×

Wyszukaj w serwisie

×

Zapisz się do Newslettera

Tygryski

 

Mamy wakacje ...! Zapraszam do zabaw i ćwiczeń!

Na wakacjach nie możemy zapominać o bezpieczeństwie. Obejrzycie film i zapamiętajcie zasady, które musimy przestrzegać nad wodą.

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

Obejrzyj obrazek i policz wyróżnione poniżej zabawki.

PDF1. Policz, ile...pdf
 

W następnym zadaniu rysuj po śladzie „Wakacyjny obrazek”.

PDF2. Wakacyjny obrazek.pdf
 

„Pływające pojazdy”- nazwij i połącz liniami takie same pojazdy.

PDF3. Pływające pojazdy.pdf
 

Lato to wakacje i lody. W kolejnym zadaniu ułóż lody od najmniejszej liczby gałek lodowych do największej. Możesz pokolorować  na  kolory twoich ulubionych lodów.

PDF4. Lody, lody.pdf
 

Były pojazdy pływające a w kolejnym zadaniu będą jeżdżące. Nazwij je i rysuj po śladzie ich drogę.

PDF5. Droga pojazdów.pdf
 

Miło by było lecieć nad wodą i oglądać wszystko w dole - statki, ryby, kąpiących się. Zrób dzisiaj balon z gondolą, nie dla siebie ale dla ulubionego misia. Potrzebne będą:

  • kolorowy papier,
  • kartka, kredki, pisaki, klej, nożyczki
  • zakrętki po napojach. Sposób wykonania znajdziesz w załączniku.

 

PDF6. Balon z gondolą.pdf
 

 Życzymy miłej zabawy!

 

Już wkrótce wakacje, dlatego nasze zdania będą krążyć wokół tematu wakacji. Zapraszamy!

W tym tygodniu ćwiczymy przy piosence „Duży i mały skok” z albumu Wygibasy. Zatem słuchamy i ruszamy się w rytm piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M&list=PLH0R4k_MeIc9n2vdTRq--Gc_DqKwP94_g&index=6

Rozwiążcie zagadkę i odpowiedzcie na pytania.

PDF1. Zagadka.pdf

Spróbujcie odgadnąć, gdzie dzieci wyjadą na wakacje. Połączcie linią dziecko z właściwym miejscem spędzania wakacji.

PDF2. Gdzie na wakacje.pdf

Opowiedzcie, co przedstawiają obrazki z załącznika 3. Odnajdźcie na obrazkach i wskażcie 5 takich samych elementów.

PDF3. Na plaży.pdf

 „Wyjeżdżamy na wakacje” – w tym zadaniu poproszę Was o pomoc – spośród obrazków przedmiotów wybierzcie te, które zabierzemy ze sobą na wakacje, pokoloruj je i wyklaszcz rytmicznie ich nazwy (sylaby).

PDF4. Co bierzemy na wakacje.pdf

Co tu nie pasuje? Skreśl znaleziony obrazek.

PDF5. Co tu nie pasuje.pdf

 „Kolorowe lato” śpiewają Miś i Margolcia, może i Wy dołączycie do nich.

https://www.youtube.com/watch?v=qbwl_vrUKOk

Teraz czeka na was „wakacyjne sudoku”. Wytnijcie małe obrazki i uzupełnienie  tabelę według zasady: w każdym małym kwadracie, rzędzie i szeregu należy umieścić obrazki tak aby się nie powtarzały. Powodzenia!

PDF6. Sudoku.pdf

Na koniec przygotujcie „Lody, lody, smaczne lody”.
Potrzebne będą: waciki kosmetyczne, kolorowy papier lub plastelina kredki, pisaki, farby klej.

PDF7. Lody.pdf
 

 

         Życzymy miłej zabawy oraz bezpiecznych wakacji!!!

 

22.06 - 26.06.2020

 

Pan Rok cztery córki ma,

Każda piękna, każda cudna.

Każda w innym kolorze czaruje

Każda innym kolorem świat maluje.

https://pp6krapkowice.skycms.com.pl/download/attachment/5578/tygryski-lato.jpeg

 

Wkrótce przywitamy lato, dlatego w tym tygodniu nasze zadania będą krążyły wokół tego tematu ale zaczynamy jak zwykle od gimnastyki. w tym tygodniu ćwiczymy przy piosence „Kto jak skacze”. Zatem słuchamy i ruszamy się w rytm piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ&list=PLH0R4k_MeIc9n2vdTRq--Gc_DqKwP94_g&index=1

Na początek przyjrzyjcie się obrazkom i wykonajcie polecenie, a następnie wysłuchajcie wiersza pt. „Lato i dzieci” i odpowiedzcie na pytania:

PDF1. Lato i dzieci.pdf
 

Zapraszam do wysłuchania piosenki „Ja lubię lato”. Słowa znajdziecie w załączniku. Myślę, ze będziecie sobie ją podśpiewywać przy letnich zabawach.

https://www.youtube.com/watch?v=aybyEFc4Ais 

PDF2. Ja lubię lato - piosenka.pdf
 

 Co możemy zrobić w lecie, kiedy jest ciepło?

 Opowiedzcie rodzicom, a potem  połączcie właściwe obrazki ze słonkiem.

PDF3. Co używamy w lecie.pdf
 

„Letnie obrazki” - w kolejnym zadaniu należy uzupełnić obrazek fragmentami, które znajdują się z boku rysunku. Wytnij je i wklej we właściwe miejsce.

PDF4. Uzupełnij obrazki.pdf
 

Lato to czas zabaw. Jakie są Wasze ulubione zabawy, w które bawicie się latem?  W następnym zadaniu połącz obrazek z cieniem.

PDF5. Połącz z cieniem.pdf
 

Na koniec mamy dla Was pracę plastyczną „Uśmiechnięte letnie słonko”. Do jej wykonania  potrzebne będą:

  • kartka, kredki, pisaki, klej,
  • makaron spaghetti, wykałaczki lub kawałki wełny.

Instrukcję znajdziecie w załączniku

PDF6. Uśmiechnięte słoneczko.pdf
 

Dobrej  zabawy!!!

 

 

15.06 - 19.06.2020

 

https://pp6krapkowice.skycms.com.pl/download/attachment/5534/malpka.jpeg

Świat zwierząt jest fascynujący, zwierzęta, które żyją w odległych krajach możemy podglądać w naszych ogrodach zoologicznych. W tym tygodniu nasze zadania kręcić się będą wokół zwierząt egzotycznych.

Na powitanie mamy dla was dawkę ćwiczeń na rozgrzewkę. Jak wcześniej zapowiadałyśmy co tydzień witają Was Wigibasy z naszej klasy, które pomogą wstać z łóżka i dodać energii na cały dzień. Zatem słuchamy i ruszamy się w rytm piosenki.

 https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo&list=PLH0R4k_MeIc9n2vdTRq--Gc_DqKwP94_g&index=4

Zapraszamy Was na krótki filmik o zwierzętach. Spróbujcie zapamiętać jak najwięcej zwierząt, które występowały w filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=zq_UlNaWUS8

"Jakie to zwierzę?" – myślimy, że szybko rozwiążecie nasze zagadki.

 PDF1. Zagadki.pdf
 

Nazwij zwierzęta na obrazkach, a następnie wyklaskaj ich nazwy (sylaby) i narysuj tyle kropek ile sylab wyklaskałeś.

