekipa z MDK w Opolu,  realizująca projekt edukacji regionalnej  "Opole, moje miasto. Mały Opolanin" pozdrawia . Przesyłamy kolejny odcinek filmu MAŁY OPOLANIN - WĘDROWANIE NA EKRANIE https://www.youtube.com/watch?v=HIsrFua4Ios&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1bOp22sA46piS1eiChI7lnqR-T1XguK7GDIr1nF7PXEYixiOc_jIm7-lw
Już wkrótce kolejne wirtualne spacery po Opolu.
 
W imieniu zespołu

Małgorzata Głowacka Kubat

 

 

W bieżącym tygodniu zapraszamy na spotkanie ze zwierzętami egzotycznymi, a Rodziców zachęcamy do zaprezentowania ciekawostek i rozmów na ich temat. Może staną się one początkiem wspólnego spaceru po ZOO. Przed wizytą w opolskim ZOO proponujemy kilka zadań związanych ze zwierzętami  egzotycznymi.

Zarówno nasze propozycje jak i treści zawarte w ćwiczeniach Karty 4 str. 34-38 będą udanym wstępem do wspólnej wizyty w ZOO.

Na początek zachęcamy do obejrzenia filmiku o zwierzętach.

https://www.youtube.com/watch?v=FQqBXuAK3OY

Odpowiedzcie teraz na zagadki, ale nie całą nazwą zwierzęcia lecz głoskami np. nie „małpa” tylko „m-a-ł-p-a”.

PDF1. Zagadki.pdf

Kolejnym zadaniem, które dla Was przygotowałyśmy jest krzyżówka. Wpiszcie nazwy zwierząt i odczytajcie hasło.

PDF2. Krzyżówka.pdf

Dokończ rysowanie wzorów. Pokoloruj.

 PDF3. Dokończ rysowanie.pdf

Zapraszamy do poruszania się w rytmie piosenki „Biegniemy do Zoo.” I część znamy, więc teraz tylko uczymy się nowych słów i wymyślamy nowy taniec dla zwierząt występujących w tej wersji, a słowa znajdziecie w:

PDF4. Biegniemy do ZOO.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=ddibT4Lv9oI  Zapraszamy do zabawy!

W kolejnym zadaniu przyjrzyjcie się zwierzętom i podpiszcie je.

PDF5. Podpisz zwierzęta.pdf
 

„Wycieczka do ZOO”- w kolejnym załączniku mamy dla Was krótki tekst obrazkowo – wyrazowy to znaczy, że niektóre słowa zostały zastąpione obrazkiem. Przeczytajcie go a następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

PDF6. Wycieczka do ZOO.pdf
 

Kolejne zadanie przygotował dla Was kangur, który przybył aż z Australii bo tam żyją kangury. Rodzice na mapie pokażą wam jaką długą drogę przebył.

Rozwiąż wszystkie działania i pokoloruj zgodnie otrzymanym wynikiem.

PDF7. Zadanie kangura.pdf
 

Kolejna nasza propozycja to układanie puzzli. Pokolorujcie obrazek, a następnie przetnijcie  go wzdłuż narysowanych linii, pomieszajcie i ułóżcie żyrafę.

PDF8. Żyrafa puzzle.pdf
 

Na koniec mamy pracę plastyczną do wykonania. Stworzycie „Zachód słońca w Afryce”. Objaśnienia znajdziecie w załączniku. Dla chętnych dodatkowo żyrafa.  

PDF9. Zachód słońca.pdf

PDF10. Żyrafa praca plastyczna.pdf

 

  Życzymy udanej zabawy!!!

 

 

 

01.06 - 05.06.2020

 

MAŁY OPOLANIN - WĘDROWANIE NA EKRANIE

Dzień dobry, Mali i Duzi Opolanie :)
 
W związku z zaistniałą sytuacją, niestety nadal nie mamy możliwości spotkać się z Wami na naszych wyprawach Małego Opolanina.
Cały czas, jednak pamiętamy o Was. Zachęcamy do spacerowania po mieście i do odkrywania tajemnic Opola razem z Małym Opolaninem na ekranie.
Dzisiaj pierwszy  odcinek filmu MAŁY OPOLANIN - WĘDROWANIE NA EKRANIE.
 
 
 
Już wkrótce  kolejne odcinki z  serii, jaką nakręciliśmy specjalnie dla Was.
Mamy ogromną nadzieję, że już we wrześniu uda nam się spotkać z Wami na żywo. Do zobaczenia.
 
W imieniu zespołu projektu OPOLE, MOJE MIASTO. MAŁY OPOLANIN.
Małgorzata Głowacka-Kubat
 
ps. 
zadania specjalne z nagrodami:
- dla przedszkolaków:
narysuj (namaluj lub stwórz pracę plastyczną w innej technice) pt. JA I MAŁY OPOLANIN
 
Prace wysyłamy do 10.06.2020 na adres:

3 najciekawsze otrzymują upominki - niespodzianki

 

 

„Jest taki dzień……” w którym wszyscy dorośli robią dzieciom różne przyjemności – zabierają do Zoo, na lody, kupują prezenty, a buzie dzieci są szczególnie roześmiane.

Choć się nie widzimy to my – Panie Grażynka i Irenka również z okazji tego dnia życzymy Tobie dużo uśmiechu oraz mnóstwa niespodzianek.

