×

Wyszukaj w serwisie

×

Zapisz się do Newslettera

Tygryski

Kochani Rodzice, ten zaczynający się właśnie tydzień to wyjątkowy czas- niedługo Wielkanoc.
Dzieci z pewnością nie mogą się już doczekać wspólnego przygotowywania pisanek czy szykowania koszyczka. Dlatego tez propozycje na ten tydzień to zadania związane właśnie z Wielkanocą i tym,
co dzieci w niej lubią. Przypominamy, ze to Wy decydujecie kiedy i jak wykonanie je z Waszym dzieckiem. Dziękujemy za wszystkie zdjęcia, filmiki i pozdrowienia, które nam przesyłacie.
Radosnego świętowania!

 

Propozycja 1.

Zapraszamy do zapoznania się z piosenką, która wprowadzi nas w ten nadchodzący, wyjątkowy czas.
 

PIOSENKA WIELKANOCNA
sł. A. Galica muz. T. Fabisiak

Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach każdy zając pamięta.
Do koszyczka zapakuje słodycze
I na święta ci przyniesie moc życzeń.

Idą święta wielkanocne idą święta.
O tych świętach i kurczątko pamięta.
W żółte piórka się ubierze, wesołe
wśród pisanek będzie biegać po stole.

Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach nasz baranek pamięta.
Ma na szyi mały dzwonek dźwięczący.
Będzie dzwonił, będzie skakał po łące.

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=B3AVIa8MJbQ 


Poprzez tę aktywność dziecko rozwija pamięć, a także muzykalność, poczucie rytmu oraz umiejętności wokalne.

 

Propozycja 2.

Drogie dzieci, wysłuchajcie opowiadania a następnie postarajcie się odpowiedzieć na zadane poniżej pytania.

„O wielkanocnych pisankach w kurniku”

Zajrzały wróbelki do kurnika i zobaczyły, że kura zniosła cztery jajka.
– Ko-ko-ko – zagdakała. – Leżcie tu cichutko.
I poszła szukać ziarenek na podwórku. Ale jajka myślały, że są mądrzejsze od kury. Turlały się i postukiwały skorupkami, aż usłyszał je kot.
– Mrau – powiedział. – Będzie z was pyszna jajecznica.
– Nie, nie! – Trzęsły się ze strachu jajka. – Nie chcemy na patelnię!
– Uciekajcie – ćwierkały wróbelki. – Schowajcie się przed kotem.
– Nie dam się usmażyć! – zawołało pierwsze jajko i poturlało się przed siebie. Po chwili wróciło i zaśpiewało wesoło:
Jestem czerwone w czarne kropeczki, nikt nie zrobi jajecznicy z takiej biedroneczki.
– Co ci się stało? – pytały pozostałe jajka.
– Pomalował mnie pędzelek kolorową farbą i już nie jestem zwykłym jajkiem, tylko wielkanocną pisanką. Drugie jajko też poturlało się do pędzelka i rzekło grubym głosem:
To nie jajko, tylko tygrys, nie rusz mnie, bo będę gryzł. Teraz wyglądało jak pisankowy tygrys w żółto-czarne paski.
– Brawo! – ćwierkały wróbelki.
– I ja też, i ja też! – wołało trzecie.
Trzecie jajko wróciło całe zieloniutkie i pisnęło:
- Jestem żabką, każdy to wie. Czy ktoś zieloną żabkę zje? Nie!
Trzy pisanki były bardzo zadowolone. Czwarte jajko zbladło ze strachu.
– Pospiesz się! – ćwierkały wróbelki. – Kot idzie.
– Tylko jedno jajko? – mruczał kot. – Ugotuję cię na twardo.
Jajko ze strachu trzęsło się tak, że skorupka zaczęła mu pękać.
– Ojej, ratunku! – wołały przerażone wróbelki. – Teraz na pewno kot cię zje.
– Trach-trach-trach! – skorupka pękła na małe kawałki i... wyszedł z niej żółty kurczaczek.
Zamrugał czarnymi oczkami i zapiszczał:
- Wielkanocna bajka, wyklułem się z jajka!
A wróbelki zaćwierkały, że „w świątecznym koszyku jest pisanek bez liku”.
 