PDF2. Zwierzęta - sylaby.pdf
 

„Gdzie są moje nogi” – znajdź w labiryncie drogę, która zaprowadzi zwierzątko do swoich nóg.

PDF3. Gdzie są moje nogi.pdf
 

W kolejnym zadaniu połączcie obrazki w całość, możecie je połączyć za pomocą kolorowych linii lub wyciąć i skleić.

PDF4. Połącz obrazki.pdf
 

 Czas na piosenkę, może ją już słyszeliście więc zapraszam do zabawy

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

Teraz połączcie ze sobą zwierzęta tak, żeby w parze znalazło się małe i duże, takie samo zwierzę, a potem zapraszam do ich pokolorowania.

PDF5. Małe i duże.pdf
 

„Niezwykłe portrety” – zapraszamy do wykonania pracy plastycznej. Możecie poprosić rodziców o pomoc.

PDF6. Żyrafa praca plastyczna.pdf


 

ŻYCZYMY UDANEJ ZABAWY!!!

 

 

01.06 - 05.06.2020

 

 

https://pp6krapkowice.skycms.com.pl/download/attachment/5483/obrazek-tygryski.jpeg

Z okazji Dnia Dziecka życzymy wszystkim dzieciom wielu powodów do radości i uśmiechu, beztroskiej zabawy, niesamowitych przygód, pięknych bajek na dobranoc, prawdziwych przyjaciół i kochającej rodziny!

 

Na powitanie mamy dla was dawkę ćwiczeń na rozgrzewkę. Będziemy co tydzień poznawać piosenkę z serii Wigibasy z naszej klasy, która pomoże Wam rozbudzić się i zacząć z energią cały dzień i cały tydzień. Na początek posłuchajcie, co dla Was przygotowałyśmy, a następnie ćwiczcie razem.

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ&list=PLH0R4k_MeIc9n2vdTRq--Gc_DqKwP94_g&index=6&t=0s

„Jakie są moje prawa i obowiązki?” – proszę porozmawiajcie na temat praw i obowiązków dzieci na podstawie doświadczeń dzieci oraz wiersza Janusza Korczaka Prawa dziecka.

PDF1. Prawa dziecka.pdf
 

Proponujemy obejrzenie filmiku o prawach dziecka. Jest to temat trudny ale bardzo ważny, dlatego prosimy o rozmowę z dziećmi na ten temat.

https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4

Dzieci na całym świecie różnią się od siebie lecz mają te same marzenia. Chcą być szczęśliwe, kochać i być kochanym. Posłuchajcie piosenki, a może nauczycie się jej refrenu.

PDF2. Piosenka Jesteśmy dziećmi.pdf
 

Spójrzcie teraz na ilustracje dzieci z różnych stron świata i powiedzcie czym różnią się od siebie dzieci. Rodzice pomogą wam nazwać dzieci: Murzynek, Indianka, Chinka, Eskimos.

PDF3. Dzieci z różnych stron świata.pdf
 

Mamy dla Was trudne zadanie ale myślimy, że sobie poradzicie. Mamy domy z różnych stron świata. Dowiecie się w jakich domach mieszkają dzieci, kiedy poprowadzicie linie od dzieci do swoich domów.

PDF4. Dzieci i domy.pdf
 

W kolejnym zadaniu wybierzcie sobie jedną postać i ją pokolorujcie.

PDF5. Kolorowanka dzieci z różnych stron świata.pdf
 

Na koniec proponujemy Wam puzzle. Poproście rodziców o wydrukowanie jednego obrazka, a następnie sami przetnijcie go na 4 (lub więcej) części, pomieszajcie i ponownie ułóżcie.

PDF6. Puzzle.pdf
 

                                      ŻYCZYMY MIŁEJ ZABAWY!!!

 

25.05 - 29.05.2020

 

 

W tym tygodniu będziemy mieć okazję do rodzinnego świętowania, bo przed nami Dzień Matki. Z pewnością każde dziecko czymś miłym zaskoczy swoją mamusię;) ale nie zapomnimy też o pozostałych członkach rodziny. Proponowane zadania stworzą okazję do porozmawiania o naszych rodzinach, okazywania sobie miłości i szacunku, przypomnienia, jak nazywają się poszczególni członkowie rodziny. Zapraszamy!

 

Na początek piosenka o mamie. Posłuchajcie jej wspólnie.

 

PDFZadanie nr 1 rodzina.pdf

 

Tata też jest ważny w życiu każdego dziecka, dlatego prosimy rodzica o przeczytanie dziecku opowiadania. Potem spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące jego treści.

 

PDFZadanie nr 2 rodzina.pdf

 

Dziś jako pracę plastyczną proponujemy wykonanie portretów mamy i taty. Miłej zabawy!

 


PDFZadanie nr 3 rodzina.pdf

 

Pora na kilka zadań – pobawimy się w kodowanie, dopasujemy zagubione przedmioty do osób, które je zgubiły, odnajdziemy pary dzieci na placu zabaw, przy okazji przypominając sobie figury geometryczne.

 


PDFZadanie nr 4 rodzina.pdf

 

Teraz poćwiczymy trochę nasze rączki. Ołówek w dłoń i do dzieła!

 


PDFZadanie nr 5 rodzina.pdf

 

Kochane dzieci, niech ten tydzień to będzie piękny, rodzinny czas! Może spróbujecie razem
z mamą upiec pyszne ciasto a z tatą pobawić się na przykład w Indian? Spędźcie któreś
z popołudni w wyjątkowy dla was sposób – może wybierzecie się na piknik w jakieś ciekawe miejsce?

Wszystkiego najlepszego życzymy wszystkim Mamom i dziękujemy za ogrom pracy, którą wykonujecie z waszymi dziećmi!


 

18.05.2020- 22.05.2020

Wrażenia, uczucia i emocje. Temat jakże ważny i bliski rodzicom przedszkolaka! Małe dziecko potrafi w jednej chwili śmiać się do rozpuku a w następnej zalewać się łzami czy w złości rzucić zabawką. Nie rozumie swoich emocji, dlatego warto z nim rozmawiać, wyjaśniać co odczuwa i dlaczego. W tym tygodniu proponujemy zadania skupione wokół tematu uczuć i emocji - będziemy uczyć się je nazywać, odczytywać co mogą odczuwać inni, a także szukać sposobów, by radzić sobie, zwłaszcza kiedy odczuwamy te trudne lub nieprzyjemne emocje.

Zapraszamy!

 

Na początek krótka rozgrzewka przy muzyce i przy okazji dawka wiedzy na temat uczuć i emocji.

 

PDFemocje zad nr 1.pdf
 

 

Teraz posłuchajcie proszę wiersza i spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

 

PDFemocje zad nr 2.pdf
 

 

Zapraszamy na odrobinę ruchu! Wybierzemy się do krainy różnych uczuć i emocji, spróbujemy każde z nich przeżyć i poradzić sobie z ich odczuwaniem.

 

PDFemocje zad nr 3.pdf
 

 

Wiemy już, że każdy z nas przeżywa wiele różnych emocji, wrażeń – czasem miłych a czasem nieprzyjemnych. Pora na sprawdzenie wiedzy – pomoże wam w tym kolejne zadanie.

 

PDFemocje zad nr 4.pdf
 

 

Przyszedł czas na pracę plastyczną! Dziś postaramy się wykonać własne „emotki”. Udanej zabawy!