Za chwilę zaprosimy was do uważnego wysłuchania piosenki, która mówi o prawach dzieci na całym świecie. Proszę, postarajcie się zapamiętać o jakich prawach dziecka śpiewają dzieci w piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=80lISAvoqT8

Prawa dziecka to bardzo ważna sprawa dlatego zachęcamy do obejrzenia filmu edukacyjnego https://www.youtube.com/watch?v=a-PphP4hT4o

Posłuchajcie wiersza W. Fabera „Dzieci świata”, odpowiedzcie na pytania a potem przyjrzyjcie się ilustracji i opowiedzcie o wyglądzie dzieci z różnych stron świata.

PDF1. Dzieci Świata.pdf
PDF2. Dzieci z różnych stron Świata.pdf

 

Teraz przyjrzyjcie się twarzom dzieci z różnych stron świata, może uda Wam się rozpoznać dzieci z Chin, Japonii, Grenlandii (Eskimos) czy z Afryki.

https://www.youtube.com/watch?v=UP9P0uB2Llw

Pamiętacie naszą zabawę Ciepło-zimno, ta zabawa pochodzi z Afryki, a zamiast słów ciepło-zimno dzieci klaszczą z różnym natężeniem. Natomiast zabawa Raz, dwa, trzy – Baba Jaga patrzy to zabawa pochodząca z Grecji. Indonezyjskie dzieci wykorzystują twardą skórkę owocu "jeruk bali", czyli pomarańczy olbrzymiej do konstruowania ulubionej zabawki. Powyginaną skórkę przymocowują do patyka i „wyprowadzają na spacer” swojego owocowego przyjaciela. Ten w podziękowaniu fikuśnie człapie.

Dzieci na całym świecie uwielbiają się bawić. Spójrzcie na zabawy z innych zakątków świata.

PDF3. Zabawy dzieci.pdf

Odczytaj imiona dzieci i zaprowadź ich do swojego domu.

PDF4. Droga do domu.pdf

Każdemu dziecku przyporządkuj strój i dom łącząc je kolorowymi liniami. W ramce zaprojektuj dowolny strój.

PDF5. Stroje i domy.pdf

W kolejnym zadaniu pokoloruj sukienki i pióropusz Indianki wg podanego kodu.

PDF6. Indianka modelka.pdf

Myślimy, że pamiętacie znaki mniejszości, większości i równości bo będą potrzebne w następnym zadaniu, a więc przeczytaj, pomyśl i wpisz odpowiednie znaki i cyfry.

PDF7. Porównujemy.pdf

Do zabawy dzieci potrzebują zabawek ale większą wartość mają te, zrobione samodzielnie. Proponujemy dzisiaj wykonanie „kolorowego wiatraczka”. Szczegóły wykonania można zobaczyć: https://pl.pinterest.com/pin/635922409873702828/

PDF8. Kolorowy wiatraczek.pdf

Dla chętnych mamy jeszcze coś, co wycisza, działa relaksująco i polepsza koncentrację. Jest to mandala. Zachęcamy do kolorowania mandali „Dzieci chcą się bawić”.

PDF9. Mandala.pdf

Zachęcamy również do wykonania ćwiczeń w Kartach 4 str. 29-33.


 

Życzymy udanej zabawy



 

25.05 – 29.05.2020

 

„Mama, to najpiękniejsze słowo świata” - dla każdego z nas jest najwspanialszą i jedyną. Zmienia się świat, klimat, a tymczasem jedno jest niezmienne – matczyna miłość. Są w kalendarzu wspaniałe daty, które świętuje ludzkość od lat, jednak Dzień Matki – to dzień jedyny, to najpiękniejsza ze wszystkich dat. Zadania, które przygotowałyśmy związane są z tym słowem i Świętem.

Posłuchajcie wiersza „Nasza rodzina”, odpowiedzcie na pytania i wykonajcie zadanie.

PDF1. Wiersz moja rodzina.pdf
 

Kolejną propozycją jest opowiadanie H. Bechlerowej „Zajączek z rozbitego lusterka”, ponieważ jest to dłuższe opowiadanie prosimy o przeczytanie go jako bajki na dobranoc. Na kolejny dzień proponujemy pytania i zadania w oparciu o opowiadanie.

PDF2. Zajączek z rozbitego lusterka.pdf

PDF3. Zadania do opowiadania.pdf
 

Nie ma Święta Mamy bez piosenki i prezentu. Przygotowałyśmy więc piosenkę KOCHAM CIĘ TI AMO JE T'AIME, myślimy, że spodoba się i Wam i Waszym mamusiom.

PDF4. Piosenka dla mamy.pdf

A to propozycja upominku dla mamy lub laurki.

PDF5. Upominek dla mamy.pdf

Każda dziewczynka chciałaby być w przyszłości jak jej mama. Sprawdźmy, co potrafi Twoja mama - zaznacz pętelką prace, które wykonuje mama.

PDF6. Co potrafi moja mama.pdf

Rozwiąż krzyżówkę i pokoloruj serduszka, które mówią jaka jest Twoja mama.

PDF7. Krzyżówka.pdf

Kolejne zadanie to „Herbatka dla mamy”. Policz liczby na czajniczku i połącz je z odpowiednią filiżanką.