 

Bajkę napisała: Agnieszka Galica

Pytania do opowiadania (można zaproponować swoje):

- Co wróbelki zobaczyły, gdy zajrzały do kurnika?

- Ile jajek zniosła kura?

- Co zrobiły jajka po wyjściu mamy z kurnika?

- Kto usłyszał jajka i co chciał z nimi zrobić?

- Na jaki pomysł wpadły jajka, aby się uchronić przed kotem?

- Czy wszystkie zdążyła się pomalować?

  Ta aktywność rozwija koncentrację, słuchanie ze zrozumieniem oraz rozwija mowę.

 

 

Propozycja 3.

EKSPERYMENTY Z JAJKIEM

Czy jajko potrafi pływać? Co łączy jajko i zęby? Jak włożyć ugotowane jajko do butelki?

Czy można prześwietlić jajko? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie, drogie dzieci i rodzice wykonując ciekawe doświadczenia, do których link prezentujemy poniżej:

 

https://www.mamawdomu.pl/2016/03/eksperymenty-z-jajem-czyli-7-pomyslow-na-doswiadczenia-z-dziecmi.html

 

Dzięki eksperymentowaniu dziecko rozbudza w sobie ciekawość świata oraz umiejętności poznawcze, poza tym doświadczenia dostarczają mnóstwo frajdy, pozytywnych emocji oraz poczucie bliskości podczas wykonywania ich z rodzicami.

 

 

Propozycja 4.

WIELKANOCNE ZABAWY

Przed Świętami solidna dawka ruchu jest jak najbardziej wskazana. Dlatego proponujemy Wam drogie dzieci oraz drodzy rodzice- kilka konkurencji sportowych, możliwych do zrealizowania w domu. Zachęcamy do wspólnej zabawy! Potrzebne Wam będą:

-plastikowe lub zwykłe łyżki

-ugotowane jajka (mogą być również jajka styropianowe lub plastikowe piłeczki)

-poduszki, krzesła

- dobry humor
 

A oto konkurencje:

Przenoszenie jajka

Przygotuj plastikowe łyżki (lub zwykłe) i ugotowane jajka. Zabawa polega na przeniesieniu jajka z jednego miejsca, do wyznaczonej mety.

Urozmaiceniem może być slalom lub tor przeszkód.

 

Toczenie jajka

Wszyscy uczestnicy zabawy stają w szeregu. Na znak toczą jajka po podłodze. Wygrywa osoba, której jajko potoczyło się najdalej.

Dzieci mogą odliczyć odległość od startu do swojego jajka „tip-topami”. Od razu też poćwiczą liczenie i mierzenie.

 

Rzucanie pisanek

Ta zabawa polega na rzucaniu do siebie (zatem parami) pisanek. Przy każdym rzucie, w którym uda się złapać jajko i nie spadnie na podłogę, para oddala się od siebie o jeden krok. Zabawa się kończy, kiedy pisanka wyląduje na podłodze.

 

Berek zajączek

Zabawa jest odmianą zwykłego berka. Tylko, że uczestnicy ganiają się… kicając.

 

Zajączkowy  tor przeszkód

Można go ułożyć z poduszek, ustawić krzesła lub wyznaczyć trasę w pokoju. Dziecko pokonuje ją kicając, zamiast po prostu biec. Trasę można zmieniać kilka razy.

 

Aktywność ruchowa wpływa na rozwój fizyczny dziecka, usprawnia motorykę dużą oraz małą, wpływa na rozwój zręczności oraz zwinności.

 

 

Propozycja 5.

PRACA PLASTYCZNA


Wiemy, że prace plastyczne wykonujecie zawsze z dużym zaangażowaniem, dlatego dziś mamy dla

Was kilka propozycji do wyboru.
 

- Pisanki na folii aluminiowej

Do wykonania potrzebne Wam będą: folia aluminiowa, nożyczki oraz flamastry.

Sposób wykonania: rysujemy sylwetę jajka, następnie wycinamy oraz przystępujemy do ozdabiania według własnych pomysłów. (Zachęcamy dzieci do samodzielnego wycinania).

Poniżej zdjęcie poglądowe.