 

PDFemocje zad nr 5.pdf
 


 

11.05.2020- 15.05.2020

W tym tygodniu będziemy odkrywać tajemnice książek. Kryją one w sobie piękne, baśniowe miejsca pełne niesamowitych stworzeń; bawią, uczą, pomagają zgłębiać świat. Wspólnie spróbujemy bliżej poznać książki, tak, żeby czytanie kojarzyło się z ciekawą przygodą i dobrą zabawą. Zapraszamy do skorzystania z nowych propozycji realizacji Podstawy Programowej.

 

Na początku zapraszamy do rozwiązania zagadki i kilku zabaw, które pomogą nam dowiedzieć się o książkach nieco więcej.

 

PDFZadanie pierwsze.pdf

 

Teraz posłuchajcie proszę wiersza pt. „Smutna książeczka”, obejrzyjcie ilustracje i spróbujcie odpowiedzieć na pytania. Na pewno świetnie sobie z nimi poradzicie!

 

PDFZadanie drugie.pdf
 

 

Zapraszamy teraz do poćwiczenia naszych paluszków. Przygotowałyśmy dla nich kilka zabaw.

 

PDFZadanie trzecie.pdf
 

 

Świat książek jest naprawdę fascynujący! Z pewnością macie swoje ulubione książeczki. A może spróbujemy zrobić do nich zakładkę albo ilustrację?

 

PDFZadanie czwarte.pdf
 

 

Na koniec zapraszamy do wspólnego śpiewu i poruszania się!

 

PDFZadanie piąte.pdf
 




04.05,2020 - 08.05.2020

Witamy w kolejnym tygodniu i zapraszamy do skorzystania z nowych propozycji realizacji Podstawy Programowej. Ostatnio dowiedzieliśmy się sporo o naszym kraju - Polsce i jej symbolach narodowych. Polska znajduje się w Europie, a Europa jest jednym z siedmiu kontynentów na planecie ZIEMIA.
I to właśnie Ziemia, nasza planeta jest bohaterem tego tygodnia. Poznamy ją nieco bliżej i dowiemy się jak o nią dbać.

 

Na początku rozruszamy troszkę nasze szare komórki. Zapraszamy do rozwiązania kilku zagadek i po garść ciekawostek o naszej planecie.

 

PDFZad nr 1.pdf
 

 

Teraz posłuchajcie proszę piosenki pt. „Nasza Ziemia”, obejrzyjcie ilustracje i spróbujcie odpowiedzieć na pytania. Na pewno świetnie sobie z nimi poradzicie!

 

PDFZad nr 2.pdf
 

 

Jak zapewne zauważyliście po poprzednim zadaniu, o naszą planetę musimy się troszczyć i o nią dbać, aby była czysta i dobrze nam się na niej żyło. Dowiemy się teraz, co możemy robić, aby w tym pomagać.

 

PDFZad nr 3.pdf
 

 

Wiemy już, że dla dobra Ziemi trzeba segregować odpady. Zobaczcie, czy uda wam się pomóc dzieciom pozbierać śmieci i zanieść je do kubła.

 


PDFZad nr 4.pdf
 



Nasza planeta to piękne miejsce! Zapraszamy was teraz do pracy plastycznej - stworzenia własnej Ziemi.

 

PDFZad nr 5.pdf
 

 

Drodzy rodzice, pamiętajcie!
Zdajemy sobie sprawę, że większość z Państwa pracuje, macie Państwo także swoje domowe obowiązki, dlatego też powyżej znajdują się jedynie propozycje, które możecie realizować.

Chcemy być dla Państwa wsparciem, a nie dodatkowo Państwa obciążać.
Dlatego z proponowanych aktywności wybierzecie Państwo to, co uznacie za stosowne.
Życzymy cudownych chwil spędzonych na nauce i zabawie ze swoimi pociechami.
Z utęsknieniem czekamy na powrót do przedszkola!

 

 

27.04.2020- 30,04.2020

Drodzy Rodzice!

Zbliża się maj, a jego początek związany jest z ważnymi dla naszego kraju świętami. Dlatego też w tym tygodniu propozycje działań będą się skupiały wokół tematu „Polska – mój kraj, moja ojczyzna”. Zapraszamy!

 

Na początku prosimy o obejrzenie filmiku o polskich symbolach narodowych. Po projekcji spróbujcie nazwać symbole narodowe Polski i wykonać kilka zadań. Na pewno doskonale sobie z nimi poradzicie!

 

PDFZadanie nr 1.pdf

 

Teraz posłuchajcie proszę wiersza o polskiej fladze. Potem spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

 

PDFZadanie nr 2.pdf
 

 

Z pewnością na początku maja na naszych ulicach pojawi się wiele biało-czerwonych flag. Możecie cała rodziną pójść na spacer i poszukać flag czy godła na budynkach. Po powrocie zapraszamy do zabawy i kolejnych propozycji.

 

PDFZadanie nr 3.pdf
 

 

Jest flaga, nie może zabraknąć godła! W tym tygodniu spróbujemy stworzyć je z papierowej rolki, kolorowego papieru i waszej inwencji. Zobaczcie jak może ono wyglądać.

 

PDFZadanie nr 4.pdf
 

 

Polska to kraj o bardzo bogatej kulturze, jej elementem są też legendy. Prosimy o przeczytanie legendy o powstaniu naszej stolicy – Warszawy; historii o dzielnym Warsie i pięknej Sawie. Potem ułożymy ilustracje do wysłuchanej legendy. Może później opowiecie ją własnymi słowami?

 

PDFZadanie nr 5.pdf
 

 

Na koniec zachęcamy do zaśpiewania piosenki, którą pewnie pamiętacie z przedszkola „Jestem Polakiem”



https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

 

 

20.04.2020- 24.04.2020

W zeszłym tygodniu zamieniliśmy się w ogrodników i próbowaliśmy wyhodować własne roślinki. Czy zauważyliście już jakieś zmiany w waszym ogródeczku? Być może przekonaliście się, że to odpowiedzialne zadanie – trzeba pilnować, żeby rośliny były podlane, nie zmarzły lub nie miały zbyt ostrego światła. Dziś przyjrzymy się pracy rolnika – to dzięki jego staraniom mamy mąkę, z której można upiec pyszny chleb i bułki.

 

Na rozpoczęcie tygodnia proponujemy piosenkę „Skąd się bierze chleb?”

Zachęcamy do zapoznanie się ze słowami oraz melodią.
 

„Skąd się bierze chleb?”

Najpierw rolnik sieje zboże,
potem deszczyk je podlewa,
potem rośnie i złociście
długo na polu dojrzewa.

Słonce grzeje całe lato,
złote kłosy się w nim mienią,
a z tych kłosów, z tego ziarna
chlebek będziesz jeść jesienią.

Młynarz we młynie ziarenka zmiele,
z ziaren tych mąka powstanie,
a z mąki piekarz nocą  
w piekarni upiecze chleb na śniadanie.

 

Zapraszamy do wysłuchania piosenki:

MP3Skąd się bierze chleb-piosenka.mp3
 

Propozycja 1.

Prosimy rodziców, aby wspólnie z dziećmi obejrzeli krótki filmik (ok. 2 minuty) obrazujący powstawanie chleba, a następnie spróbowali porozmawiać o nim ze swoimi pociechami. Pomocne w tym zadaniu mogą okazać się pytania:

 

- Jak nazywa się osoba, która sieje ziarno na polu?

- Jakie narzędzia/maszyny jej pomagają?

- Co to są żniwa?

- Gdzie trafia ziarno, żeby mogło zamienić się w mąkę?

- Co jest potrzebne do wypieku chleba? Kto się tym zajmuje?