PDF8. Herbatka.pdf

Skoro była herbatka, to muszą być też ciasteczka dla mamy. Wytnijcie i dopasujcie ciasteczka do odpowiedniej foremki.

PDF9. Ciasteczka dla mamy.pdf

Teraz musicie dobrze otworzyć oczy i odnaleźć w labiryncie drogę Oli do mamy, która chce podarować jej prezent.

PDF10. Labirynt.pdf

Do następnego zadania potrzebujemy kolorowe kredki. Pokoloruj kredki tak, aby powstał rytm. Dokończ rysunek według własnego pomysłu. A może masz ochotę podlać kwiatki. Po śladzie rysujcie podlewanie kwiatów (pamiętajcie, żeby nie wyjeżdżać za linie).

PDF11. Rytm i szlaczki po śladzie.pdf

Na koniec mamy jeszcze propozycję zadania z kodowaniem. Wyznaczcie drogę i zaprowadźcie dzieci do swoich rodziców zgodnie z zamieszczonym kodem.

PDF12. Kodowanie.pdf

Zachęcamy do uzupełniania ćwiczeń w kartach pracy 4 str. 21-24

 

ŻYCZYMY UDANEJ ZABAWY!!!

 

18.05 - 22.05.2020


Nasza propozycja na kolejny tydzień to wyprawa do kolorowego i pełnego przygód „Świata książek”. Głównym celem realizacji tego tematu jest przybliżenie dziecku książki, przypomnienie zasad dbałości i poszanowania jej oraz rozwijanie potrzeby obcowania z nią by w przyszłości czytanie było przyjemnością, a nie tylko koniecznością.

 

Choć nie ma zamka ani kluczyka

Często otwierasz ją i zamykasz.

W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści,

wierszyków, bajek i opowieści”. (książka)

 

Spójrz na swoje książeczki i odpowiedz na pytania:

- Czym różnią się od siebie książeczki?

- Czy są tej samej wielkości?

- Czy są tej samej grubości?

- Czy mają takie same kolory?

- Co można znaleźć w książkach?

- Gdzie możemy kupić książkę?

- Gdzie możemy wypożyczyć książkę?

- A czy wiesz jak powstają książki?


Czy wiesz jak powstają książki? – wysłuchajcie opowiadania i ułóżcie historyjkę obrazkową wg kolejności powstawania książki

PDF1. Od autora do czytelnika.pdf

Sprawdźcie, czy dobrze zrobiliście oglądając filmik o etapach powstawania książek.

https://www.youtube.com/watch?v=Oo0bSS0bNIs

Dziś poznamy ostatnią już w przedszkolu urodzinową literę. W alfabecie są jeszcze inne, ale o nich dowiecie się już w szkole.

PDF2. Poznanie litery z.pdf

PDF3. Urodzinowa litera z.pdf
 

Kolejne zadanie to dopasowanie klucza do kłódki. Połącz liniami klucze z pasującymi do nich kłódkami (takie same sylaby). Pamiętajcie o zmianie kolorów kredek.

PDF4. Zadanie Kłódka.pdf

Teraz prosimy was o dokończenie rozpoczętych zdań:

– Lubię książki, bo…
– Kiedy mama/tata mi czyta, to…
– Najbardziej lubię książki…
– Moja ulubiona książka to…

Zapraszamy teraz do nauki piosenki „Bajeczki”

https://www.youtube.com/watch?v=Sl7d6RvqTWM

Słowa piosenki znajdują się w załączniku:

PDF5. Piosenka.pdf

Szanowni Państwo bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu dzieciom znaczenia znaków matematycznych.

PDF6. Dla Rodziców.pdf

Porównajcie liczebność książek i wstawcie odpowiednie znaki: większości, mniejszości lub równości.

PDF7. Porównujemy i wstawiamy znaki.pdf

Prośba książki

„Jestem książką. Wczoraj opuściłam drukarnię i trafiłam do księgarni. Stoję na półce. Podchodzi do mnie Kasia trzymając mamę za rękę. Dziewczynka uważnie mi się przygląda. Bierze mnie do ręki. Ogląda okładkę, zagląda do środka. Wyraźnie jest mną zainteresowana. Prosi mamę aby mnie kupiła. Mama płaci za książkę. Kasia dumna niesie mnie do domu. Martwię się czy będzie potrafiła o mnie dbać. Podpowiedz Kasi jak powinna się ze mną obchodzić, aby nasza przyjaźń trwała jak najdłużej”.

- W jaki sposób dbamy o nasze książki, żeby ich nie zniszczyć?

Pomoże Wam w tym filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE

Rozwiążcie rebus a dowiecie się co będzie waszym kolejnym zadaniem.

PDF8. Zakładka.pdf

A może macie ochotę na jeszcze jedną pracę, zachęcamy do wykonania „Małego czytelnika”.

PDF10. Mały czytelnik.pdf

„Mądre główki” zapraszam do rozwiązania Bajkowego Sudoku.

PDF11. Sudoku.pdf

Na koniec pomóżcie księżniczce dotrzeć do zamku.

PDF12. Labirynt.pdf

Ponieważ wszystkie duże Skrzaty posiadają już książki, zachęcamy aby uzupełnili str. 7-10 w kartach 4.