JPEGPisanki na folii.jpeg
 

- Wielkanocny zajączek

Przygotowujemy: kolorowy papier, ołówek, nożyczki, flamaster.

Sposób wykonania: Odrysowujemy dłoń na kartce papieru, (palce jak najbardziej zwarte), następnie wycinamy. Zaginamy do wewnątrz rączki zająca (mały palec i kciuk), palec serdeczny i wskazujący utworzą uszy zająca, natomiast palec środkowy zaginamy do tyłu. Dorysowujemy lub przyklejamy: oczka, buzię, nosek, wąsy. :)

Zdjęcie poglądowe:

JPEGZając z papierowej dłoni.jpeg
 

- Kurka wielkanocna

Potrzebne będą: farby, pędzel, oraz kartka papieru

Sposób wykonania: Malujemy dłoń farbą, następnie odbijamy na kartce- w ten sposób powstanie nam kura, obok pędzlem możemy domalować żółte kurczaczki. Udanej zabawy!

Zdjęcie poglądowe:

JPEGkurka.jpeg
 

Proponowane prace plastyczne rozwiną inwencję twórczą, wyobraźnię. Wycinanie jest ważnym ćwiczeniem wzmacniającym mięśnie ręki, które pracują później przy pisaniu. Poprzez pomalowania dłoni farbą zapewniamy dziecku doznania sensoryczne.

 

Mamy dla Was drogie Tygryski również propozycję wiersza, który jest również naszymi życzeniami dla Was!
 

Wiosna jest z nami,

Wielkanoc nadchodzi,

Cieszą się starsi i cieszą się młodzi,

Bo to miły, wspólny czas

Kiedy miłość łączy nas

 

Z okazji Wielkanocy

życzymy Wam od serduszka,

Wiosenki w sercu -

u starszaka i maluszka,

 

Żeby łzy się nie zdarzały

Smutki w radość się zmieniały,

Żadnych kłótni, żadnych zwad,

Żyjcie zdrowi nam sto lat!



Autor: Pani Monia-inspiracje przedszkolne

 

30.03.2020- 03.04.2020

Drodzy rodzice, to są nasze propozycje na realizację podstawy programowej w tym tygodniu. Pamiętajcie, że to Wy decydujecie kiedy, w jakiej kolejności i formie wykonacie dane zadanie wspólnie z Waszym dzieckiem. Jest nam bardzo miło, że pomimo sytuacji, jaka nastała, możemy we współpracy z Wami wspierać rozwój Państwa dzieci. Prosimy o gromadzenie wszystkich prac wykonanych przez dzieci. Dziękujemy, że jesteście!


    Motyle są prawdziwym klejnotem wśród owadów. Ich różnorodne barwy i trzepot malutkimi skrzydłami niejednokrotnie wzbudza w nas zachwyt. Przed nami piękna pora roku, która pozwoli nam podziwiać te piękne owady. Ale skąd się biorą motyle? Właśnie nad tym pytaniem chciałybyśmy się zastanowić w tym tygodniu wciągając w tę przygodę was, drogie dzieci.

 

Zadanie 1. Rodzice, proszę przeczytać opowiadanie (link poniżej) i poprosić dzieci o udzielenie odpowiedzi na pytania.


PDFBajeczka o motylu.pdf

 

Ilustracja do opowiadania

PDFCYKL-ŻYCIA-MOTYLA.pdf



Zadanie 2. Mamy również dla Was propozycję ułożenia historyjki obrazkowej-
"Od gąsienicy do motyla". (Podane obrazki można omówić, ustalając kolejność lub jeżeli jest taka możliwość- wydrukować w mniejszym formacie, następnie: wyciąć,ułożyć w odpowiedniej kolejności oraz nakleić na kartkę).

 
JPEGod gąsienicy do motyla 1.jpeg
JPEGod gąsienicy do motyla 2.jpeg
JPEGod gąsienicy do motyla 3.jpeg
JPEGod gąsienicy do motyla 4.jpeg
JPEGod gąsienicy do motyla 5.jpeg


Dzięki wykonaniu tego zadania dziecko objaśnia kolejność zdarzeń oraz rozwija umiejętność logicznego myślenia oraz mowę.