 

„Od ziarenka do bochenka”: https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8

 

Ilustracje przedstawiające proces „Od ziarenka do bochenka”

JPEG1.jpeg
JPEG2.jpeg
JPEG3.jpeg
JPEG4.jpeg
JPEG5.jpeg
JPEG6.jpeg
 

To zadanie pomoże poszerzyć wiadomości dziecka na temat pracy rolnika i jego wkładu w proces wypieku chleba; kształtuje umiejętność odpowiedzi na pytania.

 

Propozycja 2.

Po takiej dawce wiedzy na pewno świetnie poradzicie sobie z kolejnym zadaniem. Przedstawiamy poniżej obrazki ilustrujące proces wypieku chleba – waszym zadaniem jest ułożenie ich we właściwej kolejności.
 

PDFhistoryjka-obrazkowa-1.pdf
PDFhistoryjka-obrazkowa-2.pdf
 

To zadanie kształtuje u dziecka logiczne myślenie oraz myślenie przyczynowo- skutkowe.

 

Propozycja 3.

PRACA PLASTYCZNA

Dziś spróbujemy stworzyć traktor – maszynę bardzo potrzebną rolnikowi w jego pracy. Wykorzystamy do tego figury geometryczne wycięte z kolorowego papieru.
 

Potrzebne będą: kolorowy papier, ołówek, nożyczki, klej, kartka papieru w dowolnym kolorze, ewentualnie kredki lub flamastry do dorysowania dodatkowych elementów/ozdobienia pracy.
 

Sposób wykonania: Rodzic na kartkach kolorowego papieru rysuje ołówkiem figury: kwadraty, prostokąty, koła i trójkąty. Zachęcamy dziecko do samodzielnego wycinania figur oraz ich nazwania. Następnie układamy wszystko na kartce i przyklejamy. Dodatkowo można ozdobić pracę, dorysować nowe elementy.
 

Poniżej zdjęcie poglądowe, ale sposób wykonania zależy oczywiście od was – jeżeli macie inny pomysł na traktor to chętnie zobaczymy co wymyślicie.


JPEGIMG-20200414-WA0017.jpeg
JPEGIMG-20200414-WA0018.jpeg
 

Ta praca pomaga dziecku rozwijać inwencję twórczą, kreatywność. Wycinanie pozwala na wzmacnianie mięśni rąk i doskonalenie motoryki małej, tak potrzebnej na późniejszym etapie nauki pisania. Dodatkowo dziecko rozwija umiejętności matematyczne utrwalając figury geometryczne.

 

Propozycja 4.

Teraz to my zamienimy się w piekarzy! Kochani Rodzice, z pewnością macie jakiś wypróbowany przepis na domowe wypieki, zaproście dzieci aby były małymi pomocnikami w piekarni. Można też przygotować najprostszą masę solną ze szklanki mąki, szklanki soli i około połowy szklanki wody i zaproponować dziecku, aby ulepiło własne pieczywo – chleb, bułeczki, rogaliki. Tak zrobione „ciasto” można obsypać dowolnymi ziarenkami (słonecznik, sezam itp.) i pozostawić do wyschnięcia, a kolejnego dnia pomalować farbami.

 

Wspólne zajęcia z rodzicem umacniają w dziecku poczucie własnej wartości, rozwijają umiejętności społeczne. Lepienie i posypywanie dodatkowo wspierają rozwój małych rączek i małą motorykę oraz chwyt pęsetowy – ważny w wypracowaniu prawidłowego trzymania narzędzia pisarskiego.

 

Propozycja 5.

Uff, praca w piekarni to wcale nie taka prosta sprawa! Dla relaksu proponujemy odprężający masażyk.

Dziecko siedzi przed rodzicem na podłodze. Rodzic recytuje tekst i wykonuje ruchy – rysuje wzory na plecach dziecka.
 

„Rolnik w polu” – masażyk wg B. Gawrońskiej.

„Rolnik rano rusza w pole” – kroczymy palcami obu rąk po plecach dziecka.

„Orać pługiem czarną rolę” – rysujemy linie równoległe do linii kręgosłupa z góry do dołu.

„Sieje zboże i buraki” – stukamy palcami po całych plecach.

„Z których później są przysmaki” – lekko pukamy dłońmi w plecy dziecka.

 

 

13.04.2020- 17.04.2020

W NASZYM OGRÓDECZKU

W tym tygodniu każde dziecko przy pomocy rodziców stanie się ogrodnikiem i założy swój zielony ogródek. Będzie doglądać i obserwować jak rośnie, a rodzice pomogą zapisywać spostrzeżenia dzieci. Dzieci poznają w ten sposób poszczególne etapy rozwoju roślin oraz czynniki potrzebne do życia roślinom.
 

Poniżej przedstawiamy piosenkę, która może towarzyszyć Wam przy każdym proponowanym zadaniu.
 

„W naszym ogródeczku” - piosenka 

W naszym ogródeczku

zrobimy porządki }3razy
 

Wygrabimy ścieżki

przekopiemy grządki,

przekopiemy grządki raz, dwa, trzy.

 

Potem w miękką ziemię

wsiejemy nasionka }3razy

 

Będą się wygrzewać

na wiosennym słonku,

na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.

 

Przyjdzie cieply deszczyk

i wszystko odmieni } 3 razy

 

W naszym ogródeczku

grządki zazieleni,

grządki zazieleni raz, dwa, trzy.

 

link do piosenki poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o

 

Propozycja 1.

Prośba do Rodziców o przeczytani historii o cebulce, na podstawie opowiadania
„O żółtym tulipanie” M. Rożyckiej.
 Dziecko z uwagą słucha opowiadania i odpowiada na pytania dotyczące treści tekstu.


Opowiem wam historię o cebulce...
Była sobie cebulka, całkiem podobna do tych, które się je, ale mniejsza. Jesienią, kiedy liście na drzewach zaczęły żółknąć cebulka została zakopana w ziemi – tak jak skarb. Cebulka wcale się nie martwiła. Jadła, piła (bo cebulki potrafią jeść i pić pod ziemią), a nawet troszkę urosła: wypuściła od dołu korzonki, a od góry mały rożek, to znaczy kiełek. Potem zrobiło się zimno, na ziemię spadły liście, a jeszcze później śnieg. Cebulka wcale się nie martwiła, tylko zasnęła pod swoją żółto- brązowo- białą kołderką. Spała długo, długo. Pewnego razu coś ją obudziło śnieg stopniał, robiło się coraz cieplej. Świeciło słonko a później spadł deszcz, twarda ziemia stawała się coraz bardziej miękka i wilgotna. Znowu można było jeść i pić, a w dodatku coś strasznie ciągnęło cebulkę do góry. Nie mogła od razu cała wyjść spod ziemi, ale wysunęła swój rożek. Rożek wydłużał się jak antena, aż ujrzał świat, zielenił się i wypuścił liście ... A na końcu miał pączek. Oczywiście nie taki do jedzenia, tylko mniejszy i zielony. Któregoś dnia, gdy słońce przygrzało naprawdę mocno, pączek zaczerwienił się i rozchylił. I okazało się, że na świecie pojawił się piękny żółty tulipan! Nastała naprawdę wiosna.

 

Rozmowa na temat treści opowiadania:
- O jakiej cebulce jest mowa w tym opowiadaniu?
- Gdzie mieszkała ta cebulka?
- Kiedy została wsadzona do ziemi?
- Co zrobiła ta cebulka, kiedy przyszła zima?
- Jak długo spała?
- Kto go obudził?
- Co się wydarzyło potem?
 