 

Życzymy powodzenia!!!

 

 

11.05 - 15.05.2020

„Muzyka jest jak powietrze, jest wszędzie:

i w Tobie, i we mnie i w zbożach na wietrze.

Jest w dźwiękach, które słyszysz na ulicy,

w stukocie kół na drodze wśród pól…..” E. Zechenter - Spławińska

 

To motto zachęca nas aby sprawdzić czy tak jest.

Posłuchajcie bajki „Muzyka na krzywej wieży”, a potem odpowiedzcie na pytania i zagadki.

PDF1. Muzyka na krzywej wieży. W. Badalska.pdf

Jakie znasz inne instrumenty muzyczne?

Pomoże ci w tym filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

Jakie instrumenty zapamiętałeś, wymień je.

Spróbujcie teraz odpowiedzieć na nasze zagadki:

PDF2. Zagadki.pdf

Kolejną zagadkę odgadniecie, gdy połączycie kolejne cyfry, a żeby się dowiedzieć co to za instrument wpiszcie litery w odpowiednie kratki, pokolorujcie go.

PDF3. Instrument.pdf

W następnym zadaniu policzcie figury w każdym wzorze. Wpiszcie do okienek pod wzorami odpowiednie liczby - tak powstanie szyfr, dzięki któremu odkodujecie instrumenty.

PDF4. Łamigłówka.pdf

Mamy kolejną urodzinową literkę - chcecie się dowiedzieć jaką?

PDF5. Litera h.pdf

Teraz poćwiczcie wasze rączki i napiszcie po śladzie urodzinową literkę.

PDF6. Pisanie po śladzie.pdf

Nasz temat związany jest z muzyką, mamy dla was mały eksperyment. Pobawcie się razem z myszką Fiki.

PDF7. Wodna muzyka.pdf

Do czytania bajek służą literki natomiast muzykę odczytujemy za pomocą nutek. Nutki zapisywane są na pięciolinii. Na początku każdej pięciolinii znajduje się klucz wiolinowy, a za nim na liniach ustawiają się nutki. Odczytajcie nutki:

PDF8. Skaczące nutki.pdf

Zapraszamy do nauki piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=_BBku3XKrdY

Tekst piosenki znajduje się poniżej.

PDF9. Piosenka Skaczące nutki.pdf

Dzisiaj zrobimy swój instrument muzyczny – grzechotka lub bębenek, posłuży nam on do akompaniamentu. Po wykonaniu instrumentu zapraszam do wystukania rytmu naszej nowo poznanej piosenki.

PDF10. Zadanie plastyczne.pdf

Kolejne zadanie to policzenie instrumentów i wpisanie ich liczby w okienka.

PDF11. Policz instrumenty.pdf

Ostatnio dodawaliśmy liczby do siebie a dzisiaj spróbujemy zrobić coś odwrotnego. Będzie to odejmowanie. Myślimy, że sobie świetnie poradzicie.

PDF12. Porwane struny.pdf

 

Życzymy miłej zabawy!!!


 

04.05 - 08.05.2020

 

Szanowni Państwo!

Oto kolejna nasza propozycja odnosząca się do realizacji Podstawy Programowej wychowania przedszkolnego realizowanego w ramach nauczania zdalnego. Tym razem przedstawiamy propozycje zabaw i ćwiczeń, które nawiązywać będą do tematu „Dbamy o naszą planetę”.

Poproście Rodzica o przeczytanie krótkiego opowiadania „Chora planeta” a potem odpowiedzcie na pytania i rozwiążcie zadania.

PDF1. Chora Planetka.pdf

PDF2. Nasza planeta.pdf
 

Osoby, które dbają o nasz dom, czyli środowisko, nie krzywdzą innych zwierząt, dbają o rozwój roślin i segregują odpady to ekolodzy. Czy umiemy dbać o naszą planetę? Obejrzyjcie obrazki i zaznaczcie okienka z napisem „tak” przy właściwych zachowaniach i okienka z napisem „nie” – jeśli zachowanie jest niewłaściwe.

PDF2. Tak czy nie.pdf

Zapraszam Was na film, w którym zobaczycie co należy robić żeby być „ekoludkiem”

https://www.youtube.com/watch?v=6jIaQJIaNCs

Niektóre śmieci możemy użyć ponownie. Taki proces nazywa się recykling. Zobaczcie co można wyprodukować ze śmieci.

PDF4. Recykling.pdf

Żeby łatwiej było Wam zrozumieć jak segregować śmieci, nauczcie się tej prostej piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=yn0ZYgO7AT0

Myślimy, że już pamiętacie kolory pojemników i co do nich wrzucamy więc zapraszamy do kolejnego zadania.

PDF5. Segregacja.pdf

PDF6. Śmieci.pdf
 

Zapraszam do działania Wasze „komputerki w głowie” i palce, które pomogą wyliczyć działania.

PDF7. Dodawanie.pdf

Nie możemy ich teraz zrywać i robić z nich wianków lecz możemy w prosty sposób zrobić „Wesołe dmuchawce”.

PDF8. Praca plastyczna.pdf

Zapamiętajcie i codziennie starajcie się dbać o naszą planetę.

PDF9. Podziękowanie od Ziemi.pdf


 

 

 

27.04 - 01.05.2020

Witamy Was w kolejnym tygodniu i zapraszamy do zabawy i pracy


Nazwijcie obrazki a z pierwszych głosek ułóżcie słowo.