 

Zadanie 3. Dziś proponujemy dwie aktywności. Dzieci doskonale znają z przedszkola zabawę muzyczno- ruchową „Gąsienica Basi” – zapraszamy do wspólnej zabawy :)

Link do zabawy:
https://www.youtube.com/watch?v=xFt7cB-O594


Dzięki zabawom muzyczno- ruchowym rozwijamy sprawność fizyczną, poczucie rytmu, wyobraźnię muzyczną a także poczucie własnej wartości. Wspólne zabawy z rodzicami przyczynią się do rozwijania odczucia przynależności do rodziny.

Mamy również propozycję wiersza, zachęcamy do wspólnego recytowania, oraz ilustrowania ruchem.
 

"Gąsienica mała
po trawce biegała.
Nóżkami tupała,
rączkami machała.
W kółko się kręciła
i piłką bawiła.
Gdy deszczyk zaczął padać,
pod listkiem się skryła
i bardzo zmęczona 
spać się położyła.”

 

Zadanie 4. Zabawa matematyczna „Kolorowa gąsienica”.
Teraz czas na propozycję zabawy podczas której dziecko zabawi się rytmami podczas układania papierowych kółek w - odtwarzając podany układ, przeliczając, utrwalając figurę geometryczną.

Zabawa przedstawiona jest w przystępny dla dzieci sposób w podanym filmie.
 

https://www.youtube.com/watch?v=3aK8gWNWQNo&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0kLKqUXAgjqy40I8FInJN5dyxZI  (od 1:31 jest przedstawiona interesująca nas gąsienica)
 

Drodzy rodzice do wykonania zadania możecie wykorzystać załączone poniżej materiały (sylweta gąsienicy, kolorowe kółka, kółka z podaną liczbą oczek oraz z cyframi), można również przygotować kółka samodzielnie wycinając je z kolorowego papieru.


PDFZabawy matematyczne cz.1.pdf
 

Zadanie 5.  Praca plastyczna "Fantastyczny motyl".

Dzisiejszym zadaniem będzie wykonanie pięknego, barwnego motyla. Kierując się własną inwencją zachęcamy do wybrania dowolnej techniki wykonania. Można wykorzystać papierowe kółka z zadania matematycznego (np. do ozdobienia skrzydeł), można również wykorzystać plastelinę. Niech dzieci kierują się wyobraźnią. Poniżej zamieszczamy przykładowe pomysły oraz szablon motyla.

 

PNGSzablon motyla.png

JPEGMotyl - Kreatywnie w domu.jpeg


Zachęcamy również do wykonania ćwiczenia graficznego zamieszczonego poniżej. Należy wykonać je wykorzystując ołówek oraz zwrócić uwagę na odpowiednie trzymanie narzędzia w dłoni.

BMPmotyl ćwiczenie graficzne.bmp
 

Dzięki wykonaniu tego zadania dzieci rozwiną ekspresję twórczą, wyobraźnię a także rozwiną koncentrację oraz przygotują rękę do pisania.

 

Podsumowaniem tego tygodnia niech będzie dowolny taniec do podanej piosenki :)
 

http://https://www.youtube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4

 

Zapraszamy serdecznie!
 

 

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Marzec dla grupy Tygryski.pdf

 

"Maszeruje wiosna"- piosenka

1. Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat!

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu
małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi
balony a z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat!

3. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat!

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Luty dla grupy Tygryski.pdf
 

"Przedszkolna samba"- piosenka

1. Brazylijska dżungla, tropikalny gąszcz,
płynie Amazonka a w niej wielki wąż.
Tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara.
Tylko lama tańczy sama, z kuguarem zła to para.

Ref.Tańczmy sambę wszyscy razem w kole,
brazylijską sambę tańczy całe przedszkole. (bis)

2. Brazylijska dżungla, tropikalny las.
Brazylijska samba niech rozgrzewa nas.
Tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara.
Tylko lama tańczy sama, z kuguarem zła to para.

Ref. Tańczmy sambę…

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Styczeń dla grupy Tygrysków.pdf

 

"Wyczaruję dla babuni"- piosenka

M. Terlikowska

Wyczaruję dla babuni suknię z kropli rosy
Szal z obłoczków, wstążkę z tęczy wplotę jej we włosy.