Układanie historyjki obrazkowej na podstawie opowiadania „Od cebulki do kwiatu” (etapy rozwoju rośliny)- nazywanie poszczególnych części tulipana: cebulka, łodyga, liście, kwiat.
Dziecko rozwija pojęcie następstwa czasu.

JPEGod cebulki do tulipana.jpeg
JPEGod nasionka do kwiatka.jpeg
 

Propozycja 2.
Zapraszamy do wykonania małego doświadczenia, które z pewnością zainteresuje dzieci. Farbowanie kwiatów/ farbowanie tulipanów barwnikami spożywczymi.

Zanim do niego przejdziemy proszę niech dziecko weźmie tulipana w ręce i zapozna się z nim za pomocą dotyku i węchu. Proszę również zachęcić dzieci do wypowiedzi na temat tulipanów (kolor, wielkość), a także pomóc w określeniu poszczególnych części rośliny. Stosowanie i rozumienie pojęć: łodyga, liść, kwiat przez dziecko. Rozwijanie ciekawości i myślenia przyczynowo- skutkowego.

 

Do doświadczenia potrzebne będą:

- 3 białe tulipany (w filmiku jest 6)

- 3 szklanki z wodą

- 3 barwniki spożczywcze

 

link poniżej  

https://www.youtube.com/watch?v=hkFAkbQXm_4

 

Propozycja 3.
Zabawa orientacyjno – porządkowa „Wiatr – słońce – deszcz”
.

Takie zabawy jak ta są dobrze znane dzieciom gdyż tak bawimy się w przedszkolu. Dziecko uczy się koncentracji i reagować na sygnał.

Można włączyć muzykę i podczas muzyki dziecko tańczy a na sygnał słowny Rodzica wykonuje określone polecenie .Oczywiście bawimy się razem z dzieckiem
Dziecko swobodnie podskakuje z nogi na  nogę po całym pokoju

Na sygnał „wiatr” - zatrzymuje się. Unosi ramiona w górę i kołysze nimi.
Na sygnał „deszcz” – robi przysiad podparty i nisko pochyla głowę.
Na sygnał „ słońce” – wyciąga się mocno w górę, wznosząc ramiona i wspina się na palce.

 

 Ćwiczenia oddechowe "Bawimy się w wiatr"

Dzięki temu ćwiczeniu łatwo przebiega usprawnianie narządów mowy - zwiększanie pojemności płuc.

Do wykonania tego ćwiczenia potrzebne będą: paski bibuły lub chusteczki higieniczne.

Dziecko nabiera powietrze nosem i wydycha ustami. Wprawia w ruch kolorowe bibułki lub chusteczki higieniczne.

 

Propozycja 4.

Zakładamy zielony ogródek.

W domu możemy posadzić rośliny cebulowe np. tulipany a nawet zwykłą cebulę, z której wyrośnie zielony szczypiorek. Dzięki słoiczkom każde dziecko może zaobserwować pojawienie się korzeni.

Dzięki temu zadaniu dziecko pozna sposoby siania, sadzenia roślin oraz warunki potrzebne do ich prawidłowego wzrostu. Wdrażanie do systematycznej opieki nad roślinami, budzenie wrażliwości na piękno przyrody.

Hodowla cebuli:

Prosimy Rodziców o przygotowanie:

- gazy,

- słoiczków,

- wody,

i do wyboru:

- cebuli lub cebulek tulipanów

No to do dzieła :)

Wlewamy wodę do słoiczka i kładziemy gazę na której umieszczamy cebulkę.

Teraz każdego dnia możemy obserwować co się dzieje.
 

Hodowla rzeżuchy

Może nie wszystkie dzieci wysiały rzeżuchę na święta i mają teraz ochotę na założenie hodowli.

Tu również prosimy Rodziców o pomoc w przygotowaniu, potrzebne nam będą:

- płytka tacka (może być nawet talerzyk)

- wata lub gaza

- nasionka rzeżuchy

- woda

Na płytkich tackach dzieci wykładają watę, którą zwilżają wodą. Następnie wsypują nasionka na watę i podlewają

Może znajdziecie w swoim domu szkło powiększające, które pomocne będzie przy obserwacji.

 

Propozycja 5.

Praca plastyczna - Moje kwiatki.

Potrzebne będą: farby, pędzel i kartki. 

Niech każde dziecko namaluje tak jak potrafi kolorowe kwiatki. Niech wypełnią cała kartkę ;)

Mam nadzieję,że każde dziecko odczuwać będzie radość z realizacji własnych pomysłów  i wykonania  pracy.

 

Ćwiczenie graficzne.

Podczas wykonywania podanego ćwiczenia dziecko przygotowuje rękę do pisania.

GIFrysowanie-edukacyjne-dla-dzieci-tulipan-duzy.gif
 

 

06.04.2020-10.04.2020

Kochani Rodzice, ten zaczynający się właśnie tydzień to wyjątkowy czas- niedługo Wielkanoc.
Dzieci z pewnością nie mogą się już doczekać wspólnego przygotowywania pisanek czy szykowania koszyczka. Dlatego tez propozycje na ten tydzień to zadania związane właśnie z Wielkanocą i tym,
co dzieci w niej lubią. Przypominamy, ze to Wy decydujecie kiedy i jak wykonanie je z Waszym dzieckiem. Dziękujemy za wszystkie zdjęcia, filmiki i pozdrowienia, które nam przesyłacie.
Radosnego świętowania!

 

Propozycja 1.

Zapraszamy do zapoznania się z piosenką, która wprowadzi nas w ten nadchodzący, wyjątkowy czas.
 

PIOSENKA WIELKANOCNA
sł. A. Galica muz. T. Fabisiak

Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach każdy zając pamięta.
Do koszyczka zapakuje słodycze
I na święta ci przyniesie moc życzeń.

Idą święta wielkanocne idą święta.
O tych świętach i kurczątko pamięta.
W żółte piórka się ubierze, wesołe
wśród pisanek będzie biegać po stole.

Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach nasz baranek pamięta.
Ma na szyi mały dzwonek dźwięczący.
Będzie dzwonił, będzie skakał po łące.

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=B3AVIa8MJbQ 


Poprzez tę aktywność dziecko rozwija pamięć, a także muzykalność, poczucie rytmu oraz umiejętności wokalne.

 

Propozycja 2.

Drogie dzieci, wysłuchajcie opowiadania a następnie postarajcie się odpowiedzieć na zadane poniżej pytania.