PDFobrazki.pdf
 

Czy już wiecie co będzie naszym tematem w tym tygodniu?....(Polska).

Zapraszam Was na film

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

Pamiętacie piosenkę, której się uczyliśmy? Zaśpiewajcie ją, a może zatańczycie z rodzeństwem lub rodzicami, potem odpowiedzcie na pytania, pokolorujcie symbole narodowe naszego kraju i rozszyfrujcie zakodowane hasła

https://www.youtube.com/watch?v=NREwvjzaRc8

PDF1. Quiz i symbole Polski.pdf

Zapraszam Was na filmik ze znanej nam już serii: UBU Poznaje literkę. Dzisiaj będzie to literka, która jest na początku wyrazu flaga - czy już wiecie o jaką literkę chodzi?

https://www.youtube.com/watch?v=k0OgJ7L2pUk

PDF2. Poznanie litery f.pdf

Pokoloruj wszystkie litery „f” kolorem niebieskim (dlaczego niebieskim?), a potem napisz litery „f, F” palcem w powietrzu, kilka razy na tacce z kaszą manną lub piaskiem, na kartce z bloku a następnie po śladzie w liniaturze

PDF3. Urodzinowa literka i pisanie po śladzie.pdf
 

Posłuchajcie bajki o …. i dowiecie się wielu ciekawostek o Uni Europejskiej.

PDF4. Unia Europejska.pdf
 

Każde państwo ma prawo ubrać Syriusza w jego narodowe elementy. A jak ozdobilibyście Syriusza, żeby reprezentował Polskę? Podczas rysowania czas umili Wam piosenka – może spróbujecie razem zaśpiewać refren piosenki:

PDF5. Syriusz.pdf 

Europa, Europa 

Pięknych miejsc 

Tak wiele ma 

Europa, Europa

kto ją pozna,

szczęście ma

https://www.youtube.com/watch?v=-DiYVWo5n1E

 

A teraz coś dla „tęgich głów”- spróbujcie rozwiązać zadanie Syriusza, jest trudne ale z niewielką podpowiedzią rodziców na pewno sobie poradzicie. Możecie pomóc sobie paluszkami, patyczkami lub guziczkami, a więc bierzcie się do pracy!

PDF6. Krzyżówka matematyczna.pdf

Kto chciałby dowiedzieć się więcej o Unii Europejskiej zapraszamy na filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=h58YVP1Zvmw


 

Miłej zabawy!


 

 

20.04 - 24.04.2020

W tym tygodniu zapraszamy Państwa dzieci do ogrodu, w którym spotkają się z jego gospodarzem i mieszkańcami, zobaczą, jak rosną rośliny, będą mogli również sami zabawić się w ogrodnika. Zabraknie jedynie „ogrodowych zapachów” - obiecujemy, że nadrobimy to podczas wspólnych spacerów po powrocie do przedszkola, za którym my też już tęsknimy.

Posłuchajcie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o

Czy pamiętasz naszą zabawę „Bilety”?

Teraz zapraszam Was do tej zabawy. Posłuchajcie jeszcze raz bardzo uważnie piosenki. Zapamiętajcie o czym opowiadała. Po wysłuchaniu jej Wasza mama lub tata przeczytają Wam tekst piosenki. Mój komputer jest troszkę uszkodzony i niektóre słowa opuścił. Waszym zadaniem będzie podanie wyrazów których brakuje, pamiętajcie jest to warunek otrzymania biletu do następnego zadania.

PDF1. Zabawa Bilety z piosenką.pdf

Zapraszamy na bajkę, której głównym bohaterem jest Wasz kolega „Skrzat Borówka”.

https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo

Skrzat Borówka wykonał swoje zadanie teraz kolej na Was. Wytnij obrazek potnij na części, ułóż ponownie i pokoloruj go.

PDF2. Puzzle.pdf

Wiesz kim był Pan, który oprowadzał skrzaty po ogrodzie?

A to narzędzia ogrodnika, spróbuj je nazwać.

PDF3. Ogrodnik i jego narzędzia.pdf

W tym tygodniu świętujemy urodzinki literek, którymi rozpoczynają się nazwy narzędzia ogrodnika.

PDF4. Wprowadzenie liter.pdf

Może ozdobicie teraz urodzinowe literki dowolną techniką np. pokolorujecie kredkami, wypełnicie plasteliną lub wykonacie wydzierankę. Może być wykonane w dowolnym kolorze lub w kolorze spółgłoski tj. niebieskim.

W dalszym ciągu zachęcamy do założenia teczki i zbierania wszystkich zrobionych przez Was prac. Po powrocie do przedszkola, zrobimy wspólną wystawę. 

PDF5. Urodzinowe literki.pdf

Jak rosną rośliny?

Zapraszamy do oglądnięcia krótkiego filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA

Chętnym proponujemy eksperyment.

PDF6. Doświadczenie z hodowlą.pdf

W kolejnej naszej zabawie doskonalimy umiejętności przeliczania, ćwiczymy umiejętności dodawania i odczytujemy zapisy matematyczne. Jest to zabawa - „Biedronkowe działania”.