Babciu, droga babciu, to wszystko dla ciebie
babciu, droga babciu bardzo kocham ciebie.

Namaluję dziadziusiowi rybek pełną rzekę,
Koszyk grzybów, działkę z domkiem, pieska na pociechę.

Dziadku, drogi dziadku, to wszystko dla ciebie
dziadku, drogi dziadku bardzo kocham ciebie.

 

"Dla babci i dziadka"- wiersz

Jestem sobie wnuczka mała,
Moja Babcia jest wspaniała.
Zna tuziny pięknych bajek,
Których słucha się wspaniale.
Gry, zabawy, wyliczanki,
Różne wiersze, zgadywanki.

Dziadek z klocków stawia wieże,
Dobrze gra na komputerze.
Zawsze zgrabnie piłkę łapie,
Aż się dziwnie gapią gapie.
Zimą bierze mnie na narty.
Kocham Dziadków to nie żarty.

 

"Koncert na 102 dla babci i dziadka"- piosenka

sł. i melodia Izabela Wałaszewska

1. Hej babciu, hej dziadku, witamy was piosenką,
wesołą i skoczną i bardzo uśmiechniętą.
W piosence sto dźwięków, a każdy pięknie gra.
Dla babci i dziadka dziś koncert na sto dwa.

2. Już pora rozpocząć wesołe przedstawienie,
bo każdy chce dla was wystąpić na tej scenie.
I każdy artysta ważną rolę ma.
Dla babci i dziadka dziś koncert na sto dwa.

 

PDFZamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc Grudzień dla grupy Tygryski.pdf
 

"Chodźmy razem do Betlejem"- pastorałka czeska
sł. polskie Maria Tomaszewska

1. Chodźmy razem do Betlejem, tibi tibi tibi tibi,
Jezusku, pora spać,
ja cię będę dziś kołysać.

2. A ty Witku na fleciku firlifirlifirlili,
Jezusku, pora spać,
ja cię będę kołysać.

3.Teraz Ewka na skrzypeczkach, dylu dylu dylu da!
Jezusku, pora spać,
ja cię będę kołysać.

4.Teraz Błażej na gitarze, dę, dę, dę, dę,
Jezusku, pora spać,
ja cię będę kołysać

5. A ty Janie na fortepianie, plum, plum, plum,
Jezusku, pora spać,
ja cię będę kołysać

6.A ty Benku, na bębenku bum bum bum bum bum bum da!
Jezusku, pora spać,
ja cię będę kołysać


"Nasz kochany Mikołaj"- piosenka

1 Już śniegiem zima świat okryła,
Już wigilijna przyszła noc,
Już ktoś zagląda do komina,
To z siwą brodą przemiły gość

Ref. Nasz kochany Mikołaj,
Dziś prezenty rozda nam,
Pod choinkę włoży je,
Byśmy mogli cieszyć się.

2 Choć bardzo zimno jest na dworze,
Choć śniegu dużo, aż po pas,
Choć wszystko skute grubym lodem,
On się nie boi, odwiedzi nas

Ref. Nasz kochany Mikołaj,
Dziś prezenty rozda nam,
Pod choinkę włoży je,
Byśmy mogli cieszyć się

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Listopad dla grupy Tygryski.pdf


"Bo ja mam psa"- piosenka
sł. W. Chotomska, muz. W. Korcz

„Gdzie ta mała się podziała” woła tata,
„Co ta mała zmalowała” mówi brat.
Ciągle tylko: taka mała, taka mała,
Krasnoludek, okruszyna, pchełka, skrzat.

Ref. A ja mam psa, a ja mam psa,
Przyniosłam go z podwórza.
A ja mam psa, małego psa,
Dla niego jestem duża.

Malutki jest i biedny jest,
Bo wcale nie miał domu.
Tatusiu spójrz ten pies już wie,
Że duża chce mu pomóc.

Ref. Bo ona ma małego psa,
Przyniosła go z podwórza.
Bo ona ma małego psa
I jest dla niego duża.

„Przy tej dużej to nie zginę” myśli piesek.
Duża wzięła mnie do domu, dała jeść.
I wykąpie mnie ta duża i uczesze.
Z taką dużą to na świecie dobrze jest.