„O wielkanocnych pisankach w kurniku”

Zajrzały wróbelki do kurnika i zobaczyły, że kura zniosła cztery jajka.
– Ko-ko-ko – zagdakała. – Leżcie tu cichutko.
I poszła szukać ziarenek na podwórku. Ale jajka myślały, że są mądrzejsze od kury. Turlały się i postukiwały skorupkami, aż usłyszał je kot.
– Mrau – powiedział. – Będzie z was pyszna jajecznica.
– Nie, nie! – Trzęsły się ze strachu jajka. – Nie chcemy na patelnię!
– Uciekajcie – ćwierkały wróbelki. – Schowajcie się przed kotem.
– Nie dam się usmażyć! – zawołało pierwsze jajko i poturlało się przed siebie. Po chwili wróciło i zaśpiewało wesoło:
Jestem czerwone w czarne kropeczki, nikt nie zrobi jajecznicy z takiej biedroneczki.
– Co ci się stało? – pytały pozostałe jajka.
– Pomalował mnie pędzelek kolorową farbą i już nie jestem zwykłym jajkiem, tylko wielkanocną pisanką. Drugie jajko też poturlało się do pędzelka i rzekło grubym głosem:
To nie jajko, tylko tygrys, nie rusz mnie, bo będę gryzł. Teraz wyglądało jak pisankowy tygrys w żółto-czarne paski.
– Brawo! – ćwierkały wróbelki.
– I ja też, i ja też! – wołało trzecie.
Trzecie jajko wróciło całe zieloniutkie i pisnęło:
- Jestem żabką, każdy to wie. Czy ktoś zieloną żabkę zje? Nie!
Trzy pisanki były bardzo zadowolone. Czwarte jajko zbladło ze strachu.
– Pospiesz się! – ćwierkały wróbelki. – Kot idzie.
– Tylko jedno jajko? – mruczał kot. – Ugotuję cię na twardo.
Jajko ze strachu trzęsło się tak, że skorupka zaczęła mu pękać.
– Ojej, ratunku! – wołały przerażone wróbelki. – Teraz na pewno kot cię zje.
– Trach-trach-trach! – skorupka pękła na małe kawałki i... wyszedł z niej żółty kurczaczek.
Zamrugał czarnymi oczkami i zapiszczał:
- Wielkanocna bajka, wyklułem się z jajka!
A wróbelki zaćwierkały, że „w świątecznym koszyku jest pisanek bez liku”.
 
 

Bajkę napisała: Agnieszka Galica

Pytania do opowiadania (można zaproponować swoje):

- Co wróbelki zobaczyły, gdy zajrzały do kurnika?

- Ile jajek zniosła kura?

- Co zrobiły jajka po wyjściu mamy z kurnika?

- Kto usłyszał jajka i co chciał z nimi zrobić?

- Na jaki pomysł wpadły jajka, aby się uchronić przed kotem?

- Czy wszystkie zdążyła się pomalować?

  Ta aktywność rozwija koncentrację, słuchanie ze zrozumieniem oraz rozwija mowę.

 

 

Propozycja 3.

EKSPERYMENTY Z JAJKIEM

Czy jajko potrafi pływać? Co łączy jajko i zęby? Jak włożyć ugotowane jajko do butelki?

Czy można prześwietlić jajko? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie, drogie dzieci i rodzice wykonując ciekawe doświadczenia, do których link prezentujemy poniżej:

 

https://www.mamawdomu.pl/2016/03/eksperymenty-z-jajem-czyli-7-pomyslow-na-doswiadczenia-z-dziecmi.html

 

Dzięki eksperymentowaniu dziecko rozbudza w sobie ciekawość świata oraz umiejętności poznawcze, poza tym doświadczenia dostarczają mnóstwo frajdy, pozytywnych emocji oraz poczucie bliskości podczas wykonywania ich z rodzicami.

 

 

Propozycja 4.

WIELKANOCNE ZABAWY

Przed Świętami solidna dawka ruchu jest jak najbardziej wskazana. Dlatego proponujemy Wam drogie dzieci oraz drodzy rodzice- kilka konkurencji sportowych, możliwych do zrealizowania w domu. Zachęcamy do wspólnej zabawy! Potrzebne Wam będą:

-plastikowe lub zwykłe łyżki

-ugotowane jajka (mogą być również jajka styropianowe lub plastikowe piłeczki)

-poduszki, krzesła

- dobry humor
 

A oto konkurencje:

Przenoszenie jajka

Przygotuj plastikowe łyżki (lub zwykłe) i ugotowane jajka. Zabawa polega na przeniesieniu jajka z jednego miejsca, do wyznaczonej mety.

Urozmaiceniem może być slalom lub tor przeszkód.

 

Toczenie jajka

Wszyscy uczestnicy zabawy stają w szeregu. Na znak toczą jajka po podłodze. Wygrywa osoba, której jajko potoczyło się najdalej.

Dzieci mogą odliczyć odległość od startu do swojego jajka „tip-topami”. Od razu też poćwiczą liczenie i mierzenie.

 

Rzucanie pisanek

Ta zabawa polega na rzucaniu do siebie (zatem parami) pisanek. Przy każdym rzucie, w którym uda się złapać jajko i nie spadnie na podłogę, para oddala się od siebie o jeden krok. Zabawa się kończy, kiedy pisanka wyląduje na podłodze.

 

Berek zajączek

Zabawa jest odmianą zwykłego berka. Tylko, że uczestnicy ganiają się… kicając.

 

Zajączkowy  tor przeszkód

Można go ułożyć z poduszek, ustawić krzesła lub wyznaczyć trasę w pokoju. Dziecko pokonuje ją kicając, zamiast po prostu biec. Trasę można zmieniać kilka razy.

 

Aktywność ruchowa wpływa na rozwój fizyczny dziecka, usprawnia motorykę dużą oraz małą, wpływa na rozwój zręczności oraz zwinności.

 

 

Propozycja 5.

PRACA PLASTYCZNA


Wiemy, że prace plastyczne wykonujecie zawsze z dużym zaangażowaniem, dlatego dziś mamy dla

Was kilka propozycji do wyboru.
 

- Pisanki na folii aluminiowej

Do wykonania potrzebne Wam będą: folia aluminiowa, nożyczki oraz flamastry.

Sposób wykonania: rysujemy sylwetę jajka, następnie wycinamy oraz przystępujemy do ozdabiania według własnych pomysłów. (Zachęcamy dzieci do samodzielnego wycinania).

Poniżej zdjęcie poglądowe.

JPEGPisanki na folii.jpeg
 

- Wielkanocny zajączek

Przygotowujemy: kolorowy papier, ołówek, nożyczki, flamaster.

Sposób wykonania: Odrysowujemy dłoń na kartce papieru, (palce jak najbardziej zwarte), następnie wycinamy. Zaginamy do wewnątrz rączki zająca (mały palec i kciuk), palec serdeczny i wskazujący utworzą uszy zająca, natomiast palec środkowy zaginamy do tyłu. Dorysowujemy lub przyklejamy: oczka, buzię, nosek, wąsy. :)

Zdjęcie poglądowe:

JPEGZając z papierowej dłoni.jpeg
 

- Kurka wielkanocna

Potrzebne będą: farby, pędzel, oraz kartka papieru

Sposób wykonania: Malujemy dłoń farbą, następnie odbijamy na kartce- w ten sposób powstanie nam kura, obok pędzlem możemy domalować żółte kurczaczki. Udanej zabawy!

Zdjęcie poglądowe:

JPEGkurka.jpeg
 

Proponowane prace plastyczne rozwiną inwencję twórczą, wyobraźnię. Wycinanie jest ważnym ćwiczeniem wzmacniającym mięśnie ręki, które pracują później przy pisaniu. Poprzez pomalowania dłoni farbą zapewniamy dziecku doznania sensoryczne.

 

Mamy dla Was drogie Tygryski również propozycję wiersza, który jest również naszymi życzeniami dla Was!
 

Wiosna jest z nami,

Wielkanoc nadchodzi,

Cieszą się starsi i cieszą się młodzi,

Bo to miły, wspólny czas

Kiedy miłość łączy nas

 

Z okazji Wielkanocy

życzymy Wam od serduszka,

Wiosenki w sercu -

u starszaka i maluszka,

 

Żeby łzy się nie zdarzały

Smutki w radość się zmieniały,

Żadnych kłótni, żadnych zwad,

Żyjcie zdrowi nam sto lat!