PDF7. Biedronkowe działania.pdf

Teraz czas poćwiczyć naszą rączkę. Zapraszamy Was do rysowania po śladzie.

PDF8. Lot biedronki.pdf

Mamy dla Was jeszcze „Ogrodnicze sudoku”. Zadanie nie jest łatwe ale wierzymy, że sobie poradzicie. Uzupełnijcie tabelkę tak, aby w każdym rzędzie i szeregu ogrodnicze przybory się nie powtarzały.

PDF9. Ogrodnicze sudoku.pdf

Kolejna praca to „Wiosenne drzewo owocowe”.

Potrzebne będą:

• kartka

• kawałek folii bąbelkowej

• kredki, pisaki, farby biała i różowa lub troszkę pasty do zębów.

Na kartce kredkami, pisakami rysujemy pień drzewa, dziecko może odrysować swoją dłoń wraz z nadgarstkiem. Przy użyciu folii bąbelkowej oraz farby białej i różowej dziecko robi pieczątki. Pracę można uzupełnić innymi elementami (trawa, chmury itp.).

PDF10. Wiosenne drzewo owocowe.pdf

Na koniec proponujemy jeszcze zabawę z literkami. Rozszyfrujcie zakodowane litery, zaczynając od czerwonego pola, wpiszcie je w kratki i odczytajcie hasła.

PDF11. Literowe szyfry.pdf

 

ŻYCZYMY MIŁEJ ZABAWY!!!

 

 

 

 

14.04 - 17.04.2020

Szanowni Państwo!

Oto kolejna nasza propozycja odnosząca się do realizacji Podstawy Programowej wychowania przedszkolnego realizowanego w ramach nauczania zdalnego.

Tym razem zapraszamy do ciekawych i kolorowych zakątków, przez kolejne dwa tygodnie propozycje zabaw i ćwiczeń nawiązywać będą do tematu „Wiosna na wsi, w polu i w ogrodzie”.

Na początek prosimy o przeczytanie wiersza a następnie sprawdzenie jego zrozumienia na podstawie podanych pytań. Proszę o pomoc w przeprowadzeniu zabawy ruchowej i opowiedzeniu zawartych tam ilustracji.

PDFZadanie 1.pdf

Wyszukaliśmy dla was maszyny rolnicze, które pomagają rolnikom w ich trudnej pracy. Zobaczcie jakie to maszyny.

PDFZadanie 2.pdf

Teraz zapraszamy Was na film o pracy rolnika a po nim „Rysujcie po śladzie i podpiszcie obrazek”:

https://www.youtube.com/watch?v=FNvZVvk0eZE

PDFZadanie 3.pdf

Szanowni Państwo celem realizacji wybranych treści podstawy programowej wychowania przedszkolnego zachęcamy do założenia wraz z dziećmi „domowego ogródka” i codziennej obserwacji wzrostu zasadzonych roślin.

PDFZadanie 4.pdf

Teraz sobie troszkę policzymy. Przygotujcie paluszki do liczenia i bierzemy się do pracy. Zapisujcie działania według wzoru.

PDFZadanie 5.pdf

Na wsi zawsze jest głośno i wesoło. Zewsząd słychać gdakanie kur, kwakanie kaczek i szczekanie psów.

Wysłuchajcie bajki ortofonicznej „W zagrodzie Małgosi” (E. Michałowska) i wykonajcie kolejne zabawy.

PDFZadanie 6.pdf

Do następnej zabawy potrzebne będą kredki: zielona, żółta i fioletowa; pokolorujcie koguta według kodu. A jak nazywają się figury geometryczne z kodu?

PDFZadanie 7.pdf

Następna nasza propozycja to labirynt ( wiemy, że bardzo je lubicie). Pomóżcie zwierzątkom dojść do ich zagrody a potem połączcie napisy odpowiednią zagrodą.

PDFZadanie 8.pdf

Na pewno znacie piosenkę „Stary Donald farmę miał”, zaśpiewajcie wspólnie

https://www.youtube.com/watch?v=XQRHDliey4c

a potem opowiedzcie o zwierzętach przedstawionych poniżej.

PDFZadanie 9.pdf

Następna nasza propozycja to karta pracy: dobierzcie podpisy do obrazków przedstawiających zwierzęta spotykane na wsi (połączcie każde zwierzę z ich podpisem innym kolorem kredki lub przyklejcie podpisy ) a może zrobicie coś jeszcze…

PDFZadanie 10.pdf

Na koniec zabawa „Bystre oczko”- wyszukajcie 8 różnic między obrazkami.

PDFZadanie 11.pdf


 

 
06.04 - 10.04.2020

JPEGŻyczenia.jpeg
 
 
„Wielkanocne zwyczaje” - skupiając się wokół tego tematu przygotowałyśmy dla dzieci kolejny mini projekt edukacyjny oraz propozycje różnorodnych aktywności w formie kart pracy i nie tylko…
Mamy nadzieję, że z ochotą będą je wykonywać.
Pozdrawiamy serdecznie wszystkie Skrzaty i ich Rodziców.
Irena G. i Grażyna S.

 
Zapraszamy dzieci, a także Rodziców do obejrzenia audycji. Wasze dzieci poszerzą swoje wiadomości na temat wielkanocnych tradycji, a Wy Rodzice przypomnicie sobie jak to było…, a potem przejdźcie przez „pisankowy labirynt”.
 