Ref. Bo ona ma małego psa,
Przyniosła go z podwórza.
Bo ona ma małego psa
I jest dla niego duża.

Pomogłam mu i on mi też
Troszeczkę w życiu pomógł.
No kto tu jest, no kto tu jest
Najmniejszy teraz w domu?

Ref. Bo ona ma małego psa,
Przyniosła go z podwórza.
Bo ona ma małego psa
I jest dla niego duża.

 

"Moja mała Ojczyzna"- wiersz
J. Białobrzeska

Jest na mapie mała kropka,
ja tu mieszkam, tu mnie spotkasz.
Jakie ciekawie i wesoło
w moim świecie naokoło.

Na podwórku trzy kałuże,
położyły się przy murze,
trzepak bardzo dziś kaprysi -
duży dywan na nim wisi.

Słońce z cieniem gra tu w berka,
pan kominiarz z dachu zerka,
teraz chyba każdy przyzna,
że jest piękna ma Ojczyzna!

 

"Jestem sobie Polak mały"- piosenka

Jestem sobie Polak mały,
Polska to jest kraj wspaniały.
Góry morze i jeziora
to jest frajda dla juniora.
 
Ref: Flagi w ręce dziś weźmiemy
do kółeczka już stajemy.
Razem z nami tańczy ona
wstęga ta- biało czerwona.
 
Każdy maluch godło zna
jest nim ptak, koronę ma,.
To jest dumny orzeł biały,
to on strzeże kraj nasz cały.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Październik dla grupy Tygrysków.pdf


Dwa kasztanki- piosenka

Szumią drzewa- szu szu szu, szu szu szu, szu szu szu,
wnet kasztanki spadną tu, spadną tu.
Słychać wkoło- tap tap tap, tap tap tap, tap tap tap,
kasztanowy sypie grad, sypie grad.
Teraz leżą tu i tam, tu i tam, tu i tam, tu i tam,
ja je wszystkie zbiorę sam, zbiorę sam.
Dwa kasztanki- rączki dwie, rączki dwie, rączki dwie,
na kasztankach zagrać chce zagrać chcę.
 

Urodziny marchewki- piosenka

Na marchewki urodziny
Zeszły wszystkie się jarzyny.
A marchewka gości wita
I o zdrowie grzecznie pyta

Kartofelek podskakuje,
burak z rzepką już tańcuje.
Pan kalafior z krótką nóżką
biegnie szybko za pietruszką.

Kalarepka w kącie siadła,
Ze zmartwienia aż pobladła.
Tak się martwi, płacze szczerze,
Nikt do tańca jej nie bierze.

Wtem pomidor nagle wpada,
Kalarepce ukłon składa.
Moja blada kalarepko,
Tańczże ze mną,
tańczże krzepko.

Wszystkie pary jarzynowe
Już do tańca są gotowe.
Gra muzyczka obereczka,
Wszyscy tańczą już w kółeczkach.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Wrzesień dla grupy Tygrysków.pdf
 

"Nasze zmysły"- wiersz

Oczy służą do patrzenia,
Buzią smak badamy,
Uszy słyszą to i owo,
Nosem świat wąchamy.

 

"Plac zabaw"- piosenka
sł. M. Ostojewska, muz. I.Bogucka

1. Już w oczach radość, bo słońce świeci
    na spacer pora iść.
    Na placu zabaw jest dużo dzieci,
    bawić się chodźmy dziś!

Ref. Plac zabaw, plac zabaw,
    tu z kolegami poznasz zabaw sto.
    Plac zabaw, plac zabaw,
    w słoneczne dni odwiedzasz go!

2. Są tu drabinki i karuzela,
    każdy się kręcić chce!
    A w piaskownicy z mokrego piasku
    babki zrobimy dwie.

3. Miło jest huśtać się na huśtawce,
    wszyscy lubimy to, że hej.
    Możemy puszczać barwne latawce,
    wietrzyku, dla nich wiej!

4. Ciekawi świata zawsze jesteśmy,
    uczyć się każdy chce.
    Bawić się świetnie na placu zabaw
    możemy całe dnie!

Podziel się na Facebooku
Polecane

karta dużej rodziny.jpeg
fb fanpage.png
youtube.jpeg
instagram.png