Autor: Pani Monia-inspiracje przedszkolne

 

30.03.2020- 03.04.2020

Drodzy rodzice, to są nasze propozycje na realizację podstawy programowej w tym tygodniu. Pamiętajcie, że to Wy decydujecie kiedy, w jakiej kolejności i formie wykonacie dane zadanie wspólnie z Waszym dzieckiem. Jest nam bardzo miło, że pomimo sytuacji, jaka nastała, możemy we współpracy z Wami wspierać rozwój Państwa dzieci. Prosimy o gromadzenie wszystkich prac wykonanych przez dzieci. Dziękujemy, że jesteście!


    Motyle są prawdziwym klejnotem wśród owadów. Ich różnorodne barwy i trzepot malutkimi skrzydłami niejednokrotnie wzbudza w nas zachwyt. Przed nami piękna pora roku, która pozwoli nam podziwiać te piękne owady. Ale skąd się biorą motyle? Właśnie nad tym pytaniem chciałybyśmy się zastanowić w tym tygodniu wciągając w tę przygodę was, drogie dzieci.

 

Zadanie 1. Rodzice, proszę przeczytać opowiadanie (link poniżej) i poprosić dzieci o udzielenie odpowiedzi na pytania.


PDFBajeczka o motylu.pdf

 

Ilustracja do opowiadania

PDFCYKL-ŻYCIA-MOTYLA.pdf



Zadanie 2. Mamy również dla Was propozycję ułożenia historyjki obrazkowej-
"Od gąsienicy do motyla". (Podane obrazki można omówić, ustalając kolejność lub jeżeli jest taka możliwość- wydrukować w mniejszym formacie, następnie: wyciąć,ułożyć w odpowiedniej kolejności oraz nakleić na kartkę).

 
JPEGod gąsienicy do motyla 1.jpeg
JPEGod gąsienicy do motyla 2.jpeg
JPEGod gąsienicy do motyla 3.jpeg
JPEGod gąsienicy do motyla 4.jpeg
JPEGod gąsienicy do motyla 5.jpeg


Dzięki wykonaniu tego zadania dziecko objaśnia kolejność zdarzeń oraz rozwija umiejętność logicznego myślenia oraz mowę.

 

Zadanie 3. Dziś proponujemy dwie aktywności. Dzieci doskonale znają z przedszkola zabawę muzyczno- ruchową „Gąsienica Basi” – zapraszamy do wspólnej zabawy :)

Link do zabawy:
https://www.youtube.com/watch?v=xFt7cB-O594


Dzięki zabawom muzyczno- ruchowym rozwijamy sprawność fizyczną, poczucie rytmu, wyobraźnię muzyczną a także poczucie własnej wartości. Wspólne zabawy z rodzicami przyczynią się do rozwijania odczucia przynależności do rodziny.

Mamy również propozycję wiersza, zachęcamy do wspólnego recytowania, oraz ilustrowania ruchem.
 

"Gąsienica mała
po trawce biegała.
Nóżkami tupała,
rączkami machała.
W kółko się kręciła
i piłką bawiła.
Gdy deszczyk zaczął padać,
pod listkiem się skryła
i bardzo zmęczona 
spać się położyła.”

 

Zadanie 4. Zabawa matematyczna „Kolorowa gąsienica”.
Teraz czas na propozycję zabawy podczas której dziecko zabawi się rytmami podczas układania papierowych kółek w - odtwarzając podany układ, przeliczając, utrwalając figurę geometryczną.

Zabawa przedstawiona jest w przystępny dla dzieci sposób w podanym filmie.
 

https://www.youtube.com/watch?v=3aK8gWNWQNo&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0kLKqUXAgjqy40I8FInJN5dyxZI  (od 1:31 jest przedstawiona interesująca nas gąsienica)
 

Drodzy rodzice do wykonania zadania możecie wykorzystać załączone poniżej materiały (sylweta gąsienicy, kolorowe kółka, kółka z podaną liczbą oczek oraz z cyframi), można również przygotować kółka samodzielnie wycinając je z kolorowego papieru.


PDFZabawy matematyczne cz.1.pdf
 

Zadanie 5.  Praca plastyczna "Fantastyczny motyl".

Dzisiejszym zadaniem będzie wykonanie pięknego, barwnego motyla. Kierując się własną inwencją zachęcamy do wybrania dowolnej techniki wykonania. Można wykorzystać papierowe kółka z zadania matematycznego (np. do ozdobienia skrzydeł), można również wykorzystać plastelinę. Niech dzieci kierują się wyobraźnią. Poniżej zamieszczamy przykładowe pomysły oraz szablon motyla.

 

PNGSzablon motyla.png

JPEGMotyl - Kreatywnie w domu.jpeg


Zachęcamy również do wykonania ćwiczenia graficznego zamieszczonego poniżej. Należy wykonać je wykorzystując ołówek oraz zwrócić uwagę na odpowiednie trzymanie narzędzia w dłoni.

BMPmotyl ćwiczenie graficzne.bmp
 

Dzięki wykonaniu tego zadania dzieci rozwiną ekspresję twórczą, wyobraźnię a także rozwiną koncentrację oraz przygotują rękę do pisania.

 

Podsumowaniem tego tygodnia niech będzie dowolny taniec do podanej piosenki :)
 

http://https://www.youtube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4

 

Zapraszamy serdecznie!
 

 

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Marzec dla grupy Tygryski.pdf

 

"Maszeruje wiosna"- piosenka

1. Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat!

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę, na ramieniu
małą torebeczkę. Chętnie żuje gumę i robi
balony a z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat!

3. Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat!

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Luty dla grupy Tygryski.pdf
 

"Przedszkolna samba"- piosenka

1. Brazylijska dżungla, tropikalny gąszcz,
płynie Amazonka a w niej wielki wąż.
Tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara.
Tylko lama tańczy sama, z kuguarem zła to para.

Ref.Tańczmy sambę wszyscy razem w kole,
brazylijską sambę tańczy całe przedszkole. (bis)

2. Brazylijska dżungla, tropikalny las.
Brazylijska samba niech rozgrzewa nas.
Tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara.
Tylko lama tańczy sama, z kuguarem zła to para.

Ref. Tańczmy sambę…

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Styczeń dla grupy Tygrysków.pdf

 

"Wyczaruję dla babuni"- piosenka

M. Terlikowska

Wyczaruję dla babuni suknię z kropli rosy
Szal z obłoczków, wstążkę z tęczy wplotę jej we włosy.

Babciu, droga babciu, to wszystko dla ciebie
babciu, droga babciu bardzo kocham ciebie.

Namaluję dziadziusiowi rybek pełną rzekę,
Koszyk grzybów, działkę z domkiem, pieska na pociechę.

Dziadku, drogi dziadku, to wszystko dla ciebie
dziadku, drogi dziadku bardzo kocham ciebie.

 

"Dla babci i dziadka"- wiersz

Jestem sobie wnuczka mała,
Moja Babcia jest wspaniała.
Zna tuziny pięknych bajek,
Których słucha się wspaniale.
Gry, zabawy, wyliczanki,
Różne wiersze, zgadywanki.

Dziadek z klocków stawia wieże,
Dobrze gra na komputerze.
Zawsze zgrabnie piłkę łapie,
Aż się dziwnie gapią gapie.
Zimą bierze mnie na narty.
Kocham Dziadków to nie żarty.