PDFZadanie 1.pdf

 

Posłuchajcie bajki i odpowiedzcie na zamieszczone niżej pytania.

PDFZadanie 2.pdf

 

W tym tygodniu świętujemy urodzinki literki „J”.

PDFZadanie 3.pdf

 

Zapraszamy Was teraz do ozdobienia waszych urodzinowych literek.

PDFZadanie 4.pdf

 

Kolejne zadanie to zabawa z elementem odkodowania informacji. Uzupełnijcie tabelkę według podanego szyfru a mama lub tata troszkę pomogą.

PDFZadanie 5.pdf

 

„Niezwykłe jajko” – sprawdźcie co stanie się z jajkiem po Waszych doświadczeniach.

PDFZadanie 6.pdf

 

A teraz zapraszamy na zabawy z literkami.

PDFZadanie 7.pdf

 

Zaproście waszych rodziców do wspólnego śpiewania piosenki.

PDFZadanie 8.pdf

 

Celem kolejnego zadania jest poznanie i stosowanie przez dzieci znaków matematycznych „+”, „=”.

PDFZadanie 9.pdf

 

Zachęcamy dzieci do zabawy oddechowej.

PDFZadanie 10.pdf

 

Na koniec zapraszamy do wykonania dwóch prac plastyczno - technicznych.

PDFZadanie 11.pdf


30.03 - 03.04.2020

Drodzy Rodzice

Przygotowany przez nas mini projekt edukacyjny „Bociany” dedykowany jest dzieciom 5,6 – letnim. Pierwsza część kart pracy została zamieszczona w minioną środę na stronie przedszkola w Aktualnościach. Dzisiaj udostępniamy kolejną część ale już tylko w naszej zakładce „Skrzaty”.

Przygotowana  propozycja kart pracy przewidziana jest do wykonania przez dzieci w ciągu całego tygodnia.

Jedno zadanie wymagać będzie  jednak systematyczności i aktywności dzieci przez cały tydzień. Lecz już teraz wiemy, że będą je wykonywać z chęcią.

Zachęcamy do wspólnej zabawy i pozdrawiamy.

Prosimy śledzić naszą stronkę bo w piątek zamieścimy mały „test” wiedzy na temat bocianów.

 

PDFKajtkowe przygody.pdf
 

PDFTekst piosenki.pdf
 

MP3Zakochany bocian - Piosenki dla dzieci.mp3
 

PDFPraca plastyczna.pdf
 

PDFPrzygotowanie do dodawania.pdf
 

PDFTrasa bocianów.pdf

 

PDFQuiz o bocianie.pdf
 

                                                      

 

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Marzec dla dzieci 5,6- letnich.pdf
 

 

PDFZmierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Luty dla dzieci 5,6- letnich.pdf

 

"Zimowe sporty"- piosenka

Sport to zdrowie! – woła zima.
Nic nas w domu nie zatrzyma.
Choć mróz szczypie w uszy, aj, aj, aj,
Nura w zaspę śniegu daj!
Choć mróz szczypie w uszy, aj, aj, aj,
Nura w zaspę śniegu daj!

Gdy na stoku szlak przetarty
Trzeba wybrać się na narty.
I szusować szu, szu, szu,
Nawet jeśli braknie tchu.
I szusować szu, szu, szu,
Nawet jeśli braknie tchu.

Wzywa tafla lodowiska,
W piruecie łyżwa błyska.
Skok z obrotem: hop, la, la
I w hokeja jeszcze gra.
Skok z obrotem: hop, la, la
I w hokeja jeszcze gra.

A na sankach saneczkarze
Jadą sami albo w parze.
Pokrzykują: - Hej, hej, hej,
A ty zimny wietrze wiej!
Pokrzykują: - Hej, hej, hej,
A ty zimny wietrze wiej!

 

"Wynalazki"- wiersz
Wynalazki znajdziesz wszędzie. 
Bez nich nikt się nie obędzie.
Na suficie, w korytarzu
W samochodzie i w garażu.
W kuchni, w torbie i w plecaku.
Znajdziesz nawet na wieszaku.

Wynalazki krążą wszędzie.
W każdym domu i w urzędzie. 
W satelicie, na orbicie. 
Odkryć pełno w naszym życiu.
Starczy w koło się rozejrzeć, 
By odszukać, odkryć więcej.

 


PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Styczeń dla dzieci 5,6- letnich.pdf


"Piosenka dla babci i dziadka"
Sł. E.Stadtmüller, Muz. L.Widlarz

1. Moja babcia nie jest siwa,
świetnie biega, nieźle pływa,
dobrze wie, co słychać w świecie,
bo się zna na internecie.

Ref. Babcia, babcia ukochana,
babcia, babcia roześmiana,
babcia w środku całkiem młoda,
jeszcze wnukom siły doda.

2. Z dziadkiem lubię łowić ryby,
albo walczyć tak „na niby”,
z nim zdobywam górskie szczyty,
bo to kompan znakomity.

Ref. Dziadek, dziadek ukochany,
dziadek, dziadek niezrównany,
dziadek życia wciąż ciekawy,
zawsze chętny do zabawy.

3. Z babcią gadam sobie szczerze,
z dziadkiem jeżdżę na rowerze,
bardzo lubię pić herbatkę
z moją babcią, z moim dziadkiem.