 

"Koncert na 102 dla babci i dziadka"- piosenka

sł. i melodia Izabela Wałaszewska

1. Hej babciu, hej dziadku, witamy was piosenką,
wesołą i skoczną i bardzo uśmiechniętą.
W piosence sto dźwięków, a każdy pięknie gra.
Dla babci i dziadka dziś koncert na sto dwa.

2. Już pora rozpocząć wesołe przedstawienie,
bo każdy chce dla was wystąpić na tej scenie.
I każdy artysta ważną rolę ma.
Dla babci i dziadka dziś koncert na sto dwa.

 

PDFZamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc Grudzień dla grupy Tygryski.pdf
 

"Chodźmy razem do Betlejem"- pastorałka czeska
sł. polskie Maria Tomaszewska

1. Chodźmy razem do Betlejem, tibi tibi tibi tibi,
Jezusku, pora spać,
ja cię będę dziś kołysać.

2. A ty Witku na fleciku firlifirlifirlili,
Jezusku, pora spać,
ja cię będę kołysać.

3.Teraz Ewka na skrzypeczkach, dylu dylu dylu da!
Jezusku, pora spać,
ja cię będę kołysać.

4.Teraz Błażej na gitarze, dę, dę, dę, dę,
Jezusku, pora spać,
ja cię będę kołysać

5. A ty Janie na fortepianie, plum, plum, plum,
Jezusku, pora spać,
ja cię będę kołysać

6.A ty Benku, na bębenku bum bum bum bum bum bum da!
Jezusku, pora spać,
ja cię będę kołysać


"Nasz kochany Mikołaj"- piosenka

1 Już śniegiem zima świat okryła,
Już wigilijna przyszła noc,
Już ktoś zagląda do komina,
To z siwą brodą przemiły gość

Ref. Nasz kochany Mikołaj,
Dziś prezenty rozda nam,
Pod choinkę włoży je,
Byśmy mogli cieszyć się.

2 Choć bardzo zimno jest na dworze,
Choć śniegu dużo, aż po pas,
Choć wszystko skute grubym lodem,
On się nie boi, odwiedzi nas

Ref. Nasz kochany Mikołaj,
Dziś prezenty rozda nam,
Pod choinkę włoży je,
Byśmy mogli cieszyć się

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Listopad dla grupy Tygryski.pdf


"Bo ja mam psa"- piosenka
sł. W. Chotomska, muz. W. Korcz

„Gdzie ta mała się podziała” woła tata,
„Co ta mała zmalowała” mówi brat.
Ciągle tylko: taka mała, taka mała,
Krasnoludek, okruszyna, pchełka, skrzat.

Ref. A ja mam psa, a ja mam psa,
Przyniosłam go z podwórza.
A ja mam psa, małego psa,
Dla niego jestem duża.

Malutki jest i biedny jest,
Bo wcale nie miał domu.
Tatusiu spójrz ten pies już wie,
Że duża chce mu pomóc.

Ref. Bo ona ma małego psa,
Przyniosła go z podwórza.
Bo ona ma małego psa
I jest dla niego duża.

„Przy tej dużej to nie zginę” myśli piesek.
Duża wzięła mnie do domu, dała jeść.
I wykąpie mnie ta duża i uczesze.
Z taką dużą to na świecie dobrze jest.

Ref. Bo ona ma małego psa,
Przyniosła go z podwórza.
Bo ona ma małego psa
I jest dla niego duża.

Pomogłam mu i on mi też
Troszeczkę w życiu pomógł.
No kto tu jest, no kto tu jest
Najmniejszy teraz w domu?

Ref. Bo ona ma małego psa,
Przyniosła go z podwórza.
Bo ona ma małego psa
I jest dla niego duża.

 

"Moja mała Ojczyzna"- wiersz
J. Białobrzeska

Jest na mapie mała kropka,
ja tu mieszkam, tu mnie spotkasz.
Jakie ciekawie i wesoło
w moim świecie naokoło.

Na podwórku trzy kałuże,
położyły się przy murze,
trzepak bardzo dziś kaprysi -
duży dywan na nim wisi.

Słońce z cieniem gra tu w berka,
pan kominiarz z dachu zerka,
teraz chyba każdy przyzna,
że jest piękna ma Ojczyzna!

 

"Jestem sobie Polak mały"- piosenka

Jestem sobie Polak mały,
Polska to jest kraj wspaniały.
Góry morze i jeziora
to jest frajda dla juniora.
 
Ref: Flagi w ręce dziś weźmiemy
do kółeczka już stajemy.
Razem z nami tańczy ona
wstęga ta- biało czerwona.
 
Każdy maluch godło zna
jest nim ptak, koronę ma,.
To jest dumny orzeł biały,
to on strzeże kraj nasz cały.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Październik dla grupy Tygrysków.pdf


Dwa kasztanki- piosenka

Szumią drzewa- szu szu szu, szu szu szu, szu szu szu,
wnet kasztanki spadną tu, spadną tu.
Słychać wkoło- tap tap tap, tap tap tap, tap tap tap,
kasztanowy sypie grad, sypie grad.
Teraz leżą tu i tam, tu i tam, tu i tam, tu i tam,
ja je wszystkie zbiorę sam, zbiorę sam.
Dwa kasztanki- rączki dwie, rączki dwie, rączki dwie,
na kasztankach zagrać chce zagrać chcę.
 

Urodziny marchewki- piosenka

Na marchewki urodziny
Zeszły wszystkie się jarzyny.
A marchewka gości wita
I o zdrowie grzecznie pyta

Kartofelek podskakuje,
burak z rzepką już tańcuje.
Pan kalafior z krótką nóżką
biegnie szybko za pietruszką.

Kalarepka w kącie siadła,
Ze zmartwienia aż pobladła.
Tak się martwi, płacze szczerze,
Nikt do tańca jej nie bierze.

Wtem pomidor nagle wpada,
Kalarepce ukłon składa.
Moja blada kalarepko,
Tańczże ze mną,
tańczże krzepko.

Wszystkie pary jarzynowe
Już do tańca są gotowe.
Gra muzyczka obereczka,
Wszyscy tańczą już w kółeczkach.

 

PDFZamierzenia wychowawczo- dydaktyczne na miesiąc Wrzesień dla grupy Tygrysków.pdf
 

"Nasze zmysły"- wiersz

Oczy służą do patrzenia,
Buzią smak badamy,
Uszy słyszą to i owo,
Nosem świat wąchamy.

 

"Plac zabaw"- piosenka
sł. M. Ostojewska, muz. I.Bogucka

1. Już w oczach radość, bo słońce świeci
    na spacer pora iść.
    Na placu zabaw jest dużo dzieci,
    bawić się chodźmy dziś!

Ref. Plac zabaw, plac zabaw,
    tu z kolegami poznasz zabaw sto.
    Plac zabaw, plac zabaw,
    w słoneczne dni odwiedzasz go!

2. Są tu drabinki i karuzela,
    każdy się kręcić chce!
    A w piaskownicy z mokrego piasku
    babki zrobimy dwie.

3. Miło jest huśtać się na huśtawce,
    wszyscy lubimy to, że hej.
    Możemy puszczać barwne latawce,
    wietrzyku, dla nich wiej!

4. Ciekawi świata zawsze jesteśmy,
    uczyć się każdy chce.
    Bawić się świetnie na placu zabaw
    możemy całe dnie!

Podziel się na Facebooku
Polecane

karta dużej rodziny.jpeg
fb fanpage.png
youtube.jpeg
instagram.png