Ref. Dziadek z babcią – przyjaciele,
dziadek z babcią – tropiciele marzeń,
przygód i zagadek.
Superbabcia, superdziadek !

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Grudzień dla dzieci 5-6 letnich.pdf


"Złota gwiazda nad Betlejem"- piosenka

1. Złota Gwiazda nad Betlejem jasnym blaskiem świeci.
Pójdźmy sprawdzić co się dzieje powiedziały dzieci.
Poszły zaraz żwawym krokiem poszły po ciemności
Gwiazda drogę im wskazała, by Jezus miał gości.

2. Tam znalazły Maleńkiego Jezusa w żłóbeczku
I Maryję pochyloną nad swym Dzieciąteczkiem.
Uklęknąwszy na kolana dary Panu dali
Swoje małe, czyste serca Mu ofiarowali.

3. Mały Jezus się raduje, cieszą się też dzieci
Wół i osioł się kłaniają, anioł z nieba leci.
I my dzisiaj się radujmy narodzeniem Bożym
Serca swoje przygotujmy Jezus je otworzy.

4. Niech zamieszka w naszych sercach Teraz i na wieki
Tylko wtedy zawsze będziesz szczęśliwy człowieku.


"Pastorałka od serca do ucha"- piosenka

1. Zaśpiewajmy pastorałkę od serca do ucha.
Gdy za oknem biała śniegu, poducha, poducha.
Już Pan Jezus w żłobie leży,
Na wyścigi każdy bieży,
Zobaczyć Malucha, Malucha!

2. Powitajmy maleńkiego Jezusa z radością!
A Maryję matkę Jego, z godnością, godnością.
Niech mu wszystkie dzwony grają.
Aniołowie zaśpiewają,
Wesołą nowinę, nowinę

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Listopad dla dzieci 5,6- letnich.pdf

 

"Kto Ty jesteś"- piosenka

Kto ty jesteś?
- Polak mały.
- Jaki znak twój?
- Orzeł biały.
- Gdzie ty mieszkasz?
- Między swemi.
- W jakim kraju?
- W polskiej ziemi.
- Czym ta ziemia?
- Mą ojczyzną.
- Czym zdobyta?
- Krwią i blizną.
- Czy ją kochasz?
- Kocham szczerze.
- A w co wierzysz?
- W Polskę wierzę.

Ref.: Polska, Polska, Polska,
Polska Polska to jest ojczyzna moja.
Polska, Polska, Polska,
Polska To ojczyzna ma. (bis)
 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Październik.pdf

 

"Jesień"- piosenka

1. Dawno minęło już lato, nadeszła jesień już.

Spadają liście z drzewa, a zima już tuż-tuż.

W sadzie dojrzały owoce i zebrać je już czas,

A ptaki szykują swój odlot za morze

i chcą pożegnać nas.

 

Ref. Jesień, nasza złocista jesień,

w wiklinowym koszu podarki dla nas niesie.

Jesień, nasza złocista jesień,

w wiklinowym koszu podarki dla nas ma.

 

2. Dawno minęło już lato, nadeszła jesień już.

Las zmienił swe kolory, a zima jest tuż-tuż.

Wszyscy gromadzą zapasy na srogiej zimy czas,

a ptaki szykują swój odlot za morze

i chcą pożegnać nas.

 

Ref. Jesień, nasza złocista jesień...

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Wrzesień.pdf
 

"Plac zabaw"- piosenka
sł. M. Ostojewska, muz. I.Bogucka

1. Już w oczach radość, bo słońce świeci
    na spacer pora iść.
    Na placu zabaw jest dużo dzieci,
    bawić się chodźmy dziś!

Ref. Plac zabaw, plac zabaw,
    tu z kolegami poznasz zabaw sto.
    Plac zabaw, plac zabaw,
    w słoneczne dni odwiedzasz go!

2. Są tu drabinki i karuzela,
    każdy się kręcić chce!
    A w piaskownicy z mokrego piasku
    babki zrobimy dwie.

3. Miło jest huśtać się na huśtawce,
    wszyscy lubimy to, że hej.
    Możemy puszczać barwne latawce,
    wietrzyku, dla nich wiej!

4. Ciekawi świata zawsze jesteśmy,
    uczyć się każdy chce.
    Bawić się świetnie na placu zabaw
    możemy całe dnie!
 

"O przechodzeniu przez ulicę"- piosenka
sł. i muz. A. Jędrzejewska- Stachura

1. Zanim ulicę przekroczysz,
otwórz szeroko swe oczy,
bo to bardzo ważna jest rzecz,
by się na baczności wciąż mieć.

Najpierw w lewo, w prawo potem,
jeszcze w lewo spójrz z powrotem,
jeśli droga jest wolna już
swe kroki pewnie skieruj w przód.

2. Sprawa jest o tyle łatwa,
jeśli są na przejściu światła,
one drogę pokazują,
czy przechodzić - informują.

Gdy zielone sygnał dało-
wnet przed siebie ruszaj śmiało,
lecz czerwone daje znać,
że nadal w miejscu musisz stać.

Podziel się na Facebooku
Polecane

karta dużej rodziny.jpeg
fb fanpage.png
youtube.jpeg
instagram.png